Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
Meeme:
Ai sie kuuntelet myös Rämöä! Mulla on menossa Hildur. Oon kuunnellut sitä nyt seitsemän tuntia.
Tapahtumia on, mutta miun mielestä kerronta ei oo niin kiehtovaa, kuin Lehtolaisella tai vaikka Matti Yrjänä Joensuulla.
Mut Kun tää Hildur on taputeltu, seuraava on Jakob. Sen verran kiinnostaa, että jatkettava on Rämöä kuitenkin.
joey_t:
--- Lainaus käyttäjältä: Meeme - Marraskuu 20, 2023, 19:42:04 ---Ai sie kuuntelet myös Rämöä! Mulla on menossa Hildur. Oon kuunnellut sitä nyt seitsemän tuntia.
Tapahtumia on, mutta miun mielestä kerronta ei oo niin kiehtovaa, kuin Lehtolaisella tai vaikka Matti Yrjänä Joensuulla.
Mut Kun tää Hildur on taputeltu, seuraava on Jakob. Sen verran kiinnostaa, että jatkettava on Rämöä kuitenkin.
--- Lainaus päättyy ---
Pitäisi kuunnella myös Lehtolaista ja Joensuuta. Joskus takavuosina luin molemmilta joitakin ja pidin kyllä mutta en ole kuunnellut kummaltakaan mitään. Mulla on sellainen hatara muistikuva että Lehtolaisella on kahdelle eri päähenkilölle kirjoitettuja kirjoja ja nämä päähenkilöt ovat keskenään verrattuina täysin toisentyyppisiä.
Oletko lukenut taikka kuunnellut Seppo Jokisen komisario Koskinen kirjoja? Minä pidän suomalaista dekkarikirjailijoista parhaimpana Jokista. Koskinen-sarjassa on tosi monta kirjaa ja vaikken osaakaan sanoa, mikä tekee niistä niin hyviä niin niitä on tosi helppo kuunnella. Koskinen-kirjoja ei oikeastaan voi lukea kuin ilmestymisjärjestyksessä taikka muuten jää paljon ymmärtämättä. Vaikka joka kirjassa onkin aina uusi rikos käsiteltävänä. Kuuntelijat saa Koskinen-sarjassa bonusta: ensimmäisiä teoksia lukuunottamatta kirjoja lukee Jukka Pitkänen jonka kuunteleminen on todellinen nautinto.
Villerius:
--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - Marraskuu 20, 2023, 19:37:50 ---Aloittelen nyt Satu Rämön kirjaa Jakob.
--- Lainaus käyttäjältä: Villerius - Lokakuu 18, 2023, 20:55:12 ---Elly Griffiths
Lukittu huone
--- Lainaus päättyy ---
Rämön jälkeen olisi aikomus testata Griffithsiä. Aloitan Ruth Jalloway-sarjan ekasta kirjasta jonka nimi on Risteyskohdat. Lukittu huone on samaa sarjaa, oletko lukenut noita enemmänkin Villerius?
--- Lainaus päättyy ---
Griffitsiltä olen lukenut kirjat, Musta enkeli, Yöhaukat ja tuon Lukitun huoneen. Ovat mielestäni hyviä kirjoja. Aikaa vaan ei tunnu riittävän lukemiseen, tosin pian makaan taas sairaalassa niin seillä sitten taas ehtii hyvin.
RobertLey:
Timo Rossi: "Lapinlahden Linnut - miksei asioista puhuta"
Luettu. Lintujen eräänlainen "40-vuotishistoriikki", johon oli kirjattu käytännössä kaikki yhtyeen (tai voisi sanoa "instituution") käänteet 1980-luvun alusta Timo Erängön traagiseen lähtöön saakka. - Kaksikymmentä vuotta sitten ilmestyneet Jukka Lyytisenkin kirjoittamat muistelukset ovat ihan värikästä kerrontaa, mutta tämä on luonnollisesti laajempi otos koomikko/musiikkiryhmästä jossa "asiat eivät riidelleet, miehet riitelivät ja asiat selvitettiin alvariinsa nyrkkitappelulla..."
Meeme:
Joey, kiitos vinkistä!
Juu ja Lehtolainen on hyvä aloittaa Maria Kallion Ensimmäinen murhani -kirjasta.
Maria Kallioita on sen jälkeen kirjoitettu kokonainen liuta lisää ja tietysti järjestyksessä vois kyllä kuunnella. Sillä tavalla ainakin kronologisesti etenee Marian yksityiselämä, mikä on aina sivujuonena menossa. Sekä tietysti ura poliisissa etenee.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta