Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Mitä kirjaa luet/kuuntelet?

<< < (98/134) > >>

Venla:
Hmmm...pitäisi ehkä munkin kuunnella tuo. Myös meikä on lukenut kirjan kahteen kertaan aikaisemmin, ja muistan et molemmilla kerroilla tuli vastaan ns. uusia juttuja. Onhan se aikamoinen kirjallinen teos. Toki, luin kirjan ekan kerran ihan tenavana...joo, mulla oli lapsena outo viehtymys venäläisten kirjailijoiden teoksiin.

Nyt kuitenkin kuuntelussa hieman helpompaa sisältöä: https://www.seksisaitti.net/index.php/topic,9093.msg307913.html#msg307913

Eli, Rahaan kahlitut: alamaailman prostituutio Suomessa - Kenneth Eriksson & Petri Rainiala.

Oon tykännyt hirmusti että viime vuosina seksityöntekijöiden tekemiä kirjoja on julkaistu useampia. Ja kaikki ne on ajaneet asiansa monella tavalla (mm. jo pelkästään sillä että seksityöntekijöiden ääni kuuluu niissä). Mutta samaanaikaan ei niissä nyt alan ammattilaiselle itselleen hirveästi mitään uutta ja ihmeellistä ole. Joka toisaalta tietysti juurikin hienoa, että asiat on esitetty sellaisina kuin ne ovat.

Tähän mennessä Kentsun & Petrin kirja on tavallaan ollut jopa itselleni kiinnostavampi, koska siinä kerrotaan asioista joista itselläni ei entuudestaan jo ole ns. kaikkea tietoa. Tottakai paljon on kuullut vuosien varrella, ja alan tuntien paljon on myös loogisesti pääteltävissä. Mutta on tuossa kirjassa jo yllätyksiäkin tullut vastaan. Mutta tuo kirjahan ei olekaan seksityöstä, vaan parituksesta & ihmiskaupasta.

Juuri kirjoitin ketjuun jossa pohdittiin kuinka ostaja voisi tunnistaa parituksen/ihmiskaupan uhrin, niin kannattaa lukea/kuunnella tämä kirja. Sen kuvaukset noista paritus/ihmiskauppa keisseistä antaa ehkä hieman eväitä tunnistamaan hälytysmerkkejä.

Palkokasvi:
Aina tehnyt mieli tehdä lukemattomista klassikoista luettuja klassikoita, joten tartuin Hottis Puuman innostamana Dostojevskin Rikos Ja Rangaistus äänikirjaan. Vaikuttaa kiinnostavalta ja makustellessa sanoja voi hyvin aistia monia ja monenlaisia asioita.

Kerronta on melko tiivistä, eikä kyseessä ole mikään "Fast & Furious X" -toimintasähellys, missä tapahtumat ja aika juoksee niin ettei huomaakaan. Joissakin lukemissani kirjoissa on aivan turhanpäiväistä asioiden kuvailua, millä ei ole mitään merkitystä minkään kanssa. Fjodor ei ole sortunut sellaiseen.

Kannattaa huomata, että tästä saattaa olla 2:n laisia versioita eri lukijalla. Testattuani pidin Markus Niemeä parempana, eikä ollut virhearvio. Makuasioitahan tämäkin on.  :)

Hottis puuma:
^Sain itse kuunneltua loppuun ja niin parasta, voisin kuunnella uudelleen. :) Tietynlainen kirjallisuus edellyttää oikeanlaista lukijaa, niin välttämättä kaikille en Dostojevskin tuotantoja suosittele.

Hottis puuma:
Tällainen tarttui jo eilen mukaan antikvariaatista, pääsen tosin vasta huomenna kunnolla lukemaan. Mielenkiintoinen kertomus juonittelevasta kurtisaanista joka murhattiin kotiinsa. 

TuomasTJK:
Ei saatana, minä lihaa syövä heteromies, olen muuttumassa henkiseksi kasvaneeksi hihhuliksi, joka elää tässä hetkessä. Osittain tantristen seksuaali kokemusten saattelemana. Ja kiitos suosituksen itseäni viisaammilta.

Eckhard Tolle - The Power of Now. Tai lyhyempänä jos et tarvitse todisteita miksi - Practising The Power of Now. Ei voi kuin suositella. Suurin uhka hyvälle elämälle on ei elää nykyhetkeä ja missata aito läsnäolo. Päätee elämään, ihmissuhteisiin ja seksiin. Ääni kirja toimii myös hyvin.

Itse asiassa sama universaali oppi tuntuu toistuvan usemmassa oppi/filosofia haarassa riipumatta lähestymis kulmasta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta