Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 1369888 kertaa)

Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8720 : Syyskuu 16, 2021, 20:03:17 »
Nykyisin, kun kannabis vielä on kiellettyä, niin sitä myyvät ne, jotka usein myyvät myös lääkkeitä ja huumeita. Usein, ei siis aina, on ihan normi naisia ja miehiä, jotka myyvät kukkaa, tuota vihreää kultaa.
Ihan tavalliset ihmiset myös kasvattaa sitä laittomasti, suurin osa tieteskin viihdekäyttöön, mutta joku vaikka Ms-tautiin tai syöpä kipuhinsa.
Jos ostaa huumehörhöltä, niin on mahdollisuus, että sinut ryöstetään, saat puukosta tai kuulasta. Eikä aina myyjän tarvitse olla edes huumehörhö tai käyttäjä, laittomassa bisneksessä huijaus kukoistaa. Minä poltan jointin ehkä kerran kaksi kuukaudessa ja ostan kukkani tutulta tavalliselta ihmiseltä. Ja onhan minulla Budy  ;D
Tuolta poliisi kansanedustajalta tarkoitushakuinen ulostulo. Kaikki me jotka tiedetään, niin tiedetään, ettei kannabis aiheuta agressioita tai väkivaltaista käytöstä. Kyllä tuo polisikin sen tietää. Psykoosiin voi joutua marginaalinen osa käyttäjistä, joilla jo valmiksi on alttius ja pipiä päässä. Mitähän alkoholi vaikuttaa tuollaiselle ihmiselle. No sitten on kaikenmaailman viinan/kukan/pirin/pillereiden sekakäyttäjiä. Lajikkeesta riippuen puhdas kukan polttelu aiheuttaa hassuttelua, iloisuutta, rentoa fiilistä, panetusta, mässyä, uneliaisuutta, kivuttomuutta. Ja kukka haihtuu päästä noin kuudessa tunnissa ja on taas ajokunnossa. Samaa ei voi sanoa känni krapuloista.
No mutta ketään tässä yritä käännyttää. Toiset on vakaasti sitä mieltä, että kannabis on huume muiden joukossa. Toisille se on suht harmiton nautintoaine, vähän kun tee tai kahvi ja osalle elämäntapa. Vaikka harvoin poltan, niin minä kuulun tuohon viimeiseen joukkoon.
Hyvä että asiasta keskustellaan julkisesti ja otetaan poliittista kantaa, niin tietoisuus lisääntyy.
Huolestuttavaa tässä vaan on se, että olen niin samoilla linjoilla Temen kanssa  ;D

Tästä asiasta ollaan täysin samaa mieltä.  :headbang:

Lainaus
Psychoactive Substances and Violence, a 1994 report conducted by the US Justice Information Center, concluded: "Of all psychoactive substances alcohol is the only one whose consumption has been shown to commonly increase aggression.

    "After large doses of amphetamines, cocaine, LDS and PCP certain individuals may experience violent outbursts, probably because of pre-existing psychosis."

    The report does not even bother to include cannabis in the list of potentially violence-inducing substances.

    The US National Commission on Marijuana and Drug Abuse said in its 1973 report, Marijuana: A Signal of Misunderstanding: "In sum, the weight of the evidence is that marijuana does not cause violent or aggressive behaviour.

    This view is supported by the White House Conference on Narcotics 1962 and the President's Commission on Law Enforcement 1967.

Lähde: BBC News

Suomessa noin 80% väkivaltarikoksista tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena...alleviivaten, että pelkästään alkoholin vaikutuksen alaisena. Samaan aikan Suomessa on satoja tuhansia kannabista kokeilleita ihmisiä ja tuhansia päivittäisi käyttäjiä...tottakai joskus joku murhamies on saattanut hatsit vetää, mutta ei se tarkoita että kannabis eli hamppu saa ketään tappamaan tai ruoki väkivaltaista käyttäytymistä. Ei vaikka poliisi haluaa näin uskotella, omien määrärahojensa takia.


Lainaus
"Kannabiksen käyttö Suomessa

Päihdetutkimuksen mukaan noin 800 000 suomalaista on kokeillut kannabista. Vuoden aikana kannabista käyttää noin 280 000 ja kuukauden aikana noin 100 000 suomalaista. Päivittäiskäyttäjiä on noin 10 000.

Lähde:THL

Onpas meillä paljon "agressiivisia ja väkivaltaisia" pössyttelijöitä....eivät vaan näy missään väkivaltarikostilastoissa eikä terveydenhuollon kustannuksissa...saatikka kuolemantapauksissa.

Kannabiksen dekriminalisoinnista on todistetusti näyttöä rikollisuuden vähentymisenä....olishan se hyvä, että epäpuhdas hupiheinä saataisiin kadulta pois ja jokainen kannabista tarvitseva voisi ostaa puhdasta lajiketta siihen tarkoitetuista liikkeistä ilman ostoon liittyvää stigmaa ja riskejä. Sillä olisi myös iso työllistävä vaikutus...puhumattakaan verotuloista.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2021, 20:05:15 kirjoittanut teme696 »
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8721 : Syyskuu 16, 2021, 20:04:29 »
^^päätti mitä?

että laitettiin rekka autollinen rahaa kreikkaan

Niin mites se liittyy tuohon OECD:n raporttiin?
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5319
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8722 : Syyskuu 16, 2021, 20:08:07 »
Nykyisin, kun kannabis vielä on kiellettyä, niin sitä myyvät ne, jotka usein myyvät myös lääkkeitä ja huumeita. Usein, ei siis aina, on ihan normi naisia ja miehiä, jotka myyvät kukkaa, tuota vihreää kultaa.
Ihan tavalliset ihmiset myös kasvattaa sitä laittomasti, suurin osa tieteskin viihdekäyttöön, mutta joku vaikka Ms-tautiin tai syöpä kipuhinsa.
Jos ostaa huumehörhöltä, niin on mahdollisuus, että sinut ryöstetään, saat puukosta tai kuulasta. Eikä aina myyjän tarvitse olla edes huumehörhö tai käyttäjä, laittomassa bisneksessä huijaus kukoistaa. Minä poltan jointin ehkä kerran kaksi kuukaudessa ja ostan kukkani tutulta tavalliselta ihmiseltä. Ja onhan minulla Budy  ;D
Tuolta poliisi kansanedustajalta tarkoitushakuinen ulostulo. Kaikki me jotka tiedetään, niin tiedetään, ettei kannabis aiheuta agressioita tai väkivaltaista käytöstä. Kyllä tuo polisikin sen tietää. Psykoosiin voi joutua marginaalinen osa käyttäjistä, joilla jo valmiksi on alttius ja pipiä päässä. Mitähän alkoholi vaikuttaa tuollaiselle ihmiselle. No sitten on kaikenmaailman viinan/kukan/pirin/pillereiden sekakäyttäjiä. Lajikkeesta riippuen puhdas kukan polttelu aiheuttaa hassuttelua, iloisuutta, rentoa fiilistä, panetusta, mässyä, uneliaisuutta, kivuttomuutta. Ja kukka haihtuu päästä noin kuudessa tunnissa ja on taas ajokunnossa. Samaa ei voi sanoa känni krapuloista.
No mutta ketään tässä yritä käännyttää. Toiset on vakaasti sitä mieltä, että kannabis on huume muiden joukossa. Toisille se on suht harmiton nautintoaine, vähän kun tee tai kahvi ja osalle elämäntapa. Vaikka harvoin poltan, niin minä kuulun tuohon viimeiseen joukkoon.
Hyvä että asiasta keskustellaan julkisesti ja otetaan poliittista kantaa, niin tietoisuus lisääntyy.
Huolestuttavaa tässä vaan on se, että olen niin samoilla linjoilla Temen kanssa  ;D

Sen lisäksi että pidän Nina sinusta kovasti, arvostan myös näkemyksiäsi ja erinäisiä kertomuksiasi ja varmaan on niinkin että mielipiteeni liittyen pössyyn olisi negatiivisempi jos en olisi lukenut suhdettasi siihen. Hirveän kielteinen en muutenkaan ole, vähän varauksellinen kuitenkin.

Olen ajatellut asiasta niinkin että jos pössy sallittaisiin kuten Vihreät esittää, sen käyttö Suomessa tulisi kasvamaan. En usko että kukaan nykykäyttäjistä lopettaisi taikka vähentäisi mutta tulisi uusia käyttäjiä / kokeilijoita. Esimerkiksi minun kaltaiset ihmiset, minä kun olen niin lainkuuliainen että en käytä enkä edes kokeile pössyä nimenomaan siksi että se on laitonta. Varmaankin ainakin kokeilisin jos se olisi laillista. Ja en oikein tiedä olisiko hyvä juttu jos sitä alettaisiin käyttää entistä enemmän. Olen jokseenkin varma että myös alle 18-v käyttäisi entistä enemmän vaikka sitä ei myytäisi heille. Käyttäähän ne myös alkoholia ja tupakkaa vaikka niille ei sitä saa myydä. Aina löytyy joku täysikäinen joka ostaa nuorille.

Poissa Reynhard Kaltenbrunner

  • Jr. Member
  • Viestejä: 63
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8723 : Syyskuu 16, 2021, 21:00:05 »
^^päätti mitä?

että laitettiin rekka autollinen rahaa kreikkaan

Niin mites se liittyy tuohon OECD:n raporttiin?
Niin, miten?

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8724 : Syyskuu 16, 2021, 21:49:52 »
^meinaatko että ne liikkeissä joissa laillisesti myytäisiin kannabista, myy velaksi ja puukottelee ihmisiä?

No ei se subutex huumeväkivaltaa vähentäny yhtää

Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8725 : Syyskuu 16, 2021, 21:54:03 »
^Ihan tosissaan rinnastat subutexin kannabikseen?
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8726 : Syyskuu 16, 2021, 21:59:24 »
^meinaatko että ne liikkeissä joissa laillisesti myytäisiin kannabista, myy velaksi ja puukottelee ihmisiä?

No ei se subutex huumeväkivaltaa vähentäny yhtää

Tuo sinun provoilu on välillä hauskaa. Sitten taas toisinaan ei...

Korvaushoito on pelastanut monia ihmisiä. Ja varmasti vähentänyt väkivaltaa. Nämä luukulta jaetut. Pariisista noudetut ehkä ei...
☮️and💟

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8727 : Syyskuu 16, 2021, 22:07:08 »

Olkaa huoleti, kannabis lailliseksi = nevö gona häppend
En minäkään siihen aivan heti tältä istumalta usko.
Kannabiksen lääkekäytöstä on varmasti hyötyä varsinkin, jos sillä pystytään korvaamaan opioidit.

Opioidit aiheuttavat melko helposti riippuvuutta ja jo lyhyenkin käytön jälkeen tulee tiettyjä vieroitusoireita, kun lopettaa niiden käytön. Tästä on omakohtaisia kokemuksia muutamia kertojakin ja viimeisestä ei ole paljoakaan aikaa.

Ehdottomasti suosittelen kysymään lääkekannabista seuraavan kerran kipuihin. Tai ainakin keskustelemaan siitä lääkärin kanssa. Tieto auttaa tuskaan ja moraalipaniikkiin...
☮️and💟

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8728 : Syyskuu 16, 2021, 22:15:01 »

Kiitos Joey, minäkin pidän kovasti sinusta  :kiss:
Luulen, että jos kukan käyttö yleistyisi, niin alkoholin käyttö vähentyisi, ei minua ainenkaan alkomahooli kiinnosta, jos kukka on vaihtoehto. Jos nyt yleensäkään tarvitsee nollautuakseen muuta kun roskaromanin ja salmiakkia.
Ne nuoret, jotka kukkaa haluavat kokeilla, saavat sitä alaikäisinä ostettua laittomasti jo nyt ja se on tosi huolestuttavaa. Kukan myyjissäkin on tosin vastuullisia, jotka eivät suostu myymään alaikäisille. Laillinen K-18 kauppa ei sekään ongelmaa poista, mutta jos laillinen valvottu kauppa saisi markkinarakoa, niin kyllähän se automaattisesti karsisi pimeää kauppaa.
Millä sitten laillinen veroja maksava tuottaja pärjäisi pimeän tuonnin ja myynnin kanssa. Tiedä häntä, minä vuokraisin vesiviljelyyn sopivat jätti isot tuotantotilat. Mutta en minä antamasta herkeisi silti sillon tällöin.

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8729 : Syyskuu 16, 2021, 22:18:16 »
.

Olen ajatellut asiasta niinkin että jos pössy sallittaisiin kuten Vihreät esittää, sen käyttö Suomessa tulisi kasvamaan. En usko että kukaan nykykäyttäjistä lopettaisi taikka vähentäisi mutta tulisi uusia käyttäjiä / kokeilijoita. Esimerkiksi minun kaltaiset ihmiset, minä kun olen niin lainkuuliainen että en käytä enkä edes kokeile pössyä nimenomaan siksi että se on laitonta. Varmaankin ainakin kokeilisin jos se olisi laillista. Ja en oikein tiedä olisiko hyvä juttu jos sitä alettaisiin käyttää entistä enemmän. Olen jokseenkin varma että myös alle 18-v käyttäisi entistä enemmän vaikka sitä ei myytäisi heille. Käyttäähän ne myös alkoholia ja tupakkaa vaikka niille ei sitä saa myydä. Aina löytyy joku täysikäinen joka ostaa nuorille.

Kanadassa on tutkittu asiaa ja ei ole havaittu merkittävää muutosta nuorten osalta kannabiksen käytössä laillistamisen jälkeen. Selkeä muutos on yli kuusikymppisten kohdalla, siellä kasvua runsaasti. Eli tukee sinun henkilökohtaista kantaasi,

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8315217/
☮️and💟

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5319
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8730 : Syyskuu 16, 2021, 22:34:01 »
Hyvät viestit ja hyviä pointteja Ninalta ja Letsmenoksilta. Mulle tuli yllätyksenä Letsmenoksin kertomus siitä että laillistaminen ei kasvata nuorten käyttöä mutta näin siis on. Ja ihan huomionarvoinen on myös Ninan esittämä mahdollisuus siitä että alkoholin käyttö kenties vähenisi jos pössyä saisi laillisesti.

Poissa Yannis

  • Full Member
  • Viestejä: 123
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8731 : Syyskuu 16, 2021, 22:36:31 »
Jaa täällä on käynnissä kannabis-keskustelu. Voin kertoa omat kokemukseni - mitään hyvää kerrottavaa kannabiksesta ei ole...

Työskennellessämme pitkään menneisyydessä Keski-Euroopassa vietimme yhden viikonlopun Damissa neljän suomalaisen porukassa. Meillä ei ollut mitään suunnitelmaa poltella höpöheinää. Päinvastoin. Itse odottelin eniten näkeväni ne kauniit naiset ikkunoissa ja meneväni ensimmäistä kertaa oikeisiin huoriin. Tästä on siis tosiaan aikaa 30 vuotta.

Nelikkomme kaksi vanhinta esittivät kuitenkin niin rankkaa kritiikkiä seksin ostamiseen, että me 10 vuotta nuoremmat kollit emme uskaltaneet sitten haastaa tuota ajatusta vaan ajauduimme heidän mukanaan juoppoillassa. Jossain vaiheessa menimme kannabiskahvilaan ja toinen vanhemmista jätkistä osti jointin. Ja ne on Hollannissa vahvaa tavaraa. Aluksi vanhemmat kaverit poltti jointtia. Sitten mun nuorempi kaverikin otti henkeen ja en sitten viitsinyt itsekään olla polttamatta. Vedettiin henkeen ja kunnolla.

Lopputulos oli se, että kierimme kahvilasta ulos saksalaisten turistien kommentoidessa kuinka narkkarit pyörii katuojassa sekaisin. Vedimme neliveto päällä pitkin Damin kujia. Ei tässä mitään - sain itse psykoottisen kohtauksen muutama kuukausi myöhemmin Suomessa. Se kesti vain hetken aikaa eikä ole koskaan toistunut. Mutta yhdistin sen heti kannabiksen käyttöön. Siitä on jo 30 vuotta aikaa.

En suosittele kannabista kenellekään.

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8732 : Syyskuu 16, 2021, 23:01:41 »
Olen kokeillut muutamaan otteeseen ja kerran vetänyt myös överit kuten yannis ja Bill. Ei ollut hauskaa. Kuten ei känniöveritkään.

Pilvi ei ole minun juttu, en pidä sen tuomasta fiiliksestä, pari lasia viiniä on minun tapa rentoutua. En suosittele kannabista neuroottisille ihmisille joita pelottaa kaikki, en alle 25 vuotiaille koska aivot keskenkasvuiset enkä heille joilla suvussa taipumusta paukahtaa psykoosiin. Jos tuntee olevansa addiktioherkkä niin olisin varovainen. Kaikille muille suosittelen kokeilua.
 
☮️and💟

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8733 : Syyskuu 16, 2021, 23:10:47 »
^Taitaa täyttää rikokseen yllyttämisen tuntomerkit.
Perfektionisti.

Poissa Vieras0260

  • Full Member
  • Viestejä: 348
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8734 : Syyskuu 16, 2021, 23:25:13 »
Nuoruudessa piti kokeilla kannabista, mutta jäi kokeilematta, kun ei saatu ajoissa luotettavalta taholta. Mistään kadulta ei haluttu ostaa.

Suuri osa kaveripiiristäni on kokeillut kannabista, osa tykkäsi, osa ei. Mutta laillistamisen jälkeen varmaankin käyttö moninkertaistuisi ja haitat myös. Vähän kaksipiippuinen juttu, ja itse tarviisin lisää tietoa aiheesta, jotta osaisin päättää kantani ns. faktapohjalta enkä mutulla. Yhteiskunnallisia ongelmia en halua lisää, mutta yksilönvapautta muuten kannatan.

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8735 : Syyskuu 16, 2021, 23:37:21 »
^Taitaa täyttää rikokseen yllyttämisen tuntomerkit.

Kyllä, mutta vain jos joku tämän suosituksen perusteella moiseen laittomuuteen ryhtyy. "Yllytys voi olla esimerkiksi tiettyyn toimintaan taivuttelemista tai käskemistä. Olennaista on kuitenkin se, että yllyttäjä saa aikaan rikoksentekopäätöksen tekijässä...Rangaistavuus edellyttää sitä, että tekijä syyllistyy rangaistavaan tekoon tai vähintään sen rangaistavaan yritykseen"
Eli tuntomerkeistä puuttuu vielä se toteuttava osapuoli. Mutta ehkäpä Ville on se toinen tuntomerkki :headbang:

Se, että jos vaikka suosittelisin viemään kyläidiootit saunan taakse ammuttaviksi niin ei ole rikos eikä täytä rikoksen tuntomerkkejä...
☮️and💟

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8736 : Syyskuu 16, 2021, 23:52:21 »
Olen kokeillut muutamaan otteeseen ja kerran vetänyt myös överit kuten yannis ja Bill. Ei ollut hauskaa. Kuten ei känniöveritkään.

Pilvi ei ole minun juttu, en pidä sen tuomasta fiiliksestä, pari lasia viiniä on minun tapa rentoutua. En suosittele kannabista neuroottisille ihmisille joita pelottaa kaikki, en alle 25 vuotiaille koska aivot keskenkasvuiset enkä heille joilla suvussa taipumusta paukahtaa psykoosiin. Jos tuntee olevansa addiktioherkkä niin olisin varovainen. Kaikille muille suosittelen kokeilua.
 

Tää oli itseasiassa järkevä posti

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8737 : Syyskuu 16, 2021, 23:58:16 »
^Taitaa täyttää rikokseen yllyttämisen tuntomerkit.

Kyllä, mutta vain jos joku tämän suosituksen perusteella moiseen laittomuuteen ryhtyy. "Yllytys voi olla esimerkiksi tiettyyn toimintaan taivuttelemista tai käskemistä. Olennaista on kuitenkin se, että yllyttäjä saa aikaan rikoksentekopäätöksen tekijässä...Rangaistavuus edellyttää sitä, että tekijä syyllistyy rangaistavaan tekoon tai vähintään sen rangaistavaan yritykseen"
Eli tuntomerkeistä puuttuu vielä se toteuttava osapuoli. Mutta ehkäpä Ville on se toinen tuntomerkki :headbang:

Se, että jos vaikka suosittelisin viemään kyläidiootit saunan taakse ammuttaviksi niin ei ole rikos eikä täytä rikoksen tuntomerkkejä...

Eikös siihen ollu joku lakimuutos esitys, että rikoksen tilauksestakin saa tuomion? Ilmeisesti Suomessa ei vielä saa tuomiota jos tilaat soluttautuneelta poliisilta murhan. Jenkeissä käsittääkseni saa

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8738 : Syyskuu 17, 2021, 00:40:29 »
Lainaus käyttäjältä: Letsmenoks link=topic=442.msg188667#msg188667
Se, että jos vaikka suosittelisin viemään kyläidiootit saunan taakse ammuttaviksi niin ei ole rikos eikä täytä rikoksen tuntomerkkejä...
Niin, tässä tapauksessahan tuo olisi ennemminkin itsemurha, jos tuo suosittelusi saisi jonkun noin tekemään...
Perfektionisti.

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #8739 : Syyskuu 17, 2021, 00:43:39 »
Lainaus käyttäjältä: Letsmenoks link=topic=442.msg188667#msg188667
Se, että jos vaikka suosittelisin viemään kyläidiootit saunan taakse ammuttaviksi niin ei ole rikos eikä täytä rikoksen tuntomerkkejä...
Niin, tässä tapauksessahan tuo olisi ennemminkin itsemurha, jos tuo suosittelusi saisi jonkun noin tekemään...

Sori Menoks, mutta LOL😂😂