Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Täällä seurataan urheilua
Vieras0234:
Se Bosnia-Hertsegovina peli oli kyllä Huuhkajilta paras ottelu mitä minä muistan nähneeni. Vaikka B-H onkin pelannut heikon karsintaturnauksen, niin sehän ei ota mitään pois Suomen hienolta peliltä. Tänään on sitten vuorossa olympiastadionilla Suomi vastaan Ranska. Pahasti pelkään, että Ukraina voittaa ponnettoman Bosnia-Hertsegovinan, ja Suomen on siten voitettava Ranska tai pelattava ainakin hyvä tasapeli. Olisihan se todella hienoa ja historiallista, jos Suomi etenisi ensimmäistä kertaa siihen jatkokarsinta vaiheeseen, mutta on siitä jatkokarsinnastakin kyllä vaikea päästä eteenpäin itse Qatarin mm-kisoihin. Jatkokarsinnassahan on 12 joukkuetta, joista vain kolme pääsee mukaan lopputurnaukseen. Ja mukana ovat myös sellaiset Euroopan huippujoukkueet kuin Portugali, Italia ja Ruotsi.
https://yle.fi/urheilu/3-12187655
joey_t:
Jalkapallotappion jälkeen mukava uutinen penkkiurheilijalle: Petra Olli ja Kaisa Mäkäräinen alkavat tekemään yhdessä Jatkoerä-nimistä sarjaa Ylen urheilustudioon.
Ja sitten ikävämpi uutinen. Aino-Kaisa "Aikku" Saarinen alkaa kommentoida hiihtolähetyksiä asiantuntijan roolissa. Yleensä diggailen kaikista suomalaisista urheilijoista mutta Aikku on ollut poikkeus. Kun häntä katselee / kuuntelee, tulee mieleen Tarja Halonen. En liitä Aikun kuvaa tähän, yritetään edetä positiivisissa merkeissä.
joey_t:
Vielä vähän jalkapallo-asiaa. Jalkapallon osalta olen lähes pelkästään arvokisa-seuraaja tosin siihen on lisättävä se että arvokisa-karsinnat myöskin menee, joskin lähes pelkästään Suomen otteluiden osalta. Nyt menneenä kesänä oululainen joukkue, jonka nimeä en muista, pelasi Veikkausliigaa ja periaatteessa tällaiselle toiminnalle pitäisi antaa mahdollisuus ja käydä katsomassa ainakin peli tai pari kaudessa. No se taas jäi, kausi huipentui putoamiskarsintaan jossa vastassa oli RoPS ja sinne oli tarkoitus mennä mutta sekin jäi. Oulu kuitenkin säilyi sarjassa ja ratkaisupelin seuraaminen paikan päällä olisi voinut olla kiva juttu. En siis voi sanoa että peli Veikkausliigassa on surkeata koska en tiedä millaista siellä on.
Mutta palaanpas takaisin tuohon arvokisajuttuun. Viime aikoina arvokisoihin on otettu entistä enemmän joukkueita, jota lienee kiittäminen siitä että selvisimme EM-kisoihin 2020 (jotka pelattiin 2021, mutta silti). 24 otettiin ja lukema on sellainen että voidaan olettaa että jatkossakin päästäisiin. Nyt 2022 MM-kisoihin ei päästy ja tilastoja tarkastamatta epäilen olimmeko 24 parhaan euro-joukkueen sakissa. MM-kisoihin 2022 selviää 32 maata joista Eurooppa saa 13 paikkaa. Heitän hatusta sellaisen ajatuksen että mikäli paremmuus olisi kriteeri, Euroopalle kuuluisi ainakin 16 paikkaa. MM-kisoihin 2026 selviääkin sitten jo 48 joukkuetta joka on paljon ja auttaa Suomea sinne selviämisessä.
Ei vissiin hirveän vanha juttu ole kilpasarja jonka nimi on Kansojen liiga. Tällä on vähän nykypäivien normeihin suhteutettuna ikävähkön nationalistinen nimi mutta olkoon, joka tapauksessa mulle on hieman hämärän peitossa mikä sarja on Kansojen liiga? Käsittääkseni siellä on vain eurooppalaisia maajoukkueita ja mulla on myös sellainen käsitys että Kansojen liigalla on jonkinlainen rooli arvokisapaikkojen jakamisessa. Sitä kautta ei varsinaisesti taida arvokisoihin päästä mutta sieltä voi saada jonkinlaisia etuja kuten paikan jatkokarsintoihin jos itse arvokisakarsinnat eivät ole paikkaa tuoneet. On tämä kyllä ihmeellistä: Ranska-ottelussa Suomi ei pelannut paikasta MM-kisoihin vaan jatkokarsintoihin. Miksi kaikkea ei voitaisi ratkaista siellä itse karsinnoissa ja jättää jatkokarsinnat ja Kansojen liiga väliin? Niin paljoa en ole asioihin perehtynyt että kokonaissysteemin viisaus olisi minulle avautunut.
MariaEnkeli:
--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - Marraskuu 17, 2021, 10:34:36 ---Jalkapallotappion jälkeen mukava uutinen penkkiurheilijalle: Petra Olli ja Kaisa Mäkäräinen alkavat tekemään yhdessä Jatkoerä-nimistä sarjaa Ylen urheilustudioon.
Ja sitten ikävämpi uutinen. Aino-Kaisa "Aikku" Saarinen alkaa kommentoida hiihtolähetyksiä asiantuntijan roolissa. Yleensä diggailen kaikista suomalaisista urheilijoista mutta Aikku on ollut poikkeus. Kun häntä katselee / kuuntelee, tulee mieleen Tarja Halonen. En liitä Aikun kuvaa tähän, yritetään edetä positiivisissa merkeissä.
--- Lainaus päättyy ---
Höh, siirtyykö Jauhojärvi pois? Oon tykännyt hänestä.
MariaEnkeli:
^^ Vähän off topic, mutta pakko kommentoida tuohon kun et oo käynyt katsomassa peliä. Oon samanlainen kuin sä, seuraan vain futiksen arvokisoja. En tunne oikeastaan ketään tai tiedä futiksesta paljonkaan. MUTTA oon käynyt livenä katsomassa yhden Veikkausliigan pelin, yhden Bundesliigan pelin ja pari Valioliigan peliä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta