Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Seksisaitin Puskaradio -visa  (Luettu 3683 kertaa)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Seksisaitin Puskaradio -visa
« Vastaus #20 : Heinäkuu 07, 2021, 11:18:32 »
Mikä tämän ketjun idea on?

Ideana oli selvittää, voisiko tästä kansallisesti todellisesta enemmän-tai-vähemmän-milloin-missäkin -ilmiöstä, eli puskaradiosta, eli juoropuheiden levittämistavasta ja -kanavasta, heittää jotakin parodiaa tai leikkimielistä vitsailun aihetta huumorintajuisesti.

Ei näköjään voi, osoittivat tämän langan lähes yksimieliset reaktiot.

Puskaradio ei ole siis vitsailunaihe, jonka alla pystyisi heittää huumoria. Se on tosikkomaisen aito ja vakavamielinen aihepiiri, ilmeisesti. Siitä ei siis saa vitsailla eikä edes leikillä heittää kyseenalaiseksi perusideaa juorujen ja huhujen levittämistä ja joskus värittämistäkin kohtaan.

Niinhän se kait meneekin, että puskaradio on uskottava tietolähde, joka voittaa livetapaamiset kahden kesken naamatusten, mitä siis tulee jostakusta henkilöstä saatavaan informaatioon.

Ja siis koska ilmeisesti puskaradioon näköjään melko laajasti tietyissä piireissä luotetaan, ei sitä tiedonvälityskanavaa ole soveliasta asettaa huonoon valoon mollaamalla se maanrakoon luotettavuutensa suhteen.

Joo. Tämä tulikin jo selväksi.


Toivottavasti tälläkin kertaa. Selän takana vittuilu -ketjuista ei internetissä sinällään ole pulaa, joten sellaista kaipaava varmasti löytää kodin. En ihan ymmärrä miten tällainen ketju saittia yhtään parantaisi.

Siitä on se hyöty, että juorupuheitahan toisaalta voitaisiin kritisoidakin eikä niellä yleisellä tasolla niin sanatarkasti. Ja oli tarkoitus vähän niin kuin vihjata, ettei niissä aina ole täysin perää eli todellista tietoa juorujen kohteena olevan nykytilanteesta esimerkiksi. Asettamalla puskaradion toiminta kriittiseen tarkasteluun voidaan saada aikaan enemmän ymmärrystä siitä, miksi toisista levinneitä huhuja ja puheita ei läheskään aina pidä ottaa niin vakavasti ja tosissaan, jos ne eivät edes ole aina täysin totta.

Näin toimittuna varsinkin perättömiltä ja epäselviltä huhuilta on mahdollista helpommin katkaista siivet. Ja se onkin hyvä tarkoitus, jota on ilo edistää jatkossakin puolustaakseen oikeutta saada jakaa sitä todenperäisempää ja rehellisen avointa tietoa huhujen kohteena olevalta ja hänen elämäntilanteelta nykyään. :sheep:

Jatkakaa.[/b][/i]
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2021, 11:32:10 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Seksisaitin Puskaradio -visa
« Vastaus #21 : Heinäkuu 07, 2021, 11:28:50 »
Mikä tämän ketjun idea on?

Ideana oli selvittää, voisiko tästä kansallisesti todellisesta enemmän-tai-vähemmän-milloin-missäkin -ilmiöstä, eli puskaradiosta, eli juoropuheiden levittämistavasta ja -kanavasta, heittää jotakin parodiaa tai leikkimielistä vitsailun aihetta huumorintajuisesti.

Ei näköjään voi, osoittivat tämän langan lähes yksimieliset reaktiot.

Puskaradio ei ole siis vitsailunaihe, jonka alla pystyisi heittää huumoria. Se on tosikkomaisen aito ja vakavamielinen aihepiiri, ilmeisesti. Siitä ei siis saa vitsailla eikä edes leikillä heittää kyseenalaiseksi perusideaa juorujen ja huhujen levittämistä ja joskus värittämistäkin kohtaan.

Niinhän se kait meneekin, että puskaradio on uskottava tietolähde, joka voittaa livetapaamiset kahden kesken naamatusten, mitä siis tulee jostakusta henkilöstä saatavaan informaatioon.

Ja siis koska ilmeisesti puskaradioon näköjään melko laajasti tietyissä piireissä luotetaan, ei sitä tiedonvälityskanavaa ole soveliasta asettaa huonoon valoon mollaamalla se maanrakoon luotettavuutensa suhteen.

Joo. Tämä tulikin jo selväksi.

Jatkakaa.


Mitä tää sun viljelemä ”jatkakaa” tarkoittaa? Koetko että olet jonkinmoinen pääjehu, joka ns antaa luvan muille jatkaa keskustelua? Ylipäätänsä olen ollut tähän saakka hiljaa sun hulluista tempauksista, mutta tämän aiheen aloittaminen kertoo totaalisesta ymmärtämättömyydestä somen toiminnasta.

Ja riippumatta sinusta jatkan tai olen jatkamatta.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Seksisaitin Puskaradio -visa
« Vastaus #22 : Heinäkuu 07, 2021, 11:37:49 »
Mitä tää sun viljelemä ”jatkakaa” tarkoittaa? Koetko että olet jonkinmoinen pääjehu, joka ns antaa luvan muille jatkaa keskustelua? Ylipäätänsä olen ollut tähän saakka hiljaa sun hulluista tempauksista, mutta tämän aiheen aloittaminen kertoo totaalisesta ymmärtämättömyydestä somen toiminnasta.

Ja riippumatta sinusta jatkan tai olen jatkamatta.

En koskaan oppinutkaan uskolliseksi someriippuvaiseksi mitä tulee Instoihin, Faceen tai muihin kunnianhimoisiin juorukanaviin.

Se "jatkakaa" yksinkertaisesti tarkoittaa, että minä laitoin tämän sopan ja visailun alun perin käyntiin ja alkuun. Olen siis itse sen aloittamisesta vastuussa. Muut ovat vastuussa omasta puolestaan, mikäli päättävät kunnianhimoisesti jatkaa sopan keittämistä, maustamista ja syömistä.

 :headphones:

Joten: Jatkakaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2021, 11:39:36 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Seksisaitin Puskaradio -visa
« Vastaus #23 : Heinäkuu 12, 2021, 09:03:22 »
No, eikö sua vakuuta että kuusi vuorokautta on kulunut eikä kukaan ole tarttunut sun eriskummalliseen koukkuun?  :laught:

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2038
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Seksisaitin Puskaradio -visa
« Vastaus #24 : Heinäkuu 12, 2021, 14:47:14 »

Mitä tää sun viljelemä ”jatkakaa” tarkoittaa? Koetko että olet jonkinmoinen pääjehu, joka ns antaa luvan muille jatkaa keskustelua? Ylipäätänsä olen ollut tähän saakka hiljaa sun hulluista tempauksista, mutta tämän aiheen aloittaminen kertoo totaalisesta ymmärtämättömyydestä somen toiminnasta.

Ja riippumatta sinusta jatkan tai olen jatkamatta.

Täähän on miesten yleisesti saunailloissa käyttämä ilmaus:

Joku kertoo hyvää tarinaa, toinen tarkentaa tarinaa ja toteaa perään "jatkakaa". Miesten saunailloista levinnyt muuhunkin miesten väliseen kommunikointiin.
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Seksisaitin Puskaradio -visa
« Vastaus #25 : Heinäkuu 12, 2021, 17:45:15 »

Mitä tää sun viljelemä ”jatkakaa” tarkoittaa? Koetko että olet jonkinmoinen pääjehu, joka ns antaa luvan muille jatkaa keskustelua? Ylipäätänsä olen ollut tähän saakka hiljaa sun hulluista tempauksista, mutta tämän aiheen aloittaminen kertoo totaalisesta ymmärtämättömyydestä somen toiminnasta.

Ja riippumatta sinusta jatkan tai olen jatkamatta.

Täähän on miesten yleisesti saunailloissa käyttämä ilmaus:

Joku kertoo hyvää tarinaa, toinen tarkentaa tarinaa ja toteaa perään "jatkakaa". Miesten saunailloista levinnyt muuhunkin miesten väliseen kommunikointiin.
Rummot ei tajuu.  :laught:
Perfektionisti.

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2038
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Seksisaitin Puskaradio -visa
« Vastaus #26 : Heinäkuu 13, 2021, 12:06:15 »
Ja varmaan ihan alkujaan intistä, jossa alikersantit oli jo kyllästyneet "Herra Alikersantti...." paskaan ja huusivat jo tupaan astuessaan "Jatkakaa", oli merkki siitä ettei tarvitse tehdä tupailmoitusta.
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Seksisaitin Puskaradio -visa
« Vastaus #27 : Heinäkuu 14, 2021, 17:57:17 »
Tiedän tämän inttiläpän, koska olin itse kahdeksan vuotta sitten ennen pk-seudulle muuttoa opiskelujen perässä ja ennen transitioitumis-prosessiani alokkaana Kainuun varuskunnassa Kajaanissa. Sössin tosin polveni hajalle eräässä sählypelissä vapaa-ajalla parin ekan kuukauden jälkeen ennen jatkokautta. Olisin mennyt sotilaskeittäjänä muuten. Eturistisiteeni eli oikea polveni leikattiin sijoilleen ja sain muutaman kuukauden päästä vapautuksen. Minua ehdotettiin jopa aliupseerikouluunkin ko. mestassa, koska silloisten älykkyystestien pistemääräni osoitti minun olevan kuulemma vähintään älykkäämpi kuin 90 prosentilla kansallisesta väestöstä. Kieltäydyin kuitenkin kunniasta.

Oli meillä muitakin juttuja kuin "Jatkakaa". Oli sellainen vitsi tapana heittää aina välillä, että mikäli kasarmissa olisi syttynyt tulipalo, niin alikessun johdolla ja sanoilla "kaikkien kuuluu jäkittää vielä 1 min."

Onneksi vapauduin lopulta sieltä enkä kaivannut kyllä takaisin. Ihmisten tappamisen kouluttaminen ynnä muu kansallismielinen ...onalismi eli "meidän-isänmaa-jota-pitää-suojella-henkeen-ja-vereen" -tyylinen setti ei oikein mahdu omaan arvomaailmaani, joten hyväkin vaan, että vapauduin.

Ja koska se kaikki intissä heiluminen oli omassa elämässäni silloin muutenkin yhtä näytelmää yrittää viimeisinä epätoivoisina yrityksinä koittaa esittää jotain jätkää, niin olisinkin ollut ehdolla vuoden miespääosapalkinnon saajaksi parhaan miespääosan esittämisestä naisena.

*Yrittää nyt leikkiä jotain hiton sotilasta ja samalla vahingossa teloa oman polvensa, eli ai kun mehevää...* :sheep: ;D ;D ;D

Jatkakaa.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Seksisaitin Puskaradio -visa
« Vastaus #28 : Heinäkuu 14, 2021, 18:14:23 »
No joo SR, jos olet älykkäämpi kun me muut, niin sitten olet, onneksi olkoon.
Ei sinulla varmaan helppoa ole ollut, ei monella muullakaan, elämäksihän sitä vaan kutsutaan.

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7742
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Seksisaitin Puskaradio -visa
« Vastaus #29 : Heinäkuu 14, 2021, 18:25:51 »
Eipä intin palikkatesteistä kummempaa. Mieleen niistä jäi kohta: Haluaisitko puutarhuriksi? Puutarhuri olisi kai tuon logiikan mukaan jotenkin epäilyttävä, eikä sopisi kunnon nurmiporaksi.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Seksisaitin Puskaradio -visa
« Vastaus #30 : Heinäkuu 14, 2021, 18:32:01 »
Ilkka Kanerva halusi puutarhuriksi  :laught:

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5029
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Seksisaitin Puskaradio -visa
« Vastaus #31 : Heinäkuu 14, 2021, 18:51:30 »
^^ ^ Ile ilmeisesti osasi vastata ainakin meikäläistä fiksummin tuossa kutsuntojen palikkatestissä; pääsi RUK:n kurssin n:o 130 oppilaskunnankin hallitukseen v 1969,kurssijulkaisussa muistaakseni luonnehdinta kuului muiden haminalaisten suulla: "Ei mun oppilaskunnan hallituksen jäsenenä tartte mittän siivota, mut tupavanhin mää voin kyl hyvi olla."  - Itse en muista mitä tuohon puutarhurikystymykseen vastasin mutta varmaan katsoivat että menköön nyt siihen mihin menee muttei missään tapauksessa yhtään edemmäs...

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Seksisaitin Puskaradio -visa
« Vastaus #32 : Heinäkuu 20, 2021, 08:53:37 »
No joo SR, jos olet älykkäämpi kun me muut, niin sitten olet, onneksi olkoon.
Ei sinulla varmaan helppoa ole ollut, ei monella muullakaan, elämäksihän sitä vaan kutsutaan.

Älykkyys ei takaa kultalusikkaa ja valmiiksi viisasta elämää. Eivät kulje käsikädessä nääs, siinähän se haaste piileekin... Eli älkäähän luulkokaan, että pitäisin olemustani jotenkin monia muita parempina. Potaskaa, sanoisin minä siihen. Syvemmällä pohjalla käyty kuin suuri osa kuvitteleekaan tai ehkä kokeekaan. Eli ei se äly takaa automaattisesti onnea. Vasta viisauden hyödyntämä luovuus on askel muuhunkin kuin elämässä sössimiseen ja sekoiluun. 8)

Juu ja jos saat hyvät pisteet palikkatestistä niin rillibileet kaverimelskan kanssa pystyyn. Ja onnea! Ja onnea niillekin, ketkä eivät saaneet! Kaikki olette yhtä ihania minun pupilleissani läpi kakkuloiden vilkaistuna. Niin akateemikot, pysyväistyöttömät, eläkeläiset kuin tavis-puusepät. ❤️💋

PS. Ja kiitos, että sentään minä sain joutua julkisemman pilailupilkan kohteeksi. Se suotakoon itseironialla ym. ja ylpeys ei ainakaan kärsi nykyään enää ihan niin helpolla, thanks my crushed wonderful ego. :kiss:
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2021, 08:57:40 kirjoittanut SielujenRakastelua »