Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Miesviha, naisviha, muukalaisviha ja etc.

<< < (67/79) > >>

Pertti Ström:
Aina kaikki näköjään johtuu rahasta tai siis sen puutteesta. Ennen ei tainnut olla mielenterveyspalveluita tarjolla sen kummemmin, harrastusmahdollisuuksia nykyään on äärettömästi jos vain nuorisoa kiinnostaisi muukin kuin netissä lorvailu ja lapsiperheitä tuetaan runsaskätisesti jos vertaa omaa lapsuutta.

Tästä Pirkkalan tapauksesta sen verran, että Pirkkala on Pirkanmaan ökyaluetta ja valtakunnallisestikin ihan kärkeä. Saa tarkistaa.
Eli jos rahalla kaikki ratkeaa. Miksi näin?

joey_t:
Häiriökäyttäytymistä peruskoulussa ja rasavillejä luokkia on ollut ainakin niin kauan kuin itse muistan, siis jopa silloin kun itse kävin peruskoulua ja siitä on kauan. Varmasti ilmiötä esiintyi jo tätä ennen.

Kun oma esikoiseni meni yläasteelle olin mukana lukukauden alussa pidetyssä vanhempainillassa, jossa oli siis lapseni luokkalaisten vanhemmat. Luokanvalvoja tuntui ihan täyspäiseltä ja mukavalta ihmiseltä ja muistan kuinka eräs isä pyysi puheenvuoroa. Hän kertoi että toivoo lapselleen mukavia asioita liittyen koulunkäyntiin mutta jos hänen lapsensa käyttäytyy huonosti, toiveena on se että opettaja ilmoittaa asiasta hänelle ja asia korjaantuu seuraavaksi päiväksi. Lisäsi että on puhunut asiasta myös lapsensa kanssa. Me muut vanhemmat taidettiin saada jonkinlainen ahaa-elämys koska moni muukin ja minä muiden mukana sanottiin että samalla tavalla voi toimia myös meidän lapsiemme kanssa. Illalla kerroin omalle lapselleni että olen keskustellut luokanvalvojasi kanssa ja jos käyttäydyt huonosti niin saa kuulla siitä ja tulen puhumaan asiasta kanssasi niin että asia korjaantuu. Sanoin lisäksi että jos kaverisi toimivat typerästi niin älä mene siihen mukaan - ainoa ihminen josta olet vastuussa olet sinä itse.

Samaan tyyliin toimin myös nuorempien lapsieni kanssa ja itseasiassa opettajilta tulleita huomautuksia oli varsin vähän. Kaikenlaista pikkuongelmaa sattui, esim se että yksi lapsistani pinnaili kasilla ja sen asian hoitaminen vaati oman prosessinsa mutta ainakaan ei tietääkseni ollut mikään häirikkö.

Mielestäni me vanhemmat voitaisiin itsekin tehdä jotakin ja ottaa vastuuta omien lapsiemme kasvatuksesta ja heidän käyttäytymisestään sen sijaan että aina vaaditaan yhteiskuntaa apuun.

Artturi:
Epäilty puukottaja vaikutti valikoivan kohteekseen tyttöjä – Tutkijat: Teko kytkeytyy laajempaan nais­vihamieliseen kulttuuriin.

Seksistinen ja naisvihamielinen retoriikka on yhä enemmän esillä verkossa, politiikassa ja mediassa, Lounela toteaa. Hän näkee, että globaalilla tasolla naisten sekä sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksia vastaan hyökätään näkyvästi.

”Sen lisäksi, että se näkyy verkossa nuorille, se näkyy meille kaikille. Globaali politiikka ruokkii ja normalisoi tällaista retoriikkaa.”

Naisvihamielinen retoriikka taas ruokkii naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Se on todella yleistä, vaikka suurin osa siitä ei herätä julkista huomiota, Lounela huomauttaa.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011248539.html

Todella huolestuttava suunta.

Pertti Ström:
Tapausta tutkiva rikosylikomisario Jari Kinnunen: Moni haluaa liittää tekoon naisvihaa, mutta haluaisin vähän toppuutella ennen kuin pääsemme kuulusteluissa syvemmälle."

Artturi:
^poliisi nyt ihan tutkinnallisista syistä ei voi kertoa mitään muutakaan asiaan liittyvää tässä vaiheessa. Onko rikosylikomisaario myös alan tutkija, että voi asiaa tuolta kantilta asiantuntevasti edes kommentoida?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta