Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Testosteroni  (Luettu 13851 kertaa)

Poissa Jormaaho

  • Full Member
  • Viestejä: 403
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Testosteroni
« Vastaus #20 : Helmikuu 14, 2021, 00:05:02 »
Auttaako tiheä panotahti testotasoja pysymään ylhäällä?

Poissa Ylilääkäri

  • Full Member
  • Viestejä: 328
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Testosteroni
« Vastaus #21 : Helmikuu 27, 2021, 22:35:56 »
Tästä ei ole mitään tieteellistä näyttöä.

Ylilääkäri

Poissa Vieras0274

  • Jr. Member
  • Viestejä: 60
  • * Kelpo kaveri
Vs: Testosteroni
« Vastaus #22 : Helmikuu 28, 2021, 13:39:40 »
Testosteronikorvaushoito nostaa hemoglobiinia ja lisää punasolujen määrää. Onko tästä mitään haittaa, jos on muuten perusterve? Säännöllinen tupakointi ja korkea kolesteroli lienevät vaaratekijöitä, jos veren hb ja h-kr on turhan korkealla.

Kehonrakentajia kupsahtelee toisinaan keski-iän tietämillä. Yllättävän vähän loppupeleissä, vaikka annokset on monikymmenkertaisia lääkinnälliseen käyttöön verrattuna.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8965
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Testosteroni
« Vastaus #23 : Helmikuu 28, 2021, 13:47:05 »
Ylilääkäri osaa tähän varmasti tyhjentävästi vastata mutta olen siinä käsityksessä että on erittäin epäterveellistä vetää testoo ominpäin. Eli jos testot on sillä tasolla missä niitten kuuluu olla, niin ei oteta testoa....tai muutakaan hunajapiikkiä olkapäähän.

^ lukihäiriö taas vaivasi. unohda kaikki mitä vikisin.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2021, 13:48:41 kirjoittanut Lifti »
Why so fragile?

Poissa Johannyton

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1829
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Testosteroni
« Vastaus #24 : Helmikuu 28, 2021, 15:44:16 »
Nostaako punttitreeni testotasoja?

Poissa Entto

  • Sr. Member
  • Galleria (4)
  • Viestejä: 3941
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Testosteroni
« Vastaus #25 : Helmikuu 28, 2021, 16:58:50 »
^Ei, mutta testotasojen nosto nostaa punttitasoja.
Saitin Bud Spencer

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8965
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Testosteroni
« Vastaus #26 : Helmikuu 28, 2021, 17:26:12 »
Nostaako punttitreeni testotasoja?

Tiedä johtuuko verenkierrosta vai lähteekö ne omat testot jotenkin liikkeelle mutta ilttikseen on muutaman kerran lääkäri kirjoittanut " jalkakyykky apuna potenssiongelmiin "

Jokainen voi kokeilla että makaa kaks viikkoa sängyssä ja sit aloittaa raskaan, lihaskuntoa vaativan urheilun. Väittäisin että kyky ja halu paranee. Tai minulla ainakin.
Why so fragile?

Poissa ElectricWind

  • Jr. Member
  • Viestejä: 50
  • * Kelpo kaveri
Vs: Testosteroni
« Vastaus #27 : Helmikuu 28, 2021, 17:47:10 »
Joku anabolinen efekti painojen nostelulla on. Olisi melko järkeenkäypää, että isojen lihasryhmien saadessa mikrorepeämiä toistuvasti, kroppa tähän sopeutuu ja testosteronia vapautuu enemmän lihassolujen käytettäväksi ja itse testosteronin tuotantokin voisi nousta. Itsellä ainakin yleinen vireystaso on huomattavasti parempi treenatessa ja myös panettaa enemmän. Toki liikunta itsessään vapauttaa muitakin hormoneja.
Lääh puuh sexbätäng vapaamuurarihengessä

Poissa Ylilääkäri

  • Full Member
  • Viestejä: 328
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Testosteroni
« Vastaus #28 : Maaliskuu 01, 2021, 22:32:44 »
Testosteroni todella lisää punasolujen tuotantoa luuytimessä. Veren punasolumäärä siis kasvaa ja samalla tietenkin hemoglobiini nousee. Punasolujen määrän kasvu vaikuttaa hematokriittiin (Hkr), joka on tärkein mittari veren "paksuudelle". Lääkäritkin erheellisesti aina puhuvat hemoglobiinista. Hb ei paksunna verta, vaan veressä olevien solujen lukumäärä paksuntaa sitä eli Hkr. Hkr ilmaistaan useimmiten prosenttilukuna, esim Hkr 52% tarkoitttaa, että verestä 52% on kiinteää tavaraa eli soluja ja loput 48% plasmaa joka on täysin vetelää. Mitkä korkeampi Hkr, sitä paksumpi veri ja sitä isompi riski laskimotulpille. Raja-arvo on 54%. Sen yli Hkr ei saa nousta. Aivan tavallinen testosteroni saa aikaa tämän ja hoidossa on tärkeää seurata Hkr-tasoa.

Testosteronia ei kannata käyttää, jos oma testotaso on normaali. Seurauksena on oman tuotannon loppuminen ja testosteronitaso jopa laskee ja siittiöt tietenkin häviävät. Anaboliset steroidit ovat kokonaan eri asia. Ne sisältävät steroideja 10.100 kertaa enemmän kun testosteroni. 30% kokeilijoista jää koukkuun, moni kuolee sydänkohtaukseen, munuaisten tai maksan pettämiseen jne. En suosittele edes kokeilemaan.

Testosteronia ei erity mistään muualta kuin kivesten Leydigin soluista. Kaikki muu on urbaanilegendaa. Punttitreeni ei nosta testotasoja, mutta todella testosteroni nostaa punttitasoja, kuten Entto totesi.

Ylilääkäri

Poissa Jansku72

  • Hero Member
  • Viestejä: 548
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Testosteroni
« Vastaus #29 : Maaliskuu 02, 2021, 18:59:51 »
Nykyäänhän mainostetaan joka paikassa näitä T-maxeja sun muita ravintolisiä. Taitavat olla ihan humpuukia?

Poissa Ylilääkäri

  • Full Member
  • Viestejä: 328
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Testosteroni
« Vastaus #30 : Maaliskuu 02, 2021, 19:36:51 »
Ovat humpuukia ja jopa vaarallisia. Voivat pahimmillaan tuhota aivolisäkkeen säätelytoimintoja.

Ylilääkäri

Poissa Vieras0274

  • Jr. Member
  • Viestejä: 60
  • * Kelpo kaveri
Vs: Testosteroni
« Vastaus #31 : Maaliskuu 02, 2021, 19:43:57 »
Jos testosteronivaje on aivolisäke- tai kivesperäinen, niin millään kyykkytreeneillä, sinkillä tai terveyskauppojen humpuukipulvereilla tasoja ei saa nousemaan.
On käsitys, että sinkki saattaa parantaa testosteronin toimivuutta/liikkuvuutta elimistössä, mutta ei varsinaisesti nosta tasoja.

Mene ja tiedä toimiiko oluen humala, soija, muovien käyttö ym. vastaavasti testotasojen alentajina.

Poissa Intex

  • Newbie
  • Viestejä: 2
  • * Kelpo kaveri
Vs: Testosteroni
« Vastaus #32 : Toukokuu 25, 2021, 13:49:47 »
TestoVL 258nmo/l - viite 155-800

Testo 14nmo/l - viite 10-38

SHBG 23nmo/l - viite 18-54


178cm/65kg.

Olen 25 vuotias. Perusterve, en tupakoi, fyysinen työ, salilla käynyt ilman tuloksia, palautuminen kestää aina viikon, kun yhtä painoa edes nostaa. Monipuolinen ruokavalio ollit koko ikäni.

Olen koko ikäni ollut väsynyt vaikka mitä tekisin. Parisuhteet kaatunut, kun ei seksi luista eikä jaksa lähteä viettämään aikaa mihinkään. En ole masentunut eikä stressiä ole. Olen viimeaikoina lukenut testovaje oireita ja voisinpa melkein allekirjoittaa kaikki kohdat. Olen erittäin heikko ja pieni luinen, rasva kerääntyy lantioon ja tisseihin. Eikä lihas kasva treenilläkään. Omasta mielestäni nuo arvot ovat todella alhaiset iköiselleni vaikka ovat viitearvojen sisällä.

Kannattaako lähteä edes yrittämään lääkärille lähtöä, että saisi apua?

Poissa jpetke

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 1686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Testosteroni
« Vastaus #33 : Toukokuu 25, 2021, 14:08:14 »
Kyllä mä ainakin menisin lääkärin juttusille tossa tilanteessa. Paremmin siellä varmaan osattaisiin auttaa kuin nettifoorumilla.

Poissa antero pee

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1145
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Testosteroni
« Vastaus #34 : Toukokuu 25, 2021, 14:40:24 »
TestoVL 258nmo/l - viite 155-800

Testo 14nmo/l - viite 10-38

SHBG 23nmo/l - viite 18-54


178cm/65kg.

Olen 25 vuotias. Perusterve, en tupakoi, fyysinen työ, salilla käynyt ilman tuloksia, palautuminen kestää aina viikon, kun yhtä painoa edes nostaa. Monipuolinen ruokavalio ollit koko ikäni.

Olen koko ikäni ollut väsynyt vaikka mitä tekisin. Parisuhteet kaatunut, kun ei seksi luista eikä jaksa lähteä viettämään aikaa mihinkään. En ole masentunut eikä stressiä ole. Olen viimeaikoina lukenut testovaje oireita ja voisinpa melkein allekirjoittaa kaikki kohdat. Olen erittäin heikko ja pieni luinen, rasva kerääntyy lantioon ja tisseihin. Eikä lihas kasva treenilläkään. Omasta mielestäni nuo arvot ovat todella alhaiset iköiselleni vaikka ovat viitearvojen sisällä.

Kannattaako lähteä edes yrittämään lääkärille lähtöä, että saisi apua?

Hei ilman muuta kannattaa hakeutu lääkärin puheille! Kummemmin veikkailematta pidän mahdollisena että teit oikean diagnoosin. Lääkäriltä selviää.

Jos et pääse työsuhdelekuriin, niin tässä kohtaa voisi olla perusteltua maksaa yksityisestä. Julkisella puolella VOI saada ihan kunnollistakin kohtelua, mutta voi myös olla että joudut pompoteltavaksi, lääkäri ei ole paikalla sovittuun aikaan tai on vittupää, jolla ei ole mitään kiinnostusta kuunnella huoliasi ja nähdä todellista tilannetta.

Onnea matkaan!
You and me, part-time lovers

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11386
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Testosteroni
« Vastaus #35 : Toukokuu 25, 2021, 14:46:46 »

Samaa mieltä kuin muutkin. Aina jos oma terveys huolettaa niin yhteys lääkäriin. 👍
Amator

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Testosteroni
« Vastaus #36 : Toukokuu 25, 2021, 17:56:48 »
mä olen huomannut sen kun tukka alkaa harmaantumaan ja ohimoilta ohenemaan, niin testosteroni
taso nousee huimasti. kaikkihan yli 50v. tämän tietää " mitä vanhempi puu sen kovempi oksa."
nuorilla menee testosteronit karvan kasvuun...tämä tarina on tosi. ;D
"Puolivallaton Leskimies"

Poissa Vieras0274

  • Jr. Member
  • Viestejä: 60
  • * Kelpo kaveri
Vs: Testosteroni
« Vastaus #37 : Toukokuu 29, 2021, 15:45:33 »
TestoVL 258nmo/l - viite 155-800

Testo 14nmo/l - viite 10-38

SHBG 23nmo/l - viite 18-54


178cm/65kg.

Olen 25 vuotias. Perusterve, en tupakoi, fyysinen työ, salilla käynyt ilman tuloksia, palautuminen kestää aina viikon, kun yhtä painoa edes nostaa. Monipuolinen ruokavalio ollit koko ikäni.

Olen koko ikäni ollut väsynyt vaikka mitä tekisin. Parisuhteet kaatunut, kun ei seksi luista eikä jaksa lähteä viettämään aikaa mihinkään. En ole masentunut eikä stressiä ole. Olen viimeaikoina lukenut testovaje oireita ja voisinpa melkein allekirjoittaa kaikki kohdat. Olen erittäin heikko ja pieni luinen, rasva kerääntyy lantioon ja tisseihin. Eikä lihas kasva treenilläkään. Omasta mielestäni nuo arvot ovat todella alhaiset iköiselleni vaikka ovat viitearvojen sisällä.

Kannattaako lähteä edes yrittämään lääkärille lähtöä, että saisi apua?

Vähän ihmetyttää miksi testotasot tuntuvat heittelevän länsimaalaisilla miehillä nykyään. Tietääkseni hiekkakansojen miehillä on luonnostaan korkeammat testot kuin meillä.

Arvauskeskuksessa tai työterveydessä viitataan poikkeuksetta kintaalla, jos mies epäilee alentuneita testotasoja. Yksityisellä puolella saattaa olla myös arpapeliä pääseekö tutkimuksiin. Viitearvoihin luotetetaan turhankin paljon.

Poissa Ylilääkäri

  • Full Member
  • Viestejä: 328
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Testosteroni
« Vastaus #38 : Toukokuu 29, 2021, 16:14:26 »
Mielestäni annoin jossain samantapaiseen viestiin aika selvät toimintaohjeet. Mitattava LH, herkkä hsTesto (siis massaspektrometrisellä ei immunologisella menetelmällä), SHBG, Prolaktiini ja mielellään E2.

Ylilääkäri

Poissa Intex

  • Newbie
  • Viestejä: 2
  • * Kelpo kaveri
Vs: Testosteroni
« Vastaus #39 : Kesäkuu 04, 2021, 14:18:10 »
Onko nämä normaalit, kun ei itselleni paljoa sano. Siis jos täällä joku ymmärtää näitten päälle.

Alle 30v reippaasti.

Luteinisoiva hormoni
S -LH - 2265
Tutkimustulos 6.03 (IU/l)
Viitearvot
1.50-9.30

Prolaktiini
S -PRL - 2507
Tutkimustulos 358 (mIU/l)
Viitearvot
53-360

Estradioli
S -E2 - 1366
Tutkimustulos ! 0.17 (nmol/l)
Viitearvot
<0.15