Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?  (Luettu 55079 kertaa)

Poissa Cece

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 2630
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #460 : Joulukuu 27, 2022, 23:31:36 »
Nyt on kuuntelussa Antto Terraksen huorintekijän ABC
Helläkätinen herrasmies lassie

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2045
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #461 : Joulukuu 27, 2022, 23:45:50 »
Riistetty, raiskattu, kaupattu - Jessika Devert ja Paulina Bengtsson

"Tositarina Paulinan läpikäymästä helvetistä".
Niin hirvittävää settiä, että en tiedä pystynkö kuuntelemaan loppuun...Tulee katsottua ja etsittyä jos jonkinlaista kauhuleffaa tai Kingin parhaita romaaneja, mutta tämä vetää raavaankin ukon sanattomaksi.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2022, 23:55:22 kirjoittanut Kellopeliappelsiini »
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Thor Patsas

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2619
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #462 : Joulukuu 31, 2022, 23:19:15 »
Niin täältä löytyy vielä tällainenkin ketju! Hyvä homma koska aloin pari päivää sitten lukemaan James Herriottin kirjaa Kaikenkarvaiset Ystäväni. Löysin sen vähän aikaa paikalliselta kirppikseltä ja sain sen vielä ilmaiseksi.
Patsaan filosofia on että on parempi olla sellainen joka ryyppää ja treenaa kuin sellainen joka ei ryyppää eikä treenaa.

Toinen patsaan periaate on että ole herrasmies mutta poliittisesti epäkorrekti.

Poissa M.U. Tiainen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2680
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #463 : Joulukuu 31, 2022, 23:39:08 »
^ Siis varastit kirppikseltä.

Poissa Thor Patsas

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2619
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #464 : Joulukuu 31, 2022, 23:47:01 »
^ Se oli kirpparin eteisessä korissa jossa luki että SAA OTTAA. Jos se on varastamista niin sitten olen oman elämäni Varkaiden Ruhtinas eli vähän niin kuin siihen rooliin sopimaton Kevin Costner siinä leffassa.
Patsaan filosofia on että on parempi olla sellainen joka ryyppää ja treenaa kuin sellainen joka ei ryyppää eikä treenaa.

Toinen patsaan periaate on että ole herrasmies mutta poliittisesti epäkorrekti.

Poissa M.U. Tiainen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2680
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #465 : Joulukuu 31, 2022, 23:59:26 »
^ Ok. Vain Suomesta, todennäköisesti löytyy kansa, joka vie kirjoja jonkun kirpparinpitäjän (joka on sallinut jonkun SAA OTTAA boxin ja sitä myöden pelkän boxin tonkijoiden oikeiden asiakkaiden karkoittamiseen) kojuun kuin roskiin.

Ettei vaan takana olisi yhdistys tai järjestö.  :laught:

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1281
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #466 : Tammikuu 08, 2023, 19:03:44 »
Aloittelemassa tätä:

Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa VanGils

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1340
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #467 : Tammikuu 09, 2023, 14:02:59 »
Kuuntelussa:

Oma valinta - minä myyn seksiä.
toim. Päivi Ahtiala

Mielenkiintoinen viiden palvelutarjoajan näkökulma alaan.

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5262
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #468 : Tammikuu 09, 2023, 19:46:28 »
Aloittelemassa tätä:
No miltä vaikuttaa?

Olen lukenut kyseisen teoksen kahdesti ja se elämänmakuinen kuvaus teki suuren vaikutuksen. Lukukertojen välillä oli varmaan kymmenen vuotta ja kun sen viimeisemän lukemisen jälkeen, ehkäpä kymmenen vuotta myöhemmin, aloin lukemaan kirjaa uudelleen niin homma ei vaan toiminut jostakin syystä ja jätin kirjan kesken, syy oli luultavasti itsessäni ei kirjassa. Muistan kirjan pääpiirteissään mutta tietysti paljon merkityksellisiä yksityiskohtia on unohtunut.

Dostojevskin Karamazovin veljeksiä olen pitänyt vielä parempana teoksena kuin Rikosta ja rangaistusta. Sen olen lukenut kolmesti mutta viimeisestä kerrasta on kulunut aikaa niin paljon että voisin joskus taas alkaa uudelleen. Kenties, en ole varma.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1281
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #469 : Tammikuu 10, 2023, 08:46:02 »
Aloittelemassa tätä:
No miltä vaikuttaa?

Olen lukenut kyseisen teoksen kahdesti ja se elämänmakuinen kuvaus teki suuren vaikutuksen. Lukukertojen välillä oli varmaan kymmenen vuotta ja kun sen viimeisemän lukemisen jälkeen, ehkäpä kymmenen vuotta myöhemmin, aloin lukemaan kirjaa uudelleen niin homma ei vaan toiminut jostakin syystä ja jätin kirjan kesken, syy oli luultavasti itsessäni ei kirjassa. Muistan kirjan pääpiirteissään mutta tietysti paljon merkityksellisiä yksityiskohtia on unohtunut.

Dostojevskin Karamazovin veljeksiä olen pitänyt vielä parempana teoksena kuin Rikosta ja rangaistusta. Sen olen lukenut kolmesti mutta viimeisestä kerrasta on kulunut aikaa niin paljon että voisin joskus taas alkaa uudelleen. Kenties, en ole varma.

Hyvältä vaikuttaa, aika äkkiä sitä huomaa milloin kirja ei oikeasti tempaa mukaansa. Parissa vuodessa tullut kuunneltua ja luettua 300 kirjaa ja lähes 4000 tuntia mennyt aikaa, että lukutoukaksi jo voisi kutsua.. :D Ei vain ole parempaa rentoutumiskeinoa seksin ohella kuin hyvät kirjat.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5262
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #470 : Tammikuu 10, 2023, 19:59:50 »
Aloittelemassa tätä:
No miltä vaikuttaa?

Olen lukenut kyseisen teoksen kahdesti ja se elämänmakuinen kuvaus teki suuren vaikutuksen. Lukukertojen välillä oli varmaan kymmenen vuotta ja kun sen viimeisemän lukemisen jälkeen, ehkäpä kymmenen vuotta myöhemmin, aloin lukemaan kirjaa uudelleen niin homma ei vaan toiminut jostakin syystä ja jätin kirjan kesken, syy oli luultavasti itsessäni ei kirjassa. Muistan kirjan pääpiirteissään mutta tietysti paljon merkityksellisiä yksityiskohtia on unohtunut.

Dostojevskin Karamazovin veljeksiä olen pitänyt vielä parempana teoksena kuin Rikosta ja rangaistusta. Sen olen lukenut kolmesti mutta viimeisestä kerrasta on kulunut aikaa niin paljon että voisin joskus taas alkaa uudelleen. Kenties, en ole varma.

Hyvältä vaikuttaa, aika äkkiä sitä huomaa milloin kirja ei oikeasti tempaa mukaansa. Parissa vuodessa tullut kuunneltua ja luettua 300 kirjaa ja lähes 4000 tuntia mennyt aikaa, että lukutoukaksi jo voisi kutsua.. :D Ei vain ole parempaa rentoutumiskeinoa seksin ohella kuin hyvät kirjat.
Yhdyn tuohon viimeiseen toteamiseen kun ei ole tilaisuutta yhtyä sanojaan, heh.

Mutta joo. Mulla on BookBeat ja vilkaisin sieltä juuri todeten että ainoa äänikirjaksi luettu Dostojevski on Rikos ja rangaistus. En tiedä muista palveluista mutta yleensä niillä on aika lailla sama tarjonta. Tuli mieleen että kenties voisin kuunnella kyseisen kirjan joskus tässä lähitulevaisuudessa. Kuuntelussa on ratkaisevaa myös se että lukija sopii itselle, tavallisesti lukijat on ihan hyviä.

Nyt mulla on kuuntelussa ruotsalaisen Leif G.W. Perssonin Lindamurha niminen kirja. Kokeilen tässä uutta kirjailijaa, kyseessä on dekkari. Tämä teos miellyttää minua, suurelta osin siksi että päähenkilönä toimiva rikostutkija omaa varsin inhimillisiä ominaisuuksia: tiukkapipoinen työhönomistautuminen ei ole piirre jolla voisi kuvailla hänen toimiaan. Kenties kuuntelen Perssonilta enemmänkin, hän on kirjoittanut useampiakin kirjoja mutten ole katsonut seikkaileeko niissä samat henkilöt kuin tässä.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15183
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #471 : Tammikuu 10, 2023, 20:19:11 »
Kuuntelussa Reino Lehväslaiho: Korven Peura.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5029
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #472 : Tammikuu 21, 2023, 06:17:35 »
^ Kova Mies niin sodissa kuin kirjailijanakin, Lehväslaiho. Tuon viimeisen kirjansa julkaisi 90-vuotiaana. - Paras kritiikki tuli kuulemma esikoisteoksensa "Panssarisotaa" tiimoilta itseltään Kenraali Lagukselta kuudennen viskin jälkeen; ei sanonut mitään vaan kippasi ainetta sisäänsä mikä siinä tapauksessa merkitsi "aliupseeri on hyvä ja jatkaa vaan kun näyttää osaavan."

Itse sain maskuliinisesti luetuksi kirjastossa silmiin sattuneen Raija Pellin "Kikka - mä haluun viihdyttää" eli ystävättären muisteluksen laulajan elämästä. - Ihan kattava ja traaginenkin kuvaus Kirsi Viilosesta (Siren.)

Poissa FortySexN2

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1371
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #473 : Maaliskuu 03, 2023, 08:54:21 »
Jälisuomettumisen ruumiinavaus.
”Vladimir Putinin aikakautta on leimannut maassamme Venäjän myötäily, suomettumisen ajan sisäpoliittisten valtarakenteiden säilyminen sekä sinisilmäinen usko globaalin keskinäisriippuvuuden autuuteen. Tätä kaasuputkilobbarit, idänkaupan konsultit ja ajastaan jääneet rauhanaktivistit käyttivät vuosia häikäilemättä hyväkseen.”

Poissa HuliVili

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #474 : Maaliskuu 06, 2023, 19:10:23 »
Lueskelen Heli Mäenpään kirjaa Etsii omaa ihmistä - 25 tarinaa rescuekoirista.

Kirjassa kerrotaan kuvien kera 25 kodittoman ja pelastetuksi tulleen karvakamun tarinat sekä avataan niiden erityistarpeita. Mäenpää muutti Helsingistä maalle ja pyörittää rescuekoirien vanhain- ja saattohoitokotia. Hän adoptoi vanhoja, sairaita ja hylättyjä koiria, jotka eivät kelpaa muille. Rescuejärjestöjen kautta löytyneiden koirien lisäksi laumaan kuuluu myös esimerkiksi Mortti-husky, josta luovuttiin Pohjois-Suomessa kun turistien koiravaljakkoajot loppuivat koronapandemian myötä.

Kannessa poseeraa Lucky, seniori-ikään ehtinyt veijari jonka toinen silmä on poistettu silmänpainetaudin vuoksi ja joka "viallisena" ei kelvannut kenellekään adoptoitavaksi. Paitsi Heli Mäenpäälle.

"Otan koiran, joka tarvitsee minua, enkä sellaista, jonka haluan. Jokainen elämä on pelastamisen arvoinen."

Tässäpä kirja jota suosittelen lämpimästi muillekin kuin koiraihmisille. Löytyy toki myös äänikirjana.
Pörrö on aina plussaa

Paikalla Meeme

  • Sr. Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 1447
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #475 : Maaliskuu 06, 2023, 19:15:10 »
Kuuntelin loppuun Leena Lehtolaisen Tappava Säde. Oli kokonaisuudessaan kiinnostava.
Maistuvaista Karjalanpiirakkaa Joensuussa.

Poissa Thor Patsas

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2619
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #476 : Maaliskuu 06, 2023, 19:23:31 »
^ Olen lukenut pari Leena Lehtolaisen kirjaa mutta äänikirjojen kuuntelu on jäänyt vain yhteen ja se oli Raymond Chandlerin Syvä Uni. Pidän enemmän kirjojen lukemisesta kuin kuuntelemisesta.
Patsaan filosofia on että on parempi olla sellainen joka ryyppää ja treenaa kuin sellainen joka ei ryyppää eikä treenaa.

Toinen patsaan periaate on että ole herrasmies mutta poliittisesti epäkorrekti.

Poissa keravankolli

  • Hero Member
  • Viestejä: 778
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #477 : Maaliskuu 06, 2023, 20:04:53 »
Juha Rautaheimo "murharyhmän mies". Kertomuksia tosielämästä kokeneen poliisin uran varrelta.
...Mä kokeilen vaan sormella...

Poissa Prophat

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 6338
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #478 : Maaliskuu 07, 2023, 14:00:48 »
Kusti toi kotia Tom Wolfen kirjoittama The Right Stuff, kertoo tarinan ihmisistä perheineen joka oli mukana NASAn raketti testauksen alkumetreeillä. Sitä aloitetaan seuraavaksi.
Shikita ga nai

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5029
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #479 : Maaliskuu 07, 2023, 15:59:34 »
^ Olen lukenut pari Leena Lehtolaisen kirjaa mutta äänikirjojen kuuntelu on jäänyt vain yhteen ja se oli Raymond Chandlerin Syvä Uni. Pidän enemmän kirjojen lukemisesta kuin kuuntelemisesta.

Hep! - Täältä löytyy mm Raymond Chandlerin vankkumaton lukija... - Se mies eli kyllä värikkään elämän, haavoittui kersanttina Vimyn harjanteen taisteluissa kesällä 1918, värväytyi Kanadan armeijaan kuten ainakin myös William Faulkner sekä Scott Fitzgerald, se oli kai helpompi käytäntö kuin Yhdysvaltojen sotavoimien kohdalla... - Chandlerhan kehitti käytännössä kokonaan uuden "kovaksi keitetyn" rikoskirjallisuuden lajin jossa pääosassa olivat Los Angeles ja sen kaupungin hämärämmän puolen hiljalleen tuhoutuvat ihmiset eikä niinkään rikosten kaavamainen ratkominen. - Mm Coenin veljekset ovat leffoissaan hyödyntäneet Chandlerin tapaa, ovat avoimesti kertoneet että se Mies oli yksi heidän esikuvistaan...