Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Vs: Politiikka

<< < (4712/4712)

ThomasDundee:

--- Lainaus käyttäjältä: jurzantaa - tänään kello 12:44:55 ---
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - tänään kello 12:21:29 ---Katsokaapas, kun kyse ei olekaan konkreettisista etuoikeuksista, joita yhteiskunnan toimesta jotenkin erikseen jaettaisiin keskiympyrän sisällä oleville. Kuvan tarkoitus on visualisoida yhteiskunnassa vallitseva eriarvoisuus, jota muuten voi olla vaikea hahmottaa. Kauempana keskiympyrästä olevat joutuvat siis yhteiskunnassa pärjätäkseen kohtaamaan enemmän haasteita kuin keskiympyrässä olevat

--- Lainaus päättyy ---
Nyt sun vaan pitäis todistaa, että nämä väitteesi pitää paikkansa. Se että sinä, tai joku muu niin sanoo ei vielä tee väitettä todeksi.

--- Lainaus päättyy ---

Mikä ihmeen väite, ja miksi helvetissä MINUN pitäisi todistaa sinulle yhtään mitään?  :laught: Ei tuo kuva minun tekemä ole!  :laught:
Minä en väittänyt yhtään mitään, vaan yritin selittää, mitä kuva pyrkii visualisoimaan. Sen voi joko ymmärtää tai ola ymmärtämättä.
Mielipiteet ovat aivan eri asia. Tässä on kyse ymmärtämisestä, ei mielipiteistä.
Minä ymmärrän, mitä tämä kuva pyrkii visualisoimaan, ja yritin parhaani mukaan selittää. Se, kuinka hyvin tämä kuva siinä onnistuu, on asia, josta minulla on myös mielipide, mutta se on eri asia. Siihen en ottanut kantaa.
Kun kerran ilmeisesti olet oikeistolaisten arvojen mukaisesti vahvasti sitä mieltä, että vastuu yksilöllä itsellään, niin otapa sinä vastuu tämän asian ymmärtämisestä ihan itse.

Se koulutushan on juuri asia, johon voi itse vaikuttaa.

--- Lainaus päättyy ---
Niin on. Suosittelen!  :drinking:

Lifti:

--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - tänään kello 12:21:29 ---^ Juuri olin tulossa kommentoimaan jotain samansuuntaista. Vastaväittäjät vastaavat kysymykseen oikeastaan ihan itse.

Yritetäänpä lyhyesti vääntää rautalangasta nimimerkeille Thor Patsas, jurzantaa, Lifti ja Kellopeliappelsiini:

Katsokaapas, kun kyse ei olekaan konkreettisista etuoikeuksista, joita yhteiskunnan toimesta jotenkin erikseen jaettaisiin keskiympyrän sisällä oleville. Kuvan tarkoitus on visualisoida yhteiskunnassa vallitseva eriarvoisuus, jota muuten voi olla vaikea hahmottaa. Kauempana keskiympyrästä olevat joutuvat siis yhteiskunnassa pärjätäkseen kohtaamaan enemmän haasteita kuin keskiympyrässä olevat, ja näitä haasteita keskiympyrässä olevien on vaikea hahmottaa, koska eivät itse joudu niitä kokemaan.
Diagrammin ymmärtämistä ehkä helpottaa, jos ajattelette asiaa niiden kohtien kautta, joissa itse ette asetu keskiympyrän sisälle (esim. koulutus).

--- Lainaus päättyy ---
Mulla ei ole mitään muuta koulutusta kuin peruskoulu. Mielenterveydestäni en tiedä enkä kysele etten järkyty ja silloin joskus yli 20v sitten kun lähdin työelämään päätin "teen mitä työtä tahansa, millä hinnalla tahansa ja mihin kelloaikaan tahansa"

Palkka oli muistaakseni 5€ hanskaan ja väänsin vihervassareiden kanssa keramiikkaa. Välillä nuolin vittuja rahasta.

Siitä sitten edennyt timpuriksi ja ennen tätä vuotta sellaisia 60t työviikkoja viimeinen kymmenen vuotta ilman kesälomaa. Tosin hyvällä palkalla.  Saatanan hienoa olla etuoikeutettu.

Olisin toki voinut jäädä yli 20v sitten kotiin vetämään käteen ja valittaa että saatana kun en pääse pankinjohtajaksi...

jurzantaa:

--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - tänään kello 13:34:29 ---
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - tänään kello 12:21:29 ---Katsokaapas, kun kyse ei olekaan konkreettisista etuoikeuksista, joita yhteiskunnan toimesta jotenkin erikseen jaettaisiin keskiympyrän sisällä oleville. Kuvan tarkoitus on visualisoida yhteiskunnassa vallitseva eriarvoisuus, jota muuten voi olla vaikea hahmottaa. Kauempana keskiympyrästä olevat joutuvat siis yhteiskunnassa pärjätäkseen kohtaamaan enemmän haasteita kuin keskiympyrässä olevat

--- Lainaus päättyy ---
Nyt sun vaan pitäis todistaa, että nämä väitteesi pitää paikkansa. Se että sinä, tai joku muu niin sanoo ei vielä tee väitettä todeksi.

--- Lainaus päättyy ---

Mikä ihmeen väite, ja miksi helvetissä MINUN pitäisi todistaa sinulle yhtään mitään?  :laught: Ei tuo kuva minun tekemä ole!  :laught:
Minä en väittänyt yhtään mitään, vaan yritin selittää, mitä kuva pyrkii visualisoimaan. Sen voi joko ymmärtää tai ola ymmärtämättä.
Mielipiteet ovat aivan eri asia. Tässä on kyse ymmärtämisestä, ei mielipiteistä.
Minä ymmärrän, mitä tämä kuva pyrkii visualisoimaan, ja yritin parhaani mukaan selittää. Se, kuinka hyvin tämä kuva siinä onnistuu, on asia, josta minulla on myös mielipide, mutta se on eri asia. Siihen en ottanut kantaa.
Kun kerran ilmeisesti olet oikeistolaisten arvojen mukaisesti vahvasti sitä mieltä, että vastuu yksilöllä itsellään, niin otapa sinä vastuu tämän asian ymmärtämisestä ihan itse.

--- Lainaus päättyy ---
Niin, sinä viittasit siihen kuvaan, eli ilmeisesti uskot kuvan esittämän asian olevan todellisuutta. Nyt kaipaisin sinulta perusteluita että miksi, ei johonkin kuvaan viittaaminen todista yhtään mitään. Erilaisia kuviahan voi piirtää kuka vaan.

Jos minä piirtäisin sinulle vaikka kuvan jossa esitetään että kuu juustoa, niin pyrkisitkö ymmärtämään että näinhän se asia onkin?

--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - tänään kello 13:34:29 ---
Se koulutushan on juuri asia, johon voi itse vaikuttaa.

--- Lainaus päättyy ---
Niin on. Suosittelen!  :drinking:

--- Lainaus päättyy ---
Veikkaan, että oma koulutukseni on korkeampi ja parempi kuin suurimmalla osalla täällä kirjoittavista. Toisaalta, ei koulutus itsessään tee ihmisestä jotenkin viisaampaa. Kyse ei ole pelkästään koulutuksen tasosta vaan myös laadusta. Itse arvostan huomattavasti enemmän esim. ruumiillista työtä tekevää karvaperseduunaria kuin jotain ”patriarkaatin eduista” piipittävää feminististä tutkimusta (lue: aktivismia) tekevää sukupuolen tutkimuksen tohtoria. Ensin mainittu luo yhteiskuntaamme hyvinvointia, jälkimmäinen taas tuhlaa sitä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta