Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Vs: Politiikka
Villerius:
--- Lainaus käyttäjältä: Joro76 - Lokakuu 16, 2019, 20:01:36 ---Tai työttömyystuista niin alakais laiskoillakin haluttamaan tehdä töitä. Nythän monia ei saa edes töihin kun valtiokin mukavasti elättää ja maksaa kämpän.
--- Lainaus päättyy ---
Työttömyystet saisi lopettaa ja ottaa vielä rankempi aktiivimalli käyttöön. Sellainen jossa, ellei työt kiinnosta ei tule tukeakaan minkäänlaista.
Kellopeliappelsiini:
Hienoa. Älkää unohtako TP-hakijoiden asumista sekä käyttörahaa ruokailuja unohtamatta kun tukia = ilmaista rahaa jätetään jakamatta.
Villerius:
Sopii mulle.
Luulen, että joku toinen parku ennen mua.
Asumistuet veks eli kaikki. ;D
Kellopeliappelsiini:
Lapsilisät
Vieras0087:
Itse olen tehnyt työurani enimmäkseen opettajana, ja olen havainnut sellaisen suuren muutoksen nuorten ajattelussa tässä muutaman viimeisen vuosikymmenen aikana. Nykyään yhä harvempi nuori haluaa mihinkään käden töitä vaativiin "amisammatteihin". On kuulemma paljon siistimpää koodata tai olla pelifirmassa töissä tai työttömänä medianomina. Ja näinhän saattaa tietenkin aivan hyvin ollakin. On tosi haasteellista nykyään markkinoida nuorille näitä "paskahommia" (kuten nuoret niitä nimittävät), vaikka esim. metallimiehenkin työt ovat nykyään aivan erilaisia kuin niistä oleva mielikuva monilla on. Villelle sen verran, että nuoria kokkeja on varmasti vaikea saada hikoilemaan pienellä palkalla ravintolan keittiöön viikoloppuöiksi, kun safkan laittaminen ravintoloissa on kuulemma "turkkilaisten karvaranteiden hommaa".
Itse en näe ongelmaan mitään muuta ratkaisua kuin työperäisen maahanmuuton voimakkaan lisäämisen. Kun ikäluokat pienenevät vielä niin kovaa kyytiä, niin meillä ei riitä tekeviä käsiä. Ei kukaan nuori halua olla enää nykyään betoniraudoittaja tai kirvesmies tai kokki. Tai hoitaa vanhuksia tai lapsia. Myös maahanmuuttajien suuri reservi pitäisi saada käyttöön. Sieltä löytyy varmasti paljonkin halukkaita tekijöitä. Mehän olemme epäonnistuneet niin totaalisesti tässä kotouttamisessa. Nyt niistä tehdyistä virheistä pitäisi ottaa oppia. Maahanmuuttaja on tietenkin kuluerä vaikka sen kymmenen vuotta ja lopun ikänsä jos me niin toimimme, mutta toisaalta se sama maahanmuuttaja voi olla myös mahdollisuus. Sellainen syrjäytynyt suomalainen persunuori (joita minäkin valitettavasti niin paljon tunnen) on kuluerä yhteiskunnalle koko elämän kaarensa ajan. Ehkä 80 vuotta. Tietysti pitää näihin syrjäytymisuhassa oleviin suomalaisiin nuoriin panostaa kaikki mahdollinen tehtävissä oleva. Mielestäni se hallituksen lupaama oppivelvollisuusiän nostaminen 18-vuoteen ja toisen asteen opintojen tekeminen maksuttomiksi ovat todella hyviä asioita :).
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta