Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Vs: Politiikka

<< < (66/4743) > >>

Azazello:
Luulen että yllätävänkin useaa työtöntä ja asunnotonta ne työt kiinnostaisivat, jos niitä vaan jostain löytyisi.

Asuntotuki tietty on hieman ongelmallinen tuki, siitä hyötyy eniten isot mm. ammattiyhdistysten omistamien vuokraustoimintaa tekevien yhtiöiden taseet. Ammattiyhdistyksillä ja vasemmistolla loppuu empatia ja respecti siinä kohtaa kun aletaan puhumaan omista busineksista, patamusta kapitalistikin kalpenee näiden rinnalla. Heikko-osaisia riistetään ylihinnoitelluilla vuokrilla, mikä maksetaan erilaisilla tuilla.

Kesava:

--- Lainaus käyttäjältä: kocour - Lokakuu 17, 2019, 08:34:16 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Villerius - Lokakuu 16, 2019, 20:51:12 ---Sopii mulle.
Luulen, että joku toinen parku ennen mua.
Asumistuet veks eli kaikki. ;D

--- Lainaus päättyy ---

On kyllä Villeltä taas niin hieno mielipide että. Tänään 17. lokakuutahan on YK:n kansainvälinen päivä köyhyyden poistamiseksi. Ja ensi yönä vietetään asunnottomien yötä. Edes hieman empatiaa tai edes pientä respectia voisi sentään odottaa  :(.

--- Lainaus päättyy ---
Jos Suomessa joutuu asunnottomaksi, niin se on kyllä ihan oma vika.

Kuningatar Perse:
Jotkut joutuvat kodittomiksi esim. paetessaan väkivaltaista puolisoaan.

Ja toiset eivät saa töitä koska kukaan ei huoli heitä töihin.

Olen viime aikoina pohtinut, että ei kai tämä duuni ole ruvennut kylmettämään minua ja häivyttämään empatiakykyäni, mutta näköjään minulla menee sillä saralla vielä ihan hyvin, kun toisiin vertaa :(

Villerius:

--- Lainaus käyttäjältä: Azazello - Lokakuu 17, 2019, 11:48:49 ---Luulen että yllätävänkin useaa työtöntä ja asunnotonta ne työt kiinnostaisivat, jos niitä vaan jostain löytyisi.

--- Lainaus päättyy ---
Eri alueilla on varmasti näin. Tietyillä ammattialoilla kuitenkin vallitsee valtava työvoimapula ja rekrytointi voi kestää kuukausia tuloksitta ja ilman ainoatakaan työhakemusta.
Monesti on puhuttu sitä, että maaseudulta pitää lähteä kaupunkeihin hakemaan töitä, mutta toisinpäin se tuntuu olevan mahdotonta edes rahan voimalla.
Tä'ällä maaseudulla monet yritykset tarjoavat töiden lisäksi asunnon, muttei se kiinnosta siltikään. Tästä asiasta minulla on konkreettista kokemusta ja tilanne alkaa monella yrityksellä olemaan vakava.

Villerius:

--- Lainaus käyttäjältä: Kuningatar Perse - Lokakuu 17, 2019, 12:35:46 ---Jotkut joutuvat kodittomiksi esim. paetessaan väkivaltaista puolisoaan.
--- Lainaus päättyy ---
Onko se yhteiskunnan syytä?

--- Lainaus käyttäjältä: Kuningatar Perse - Lokakuu 17, 2019, 12:35:46 ---Ja toiset eivät saa töitä koska kukaan ei huoli heitä töihin.
--- Lainaus päättyy ---
Siihenkin löytyy melko usein hyvä syy, mikseivät työllisty. Usko pois tiedän, millaisia työnhakijoita on olemassa.

--- Lainaus käyttäjältä: Kuningatar Perse - Lokakuu 17, 2019, 12:35:46 ---Olen viime aikoina pohtinut, että ei kai tämä duuni ole ruvennut kylmettämään minua ja häivyttämään empatiakykyäni, mutta näköjään minulla menee sillä saralla vielä ihan hyvin, kun toisiin vertaa :(

--- Lainaus päättyy ---
Empatia katoaa työnantajalta silloin kun ei tahdo löytyä varteenotettavia työntekijöitä. Silloin on pakko alkaa hakemaan sitä työntekijää ulkomailta. Monilla elintarvikealan työpaikoilla tilanne on kurja kantaväestön työntekohalujen kanssa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta