Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
antero pee:
Luin luonnonkirjaa, tunustelin mistä kenkä puristaa, tarjosin olkapäätä ja olin tunteiden tulkki.
Sitten panin madamea kahdesti. Huolet unohtui hetkeksi. Omasta puolestani voimme tutkia arvoitusten kirjaa taas pian :D
misterx83:
Svetlana Aleksijevits Tsernoblylista nousee rukous, vahva suositus. Sitä ennen luin saman kirjailijan teoksen nimeltään neuvostoihmisen loppu
joey_t:
Kuuntelin Lauttamuksen Vieraan kypärän alla ja Camusin teoksen Sivullinen. Molemmat olivat nautinnollista kuunneltavaa. Seuraavaksi harkitsin Ilonan suosittelemaa teosta Sadan vuoden yksinäisyys mutta hetken pohdittuani tuumin että kaipaan nyt jotakin keveämpää. Vaikken tiedä onko Sadan vuoden yksinäisyys "kevyttä luettavaa" niin epäilen vahvasti. Joten aloin kuuntelemaan yhtä suosikkiteostani, Mika Waltarin dekkaria Komisario Palmun erehdys.
Bruno Rygseck on kuollut kylpyhuoneeseensa. Hänet havaitsi siellä ensimmäiseksi kylpyhuoneeseen murtautuneet hovimestari Batler, Aino Rykämö sekä insinööri Vaara. Palmu sijoittaa kolmikon kylpyhuoneen ulko-ovelle ja käskee heidän esittämään uudelleen kuinka he sen tekivät. Insinööri Vaara murtaa oven, kolmikko syöksähtää kylpyhuoneeseen ja hovimestari Batler kääntää valokatkaisujaa. "Mutta kylpyhuoneessa paloi valo!" huomauttaa komisaario Palmu.
Ai ai mitä nautintoa.
Villerius:
Hetken kuluttua, kun menen sänkyyn alan kuunnella Orwellin 1984. Olen lukenut kirjan aikoinaan, mutta nyt se kiinnostaa jälleen. Isoveli valvoo. 8)
mattssonni:
^itse luin juuri äsken uudelleen. Kirja ei ole koskaan ollut ajankohtaisempi.
Pelottavaa on se, että monet Orwellin kirjassa esittämät aikanaan scifiltä ja mielikuvituksellisilta tuntuneet mielikuvat eivät ole ainoastaan toteutuneet vaan jopa yli siitä. Jos kirjan päälle lukee Hesarin helmikuun kuukausiliitteessä olleen ansiokkaan artikkelin uiguureista, alkaa suorastaan kylmäämään. Mutta esimerkkejä on lähempänäkin, esim. älykännykkä muistuttaa aika paljon kirjan "kaukovarjostinta" sillä erolla, että kaukovarjostin oli kodin seinällä, kännykkä kulkee taskussa kaikkialle...
Joo, kirjaa voi suositella ja hyviä lukuhetkiä Villeriukselle.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta