Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miten valmistelet sinun jouluasi?  (Luettu 2278 kertaa)

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15022
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Miten valmistelet sinun jouluasi?
« : Marraskuu 28, 2021, 15:15:55 »
Minulla on aina ollut tapana aloittaa ensimmäisten laatikoiden valmistus 1. adventtina ja niin tänäkin vuonna. Tänään tein lanttulaatikkoa, tosin en lähellekään niin paljon, kuin vielä parisen vuotta sitten. Perinnettä pitää kuitenkin vaalia. 2. adventti kuluukin sitten porkkanalaatikon merkeissä ja sitten vuorossa maksalaatikko, kunnes viimeisenä imelletty perunalaatikko tulee vuoroon. Kinkku menee uuniin aaton vastaisena yönä. Jouluviikko on kuitenkin kiireistä aikaa niin pitää alkaa valmistelut jo ajoissa.
Miten sinä valmistelet jouluasi?
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa HarryPotter

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6710
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #1 : Marraskuu 28, 2021, 16:15:00 »
Yleensä viimeisellä viikolla yritän epätoivoissani etsiä kaikki puuttuvat lahjat.

Ruuat löytyy sitten viime hetkillä kaupoista eli hetkessä mennään
Seksi, sali, sauna ja saunaolut ;) No ehkä muutakin! ( 57 - 70 - 21 )

Poissa orjamies

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1751
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #2 : Marraskuu 28, 2021, 16:45:11 »
se ainut pakollinen korttikin meni paketin mukana NIIN  lähetin nyt kun ilmeisesti 8.12 muutan.

päivä pari ennen aattoa ostan kinkun jota sit 2-3 päivää hotkin siinä se.
kysyvälle vastataan

Paikalla Meeme

  • Sr. Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 1381
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #3 : Marraskuu 28, 2021, 17:03:09 »
Osteaan laatikot ja tuoresuolattu kinkku. Sitten se yöllä uuniin, että aaumupäivästä on valmista :)
Nautitaan ja ollaan yhdessä syömässä.
Maistuvaista Karjalanpiirakkaa Helsingissä ke - ke pääsiäisen yli.

Poissa jurzantaa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1527
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #4 : Marraskuu 28, 2021, 17:11:51 »
Miten sinä valmistelet jouluasi?
Dogaamalla.
Omnia formonsis cupio donare puellis, set mihi de populo nulla puella placet.

https://www.youtube.com/watch?v=KhKyB37mc-8&t=2760s

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8966
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #5 : Marraskuu 28, 2021, 17:43:53 »
Miten sinä valmistelet jouluasi?
Dogaamalla.
Tässä tärkein - rauhallista joulua, toivottaa Alko

Joulu on lapsia varten. Hemmottelen siskon kolme tattipäätä piloille  :-* Ja Raulin el Tigren
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2021, 17:45:59 kirjoittanut Lifti »
Why so fragile?

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #6 : Marraskuu 28, 2021, 17:48:11 »
Olen huono valmistelemaan mitään. Annan joulun vain tulla ja mennä. Jouluruokia ajattelin kyllä ostaa. Lanttulaatikkoa ja kinkkua tulee kyllä syötyä.

Poissa Jousimies2012

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2655
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #7 : Marraskuu 28, 2021, 18:49:03 »
Ostan jonkun tekemiä laatikoita, kinkku tulee töistä jota paistellaan yöllä ja otetaan kokille votkoo..
Aattona annetaan lapsille lahjat, nykyään lahjakortteja yms.
Vietetään niiden kanssa jos malttavat pysyä paikoillaan Joulu..

Pitäisiköhän olla Pukkina taas naapurin rouvalle 🤔
Opettelee kielihommia… 😜

Poissa siejamie

  • Newbie
  • Viestejä: 49
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #8 : Marraskuu 28, 2021, 18:57:03 »
Suunnittelen tulevaa vuotta! Vähemmän töitä..enemmän hauskaa!!!

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8966
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #9 : Marraskuu 28, 2021, 18:57:48 »
Ostan jonkun tekemiä laatikoita
Respecta My N-word! Karjala mummoni on onneksi vielä hengissä  :inlove: Ja se joulupöytä is mental! Laatikot, kaikki :inlove:  Rosolli rosollin kastike. Kinkku. Kalkkuna. Kolmea eri lohta. Poroa. Hirveä. Ja mun lempiruokani - karjalan paisti + mummoni kotikalja.

Sen jälkeen kahvi + kolme eri jälkiruokaa. FUCK ME  :inlove: = pakko avata housuista vyö ja napit ettei masu räjähdä. Ollut pari kertaa viikon mummolassa joulun jälkeen. Tulee + 8 kiloa. Jos edes vähän maistellaan.

Vaari on ihan kusessa! = Sun täytyy auttaa minua tai lanttulaatikkoa syödään vielä kesäkuussa!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2021, 19:00:15 kirjoittanut Lifti »
Why so fragile?

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5127
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #10 : Marraskuu 28, 2021, 19:24:39 »
Mä omalla tavallaan tykkään joulunalus kiireestä ja tohinasta. Siispä laatikot yms. vasta aatonaattona.

Koristelut olen kotona jo laittanut, jouluverhoja myöden 🤭
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #11 : Marraskuu 28, 2021, 19:26:08 »
Itse ei onneksi tarvitse valmistella paljoa kun pääsee istumaan valmiiseen pöytään. Joululahjojen miettiminen on suurin urakka varsinkin nyt kun on jo kaksi kummilasta.
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5184
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #12 : Marraskuu 28, 2021, 19:26:39 »
Mulla on näitä jouluperinteitä ja on jo käynnistyneet tämän vuoden osalta. Oon kysynyt lapsiltani mitä haluavat joukulahjaksi ja ostan sen. Jos kyseessä on joku nettiostos ulkomailta, laitan tarvittavan summan tililleen. Koitan myös tiedustella tulevatko käymään ja jos niin milloin. Jos tulevat aattona tai viimeistään joulupäivänä, hankin kuusen ja käyn varastosta erilaista koristeiksi kutsuttua rihkamaa. Jos eivät niin koristeiksi riittää muutama kynttiläsarja ikkunoihin.

Evääksi hankin kinkun, valmislaatikoita, kalaa, suklaata, olutta, limsaa, jädeä ja jotakin tällaista. Joulupyhinä saunon, käyn moikkaamassa vanhempiani vieden joitakin lahjoja myös, katselen leffoja ja luen kirjoja sekä ulkoilen. Joka joulu katson elokuvan Ihmeellinen on elämä, kenties omista tallenteistani tai ehkä telkkarista, tulee muistaakseni Tapaninpäivänä. Aattoillan joulukirkossa aion aina käydä, kävin viimeksi vissiin noin viisi vuotta sitten ja enköhän aio käydä tänäkin vuonna. Lasten kanssa pelaamme lautapelejä ja herkutellaan.

No sitten osallistun joulukeräykseen jonka kesäyksen tuotoilla ostetaan lahjoja ja jouluruokaa vähävaraisille paikallisperheille. Joskus oon ollut mukana tekemässä noita ostoksia ja jopa paketoinut heidän lahjojaan. Foorumilla on yksi hlö jonka kanssa vaihdetaan hyvää joulua -tekstari, tämä on ollut vissiin jo viitenä viimeisenä jouluna joten alkaa kuulua perinteisiin. Ja sitten sopivina hetkinä saavun foorumille pelaamaan sanapeliä ja katson myös onko tissiketjuun tullut uusia kuvia.

Ohoh piti kertoa vain valmistelut mutta vedin koko setin.

Poissa IlonaTequila

  • Sr. Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 2184
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #13 : Marraskuu 28, 2021, 21:23:32 »
Mä omalla tavallaan tykkään joulunalus kiireestä ja tohinasta. Siispä laatikot yms. vasta aatonaattona.

Koristelut olen kotona jo laittanut, jouluverhoja myöden 🤭

Mäkin tykkään siitä tohinasta ❤ Aatonaattona soitan kaikki raskasta joulua levyt putkeen, hoilaan kaikki biisit mukana, ja teen ruokia ja leivon 😁 Tykkään tehdä ne kaikki kerralla, ennemmin kuin valmistella pikkuhiljaa.

Noin muutoin odottelen joulua maistelemalla vuoden glögi-uutuudet, polttamalla kynttilöitä ja ihailemalla ihmisten monenlaisia jouluvalovirityksiä.

Ja tietty töissä on pikkujoulufiilistä välillä joulukuun keikoilla, ja siitä tykkään tosi paljon 💕
🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11386
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #14 : Marraskuu 29, 2021, 06:07:50 »

Osaa ehkä yllättää, osaa ei mut aika paljon jouluaattoa suunnittelen mielessäni. Tuota kuumeista mietintää ei ehkä päällepäin huomaa, etenkään vieraammat ihmiset.😊
Näkyvämpiä valmisteluja niin 
kaupoissa kiertely ja lahjojen ex-tempore ostelu kuuluu tottakai joulunalusaikaan. Isommat ns. päälahjat läheisille on tietenkin selvillä, ex-tempore lahjat on täydentäviä, hassuja, turhia😁🙈 Hmm..Joulukuusi jossakin vaiheessa muuttui muoviseksi niin sen hakua metsästä ei enää ole. Siihen mä etsin kuitenkin ihan tietynlaisia koristeita, ja jos joskus jotain kivaa löydän niin ostan. Tosi nirso olen, mulla on mielessä tietty koristekokonaisuus enkä hanki muunlaisia.
Jouluvalot tottakai virittelen paikalleen. Sisälle ja ulos. Etenkin pihavalojen virittelyn lomassa saattaa ei-niin jouluisia sanoja tulla mieleen. 🙈

Amator

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2392
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #15 : Marraskuu 29, 2021, 07:41:48 »
Jouluvalojen virittely, joululahjojen ja kuusen hankinta sekä ruokaostosten tekeminen. Valoja lukuunottamatta vasta kuun puolenvälin jälkeen kaikki nämä, sillä jouluhössötyksessä on minustakin sitä jotain.

Poissa Hetvield

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2908
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #16 : Marraskuu 29, 2021, 17:29:51 »
Yritän aina ajoittaa ryyppyputken, niin että se alkaa ennen aattoa ja loppuu joskus uudenvuoden jälkeen. Joulu on perseestä, kulutus juhlien aatelia.
Bad Ass. Smart Ass. Great Ass

Poissa ElectricWind

  • Jr. Member
  • Viestejä: 50
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #17 : Marraskuu 29, 2021, 18:00:11 »
Kuuntelen Whamin Last Christmas vähintään 20 kertaa joka päivä siltä varalta etten kuule sitä jokaisella kauppareissulla koko joulukuun ajan.
Lääh puuh sexbätäng vapaamuurarihengessä

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1143
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #18 : Marraskuu 29, 2021, 18:39:31 »
En valmistele joulua erityisesti mitenkään, paitsi ostan ehkä jotain hyvää olutta aattoillan ratoksi. Mukavaa kuitenkin, että muut jaksavat panostaa. En olisi saittilaisista välttämättä uskonut!

Poissa Vieras0234

  • Full Member
  • Viestejä: 308
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten valmistelet sinun jouluasi?
« Vastaus #19 : Marraskuu 30, 2021, 19:57:08 »
Minulla on aina ollut tapana aloittaa ensimmäisten laatikoiden valmistus 1. adventtina ja niin tänäkin vuonna. Tänään tein lanttulaatikkoa, tosin en lähellekään niin paljon, kuin vielä parisen vuotta sitten. Perinnettä pitää kuitenkin vaalia. 2. adventti kuluukin sitten porkkanalaatikon merkeissä ja sitten vuorossa maksalaatikko, kunnes viimeisenä imelletty perunalaatikko tulee vuoroon. Kinkku menee uuniin aaton vastaisena yönä. Jouluviikko on kuitenkin kiireistä aikaa niin pitää alkaa valmistelut jo ajoissa.
Miten sinä valmistelet jouluasi?

Nykyään on kätevää, kun voi valmistaa lanttu- ja porkkanalaatikot niistä valmiista lanttu- ja porkkanasosepötköistä. Ei tarvitse enää kuoria, paloitella, keittää ja soseuttaa lanttuja ja porkkanoita itse. Ja kun lisää ruokakerman joukkoon myös kuohukermaa, niin varmasti tulee laatikoista maukkaita. Itse tykkään maustaa laatikot jouluisilla mausteilla neilikalla, inkiväärillä, muskottipähkinällä ja kanelilla. Ja siirappi antaa tietysti sopivasti sitä makeutta. Näistä joululaatikoista tulee kyllä uunista niin hienot jouluiset tuoksut, että tekisin näitä jouluruokia jo melkein sen tuoksun takia. Siinä joululaatikoiden uunissa kypsymistä odotellessa voi juoda vähän jouluglögiä ja syödä joulutorttuja. Ja samalla kuunnella vinyyliltä Phil Spectorin Christmas Albumia. Maksalaatikon teen naudan maksasta ja laitan maksaa vähän enemmän kuin mitä ohjeissa sanotaan. Tykkään, että maksalaatikko maistuu jouluna voimakkaasti maksalle. Yleensä maksalaatikon kanssa minulle käy niin, että se ensimmäinen jouluksi tarkoitettu erä tulee syötyä jo ennen joulua, ja niinpä teen sitten viime hetkessä kiireellä uuden satsin. Se itse tehty maksalaatikko on vaan niin hyvää rosollin ja puolukkahillon kanssa  :).

Vaikka olenkin hämeessä syntynyt, niin se hämäläinen perunatuuvinki, eli imelletty perunalaatikko, ei oikein kuulu meidän perheen jouluruokiin. Se kuulemma maistuu paleltuneelle perunamuusille. En sitten tiedä, kun en ole koskaan paleltunutta perunamuusia syönyt. Mutta en itsekkään siitä perunatuuvinkista erikoisemmmin pidä. Mutta karjalanpaistia täytyy jouluksi aina tehdä. Laitan karjalanpaistiin yhden kolmasosan hirvenlihaa, mikä antaa sille hienon ja aromikkaan metsän maun. Joulukinkku paistetaan suomalaiskansalliseen tapaan sitten aaton vastaisena yönä. En ole vielä aloittanut näiden joululaatikoiden valmistamista kuten Ville, mutta kyllä tässä ensi viikolla pitää jo alkaa jotain värkkäämään.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2021, 20:05:03 kirjoittanut Granado »