Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Vs: Politiikka
joey_t:
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - tänään kello 00:52:48 ---^ No joo olet oikeassa enkä tarkoittanutkaan suoraa determinististä yhteyttä niin, että jokaisen köyhän olisi väistämättä pakko tehdä rikoksia. Eikä huono-osaisuus ole ainoa syy rikollisuuteen. Mutta se on merkittävä syy. Ja vaikka nuorisorikollisuus-ongelma olisikin Suomessa pahentunut jo Marinin hallituksen aikana (kenties pandemian ja sen lieveilmiöiden seurauksena, en tiedä), niin pointtini oli, että nykyhallituksen politiikka takuulla pahentaa ongelmaa.
Tämä ei koske sinua, mutta ihmettelen joidenkin kommentoijien kyvyttömyyttä erottaa toisistaan käsitteet "ymmärtää" ja "hyväksyä". Nämä kun ovat täysin eri asioita. Jos minä tiedostan ja ymmärrän jonkin syyn olevan esimerkiksi rikollisen teon taustalla, niin tämä ei todellakaan tarkoita että näkisin tämän syyn oikeuttavan rikoksen. Tiedoksi lähinnä joey_t:lle ja Kesavalle.
--- Lainaus päättyy ---
Ja vielä on erikseen kyvyttömyys keskustella ja esittää perusteltuja mielipiteitä. Tästä tyyppiesimerkki olet sinä. Yhdistettynä asiantuntemattomuuteen, joka kävi ilmi Israel-keskustelussa. Ethän sinä tuntenut edes alkeellisella tasolla Lähi-Idän merkityksellisiä tapahtumia vain olit ilmeisesti ainoastaan lukenut asiaan liittyvän vasemmistopropagandan. Sitten lisäksi mielestäsi Petteri Orpon hallitus on syyllinen rikoksiin joita nuoriso on tehnyt.
Viestisi ovat lähinnä trollaamista jonka lisäksi peräänkuulutat jonkinlaista asiallista keskustelua joka on vastakohta omalle tavallesi keskustella.
Villerius:
--- Lainaus käyttäjältä: Lifti - eilen kello 19:37:03 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Teroterava - eilen kello 19:24:25 ---
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - eilen kello 19:14:06 ---Ei sinun tarkoituksesi ole ymmärtää yhtään mitään. Tarkoituksesi on vain provosoida ja haastaa riitaa.
--- Lainaus päättyy ---
Sitä se on ollut näillä "persuälyköillä" kun ei elämään muuta sisältöä mahdu.
--- Lainaus päättyy ---
Aijaa....katselin tuossa vähän kellonaikaa postauksille ja siitä tuli mieleen "elämän sisältö" :o
--- Lainaus päättyy ---
:laught:
Naureskelin aivan juuri samaa :laught:
Villerius:
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - eilen kello 20:20:55 ---Olen sanonut, että köyhyys aiheuttaa nuorisorikollisuutta
--- Lainaus päättyy ---
Tämän mukaan ovat kaikki köyhät nuoret rikollisia. ::)
Lifti:
--- Lainaus käyttäjältä: Villerius - tänään kello 07:06:09 ---
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - eilen kello 20:20:55 ---Olen sanonut, että köyhyys aiheuttaa nuorisorikollisuutta
--- Lainaus päättyy ---
Tämän mukaan ovat kaikki köyhät nuoret rikollisia. ::)
--- Lainaus päättyy ---
Tilastoja en ole katsellut mutta sen kymmenen vuotta ennenkuin tuli burnout, tein lastensuojelua, tukihenkilötoimintaa, jälkihuoltoa ja perhetukotoimintaa. Selvästi suurin osa huostaanotetuista/pakkohuostaanotetuista lapsista/nuorista, joilla oli esim rikollista puuhastelua, tulivat keskituloisesta perheestä. Perheistä jotka olivat kaikinpuolin ns.normaaleita mutta vanhemmat olivat menettäneet auktoriteetin jo vuosia sitten. Toiseksi yleisin mikä pisti silmään oli perheet joissa vanhemmat käyttivät päihteitä ja/tai olivat itse rikollisia. Ns.köyhästä perheestä ei tullut ketään. Ja siis sossu nuo huostaanotot kustansi ettei tule sellaista aivopierua mieleen "tietenkään köyhästä perheestä ei tule ketään kun ei heillä ole varaa maksaa"
Mutta tilastoja en ole katsellut. Ihan vaan kymmenen vuoden kokemuksella muistelen.
Lifti:
^ yleisin syy nuorisorikollisuuteen on mielestäni ja täysin selvästi se että isi ja äiti ovat menettäneet täydellisesti auktoriteetin omiin lapsiinsa. Ja siihen ei auta vaikka olisi kuinka monta miljoonaa.
Lasten oireilut jne.alkoivat lievenemään heti nuorisokodissa kun he saivat turvalliset rajat ja auktoriteetin jonka yli he eivät pystyneet kävelemään. Heistä tuli jälleen lapsia, eikä "aikuisia esittäviä gangstereita"
En osaa sanoa mikä kunkin työntekijän rahatilanne oli. Itse olin aina perseauki mutta ei näyttänyt vaikuttavan lapsiin millään tavalla.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta