Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 1350255 kertaa)

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15192
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10500 : Marraskuu 25, 2021, 18:58:56 »
^^
Oikeastaan tilasto sanoo juuri saman mitä minäkin. Osa työllistyy ja osa ei.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9047
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10501 : Marraskuu 25, 2021, 19:01:16 »
^^
Oikeastaan tilasto sanoo juuri saman mitä minäkin. Osa työllistyy ja osa ei.
Hohhoijaa, osa työllistyy AINA ja osa ei. Eli et sanonut mitään.
Why so fragile?

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5271
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10502 : Marraskuu 25, 2021, 19:13:30 »
Ensimmäisestä vastauksestasi puuttuu perusteluosuus mutta etpäs sinä sitä kerro jatkossakaan.
Toki saat. Mielestäni koet turvapaikkahakijan ongelmalliseksi työntekijäksi, koska siitä pitää tehdä politiikkaa, eikä kuten Van Gils tuolla mainitsi, katsota työhistoria etc. Haluat poikkeuksetta kaikki hylätyn turvapaikkapäätöksen saaneita poistumaan maasta. Enkä kiellä, että pääsääntöisesti sen pitääkin olla näin.
Puhut "ongelmasta" jossa laki on puolellani, ei sinun puolellasi. Käsittääkseni "ongelma" on sinulla eikä minulla. Myös minun kohdalla voidaan puhua ongelmasta sikäli että järjestelmä on sellainen että laki ei tahdo toteutua. Et edelleenkään perustellut miksi ongelmani on "turvapaikanhakija". Etkä perustele jatkossakaan.

Tässähän puhutaan sekä työvoimapulasta että turvapaikan hausta. Minä näen ongelmallisena sen näkökulman jossa tuo toinen asia jollakin tavalla ratkaisisi ensimmäisen koska mikään koettu ei viittaa että näin olisi käymässä.
Minä en näe tällaista ongelmaa. Mikä koettu ei viittaa ja kenen koettu?
Jos vastaat tuossa kommenttiini niin sinun mielestäsi turvapaikkamenetelmä ratkaisee työvoimapulamme. Jos et tarkoita tätä, et ymmärrä asiaa jota kommentoit.

Turvapaikkajärjestelmä on kasvattanut ongelmiamme tällä saralla sen sijaan että olisi ratkaisemassa niitä. Turvapaikanhakijat työllistyvät huomattavasti huonommin kuin kantaväestö ja kuormittavat yhteiskuntaamme sikäli eikä asiaa muuta muuksi kuusi lähipiirissäsi olevaa tuttua. Tämän lisäksi, ylläpitämämme järjestelmän yksi seuraus on ollut se, että emme saa maastamme pois edes niitä joille turvapaikkaa ei ole myönnetty.
Me nyt emme puhuneet sellaisista turvapaikanhakijoista, jotka eivät työllisty vaan heistä, jotka ovat työllistyneet. Ja nämä ei todellakaan kuormita yhteiskuntaamme vaan päin vastoin he yrittävät täyttää oman lestinsä tässä yhteiskunnassa.
Edelleen: ainakin minä puhuin työvoimapulasta ja turvapaikkapolitiikasta ja sitä sinä kommentoit.

Kokonaan toinen kysymys on eri ihmisten turvapaikan tarve. Me voimme tarjota turvaa vainotuille ihmisille mutta tämän asia ei liity mitenkään työvoimapulasta selviämiseen. Ei kai sen ole tarkoituskaan vaan ideana on auttaa lähtöalueillaan sorrettuja ihmisiä. On naiivia edes kuvitella muuta mutta tähän uskotteluun vasemmistopuolueemme nojaavat voimakkaasti.
Niin katsos joey_t, kysymys on näissä jutuissa siitä, että nämä työllistyneet haluavat saada sen työluvan.  ::)
He ovat tulleet tänne hakemaan turvapaikkaa ja sitä heille ei ole myönnetty.

Jos ja kun koetamme ratkaista työvoimapulamme on virheellistä kuvitella turvapaikkapolitiikan tuovan ratkaisua. Kaikki koettu viittaa siihen että turvapaikanhakijoiden vastaanotto heikentää huoltosuhdettamme eikä olemassa ole mitään tekijää joka antaisi viitettä siitä että tilanne olisi muuttumassa parempaan suuntaan. Tämä ei sinällään ole syy olla auttamatta ja vastaanottamatta turvapaikanhakijoita. Toisessa yhteydessä mainitsit ongelmaksi kielitaidottomuuden venäläisten osalta. Miten vastaavaa ongelmaa ei esiinny turvapaikanhakijoiden kohdalla vai pitääkö tämä vain jättää mainitsematta?
Ei siinä ole mitään virheellistä vaan kaikki on aivan selvää. Voisi jopa vähentää elintasosurffareiden halua tulla tänne, koska tietävät täällä joutuvansa töihin.  :)
Minä en ole missään vaiheessa puhunut mitään mistään "elintasosurffareista" enkä puhu jatkossakaan.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9047
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10503 : Marraskuu 25, 2021, 19:14:50 »
Aaaaaah, nyt on tiukka haaste. Miten tästä selvitään? Ollaan viikko eri ketjuissa?
Why so fragile?

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5271
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10504 : Marraskuu 25, 2021, 19:17:55 »
^^
Oikeastaan tilasto sanoo juuri saman mitä minäkin. Osa työllistyy ja osa ei.
Minä olen sanonut että turvapaikkajärjestelmä ei ratkaise työvoimapulaamme ja sinä olet parhaasi mukaan väittänyt vastaan.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15192
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10505 : Marraskuu 25, 2021, 19:19:17 »
^^
Oikeastaan tilasto sanoo juuri saman mitä minäkin. Osa työllistyy ja osa ei.
Hohhoijaa, osa työllistyy AINA ja osa ei. Eli et sanonut mitään.
No mikä on oma panoksesi asiaan?
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15192
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10506 : Marraskuu 25, 2021, 19:21:06 »
^^
Oikeastaan tilasto sanoo juuri saman mitä minäkin. Osa työllistyy ja osa ei.
Minä olen sanonut että turvapaikkajärjestelmä ei ratkaise työvoimapulaamme ja sinä olet parhaasi mukaan väittänyt vastaan.
Olenko minä sanonut sen ratkaisenvan työvoimapulamme? Ei todellakaan ratkaise. Neula heinäsuovassa se on, mutta leipää on ne murusetkin.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9047
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10507 : Marraskuu 25, 2021, 19:22:21 »
^^
Oikeastaan tilasto sanoo juuri saman mitä minäkin. Osa työllistyy ja osa ei.
Hohhoijaa, osa työllistyy AINA ja osa ei. Eli et sanonut mitään.
No mikä on oma panoksesi asiaan?
Totuus. Eli = osa ihmisistä työllistyy AINA ja osa ei (asian voi sanoa IHAN KOSKA TAHANSA). Mutta keskitys nyt joeyT:n argumentteihin  :-* BTW = JoeyT lainasi viittä kohtaa. Yritä ees!
Why so fragile?

Poissa Pekonen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3501
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10508 : Marraskuu 25, 2021, 19:24:12 »
Jännitys tiivistyy... Mikä mahtaa olla Joeyn vastaus?
Impivaaralainen boomeri ja Suomen Rydmanistit Ry:n jäsen sekä misogynistinen natzi.

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5271
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10509 : Marraskuu 25, 2021, 19:27:15 »
^^
Oikeastaan tilasto sanoo juuri saman mitä minäkin. Osa työllistyy ja osa ei.
Minä olen sanonut että turvapaikkajärjestelmä ei ratkaise työvoimapulaamme ja sinä olet parhaasi mukaan väittänyt vastaan.
Olenko minä sanonut sen ratkaisenvan työvoimapulamme? Ei todellakaan ratkaise. Neula heinäsuovassa se on, mutta leipää on ne murusetkin.
Minä olen koko ajan keskustellut asiasta työvoimapulan ratkaisemisen näkökulmasta kuten tässä:
Tässähän puhutaan sekä työvoimapulasta että turvapaikan hausta. Minä näen ongelmallisena sen näkökulman jossa tuo toinen asia jollakin tavalla ratkaisisi ensimmäisen koska mikään koettu ei viittaa että näin olisi käymässä.
Minä en näe tällaista ongelmaa. Mikä koettu ei viittaa ja kenen koettu?
Ja sinun mukaasi minun ongelmani on "turvapaikanhakija".

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5271
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10510 : Marraskuu 25, 2021, 19:28:20 »
Jännitys tiivistyy... Mikä mahtaa olla Joeyn vastaus?
Yritän ylläpitää toivottua tunnelmaa. 8)

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15192
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10511 : Marraskuu 25, 2021, 19:32:20 »
Puhut "ongelmasta" jossa laki on puolellani, ei sinun puolellasi. Käsittääkseni "ongelma" on sinulla eikä minulla. Myös minun kohdalla voidaan puhua ongelmasta sikäli että järjestelmä on sellainen että laki ei tahdo toteutua. Et edelleenkään perustellut miksi ongelmani on "turvapaikanhakija". Etkä perustele jatkossakaan.
Sinulle se turvapaikan hakija on ongelma ei minulle. En minä voi perustella sellaista asiaa jonka vain sinä voit perustella. Se on minun intuitioni asiasta ei muuta.
Toki laki on puolellasi, muttei se muuta mielipidettäni asiaan.

Jos vastaat tuossa kommenttiini niin sinun mielestäsi turvapaikkamenetelmä ratkaisee työvoimapulamme. Jos et tarkoita tätä, et ymmärrä asiaa jota kommentoit.
En sanonut niin, enkä tarkoittanut. Kaikki työllistäminen edistää työvoimapulan karsimiseen, siis ihan kaikki.





Edelleen: ainakin minä puhuin työvoimapulasta ja turvapaikkapolitiikasta ja sitä sinä kommentoit.
Hienoa



He ovat tulleet tänne hakemaan turvapaikkaa ja sitä heille ei ole myönnetty.
Tätäkään en ole kiistänyt.




Minä en ole missään vaiheessa puhunut mitään mistään "elintasosurffareista" enkä puhu jatkossakaan.
Minä olen ja voin puhua siitä jatkossakin.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15192
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10512 : Marraskuu 25, 2021, 19:33:24 »
^^
Oikeastaan tilasto sanoo juuri saman mitä minäkin. Osa työllistyy ja osa ei.
Hohhoijaa, osa työllistyy AINA ja osa ei. Eli et sanonut mitään.
No mikä on oma panoksesi asiaan?
Totuus. Eli = osa ihmisistä työllistyy AINA ja osa ei (asian voi sanoa IHAN KOSKA TAHANSA). Mutta keskitys nyt joeyT:n argumentteihin  :-* BTW = JoeyT lainasi viittä kohtaa. Yritä ees!
Sinä et ole tehnyt sen asian eteen mitään, etkä tee. ;)
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15192
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10513 : Marraskuu 25, 2021, 19:34:12 »
Jännitys tiivistyy... Mikä mahtaa olla Joeyn vastaus?
Yritän ylläpitää toivottua tunnelmaa. 8)
Kuin myös, tuntuu, että muut menettävät malttinsa.  :headbang:
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2049
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10514 : Marraskuu 25, 2021, 19:34:26 »
Kyllähän tässä joey_t on saanut villeriuksen siltaan, ja näyttää ettei kyllä sieltä ole enää mahkuja nousta ylös - tarttis löytää uutta näkökulmaa
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9047
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10515 : Marraskuu 25, 2021, 19:36:49 »
^^
Oikeastaan tilasto sanoo juuri saman mitä minäkin. Osa työllistyy ja osa ei.
Hohhoijaa, osa työllistyy AINA ja osa ei. Eli et sanonut mitään.
No mikä on oma panoksesi asiaan?
Totuus. Eli = osa ihmisistä työllistyy AINA ja osa ei (asian voi sanoa IHAN KOSKA TAHANSA). Mutta keskitys nyt joeyT:n argumentteihin  :-* BTW = JoeyT lainasi viittä kohtaa. Yritä ees!
Sinä et ole tehnyt sen asian eteen mitään, etkä tee. ;)
Älä keskity muhun vaikka harhautus on hyvä puolustus. Sulla on kolme kohtaa käymättä!

Kyllähän tässä joey_t on saanut villeriuksen siltaan, ja näyttää ettei kyllä sieltä ole enää mahkuja nousta ylös - tarttis löytää uutta näkökulmaa
Harhautus! Lifti, Lifti, Lifti  :laught:
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2021, 19:38:39 kirjoittanut Lifti »
Why so fragile?

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15192
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10516 : Marraskuu 25, 2021, 19:37:06 »
^^
Miten niin siltaan? En koe olevani sillassa.
Edelleen olen sitä mieltä, että turvapaikan hakijoilla ei ratkaista työvoima pulaa, mutta miksi ajaa ne täältä pois, jotka haluaa tehdä töitä täällä ja maksaa veronsa tänne. Siitä on kysymys.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15192
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10517 : Marraskuu 25, 2021, 19:37:55 »
^^
Oikeastaan tilasto sanoo juuri saman mitä minäkin. Osa työllistyy ja osa ei.
Hohhoijaa, osa työllistyy AINA ja osa ei. Eli et sanonut mitään.
No mikä on oma panoksesi asiaan?
Totuus. Eli = osa ihmisistä työllistyy AINA ja osa ei (asian voi sanoa IHAN KOSKA TAHANSA). Mutta keskitys nyt joeyT:n argumentteihin  :-* BTW = JoeyT lainasi viittä kohtaa. Yritä ees!
Sinä et ole tehnyt sen asian eteen mitään, etkä tee. ;)
Älä keskity muhun vaikka harhautus on hyvä puolustus. Sulla on kolme kohtaa käymättä!
Voit ne kirjoittaa tähän niin vastaan.  :inlove:
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9047
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10518 : Marraskuu 25, 2021, 19:39:47 »
^^
Miten niin siltaan? En koe olevani sillassa.
Edelleen olen sitä mieltä, että turvapaikan hakijoilla ei ratkaista työvoima pulaa, mutta miksi ajaa ne täältä pois, jotka haluaa tehdä töitä täällä ja maksaa veronsa tänne. Siitä on kysymys.
Ei mene harhautus läpi Lipponen. Kolme kohtaa käymättä. Ihan sama mitä mökö-mökö kokee.
Why so fragile?

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15192
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #10519 : Marraskuu 25, 2021, 19:40:55 »
^
En tiedä mitkä, ole hyvä ja laita ne tähän niin vastaan.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant