Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Vs: Politiikka
joey_t:
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - eilen kello 10:36:22 ---
--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - eilen kello 06:43:03 ---Off topic. Ketjussa odotettavissa viestien poistoa. Foorumin virhevasemmistolaiset "älyköt" käynnistävät itselleen tuttuun tapaan bpr-kampanjan foorumilla esiintyvistä "kelvottomista" mielipiteistä. Mihinkään muuhun he eivät ole pystyneet aiemminkaan eivätkä pysty jatkossakaan.
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: Arimani - eilen kello 07:05:16 ---Ylivertaisuusvinoumasta kärsivät vihervasemmistolaiset junnaavat paikoillaan 8)
--- Lainaus päättyy ---
Melkoista projisointia.
--- Lainaus päättyy ---
No jospa nyt niin ei kävisikään. Sinun kunniaksesi on toki todettava että sinun kanssasi käymieni keskustelujen tuloksena viestejäni ei ole kadonnut. Sinä vaan kerrot vetäytyväsi keskustelusta ja laitat negarepuja milloin milläkin syyllä ja foorumilla valitat Artturin saamasta negapommituksesta. Minä en ole ikinä laittanut hegarepua kellekään poislukien joku toiseen foorumilaiseen liittyvä pedo-vihjailu josta olen myös ilmoittanut modeille. YV:tä olen sinulle laittanut mutta ihan eri syystä kuten ehkä muistat.
Asia on vaan niin että Lähi-Idän rauhan esteenä on Hamas, ei Israel. Hamasin on luovuttava aseista, Gazassa hallinnon on vaihduttava ja panttivangit on vapautettava. Niin kauan kuin tuo ei toteudu, Hamas jatkaa Israeliin kohdistuvia iskujaan ja pyrkimystään Israelin valtion tuhoamisesta taktiikkanaan saada Israel näyttämään roistolta. Ainoa asia joka tässä on edes jotakuinkin hyvin on se että Israel on osapuolista vahvempi. Oma kysymyksensä on se että puuttuuko palestiinalaisilta rohkeutta vai tahtoa syöstä Hamas pois vallasta. Ei sinullakaan tästä ole tietoa.
ThomasDundee:
--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - eilen kello 11:33:20 ---
No jospa nyt niin ei kävisikään. Sinun kunniaksesi on toki todettava että sinun kanssasi käymieni keskustelujen tuloksena viestejäni ei ole kadonnut. Sinä vaan kerrot vetäytyväsi keskustelusta ja laitat negarepuja milloin milläkin syyllä ja foorumilla valitat Artturin saamasta negapommituksesta. Minä en ole ikinä laittanut hegarepua kellekään poislukien joku toiseen foorumilaiseen liittyvä pedo-vihjailu josta olen myös ilmoittanut modeille. YV:tä olen sinulle laittanut mutta ihan eri syystä kuten ehkä muistat.
Asia on vaan niin että Lähi-Idän rauhan esteenä on Hamas, ei Israel. Hamasin on luovuttava aseista, Gazassa hallinnon on vaihduttava ja panttivangit on vapautettava. Niin kauan kuin tuo ei toteudu, Hamas jatkaa Israeliin kohdistuvia iskujaan ja pyrkimystään Israelin valtion tuhoamisesta taktiikkanaan saada Israel näyttämään roistolta. Ainoa asia joka tässä on edes jotakuinkin hyvin on se että Israel on osapuolista vahvempi. Oma kysymyksensä on se että puuttuuko palestiinalaisilta rohkeutta vai tahtoa syöstä Hamas pois vallasta. Ei sinullakaan tästä ole tietoa.
--- Lainaus päättyy ---
Sinun kunniaksesi taas voin sanoa, että esimerkiksi tämä kommenttisi on ihan asiallinen ja sisältää asiallista perusteluakin, vaikka olenkin eri mieltä. Muutamat aiemmat kommenttisi eivät ole olleet asiallisia. Mitä repuihin tulee, positiivisia olen jaellut eri saittilaisille varmaan satoja. Negatiivisia olen antanut kaiken kaikkiaan kaksi, molemmat sinulle. Molemmissa syy on ollut kommentointitapa, eikä "väärä" mielipide, ja molemmissa tapauksissa katson negarepun olleen aiheellinen. Negapommitukseksi en sitä sanoisi. Toki negarepuja olisivat ansainneet muutamat muutkin saittilaiset, minä itse mukaanlukien, ja olen joitain saanutkin.
Hamasin kukistaminen on perusteltua, mutta Israel ei toteuta sitä reilulla tavalla. Voimasuhteet ovat todella epätasapainoiset, kuten itsekin sanoit, Hamas on heikompi. Israelin toimet ovat täysin ylimitoitettuja ja kohdistuvat siviiliväestöön, seurauksena on viattomien ihmisten kohtuuton kärsimys ja kymmeniä tuhansia, pian ehkä satoja tuhansia turhia kuolonuhreja, joista hyvin suuri osa lapsia. Toimien on kohdistuttava hallintoon, ei Hamasin hirmuhallinnon alaisuudessa eläviin siviileihin. Se, että Hamas käyttää raukkamaisesti siviilejä ihmiskilpinä, Isisin tapaan, ei tee näistä siviileistä terroristeja, vaikka heidät olisi pakotettu/aivopesty kannattamaan Hamasia. Oikeaa ongelmanratkaisutapaa minä en osaa sanoa, mieleeni tulisi lähinnä jonkinlaiset täsmäiskut Hamasin johtoa vastaan, tiedustelun ja soluttautumisen avulla sekä sen edesauttaminen, että siviiliväestöllä olisi rohkeutta asettua Hamasia vastaan. Luulisi Mossadilla olevan keino jos toinenkin, saihan se esim. aikoinaan Eichmannin napattua Etelä-Amerikasta asti.
Mutta on selvää että Gazan asukkaiden kokema kärsimys ja tuho on osapuolten voimasuhteisiin nähden täysin kohtuuton, ja täyttää jo mahdollisesti kansanmurhan tunnusmerkit.
Tämä kommenttini sisältää jossain määrin toistoa aiemmissa kommenteissa esittämistäni perusteluista. Sain sinulta vastaukseksi "Hamasin kannattaja" ja "Typerä vihervassari" -tyylisiä trollikommentteja, myös niihin kommentteihin, joissa esitin omasta mielestäni ihan asiallisia perusteluita.
Hamasin kannattaja en siis todellakaan ole, sen enempää kuin Israelinkaan. Jos se ei näillä selityksillä mene perille niin tuskin millään, sitten vika ei ole minussa.
Vihervassari saatan olla, kenties joidenkin mielestä typeräkin, mutta asialliseen argumentointiin olen pääsääntöisesti pyrkinyt.
Sinun kommentointisi on aika erikoista. Usein se on ihan asiallista ja esität perusteltuja vastauksia myös vastakkaisiin mielipiteisiin. Sitten välillä tulee jokin "Typerä vihervassari" -tyylinen trollaus, ikäänkuin aivan eri henkilön kirjoittamana.
Mielenkiinnolla odotan, millaisen vastauksen sinulta tähän saan. Nyt olen oikeasti yrittänyt olla asiallinen ja perustella parhaani mukaan. Kuten sanoin, asialliseen keskusteluun osallistun mielelläni. Mutta jos viestini menee kuuroille korville ja reaktio on jokin "Typerä vihervassari" tai "Hamasin kannattaja" -tyyppinen asiattomuus, niin en voi muuta kuin luovuttaa ja olla kirjoittamatta tähän ketjuun enää yhtään mitään.
Kuten taisin sinulle jossain yhteydessä, kenties maineviestissä sanoa: Osaat olla asiallinenkin, ole sitä jatkossakin.
joey_t:
^Samaa tyylilajia ja taitoa/taidottomuutta käytän kuin viesteissäni tähänkin asti. En kaipaa sinulta enkä muiltakaan mitään vinkkejä tyylilajin muuttamisen suhteen ja se ei muutu. Vihervassarit tulevat jatkossakin saamaan viesteissäni rakentavaa kritiikkiä ja jos sun on tarve niitä arvostella millä tahansa tavalla niin kaikin mokomin. Ei sinun laittamasi negareput minua vaivaa, oikeastaan kummastelin vain sitä miten sinä toisaalta arvostelet - kenties kuviteltuja - foorumilla jaettuja negarepuja mutta jaat niitä myöskin itse. Ilmeisesti sinun negarepusi on jossakin määrin parempia kuin mitä Artturi (oletettavasti) sai. Minä en tiedä niistä mitään mutta yksi mahdollisuushan on ns False Flag isku itseään kohtaan jotta saisi jonkun muun foorumilaisen myötätuntoa. Vai kukapa moiseen oikeasti viitsisi ryhtyä?
Lähi-Itää koskevissa viesteissäsi olet keskittynyt pelkästään Israelin arvosteluun. Tämä on ns vihervassareille lajityypillistä käyttäytymistä, hehän nostavat asian esille myös siellä mihin asia ei kuulu kuten ilmasto-aiheisissa miekkareissa taikka Pridessä. Rehellisesti sanoen en ymmärrä miten Israelin tulisi toimia jotta jatkuva vahingonteko ja raketti-iskut Hamasin suunnalta loppuisivat. Sinun mielestä ovat iskeneet "liian lujaa" joskaan en ymmärrä miksi juuri sellaisen voiman käyttö ei olisi sallittua jolla Hamas saadaan lopullisesti nujerretuksi. Jos Israel haluaisi tehdä kansanmurhan, koko Gaza olisi tuhottu. Kun lähteenä on Hamas, tulkinta on tietysti "kansanmurha".
Lisäksi kaltaisissasi ihmetyttää se rasismia muistuttava asenne jolla suhtaudutte Palestiinan siviiliväestöön. Ikäänkuin eivät mitenkään voisi vaikuttaa siihen millainen porukka heitä johtaa ja lisäksi olisi kohtuutonta esittää vaatimus siitä että palestiinalaiset osaisivat vaihtaa johtoon porukan jota kannattavat. Ellei siellä sellainen jo ole? Joku keskustelija (muistaakseni sinä mutta saatan muistaa väärin joten anteeksipyyntöni mikäli muistan väärin) mainitsi vähän aikaa sitten että Israelin toimet ovat saaneet palestiinalaiset kannattamaan Hamasia entistä enemmän ja näinollen on ikäänkuin ymmärrettävää että kannattavat Hamasia. Mulla puolestani ei riitä ymmärrystä moiselle logiikalle.
ThomasDundee:
--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - eilen kello 16:06:02 ---Vihervassarit tulevat jatkossakin saamaan viesteissäni rakentavaa kritiikkiä ja jos sun on tarve niitä arvostella millä tahansa tavalla niin kaikin mokomin. Ei sinun laittamasi negareput minua vaivaa
--- Lainaus päättyy ---
Tottahan toki rakentava kritiikki on tervetullutta. En ole nähdäkseni niistä negarepua antanut.
--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - eilen kello 16:06:02 ---Lähi-Itää koskevissa viesteissäsi olet keskittynyt pelkästään Israelin arvosteluun.
--- Lainaus päättyy ---
Ei ole totta, aika selvin sanoin mielestäni arvostelin Hamasia tässä:
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - eilen kello 13:53:54 ---Hamasin hirmuhallinnon alaisuudessa eläviin siviileihin. Se, että Hamas käyttää raukkamaisesti siviilejä ihmiskilpinä, Isisin tapaan, ei tee näistä siviileistä terroristeja, vaikka heidät olisi pakotettu/aivopesty kannattamaan Hamasia.
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - Kesäkuu 05, 2025, 16:59:09 ---Vastustan jyrkästi kaikkea uskonnollisen kiihkoilun nimissä harjoitettua sortoa ja väkivaltaa. Mukaanlukien Hamasin terroriteot
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - eilen kello 16:06:02 --- Rehellisesti sanoen en ymmärrä miten Israelin tulisi toimia jotta jatkuva vahingonteko ja raketti-iskut Hamasin suunnalta loppuisivat. Sinun mielestä ovat iskeneet "liian lujaa" joskaan en ymmärrä miksi juuri sellaisen voiman käyttö ei olisi sallittua jolla Hamas saadaan lopullisesti nujerretuksi.
--- Lainaus päättyy ---
No sitten et ymmärrä, sille minä tuskin mitään voin. Mielestäsi siviilien, mukaanlukien lasten laajamittainen tappaminen on ok, jos sillä saadaan Hamas kukistettua. Minun on taas vaikea käsittää miten kukaan voi olla tuota mieltä. Onneksi aika moni on eri mieltä. Israelin omista kansalaisistakin yhä kasvava osa vastustaa oman maansa toimia Gazassa, eli kyse ei ole suinkaan vain Hamasin propagandasta.
joey_t:
Tätä Thomas ei tietenkään kommentoinut millään tavalla
--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - eilen kello 16:06:02 ---Lisäksi kaltaisissasi ihmetyttää se rasismia muistuttava asenne jolla suhtaudutte Palestiinan siviiliväestöön.
--- Lainaus päättyy ---
No, ehkäpä kyseessä on se parempi rasismi samaan tapaan kuin Thomasin paremmat negareput.
--- Lainaus käyttäjältä: ThomasDundee - eilen kello 17:32:02 ---No sitten et ymmärrä, sille minä tuskin mitään voin. Mielestäsi siviilien, mukaanlukien lasten laajamittainen tappaminen on ok, jos sillä saadaan Hamas kukistettua. Minun on taas vaikea käsittää miten kukaan voi olla tuota mieltä. Onneksi aika moni on eri mieltä. Israelin omista kansalaisistakin yhä kasvava osa vastustaa oman maansa toimia Gazassa, eli kyse ei ole suinkaan vain Hamasin propagandasta.
--- Lainaus päättyy ---
Asenteesi ei tule yllätyksenä. Jos Suomen kaupunkeihin suunnattaisiin kymmeniä raketti-iskuja päivittäin ja Suomi iskisi takaisin voimalla, Suomesta löytyisi aivan varmasti vihervassareita ja muita vätyksiä joiden mielestä Suomi toimii väärin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta