Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 3185351 kertaa)

Poissa Penaattori

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Politiikka
« Vastaus #25900 : tänään kello 19:52:12 »
Missä vaiheessa GB:stä tuli vihervasemmistolainen hörhö-woke-valtio? Miten näin pääsi käymään?
Jotka osaa, ne tekee mitä vaan
Jotka ei, ne ryhtyy opettamaan
- Juice Leskinen

Poissa joey_t

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Politiikka
« Vastaus #25901 : tänään kello 20:53:15 »
Sebastian Tynkkynen on närkästynyt, kun häntä ei päästetty Britanniaan. Syy oli, että se ei palvelisi yleistä etua. Hänen mielestään sananvapautta rajoitetaan siinä päätöksessä. Tynkkynen toisaalta ajaa voimakkaasti valtioiden oikeutta päättää keitä maahansa päätetää. Mielenkiintoinen ristiriita ;)
Palaan vielä tähän koska mielestäni ylläolevassa on paha ajatusvirhe joka vaikuttaa tahalliselta, tosin sitaatin syy voi tietysti olla tietämättömyys.

Sebastian Tynkkysen poliittinen linja on ollut ennen kaikkea maahanmuuttopolitiikassa - ei siinä, että tavallisilta matkailijoilta, liikematkustajilta tai poliitikoilta pitäisi lähtökohtaisesti estää vierailut maahan. Siksi Tynkkysen tapauksessa voidaan sanoa, että hänen poliittinen ajattelunsa ei varsinaisesti kohdistu tällaiseen tilanteeseen johon itse joutui. Hän on puhunut paljon siitä, että valtion pitäisi voida päättää ketkä muuttavat maahan, ei niinkään siitä että ulkomaisia poliitikkoja estettäisiin osallistumasta konferensseihin. Myös kansainvälisessä oikeudessa nämä kaksi on eri asioita ja niitä ei pidä sekottaa.

Vuoden 1951 pakolaissopimus laadittiin toisen maailmansodan jälkeisessä tilanteessa. Sen alkuperäinen tarkoitus oli suojella ihmisiä, jotka pakenivat vainoa Euroopassa. Sittemmin maailmantilanne on muuttunut merkittävästi. Tästä syystä osa poliitikoista – erityisesti perussuomalaisissa mutta myös monissa muissa Euroopan maissa – katsoo, että nykyiset kansainväliset säännöt eivät kaikilta osin vastaa nykytilannetta ja niitä pitäisi uudistaa. Minä nyt en ihan heti keksi mitä keskustelija FortySexN2 tarkoittaa mainitsemallaan "mielenkiintoisella ristiriidalla". Ehkäpä hän itse sen seuraavaksi kertoo?
älkää kaatako piimäpurkkia porstuassa mennessänne