Keskustelua paikkakunnittain > Helsinki/pääkaupunkiseutu
Rikosilmoituksia
jurzantaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Juliajulia - Kesäkuu 02, 2022, 18:32:44 ---Miksihän poliisi ei ottaisi tälläisiä asioita vakavasti?
Kun kyseessä on henkeen kohdistuva uhkaus, jokaisen on otettava sellainen tosissaan ja se on laissa määrätty rikokseksi josta saa rangaistuksen.
--- Lainaus päättyy ---
Jos pahoinpitelyitäkin jää tutkimatta resurssipulan vuoksi, voisi kuvitella ettei kaikkia uhkailuitakaan ehditä tutkimaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006421696.html
Rikostutkinnassa poliisit pystyvät tutkimaan vain välttämättömät tapaukset. Poliisilla voi olla laatikossa valtava määrä juttuja, joista hän ei tahdo selviytyä.
– Esimerkiksi omaisuusrikosten kohdalla oli ennen enemmän mahdollisuuksia kaivaa rikoksia ja miettiä, voisivatko ne liittyä isompaan rikossarjaan ja olisiko mahdollisuutta toteuttaa kotietsintöjä. Nyt hoidetaan vain välttämätön.
Poliisijärjestöjen Liiton mukaan törkeät rikokset, kuten esimerkiksi henkirikokset ja törkeät pahoinpitelyt pystytään kyllä tutkimaan, mutta osa rikoksista jää täysin selvittämättä tai tutkinta etenee hyvin hitaasti.
– Osa omaisuusrikoksista ja pahoinpitelyrikoksista jää kokonaan tutkimatta resurssipulan takia. Ei yksinkertaisesti pystytä ottamaan rosvoja kiinni, vaikka sen takia on poliisiksi ryhdytty, Rinne sanoo.
Juliajulia:
No mutta olen iloinen että minun asiani menee eteenpäin :whipping:
Gentleman Tampere:
--- Lainaus käyttäjältä: Juliajulia - Kesäkuu 02, 2022, 22:56:26 ---No mutta olen iloinen että minun asiani menee eteenpäin :whipping:
--- Lainaus päättyy ---
Kirjoitit ylempänä: ”Tänään poliisi otti minuun yhteyttä ja saimme kiinni yhden miehen,poliisi kyllä osaa löytää nämä prepaid liittymien käyttäjät kans. Jatkamme oikeudenkäyntiin.”
En tiedä mitä elokuvaa olet katsonut, mutta suomalaista prosessia (esitutkinta - syytteen nosto - tuomioistuin) tuosta on hankala tunnistaa.
Kellopeliappelsiini:
--- Lainaus käyttäjältä: Gentleman Tampere - Kesäkuu 02, 2022, 23:08:11 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Juliajulia - Kesäkuu 02, 2022, 22:56:26 ---No mutta olen iloinen että minun asiani menee eteenpäin :whipping:
--- Lainaus päättyy ---
Kirjoitit ylempänä: ”Tänään poliisi otti minuun yhteyttä ja saimme kiinni yhden miehen,poliisi kyllä osaa löytää nämä prepaid liittymien käyttäjät kans. Jatkamme oikeudenkäyntiin.”
En tiedä mitä elokuvaa olet katsonut, mutta suomalaista prosessia (esitutkinta - syytteen nosto - tuomioistuin) tuosta on hankala tunnistaa.
--- Lainaus päättyy ---
Hah haa, herrasmies toi esiin sen miksei noita r-ilmoituksia kaikesta jaksa tehdä. Vaikka syyllinen on tiedossa, todistajat caselle löytyy ja juttu on ns. "päivänselvä", Suomalainen virkakoneisto onnistuu piilottamaan jutun kellariin pölyttymään jokin kirjoitus- tai muotoseikan takia, pahimmassa tapauksessa tuntiessaan sympatiaa tekijää kohtaan. Uhristahan niin väliä ole.
Juliajulia:
Itse asianomistajana tiedän kuinka tapaus tulee jatkumaan, siihen on turha kenenkään maailmankartaston tietäjän tulla viisastelemaan omalla mielipiteellänsä :stiletto: kun ei edes ole tietoinen tapauksen sisällöstä.
:sheep: :sheep: :sheep:
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta