Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Vs: Politiikka
jurzantaa:
^Saisko jotain esimerkkejä näistä euoikeuksista?
FortySexN2:
^^ Kyllä mä ymmärrän sen pointin, että lähtökohdat vaikuttaa tosi paljon ja tekee joidenkin reitistä paljon kivisemmän kuin toisten. Silti koen, että jako lähtökohtiin ja elämänkulun juttuihin auttaa hahmottamaan, missä kohdin omilla valinnoilla ja tekemisellä voi vielä olla merkitystä. Jos kaikki lyödään samaan kehään, tulee helposti fiilis että mitään ei voi muuttaa ja se ei musta vastaa todellisuutta. Tässä kohtaa mä kuitenkin jään sivuun, kun keskustelu näyttää kääntyvän siihen tyypilliseen me vastaan te -asetelmaan, enkä taas jaksa lähteä siihen mukaan. Mun mielestä koko tää kategoriointi on perseestä.
Lifti:
--- Lainaus käyttäjältä: jurzantaa - tänään kello 10:59:36 ---^Saisko jotain esimerkkejä näistä euoikeuksista?
--- Lainaus päättyy ---
Itse haluaisin myös tietää ihan konkreettisesti että millä tavalla olen etuoikeutettu tällaisena valkoihoisena heterona joka syö lihaa? Jos mun äitee olisi synnyttänyt vaikka ituja syöpöttelevän, tummahipiäisen hinaajan niin miten olisi ollut synkempi elämä? Tuo ympyrä näytti jotenkin jenkkilävassareiden hapatukselta.
En kannata mitään puoluetta koska en pidä yhteiskunnan eläteistä. Tosin Sauli Niinistöä äänestin kahdesti. Ainut jota olen äänestänyt. Hänen puolueestaan ei ole mitään hajua.
ThomasDundee:
--- Lainaus käyttäjältä: Loco Lucy - tänään kello 10:48:26 ---^Teron kanssa samaa mieltä, että nimenomaan voi olla etuoikeutettu jo lähtökohdista lähtien ja esim ne osat ympyrästä mihin ei voi vaikuttaa, vaikuttaa myös niihin asioihin, mihin etuoikeutettu ajattelee että voi vaikuttaa, vaikka ei todellisuudessa voi.
Loput herrat nyt unohti vastata koko kysymykseen, mutta oletan noiden personapronominien takia, että huudellaan sieltä sisä/keskiympyrästä.
--- Lainaus päättyy ---
Tähän asti kukaan muu ei ole vastannut kysymyksiin, paitsi Merkonomi ja minä.
Edit: Ja Lifti, joka ehti kommentoida juuri kun olin kirjoittamassa.
Kellopeliappelsiini:
--- Lainaus käyttäjältä: Loco Lucy - tänään kello 10:48:26 ---Loput herrat nyt unohti vastata koko kysymykseen, mutta oletan noiden personapronominien takia, että huudellaan sieltä sisä/keskiympyrästä.
--- Lainaus päättyy ---
Olettaminen on helppoa. Toisaalta, näen kyllä yhteyden poliittiseen mielipiteeseen tuon umpivihreän vasemmistolaisen kehäajattelun taustalla.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta