Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Mitä kirjaa luet/kuuntelet?

<< < (54/133) > >>

Vieras0198:
Kesän projektiksi otin kehutut Karl Ove Knausgårdin Taisteluni kirjat. Kuusi osaa ja kaksi luettuna. Ainakin tähän saakka olen pitänyt paljon.

Vieras0265:
Viimeinen Muskettisoturi on loppusuoralla. Seuraavaksi aion aloittaa Eric Van Lustbaderin Ninjan.

Vieras0234:
Löydettiin juhannuksen aikaan tyttärentyttäreni kanssa kesämökin kirjahyllystä Max Lundgrenin Harjuvaara-kirjasarja. Luettiin koko kirjasarja (Harjuvaaran pallokerho, Harjuvaara nousee, Maaleja Harjuvaara ja Harjuvaara karsii) läpi. Innostuttiin kun ollaan molemmat innokkaita fudisfaneja ja nyt on meneillään vielä nämä EM-kisat. Luettiin vuorotellen ääneen toisillemme. Kerroin kuinka minä itse sellaisena pojannaskalina luin Harjuvaara-kirjasarjan mökillä Vaasan serkkuni kanssa. Serkkupoika oli innokas vepsulainen, ja pelasi myöhemmin ihan ammatikseen VPS:ssä ja sitten Ruotsissa. Luettiin pihakeinussa, laiturinnokassa, saunan lämmityksessä, ukkosella lasitetulla verannalla...Lukeminen kannattaa aina, kuten Jörn Donner sanoi. Erittäin tärkeätä se on lapselle ja nuorelle ihmiselle. Sanavarasto kasvaa ja mielikuvitus kehittyy. Ainoastaan lukemalla oppii itse kirjoittamaan hyvin. Ja siitä on taas paljon hyötyä, jos myöhemmin haluaa menestyä opinnoissaan. Muistetaan Adan kanssa nämä hienot yhteiset lukuhetket Saimaan rannalla varmasti koko loppu elämämme ajan. Mukavaa, että seksisaitilla on innokas "lukupiiri". Ja eikö se Jörn Donner sanonut myös, että "Lue enemmän, niin luulet vähemmän"  :).

joey_t:
Joskus koulupoikana tuli luettua nuo Harjuvaara-kirjat. Tykkäsin kovasti. Noihin aikoihin ilmeistyi Buster-niminen sarjakuva jossa oli erilaisia urheiluaiheisia sarjakuvia. Yksi näistä oli Harjumäen Sisu joka oli selkeä kopio Lundgrenin Harjuvaara kirjoista. Periaatteessa voi olla toisinkinpäin mutta epäilen että kirjoista tehtiin sarjakuvaa.

Vieras0234:
^Wikipedia tosiaankin kertoo, että Max Lundgren käsikirjoitti Harjuvaara-kirjoistaan sarjakuvaversion Harjumäen sisu Buster-sarjakuvalehteen (https://fi.wikipedia.org/wiki/Max_Lundgren). Ja niistä kirjoista on myös vuonna 1985 tehty elokuvaversio. Harjuvaara kirjasarja tuntui vieläkin ihan hyvältä. Tyttärentyttäreni tykkäsi kovasti. Hän on innokas mimmifudiksen pelaaja, ja on jo ollut pari kertaa joukkueensa kanssa mukana Helsinki Cupissa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta