Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miten vietät Juhannuksesi?  (Luettu 2855 kertaa)

Poissa M.U. Tiainen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2680
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #20 : Toukokuu 29, 2021, 20:12:54 »
Ei vielä tietoa, mutta luultavasti verkkarit jalassa ettei tule hukuttua sepalus auki.

Poissa Mastera

  • Newbie
  • Viestejä: 27
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #21 : Toukokuu 29, 2021, 20:58:30 »
Aijon olla shortseissa koko jussin. Varaan skumppaa ja olutta tarpeeks. Sähkökäyttöinen kylmälaukku täyteen jäitä ja juomat sinne. Loppu illasta saunon ja olen äxänä nurtsilla🍹. Veden äärelle en pääse ettei karahda laiva karille.

Poissa Vieras0234

  • Full Member
  • Viestejä: 308
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #22 : Kesäkuu 22, 2021, 03:02:15 »
Minulle juhannus on vuoden tärkein juhla. Se on suurta yhdessäolon riemua Saimaan rannalla kauniin luonnon keskellä niitten ihmisten kanssa, jotka ovat minulle niitä kaikkein rakkaimpia. Nimara ja teme tietävät kyllä varmasti miltä minusta tuntuu (olen heille kertonut), kun saan fudata tyttärentyttäreni kanssa tai istutaan yhdessä onkimassa ahvenia veneessä. Kun ollaan hiljaa, jos vaan maltetaan, niin saadaan ahvenia  :).

Juhannukseni on hyvin perinteinen. Teen niitä samoja minulle tärkeitä juttuja joka vuosi. Meidän kesäpaikka on sellainen perikunnan yhteinen vanha pieni maatila Saimaan rannalla. Isäni sen aikoinaan meille osti, ja emme ole alkaneet sitä realisoimaan. Se on meidän sisarusten yhteinen juttu. Siellä on tilaa ja kaikki halukkaat sinne aina mahtuvat. Seteleitä ja bitcoineja voi tehdä vaikka kännykällä, mutta Saimaata ja suomalaista luontoa ei voi. Kaikki ei ole tässä maailmassa kaupan.

Minun vastuualuettani yhteisen juhannuksen vietossa on juhannusaattona valmistaa savolaista rantakalloo muikuista. Nuotiopataan laitetaan kaksi pakettia punaista (sitä voimakassuolaista) voita ja sitten itse Pihlajavedestä pyydettyjä muikkuja. Tai sitten, jos Ahti ei suo antejaan, niin Sulkavan K-kauppias Vihavainen myy minulle vastapyydettyjä Puruveden muikkuja. Muutahan siihen savolaiseen rantakalaan ei tarvitakaan. Mausteensa se ottaa nuotion savusta ja ympäröivästä luonnosta. Kokin tehtävä on pitää nuotion alla sellaista sopivaa tulta. Kokki voi myös ottaa pienen huikan Saimaan rantavedessä jäähtyneestä kossupullosta.

Se rantakalan kokkaaminen juhannuksena on yksi minun kesäni kohokohtia. Joka vuosi. Mietin Havukka-ahon ajattelijan tavoin niitä sinisiä ajatuksia. Laineet liplattavat rantakiviin. Saimaan ja sinisellä taivaalla liitävien lintujen laulussa, kukkivien puiden ja keltakurjenmiekkojen, peurankellojen, päivänkakkaroiden ja hirvenkellojen tuoksussa, vesisateessa ja auringonpaisteessa ovat kesäiset lapsuuteni onnen hetket. Niitä muistoja on nyt hieno siirtää eteenpäin tyttärentyttärelleni. Niin se vaan tässä elämässä menee  :).

Illalla saunomisen ja uimisen jälkeen poltetaan juhannuskokko. Yöllä en tee mitään juhannustaikoja, vaan menen istunnolle puuseehen, mikä nykyään on tosin  moderni ekokäymälä. Mutta seinällä minua katsovat vieläkin ne isoveljeni Elokuva-Aitasta leikkaamat Sophia Lorenin. Brigitte Bardon ja Marilyn Monroen kuvat. Minä olen lisännyt seinälle suomalaisia staroja: Matti Pellonpään, Sulevi Peltolan, Esko Salmisen, Aku Korhosen ja Leo Jokelan. Kattoparrun alta etsin sen vuoden 1974 Jallun ja alan lukemaan Martti Huuhaa Innasen kirjoittamaa novellia Horolan Elinan juhannusseikkailut. Se on yhtä hyvä lukukokemus joka juhannus  :D.
 

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #23 : Kesäkuu 22, 2021, 06:15:45 »
Kyllähän tuo on kaupunki Juhannus, hyvässä seurassa tosin. Hämylinna on siitä kiva kesäkaupunkikin, että luonto on joka paikassa lähellä. Tiedä poltetaanko täällä kokkoa vai ihanko itse pitää tuikata tuleen kirkkopuiston viereinen suihkulähde.
Vähän olen kade Granadon Juhannukselle, arvostaisin kovasti tuollaista yli sukupolvien menevää yhteisymmärrystä ja vaikka särjistä tehtyä rantakalaa.
Se mitä olen reilun vuoden aikana täällä oppinut ja nähnyt on noiden lakupetterien yhteisöllisyys yli sukupolvirajojen. On polvenkorkuinen nassikka tyttö ja teini isoveli ottaa sen kalaan rantsuun mukaan, tai kolme sukupolvea yhdessä lähtee kylille kävelylle. Sitä aina kadehtii, mikä itseltä puuttuu.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #24 : Kesäkuu 22, 2021, 06:37:02 »
Syön, juon, nukun ja panen. Siinäpä se.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Vieras0185

  • Full Member
  • Viestejä: 416
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #25 : Kesäkuu 22, 2021, 12:38:21 »
Mulle juhannus ei ole koskaan merkinnyt yhtään mitään erikoista. Teen varmaan samaa kuin muulloinkin, saunotaan ja rillataan.

Poissa Cherokee

  • Newbie
  • Viestejä: 45
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #26 : Kesäkuu 22, 2021, 13:03:19 »
Minulle juhannus on vuoden tärkein juhla. Se on suurta yhdessäolon riemua Saimaan rannalla kauniin luonnon keskellä niitten ihmisten kanssa, jotka ovat minulle niitä kaikkein rakkaimpia. Nimara ja teme tietävät kyllä varmasti miltä minusta tuntuu (olen heille kertonut), kun saan fudata tyttärentyttäreni kanssa tai istutaan yhdessä onkimassa ahvenia veneessä. Kun ollaan hiljaa, jos vaan maltetaan, niin saadaan ahvenia  :).

Juhannukseni on hyvin perinteinen. Teen niitä samoja minulle tärkeitä juttuja joka vuosi. Meidän kesäpaikka on sellainen perikunnan yhteinen vanha pieni maatila Saimaan rannalla. Isäni sen aikoinaan meille osti, ja emme ole alkaneet sitä realisoimaan. Se on meidän sisarusten yhteinen juttu. Siellä on tilaa ja kaikki halukkaat sinne aina mahtuvat. Seteleitä ja bitcoineja voi tehdä vaikka kännykällä, mutta Saimaata ja suomalaista luontoa ei voi. Kaikki ei ole tässä maailmassa kaupan.

Minun vastuualuettani yhteisen juhannuksen vietossa on juhannusaattona valmistaa savolaista rantakalloo muikuista. Nuotiopataan laitetaan kaksi pakettia punaista (sitä voimakassuolaista) voita ja sitten itse Pihlajavedestä pyydettyjä muikkuja. Tai sitten, jos Ahti ei suo antejaan, niin Sulkavan K-kauppias Vihavainen myy minulle vastapyydettyjä Puruveden muikkuja. Muutahan siihen savolaiseen rantakalaan ei tarvitakaan. Mausteensa se ottaa nuotion savusta ja ympäröivästä luonnosta. Kokin tehtävä on pitää nuotion alla sellaista sopivaa tulta. Kokki voi myös ottaa pienen huikan Saimaan rantavedessä jäähtyneestä kossupullosta.

Se rantakalan kokkaaminen juhannuksena on yksi minun kesäni kohokohtia. Joka vuosi. Mietin Havukka-ahon ajattelijan tavoin niitä sinisiä ajatuksia. Laineet liplattavat rantakiviin. Saimaan ja sinisellä taivaalla liitävien lintujen laulussa, kukkivien puiden ja keltakurjenmiekkojen, peurankellojen, päivänkakkaroiden ja hirvenkellojen tuoksussa, vesisateessa ja auringonpaisteessa ovat kesäiset lapsuuteni onnen hetket. Niitä muistoja on nyt hieno siirtää eteenpäin tyttärentyttärelleni. Niin se vaan tässä elämässä menee  :).

Illalla saunomisen ja uimisen jälkeen poltetaan juhannuskokko. Yöllä en tee mitään juhannustaikoja, vaan menen istunnolle puuseehen, mikä nykyään on tosin  moderni ekokäymälä. Mutta seinällä minua katsovat vieläkin ne isoveljeni Elokuva-Aitasta leikkaamat Sophia Lorenin. Brigitte Bardon ja Marilyn Monroen kuvat. Minä olen lisännyt seinälle suomalaisia staroja: Matti Pellonpään, Sulevi Peltolan, Esko Salmisen, Aku Korhosen ja Leo Jokelan. Kattoparrun alta etsin sen vuoden 1974 Jallun ja alan lukemaan Martti Huuhaa Innasen kirjoittamaa novellia Horolan Elinan juhannusseikkailut. Se on yhtä hyvä lukukokemus joka juhannus  :D.
Olipas kaunis kirjoitus👍
” There’s only two syllbles in this whole wide world worth hearing: pus-sy”.
Al Pacino, Scent of a Women

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #27 : Kesäkuu 22, 2021, 13:20:41 »
Meinasin lähteä kotikonnuille kavereita tapaamaan. Tietysti myös grillaamaan ja saunomaan.

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7774
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #28 : Kesäkuu 22, 2021, 13:30:25 »
Juhannuksena saunotaan ja grillataan maalla. Oheistoimintana on muutamia pelejä.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15214
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #29 : Kesäkuu 22, 2021, 14:48:07 »
Olen vaihtamassa suunnitelmaa. Josko sitä lähtisi ajelemaan vaikkapa Hämeenlinnan suuntaan.  :sheep:
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2452
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #30 : Kesäkuu 22, 2021, 14:52:18 »
Yritän ehkä iskeä naisen jostain. Sitä varten täytyisi kyllä vaivautua ihmisten ilmoille.

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5047
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #31 : Kesäkuu 22, 2021, 14:58:16 »
Mökillä saunoen, grillaten ja - tietysti pelkästään tästä kuumuudesta johtuvaa - nestehukkailua tasapainotellen.

Poissa Vieras0175

  • Newbie
  • Viestejä: 28
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #32 : Kesäkuu 22, 2021, 16:18:15 »
Mökillä lapsenlapsia vahtiessa. Grilli kuumana ja meriveteen välillä jäähdyttelemään.

Poissa Miss Emily

  • Newbie
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 44
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #33 : Kesäkuu 24, 2021, 15:55:06 »
Mökillä, saaressa  :drinking:
Hyttysten, paarmojen ja punkkien sekä muiden kaksi ja monijalkaisten kanssa  :boozing:
Arkisin paikalla Helsingissä.
Anna mun olla syy sun hymyyn ;)

Poissa Makkonen

  • Full Member
  • Viestejä: 139
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #34 : Kesäkuu 24, 2021, 16:55:27 »

 Töissä, yövuorot ;(
Dirty old man

Poissa Prophat

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 6338
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #35 : Kesäkuu 24, 2021, 17:02:02 »
Kaverin uudella mökillä, juoden, saunoen, jaa pitikö syödäkin...

Ehkä kalastetaankin...

Muuten löhöillen, tapana pelata pelejä ja pitää tikkakisaa (nou hätä häviän aina, on oletus...  :laught: )
Shikita ga nai

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #36 : Kesäkuu 24, 2021, 19:49:01 »
Keikka kotikonnuille peruuntui kirotun kihdin takia. Sitä potiessa sitten.

Poissa Vieras0415

  • Full Member
  • Galleria (9)
  • Viestejä: 223
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #37 : Kesäkuu 24, 2021, 20:11:39 »
Mökille nauttimaan ❤️

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5169
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #38 : Kesäkuu 24, 2021, 20:21:30 »
Just tällä hetkellä makoilen sohvalla peiton alla. Ja oikeastaan näin on just hyvä.

Huomenna vähän mökkeilyä, paljua ja uimista. Rauhallista kuitenkin.
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miten vietät Juhannuksesi?
« Vastaus #39 : Kesäkuu 24, 2021, 20:40:49 »
Tissuttelen mökillä, saunon savussa ja huljuttelen pallejani Päijänteessä...
☮️and💟