Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Minkä leffan katsoit viimeksi?  (Luettu 143690 kertaa)

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #560 : Kesäkuu 04, 2021, 21:20:17 »
No Retreat No Surrender (1986). Tuntematon mutta taitava kamppailija/näyttelijä Kurt McKinney näyttelee Jasonia jota höykytyksen jälkeen taistelutaidoissa alkaa opettamaan itse Bruce Leen haamu.

Venäläisenä pahiksena leffassa nähdään Jean Claude Van Damme jonka Jason lopulta kohtaa kehässä.

Kliseinen leffa mutta siitä huolimatta kunnon kasaria!

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7772
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #561 : Kesäkuu 04, 2021, 21:30:01 »
Jesse Jamesin seikkailuja Teemalta: Lainsuojattomat
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #562 : Kesäkuu 04, 2021, 21:39:43 »
The man white a harmonica-Once upon time in West.

Poissa Prophat

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 6338
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #563 : Kesäkuu 04, 2021, 21:42:13 »
Gone in 60 seconds, alkuperäinen vuodesta 1974
Shikita ga nai

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1187
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #564 : Kesäkuu 04, 2021, 22:28:12 »
Vittu tää on niin hyvä leffa että oksat pois. Mulla on VHS:nä.
Hommasitko sen remaster version mikä tuli nyt?

Muuten jos joku on sattunut pelaamaan MGS:stä pleikalla niin voi löytää jotain yhdennäköisyyttä😁

Ostin sen suomalaisen blu-rayn, joka julkaistiin kai melko hiljattain.

Ja kyllä, Snake Plissken ja Solid Snake ovat käyneet samalla stylistillä.

Poissa Prophat

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 6338
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #565 : Kesäkuu 04, 2021, 22:48:01 »
Vittu tää on niin hyvä leffa että oksat pois. Mulla on VHS:nä.
Hommasitko sen remaster version mikä tuli nyt?

Muuten jos joku on sattunut pelaamaan MGS:stä pleikalla niin voi löytää jotain yhdennäköisyyttä😁

Ostin sen suomalaisen blu-rayn, joka julkaistiin kai melko hiljattain.

Ja kyllä, Snake Plissken ja Solid Snake ovat käyneet samalla stylistillä.

Escape from New York... :inlove: pitää laittaa tilaukseen ku puuttuu hyllystä.
Shikita ga nai

Poissa mixxu78

  • Newbie
  • Viestejä: 46
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #566 : Kesäkuu 05, 2021, 00:34:44 »
No Retreat No Surrender (1986). Tuntematon mutta taitava kamppailija/näyttelijä Kurt McKinney näyttelee Jasonia jota höykytyksen jälkeen taistelutaidoissa alkaa opettamaan itse Bruce Leen haamu.

Venäläisenä pahiksena leffassa nähdään Jean Claude Van Damme jonka Jason lopulta kohtaa kehässä.

Kliseinen leffa mutta siitä huolimatta kunnon kasaria!

Hyvä leffa. Yksi niistä joiden innostamana aloin itse harrastamaan kamppailulajeja aikanaan.

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #567 : Kesäkuu 05, 2021, 00:49:54 »
^ Sama täällä. Muut leffat minkä innoittamana aloin harrastaa kamppailuleja olivat American Ninja, Best of the Best sekä Bloodsport.

Poissa Vieras0234

  • Full Member
  • Viestejä: 308
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #568 : Kesäkuu 05, 2021, 01:21:42 »
En ole lukenut yhtään Patricia Highsmithin kirjaa enkä katsonut näitä elokuvia ainakaan muistaakseni. Mutta edellisen tekstin luettuani mielenkiinto nousi. Tom Ripley on mies josta kertovia kirjoja haluaisin lukea ja myös katsella leffoja.

Punnitsin mahdollisuuksiani. Ekaksi kysymys Granadolle tai saa joku muukin vastata jos tietää. Mistä löytyy Kuuma aurinko elokuva, kumpi tahansa versio? Onko hankittava dvd vai löytyykö mistään suoratoistopalvelusta?

Sitten kirjat. Olen Bookbeatin tilaaja ja kuuntelen sieltä äänikirjoja. Ainoa Highsmith mitä sieltä löytyi (suomeksi ja äänikirjana) on Syvissä vesissä niminen kirja, joka ei kuulu tuohon Tom Ripley sarjaan. Pitänee lainata kirjastosta painettua tekstiä.

Poissa Vieras0234

  • Full Member
  • Viestejä: 308
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #569 : Kesäkuu 05, 2021, 02:57:42 »
^Kiitos siunatun teknologian ja Jumprun patiolla nautittujen olueiden, niin vastaukseni joey_t:n kysymyksiin hävisi kuin pieru saharaan jonnekin bittiavaruuteen. Yritän nyt uudestaan  :).

Itse näin sen Minghellan Lahjakas Herra Ripley- elokuvan silloin vuonna 1999 elokuvateatterissa. Muistaakseni se sai myös muutamia Oscar-palkintoja. Myöhemmin ostin sitten sen DVD:n Anttilasta. Nykyisin se löytyy esim. disc.shopista. Kannattaa ostaa. Ja varmaan jostakin suoratoistopalvelusta elokuva löytyy. En tunne sitä maailmaa kyllä kovin hyvin. Rene Clementin Plein soleil on sitten vähän kinkkisempi tapaus. Yle areena onneksi vaalii elokuvakulttuuria, ja ehkä noin kymmenen vuoden välein Kuuma aurinkokin siellä esitetään. Se on kuitenkin yksi sellaisista rikoselokuvien klassikoista. Itse onnistuin kerran nappaamaan sen telkusta digiboxille. Epäilen, että sitä löytyy suomeksi tekstitettynä mistään DVD versiona. Mutta elokuvassa puhutaan kyllä englantia, joten se voi kyllä jostakin päin maailmaa netistäkin löytyä. Elokuvallisesti paras Tom Ripley- elokuva on Wim Wendersin ohjaama Amerikkalainen ystävä. Siinä Tom Ripleyta näyttelee Dennis Hopper. Se leffa on sellainen rikoselokuvien klassikko. Mutta itse pidän kuitenkin eniten Minghellan elokuvasta Lahjakas Herra Ripley. Ja onhan Matt Damon melkein kuin naapurin miehiä. Matt Damonin äidinpuoleinen isoisähän on näitä Kemin Pajareita. ( https://www.episodi.fi/uutiset/tiesitko-etta-nailla-hollywood-tahdilla-suomalaiset-sukujuuret-matt-damon-ei-ole-ainoa/)

Itse aloin ostelemaan näitä Patricia Highsmithin Tom Ripley- kirjoja heti 1980-luvulla, kun niitä alettiin suomentamaan. Ja olen kerännyt oikeastaan kaikki Highsmithin suomennetut kirjat. Näitä Tom Ripley kirjoja on viisi kappaletta. Highsmithän on ollut hyvin arvostettu jännityskirjailija muutenkin. Esim. kirjasta Stranger on the Train on tehty useampikin elokuvaversio. Alfred Hitchcockin leffa on niistä varmasti se kuuluisin. Todella karmea elokuva, mutta vain aavistus siitä ahdistavuudesta mitä itse kirja pitää sisällään. Muistan, kun annoin sen kirjan lainaksi yhdelle opiskelukaverilleni, ja hän palautti sen heti kohta sanoen että kirjan lukeminen jäi puoliväliin. Hän ei kuulemma halunnut menettää yöuniaan lopullisesti. Patricia Highsmithin kirjat ovat kyllä makaabereja, satiirisia ja täynnä mustaa huumoria. Ymmärrän hyvin, että kaikki eivät niistä pidä. Ihmismielen pimeiden voimien kanssa on aika vaarallista leikitellä.

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #570 : Kesäkuu 10, 2021, 16:52:12 »
Human Centipede 3. Ykkösestä tuttu näyttelijä Dieter Laser vauhdissa jälleen tällä kertaa maanisen vankilanjohtajan Bill Bossin roolissa.

Poissa Vieras0185

  • Full Member
  • Viestejä: 416
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #571 : Kesäkuu 11, 2021, 17:31:10 »
Seven.
Eilen tuli telkusta ja taas jäin tuijottamaan vaikka olen nähnyt ton seitkytkolme kertaa.
Mikä tunnelma tässä leffassa onkaan, se loputon lohduttomuus ja alakulo yhdistettynä hienoon kuvaukseen ja ohjaukseen, niin tekee tästä yhden kaikkien aikojen parhaista. Toi lopetus toimii yhä vaikka ei tietysti enää yllätä, niinkuin ekalla kerralla.


« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2021, 17:33:43 kirjoittanut Kulli »

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #572 : Kesäkuu 11, 2021, 18:02:53 »
Liam neesonin tähdittämä Marksman. Ihan hyvä toimintaelokuva jossa ranchin omistaja Jim (Neeson) alkaa suojelemaan Meksikosta paennutta poikaa rikollisliigalta. Niin alkaa pakomatka Meksikon rajalta aina Chicagoon saakka.

Poissa Aallonpohja

  • Full Member
  • Viestejä: 328
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #573 : Kesäkuu 11, 2021, 20:04:29 »
Vittu tää on niin hyvä leffa että oksat pois. Mulla on VHS:nä.
Hommasitko sen remaster version mikä tuli nyt?

Muuten jos joku on sattunut pelaamaan MGS:stä pleikalla niin voi löytää jotain yhdennäköisyyttä😁

Ostin sen suomalaisen blu-rayn, joka julkaistiin kai melko hiljattain.

Ja kyllä, Snake Plissken ja Solid Snake ovat käyneet samalla stylistillä.

Escape from New York... :inlove: pitää laittaa tilaukseen ku puuttuu hyllystä.
Lähti itsellänikin tilaukseen tämä klassikko  :inlove:. Vielä kun löytäisi soundtrackin jostain....

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #574 : Kesäkuu 18, 2021, 14:41:59 »
Tuli lainattua kirjastosta John Carpenterin Escape From New York (1981). Loistoleffa. Tiesittekö että vaikka elokuva sijoittuukin vuoden 1997 New Yorkiin niin se on todellisuudessa kuvattu Saint Louisissa?

Poissa Vieras0185

  • Full Member
  • Viestejä: 416
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #575 : Kesäkuu 18, 2021, 14:51:08 »
Tuli lainattua kirjastosta John Carpenterin Escape From New York (1981). Loistoleffa. Tiesittekö että vaikka elokuva sijoittuukin vuoden 1997 New Yorkiin niin se on todellisuudessa kuvattu Saint Louisissa?

Mä en ole vieläkään saanut hommattua tätä DVD:llä.
Kympin näyttäisi olevan tällä hetkellä ton uusinta julkaisun BR sekä DVD.

Poissa Susannah

  • Full Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 138
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #576 : Kesäkuu 18, 2021, 20:09:18 »
Fucking with nobody... Olis voinut jäädä näkemättä.

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #577 : Kesäkuu 22, 2021, 22:25:30 »
Katsoin tänään taas George A. Romeron kauhuklassikon Night of the Living Dead (1968).

Elokuva ei ehkä nykyisten standardien mukaan ole niin pelottava kuin monet zombileffat mutta siinä on oma tunnelmansa.

Poissa Prophat

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 6338
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #578 : Kesäkuu 22, 2021, 22:39:31 »
^ vois katsoa uudestaan.

varsinaisesti ei tullut katsottua mutta Some kind of monster pyöri taustana, ja tuli seurattua kohdat kun Mustaine avautui Ulrichille sekä kun Newstedin seuraaja valittiin...
Shikita ga nai

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5290
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Minkä leffan katsoit viimeksi?
« Vastaus #579 : Kesäkuu 24, 2021, 22:00:54 »
A Good Day to Die Hard. Sarjan ties kuinkamones osa. Bruce Willis esittää John McClanea ja Jai Courtney poikaansa Jackia. Leffa sijoituu Moskovaan, on siinä juonikin mutta ei sen väliä. Luoti lentää ja kaikenlaista tavaraa kuten autoja ja rakennuksia menee romuksi kenties enemmän kuin ikinä. Oikein hyvä leffa, varmastikin yksi parhaista mitä on tehty.