Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ylilauta  (Luettu 19070 kertaa)

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1281
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Ylilauta
« Vastaus #40 : Joulukuu 28, 2021, 16:04:47 »
Elämänhallinnan ongelmista kärsivää ei ole aina helppo tunnistaa. Mä tiedän montakin tapausta - joilla on koti kuin sisustuslehdestä ja samoin henkilö itse saattaa olla kun suoraan kauneushoitolasta/kampaamosta tullut ja silti elämä on aivan sekaisin.

Mikä ilmenee epästabiilina käytöksenä netissä tai tosielämässä tms. Sairainkin ihminen saattaa kyetä hetkeksi skarppaamaan siksi aikaa että saa luotua vaikutelman että kaikki on kunnossa. Tässä bisneksessä ollaan täysillä mukana, samalla muistaen tietty taso sekä muiden kollegoiden turvallisuuden kunnioitus. Ellei tähän pysty niin terveydentilan tai muiden syiden puolesta, silloin ei lähdetä bisnestä harjoittamaan. Rääväsuisuudella ja ylimielisellä asenteella voi oikeasti olla hengenvaarallisiakin seurauksia.

Kullitieteen maisteri

The trouble is, you think you have time
-Buddha

Poissa jurzantaa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1527
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Ylilauta
« Vastaus #41 : Joulukuu 28, 2021, 16:05:32 »
Edelleen olet sillä kannalla että Sailan kirjoittelut olivat mielestäni ok?

Sulta saattoi Joey mennä ohi hänen poistettuja viestejä, joissa mm. 99% Oulun huorista oli täysiä narkkeja.
Mä hieman epäilen että asia ei ole noin, tai oikeastaan tiedän ettei asia ole noin. Sen verran monta Oulussa vaikuttavaa kollegaakin olen ehtinyt treffaamaan.
Lähinnähän hän koitti dissata erityisesti nuoria & hoikkia tyttöjä, mitä erilaisimmilla asioilla, mikä nyt vaan oli aika outoa.
Mutta, ei munkaan mielestä häntä nyt kannata sen enempää lynkata. Toivottavasti hänellä menee jo paremmin.
Ainakin joeyn kirjoituksista Sailan tavanneena päättelin että hänellä on mennyt ihan hyvin jo tähänkin asti. Ei ehkä kannata alkaa arvailemaan toisten kirjoittajien elämän laatua kirjoitusten perusteella.

Hmmm...ja tää yleisesti, mun kokemuksen mukaan itseasiassa kirjoitusten perusteella kirjoittajan elämän laadusta voi kyllä vetää johtopäätöksiä.
Mutta nyt ei puhuta enää pelkästä seksityöstä, vaan siitä millainen ihmisen ajattelumaailma ylipäätänsä on, ml. suhtautuminen itseensä ja muihin.
Kirjoitukset kertovat useinkin eniten kirjoittajasta itsestään kuin mistään muusta.
Internetin foorumipiireissä tuollaista "analyysia" kirjoittajasta tavataan kutsua ad hominemiksi.

Se mitä olen psykolgiaa lukenut, niin konsensus on että mielentilatutkimus tapaamatta ko. henkilöä ei ole millään mittarilla pätevä.
Omnia formonsis cupio donare puellis, set mihi de populo nulla puella placet.

https://www.youtube.com/watch?v=KhKyB37mc-8&t=2760s

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1281
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Ylilauta
« Vastaus #42 : Joulukuu 28, 2021, 16:52:49 »
Mitä itse ei näe tai ei osaa tulkita, joku muu voi pystyä siihen. Laput silmillä ei kannattaisi kulkea, jää paljon arvokasta huomaamatta.

Käsialasta pystyy päättelemään paljonkin. Eräästä nimeltä mainitsemattomasta tyypistä skenessä vaistosin jo vuosia sitten että siitä tulee koitumaan vielä paljon harmia. Moni tuli mulle myöhemmin tyypin lukuisten bannattujen nimimerkkien jälkeen kommentoimaan ja myöntämään että olin ollut oikeassa. Kun aikoinaan yritin ihmisiä varoitella, sain osakseni vittuilua ja syytöksiä riidanhaastamisesta jne. Mun ei tosiaankaan tarvitse välttämättä nähdä ihmistä edes livenä, en osaa selittää asiaa mutta niin se nyt vain on, mulle joko tulee tai ei tule erittäin vahva epämiellyttävä/hyvä olo jonkun kirjoitusten kohdalla. Eikä vainu ole vielä koskaan ennenkään pettänyt. En oikeasti jaksa uskoa että olisin skenessä ainoa jolla on terävä vainu muiden suhteen.
Kullitieteen maisteri

The trouble is, you think you have time
-Buddha

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8965
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Ylilauta
« Vastaus #43 : Joulukuu 30, 2021, 21:01:59 »
Elämänhallinnan ongelmista kärsivää ei ole aina helppo tunnistaa. Mä tiedän montakin tapausta - joilla on koti kuin sisustuslehdestä ja samoin henkilö itse saattaa olla kun suoraan kauneushoitolasta/kampaamosta tullut ja silti elämä on aivan sekaisin.

Mikä ilmenee epästabiilina käytöksenä netissä tai tosielämässä tms. Sairainkin ihminen saattaa kyetä hetkeksi skarppaamaan siksi aikaa että saa luotua vaikutelman että kaikki on kunnossa. Tässä bisneksessä ollaan täysillä mukana, samalla muistaen tietty taso sekä muiden kollegoiden turvallisuuden kunnioitus. Ellei tähän pysty niin terveydentilan tai muiden syiden puolesta, silloin ei lähdetä bisnestä harjoittamaan. Rääväsuisuudella ja ylimielisellä asenteella voi oikeasti olla hengenvaarallisiakin seurauksia.
Juurikin näin. Kaikissa some kuvissa hymyillään sekä näytetään kuinka"helvetin hyvin menee". Avioerokin on jatkuvasti vireillä mutta kuvat ovat täyttä rakkautta. Kokeilkaa joskus kirjoittaa faceen mitä ihan oikeasti olette puuhailleet. Menee poloiset ihan sekaisin.
Why so fragile?

Poissa Helloworld

  • Newbie
  • Viestejä: 30
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ylilauta
« Vastaus #44 : Helmikuu 03, 2022, 19:43:43 »
Olen seurannut lankoja nyt lähes kuukauden. Ihan hyödyllisiä ja viihdyttäviä nuo on, vaikka välillä keskustelu yltyy turhan hyökkääviksi.

Lainaus käyttäjältä: Julia
Mä välillä katselen, mitä siellä puhutaan, vaikka aika nopeasti alkaa ärsyttää suomalaisten hinnoista valittaminen, sana "suomirummo" ja nykyään myös se, että jos joku kehuu palveluntarjoajaa, joka ei ole Angel tai Adriana, saa vastauksen "Moikka *kyseinen pt*". Keskustelu on siis musta vähän turhan asenteellista ja ylilautamaisen ärhäkkää.

Enkä mä nyt mitenkään ole sitä mieltä, että ei saisi antaa kritiikkiä huorista, hinnoista tai skenestä ylipäätään. Ulkomaiset pt:t siellä tosiaan on nykyään enemmän suosiossa enkä ole hetkeen bongannut positiivista puhetta suomalaisista jos Nataa (käsittääkseni suomalainen?) ei lasketa.

Tämä pitää tosiaan paikkaansa. Adriana, Angel, ja kotimainen Nata selkeästi puhutuimpia siellä. Kotimaisista myös Milena on hiljattain tullut myös suosituksi. Tuo yksipuolisuus on aika yleistä tuolla, että vähätellään muita hupakoita kun porukka on jakaantunut omiin suosikkileiriinsä. Siitä kärsii myös nää suositut, esim. Adriana vs. Angel on normaali väittelynaihe mitä voi lukea rivien välistä. Ehkä se tuntuu simppelimmältä mainita risuja kuin ruusuja tyypillisen anonyymin näkökulmasta. Mutta välillä tuonne ilmestyy silti hyviä kehuja hupakoille, myös muillekin kotimaisille.

Joskus takavuosina siellä ylilaudalla tuntui joitain tyyppejä kiinnostavan kovastikin maksuseksiskene, lähinnä wörkin tapahtumat ja joidenkin nikkien yksityiselämäkin. Kirjoittelu meni aika lailla överiksi, toivottavasti on siistiytynyt. Lähes moderoimaton keskustelu kun ei vedä niitä kohteliaimpia ja fiksuimpia tyyppejä puoleensa. Nykyään ei kyllä jaksa juuri mikään vähempää kiinnostaa kuin ylilaudan jutut.

Kuulostaa hurjalta. Vaikuttaa onneksi siltä, että nykyään keskustelut eivät piikittele yksittäisiä käyttäjiä. Yleisellä tasolla saitin käyttäjäkuntaan suhtaudutaan mollaavasti tai skeptisesti (’seksisaitin puudelit’ yms.), mutta siitä huolimatta saitin rapsoihin viitataan välillä kun tarvitaan vastauksia kyselyihin, joten viha-rakkaus-suhde on olemassa.

Anonyyminä netissä ei herätä kyllä luottamusta. Silloin voi suoltaa kaiken maailman paskaa ulos totena, ilman minkään näköistä totuuspohjaa. Samalla tavalla kuin täällä välillä joku rupeaa jauhamaan paskaa jostain, mutta nimimerkkiin sidottuna sen läpi rupeaa nopeasti näkemään. Tuolla pitää suodattimen toimia hyvin.

Tämä on totta, omat filtteröinti taidot kannattaa pitää korkeana. Välillä voi myös tunnistenumeron avulla nähdä käyttäjän historian, josta voi myös vetää lopulliset johtopäätökset. Välillä viestistä näkee myös selkeästi, onko se tehty huumorilla (esim. Adrianan haikailu viestit)

Itse olen alkanut seurailemaan myös muitakin aihealueita. Omat suosikkini ovat muun muassa:
-Aihe vapaa (jostain syystä koostuu pääosin kotimaan julkkisjuoruista vaikka sille on oma alueensa, keskustelut kypsiä mutta erittäin hyökkääviä, viihtyisää ’aivot narikkaan’ luettavaa)
-Aku Ankka (Aku faneille must, suurta nostalgiaa kun voi keskustella vanhoista tarinoista varttuneempien kesken aktiivisesti)
-Ruoka & juoma (erittäin asiallisia vinkkejä, joista voi ottaa oppia)
-Satunnainen (etenkin aiheet joissa postataan mielenkiintoisia videopätkiä, keskustelut aika epäkypsää suurinpiirtein).
Jokaiselle löytyy taatusti jotain mielenkiintoista, suosittelen tutustumaan.

Jotkut termit tai toiminnot saattavat kuulostaa tuntemattomilta, niin tässä olen listannut muutaman, joilla aloittelijat voi päästä vauhtiin:
-sivustolla voi pysyä anonyyminä kun välillä sulkee selaimen istuntonsa, tällöin saat uuden tunnistenumeron
-sivustolla voi tehdä tunnuksen, josta on monenlaisia etuja, kuten henkilökohtaiset tilastot, oman tunnistenumeron säilyttäminen, plussien ja miinusten jakaminen, oman viestin muokkaaminen tai poistaminen, kyselyihin vastaaminen, virtuaalipisteiden kerryttäminen, jms. (Nimimerkin voi piilottaa anonymiteetin säilyttämiseksi)
-ilmiselvät trollit, ’vääräuskoiset’ tai vähemmän mielenkiintoiset aiheet voi laittaa ’hideen’ klikkaamalla valikosta miinusmerkin (tätä ei voi sitten kumota, olkaa tarkkana)
-huutista = *huutonaurua*
-myötistä = *myötähäpeää*
-HyLa = hyvä lanka
-PaBa = Pappa Betalar

Kaiken kaikkiaan ihan mainio sivusto, jota voin myös suositella ihan muuten vaan yleisesti. Minun piti alun perin vain vilkaista sivustoa hiukan läpi, mutta jäin koukkuun. Nyt se on ykkössivuni kun nautin vapaa-ajastani surffailen Internetissä.

Poissa JohnnyWalker

  • Newbie
  • Viestejä: 16
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ylilauta
« Vastaus #45 : Helmikuu 03, 2022, 20:52:05 »

-PaBa = Pappa Betalar


Itseasiassa PaBa tarkoittaa; paska bait, elikkäs huono syötti, elikkäs liian läpinäkyvää trollausta aiheuttaakseen todellista kuohuntaa.
Käytetään myös usein kumoamaan jonkun tosissaan kirjoittamia asioita "alentamalla" niiden arvo trollaustasolle.
Itse seuraan usein penkkiurheilulankoja, milloin minkäkin arvokisojen aikaan, tuo mukavaa lisämaustetta urheilun seuraamiseen.

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ylilauta
« Vastaus #46 : Helmikuu 03, 2022, 21:22:15 »
Tämä em. mainio sivusto tuottaa valtaosan maamme vihapuheesta.
Ei ole lähdettä, mutta tutkimus viime vuodelta.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2022, 21:24:24 kirjoittanut Aurora Mature »

Poissa irritaatio

  • Hero Member
  • Viestejä: 959
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Ylilauta
« Vastaus #47 : Helmikuu 03, 2022, 23:12:12 »
Tämä em. mainio sivusto tuottaa valtaosan maamme vihapuheesta.

No voi, jospa kielletään se niin maailma on parempi paikka, jookos kookos.

Poissa jurzantaa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1527
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Ylilauta
« Vastaus #48 : Helmikuu 03, 2022, 23:14:05 »
Tämä em. mainio sivusto tuottaa valtaosan maamme vihapuheesta.
Ei ole lähdettä, mutta tutkimus viime vuodelta.
Vihapuheelle ei taida olla mitään yksiselitteistä määritelmää, joten tuolla argumentilla voi leimata melkeinpä kenet ja minkä asian tahansa. Ja tietyt piirit tulkitsevat vihapuheeksi kaiken omia mielipiteitä vastustavat argumentit.

Tuolla foorumilla kylläkin eräs tälläkin foorumilla vaikuttava pösilö paljasti yksityistietoja eräästä toisesta foorumilaisesta.
Omnia formonsis cupio donare puellis, set mihi de populo nulla puella placet.

https://www.youtube.com/watch?v=KhKyB37mc-8&t=2760s

Poissa Pekonen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3450
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ylilauta
« Vastaus #49 : Helmikuu 03, 2022, 23:20:21 »

Tuolla foorumilla kylläkin eräs tälläkin foorumilla vaikuttava pösilö paljasti yksityistietoja eräästä toisesta foorumilaisesta.

Todella halveksuttavaa.
Impivaaralainen boomeri ja Suomen Rydmanistit Ry:n jäsen sekä misogynistinen natzi.

Poissa Vieras0260

  • Full Member
  • Viestejä: 348
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ylilauta
« Vastaus #50 : Helmikuu 03, 2022, 23:30:20 »
^ True dat. Ja edelleen pitää muistaa, että aktiivisten kirjoittajien piiri näissä kuvioissa on todella pieni. Kovin paljoa itsestään ei kannata julkisille foorumeille kirjoitella. Pillujuttuja ja diipadaapaa lähinnä vaan ;)

Poissa Ile

  • Newbie
  • Viestejä: 8
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ylilauta
« Vastaus #51 : Helmikuu 04, 2022, 23:31:36 »
Ylilaudalla kirjoittelevien keski-ikä taitaa olla 18 vuotta, jos edes sitäkään ja ne on suurin osa siellä lähinnä tietokoneella kaiken aikansa viettäviä pikkupoikia joilla ei ole mitään kokemustakaan naisista. Ne "huoralangat" on ihan selvästi pelkkää fantasiointia vailla mitään oikeaa kokemuspohjaa. Onhan se tietenkin hienoa leveillä netissä kovilla panomiehen taidoillaan ja kuinka on käynyt Suomen kaikki maksulliset läpi. Tekeehän se sun itsetunnolle ehdottomasti hyvää kun oikeasti olet hiljainen hissukka ja ES:sällä ja mikropitsoilla elävä tietokonenörtti jonka ainoat sosiaaliset kontaktit on netissä.

Enpä ihmettelisi jos nämä muutama nuori typy joista niissä huoralangoissa jatkuvasti jauhetaan, kirjoittelisivat ihan itse itsestään sinne kehuvia kommentteja kun ovat huomanneet että heitä on dissattu siellä. Muuten olettaisi olevan enemmän muistakin mimmeistä kommentteja. Lisäksi mimmit jotka eivät kelpuuta "parikymppisiä" poikia asiakkaikseen, eivät todennäköisemmin joudu Ylilaudalle maalitettaviksi koska vanhemmat asiakkaat eivät laudalla edes käy.

Ylilauta alkaa olla jo tiensä päässä joka tapauksessa. Langat vain toistavat itseään vuodesta toiseen.

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ylilauta
« Vastaus #52 : Helmikuu 04, 2022, 23:35:58 »
En ole koskaan käynyt Ylilauta-sivulla koska kännykälläni ei pääse sinne. Ei sen puoleen ei se trendipellesivu kiinnostakaan.

Poissa juhalin

  • Full Member
  • Viestejä: 163
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ylilauta
« Vastaus #53 : Helmikuu 05, 2022, 08:05:33 »

Ylilauta alkaa olla jo tiensä päässä joka tapauksessa. Langat vain toistavat itseään vuodesta toiseen.
Oletko sattumalta fantasioinut Ylilaudan(kin) alasajosta?

Poissa JTM

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2598
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ylilauta
« Vastaus #54 : Helmikuu 05, 2022, 10:19:48 »
Muutaman kerran kyseistä sivustoa koittanut katsoa mitä sieltä löytyy, mutta ei nyt oo sillai iskenyt et enemmänkin jaksais katsella. Muutama tuttu siellä kai enemmän tai vähemmän aktiivina on. Murha.info ja vauva.fi vie voiton kaikesta jos tietoa tarttee.
100% tyytyväinen kotimaiseen palveluun.

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ylilauta
« Vastaus #55 : Helmikuu 05, 2022, 10:27:52 »
Ylilaudalla kirjoittelevien keski-ikä taitaa olla 18 vuotta, jos edes sitäkään ja ne on suurin osa siellä lähinnä tietokoneella kaiken aikansa viettäviä pi
Ylilauta alkaa olla jo tiensä päässä joka tapauksessa. Langat vain toistavat itseään vuodesta toiseen.

Kuules Ile! 

Jotenkin muistutat tällä olleita Harry Hoota, Jätkää ja Lempiä. Eikö nämä edelliset ja tahattoman koomiset sketsihahmot toista itseään`?

Kaikkia edellä mainittuja häiritsi etusivun epätoivoiset tytöt, poislukien yksi pt, joita HH, J ja L ylisti taivaisiin.

Kuulostaako tutulta?  ::)   

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2391
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ylilauta
« Vastaus #56 : Elokuu 07, 2023, 14:25:42 »
Ylilaudan huoralangat löytyvät "keho ja seksi" -aihealueelta. Yllätyksekseni huomasin, että ko. aihealueen lukeminen edellyttääkin nyt maksullista Gold-jäsenyyttä. Enpä tiedä ovatko huoralangat ihan sen väärtejä.

Poissa sudag

  • Newbie
  • Viestejä: 2
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ylilauta
« Vastaus #57 : Elokuu 07, 2023, 22:20:59 »
Ylilaudan huoralangat löytyvät "keho ja seksi" -aihealueelta. Yllätyksekseni huomasin, että ko. aihealueen lukeminen edellyttääkin nyt maksullista Gold-jäsenyyttä. Enpä tiedä ovatko huoralangat ihan sen väärtejä.
Varsinkaan, kun valtaosa aiemmista kirjoittajista ei tuota maksa, jolloin langat lienevät melko kuolleita.

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2391
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ylilauta
« Vastaus #58 : Elokuu 19, 2023, 10:22:26 »
^ Niinpä. Jotain on tainnut jo valua tänne.

Poissa Vieras1483

  • Newbie
  • Viestejä: 4
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ylilauta
« Vastaus #59 : Lokakuu 30, 2023, 11:44:26 »
Ihmetyttää kovin negatiivinen suhtautuminen lautakulttuuriin. Ei niitä kirjoituksia kovin vakavasti kannata ottaa ja löytyy sieltä ihan fiksuakin porukkaa jos jaksaa vaivautua. Mieluummin luen 'törkyä' ja kirjoittelen vapaasti asioista niiden oikeilla nimillä, kun nuoleskelen moderaattoreita varoen etten käytä vääriä sanoja ja jos se ei tällä puolen nettiä onnistu, niin vaikka sitten sipulinetissä.
Kannatan sanan- ja ilmaisunvapautta, mutta vapauden lisäksi tulee myös vastuu.

Tämmöiset foorumit mihin pitää rekisteröityä ovat sitten asia erikseen.