Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Uskonto ja hengellisyys

<< < (2/9) > >>

Vieras0033:
Täällä mennään myös ihan tietellisestä näkökulmasta ja jumaliin en usko pätkääkään. Kuitenkin hengellisyyteen sen verran, että meditoinnit voin ottaa vakavasti ja joitakin filosofeja. Ja sanotaan nyt tuosta kristinuskostakin, että ajattelen kuitenkin sen opettavan tärkeitä arvoja, ja jaksan uskoa myös että kirkollisverosta osa mennee myös hyväntekeväisyyteen, ihmisten hyväksi.

Boleynground:
Itse olen nuo uskonto jutut skipannut kokonaan. Ei ole usko tarttunut minuun. Vallan välineenä tuota käytetään.

Vieras0043:
Olen ns.tapakristitty ja sellaisenakin hyvin huono. Syntinen matkalla ikuiseen kadotukseen.

Arvostan suuresti ihmisiä jotka pystyvät elämän taipaleensa klaaraamaan uskovina läpi sillä houkutuksiahan täällä ajassa riittää.

Suomen ev.lut.kirkko saisi palata muutamia kymmeniä vuosia taaksepäin mielipiteissään sillä nykyisin suurimmat syntiset(piispat,papit) löytyvät heidän piiristään.

Seepeli:

Muiden ihmisten uskonnolisuutta ja uskon määrää on ainakin minun hankala arvioida mutta saan lohtua siitä että joillekin se on tavattoman helppoa. Mutta itse kysymykseen. Olen tietenkin konservatiivinen uskovainen. Raamattu on tullu luettu läpi useampaan kertaan ja aina sieltä löytyy uusia ajatuksia. Harmillisesti kunnon rehellisiä helvetillä pelottelusaarnoja ei tahdo kuulla missään. Kaikkea ymmärretään, ei ole syntiä.

Azazello:
Uakonto ja usko on hyvä asia heille ketkä saavat siitä apua elämään ja kriiseihinsä. Muutenkin henkisyys ja mielen vahvistamisen välineet on hyvä juttu.

Itse menetin uskon abt rippikoulussa kun uteliaisiin ja tiedonjanoisiin kysymyksiini vastattiin että pitää vain uskoa.

Mä taas arvelen että kirkon (uskontojen) pitäisi kehittyä nykyaikaan tavoittaakseen nuoria kirkosta massoittain eroavia ihmisiä. Sekä myös tehdä toimintansa läpinäkyväksi ja kitkeä kiusaaminen, hyvävelimeininki ja syrjivä käyttäytyminen mitä perustellaan isosta kirjasta löytyvällä lauseen puolikkailla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta