Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Onnittelut!

<< < (710/996) > >>

Granado:
Onnittelut RobertLeylle viidestä tuhannesta hienosta postauksesta  :drinking:.

Oulun vanhassa merimieskapakka Sarkassa meidän sököringissä eräs yliassistentti aina toisteli Haanpään lausetta; "Missä on kortti, siellä on ventti ja siellä on myös Haanpään Pentti". Samainen Haanpää asiantuntija kertoi myös Pentti Haanpään elämän ensimmäisestä ja ainoaksi jääneestä visiitistä Helsinkiin. Kustantaja oli vuosikausia yrittänyt houkutella Haanpäätä Helsinkiin erilaisiin kissanristiäisiin, mutta Haanpää ei ollut suostunut. Lopulta Haanpää sitten myöntyi ja otti Helkaman alleen ja pyöräili Helsinkiin. Kova temppu. 500 kilometriä 1950-luvun kuoppaista hiekkatietä. Helsingissä Haanpäätä kohdeltiin kuin suurtakin herraa. Hänelle esiteltiin kaupungin nähtävyyksiä, kulttuuririentoja sekä tietenkin kosteaa ja syntistä yöelämää. Haanpää oli hyvin suosittu "nähtävyys" Helsingissä, koska kaikki kulttuuripersoonat halusivat tietenkin tavata tämän Piippolan salaperäisen kirjailijan. Kahden viikon resuamisen, ryyppäämisen ja nussimisen jälkeen Haanpää otti jälleen Helkaman alleen ja lähti pyöräilemään takaisin Piippolaan. Helsinkiläiset pyysivät Haanpäätä tulemaan uudelleen vierailulle, johon Pentti vastasi, että "Ihan mukava kylä tämä Helsinki on ja voisin minä tulla uudelleenkin, jos tämä Helsinki ei olisi niin pahasti syrjässä". Piippolassahan on Suomen maantieteellinen keskipiste. Pentti Haanpää ei enää lähtenyt Piippolasta minnekään, vaan hukkui 30.9.1955 Iso-Lamujärveen. Joko tahallaan tai sitten vahingossa.

Cece:
Kättä lippaan ja 5k onnittelut RobertLeylle :drinking:

joey_t:
Onnittelut mitä mainioimmalle kirjoittelija RobertLeylle! :drinking:

jan#91:
Virtuaalinen maljan kohotus RobertLeylle 5 kilon rajapyykistä  :drinking:

RobertLey:
Minä kiitän nöyrästi kaikkia Teitä Jätkät... - Nämä päivät tosin kuuluvat niihin etten oikein tiedä ansaitsenko kiitoksia. Viimeksi aamulla oli tullut (näköjään ex-kaverin vaimolta viesti) johon vastasin oman karkeaan tapaani tyyliin että "anna se luuris sille aviomiehellesi niin lähetään selvittään näitä "syntyjä syviä" vastaus oli että "Me päätettiin yhdessä että kommunikaatio tapahtuu tästä lähin mun kautta ja kyllä "Jyrki" on aina kertonut mulle kuinka sun prioriteetteihin kuuluu ensin jotkut huorat Tallinnassa, sitten halvat viinat ja sitten jossain kaukana vasta me. - Ei sillä pitää varmasti ehkä paikkansa jota häpeän oikeasti, mutta jos omassa kodissa lyödään ensin takaraivoon, toisella kerralla kuristetaan niin sitten alkaa olla jo vastuuta miehellä itselläänkin. Eihän tämä tietysti viisasta ole, en puolustele itseäni mutta se yllättyi kun pistin leuan kärkeen, iskin naamaan kun tuli pääälle että  otti lukua...- Joku vika se on mussakin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta