Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Suosittelijat-listan käyttäminen?  (Luettu 6523 kertaa)

Poissa Samppis

  • Newbie
  • Viestejä: 45
  • * Kelpo kaveri
Suosittelijat-listan käyttäminen?
« : Huhtikuu 11, 2021, 02:26:43 »
Tulipa illan pimeinä tunteina mieleen, miten kiva olisi jos voisi omassa signaturessa käyttää, hupakoiden hyväsynnällä, "Suosittelijat" -listaa.
Tämä toimisi ikään kuin hyvän maineen verifikaationa toteutuneiden tapaamisten perusteella, josta uusi tarjoaja näkee, kuinka luotettava ja asiallinen kaveri olen.


Esim. Olen Mollan (nimi muutettu) kanssa tavannut, molemmilla oli kivaa, ja sopimuksen kaikki kriteerit täyttyivät. Kysyn Mollalta, sopisiko hänelle, että laitan hänet suosittelijaksi omaan signatureeni tällä foorumilla? Molla toteaa, että miksipä ei.
Myöhemmin olen yhteydessä Maijaan (nimi muutettu). Maija näkee Mollan suosituksen, kysyy Mollalta miten asian laita on, Molla vahvistaa, ja kas, olen askeleen lähempänä tapaamista Maijan kanssa.
Tapaan Maijan, kaikki menee hyvin ja kysyn häneltä, voinko lisätä hänet suosittelijaksi, ja homma jatkuu.


Onko idea tyhmä? Yhtä lailla homma voisi toimia myös toisinkin päin, tarjoaja voi kirjata suosittelijat omaan signatureensa (hieman hirvittää miten pitkä lista siitä saattaisi tulla :D ).
Vai mennäänkö tässä jo mafian kaltaisen toiminnan puolelle? Suositukset kuitenkin aina perustuisivat molemminpuoliseen hyväksyntään.


Tässä on varmasti aspekteja, joita en osaa ottaa huomioon, siksi avaan keskustelun aiheesta täällä. Varmaan mitään foorumin sääntöjä ei ainakaan rikottaisi?

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1993
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #1 : Huhtikuu 11, 2021, 06:23:58 »
Raha on toiminut tähänkin asti suosittelijana. Ja aina on rahalla päässyt "sisään".
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Pekonen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3450
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #2 : Huhtikuu 11, 2021, 07:21:16 »
Jostain syystä en oikein lämpene ajatukselle.
Hupakot taitavat osata arvioida hyvin muutenkin millaisia täällä kirjoittelevat ovat.
Sitten on henkilökemiat. Jonkun kanssa vaan synkkaa paremmin nämä jutut ja toisen kanssa ei. Toisen suositus voi olla toisen turn off.
En tiedä onko hupakoilla mahdollisia listoja ei suositeltavista asiakkaista, perustuen siihen että asiakas on vaarallinen tai jonkinmoinen huijari. Jos tällainen on olemassa niin se riittää mielestäni.
Impivaaralainen boomeri ja Suomen Rydmanistit Ry:n jäsen sekä misogynistinen natzi.

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5182
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #3 : Huhtikuu 11, 2021, 07:25:06 »
Joo.
Kunkin käyttäjän sigussa näkyisi suosittelija(t) tai onko niitä lainkaan. Tätä ominaisuutta voitaisiin käyttää myös foorum-tominnoissa niin että kaikki pääsisivät lukemaan / kirjoittelemaan foorumin tiettyihin osioihin kuten Kaatopaikka mutta vain niillä joilla olisi suosittelijoita ja niin ollen kontenttia foorumin perusidealle, pääsisivät osioihin kuten "Keskustelua paikkakunnittain" ja "Naiset/naiseus".

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #4 : Huhtikuu 11, 2021, 07:32:32 »
Tulipa illan pimeinä tunteina mieleen, miten kiva olisi jos voisi omassa signaturessa käyttää, hupakoiden hyväsynnällä, "Suosittelijat" -listaa.
Tämä toimisi ikään kuin hyvän maineen verifikaationa toteutuneiden tapaamisten perusteella, josta uusi tarjoaja näkee, kuinka luotettava ja asiallinen kaveri olen.


Esim. Olen Mollan (nimi muutettu) kanssa tavannut, molemmilla oli kivaa, ja sopimuksen kaikki kriteerit täyttyivät. Kysyn Mollalta, sopisiko hänelle, että laitan hänet suosittelijaksi omaan signatureeni tällä foorumilla? Molla toteaa, että miksipä ei.
Myöhemmin olen yhteydessä Maijaan (nimi muutettu). Maija näkee Mollan suosituksen, kysyy Mollalta miten asian laita on, Molla vahvistaa, ja kas, olen askeleen lähempänä tapaamista Maijan kanssa.
Tapaan Maijan, kaikki menee hyvin ja kysyn häneltä, voinko lisätä hänet suosittelijaksi, ja homma jatkuu.


Onko idea tyhmä? Yhtä lailla homma voisi toimia myös toisinkin päin, tarjoaja voi kirjata suosittelijat omaan signatureensa (hieman hirvittää miten pitkä lista siitä saattaisi tulla :D ).
Vai mennäänkö tässä jo mafian kaltaisen toiminnan puolelle? Suositukset kuitenkin aina perustuisivat molemminpuoliseen hyväksyntään.


Tässä on varmasti aspekteja, joita en osaa ottaa huomioon, siksi avaan keskustelun aiheesta täällä. Varmaan mitään foorumin sääntöjä ei ainakaan rikottaisi?

Montako tuolla todellisessa elämässä vastaanottavaa hutsua luuelet olevan tällä foorumilla? Täällä on vain murto-osa, joten jokin suositus-juttu on ikävä kyllä minun ymmärryksen mukaan tuhoon tuomittu.

Poissa Vieras0415

  • Full Member
  • Galleria (9)
  • Viestejä: 223
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #5 : Huhtikuu 11, 2021, 08:06:48 »
Tulipa illan pimeinä tunteina mieleen, miten kiva olisi jos voisi omassa signaturessa käyttää, hupakoiden hyväsynnällä, "Suosittelijat" -listaa.
Tämä toimisi ikään kuin hyvän maineen verifikaationa toteutuneiden tapaamisten perusteella, josta uusi tarjoaja näkee, kuinka luotettava ja asiallinen kaveri olen.


Esim. Olen Mollan (nimi muutettu) kanssa tavannut, molemmilla oli kivaa, ja sopimuksen kaikki kriteerit täyttyivät. Kysyn Mollalta, sopisiko hänelle, että laitan hänet suosittelijaksi omaan signatureeni tällä foorumilla? Molla toteaa, että miksipä ei.
Myöhemmin olen yhteydessä Maijaan (nimi muutettu). Maija näkee Mollan suosituksen, kysyy Mollalta miten asian laita on, Molla vahvistaa, ja kas, olen askeleen lähempänä tapaamista Maijan kanssa.
Tapaan Maijan, kaikki menee hyvin ja kysyn häneltä, voinko lisätä hänet suosittelijaksi, ja homma jatkuu.


Onko idea tyhmä? Yhtä lailla homma voisi toimia myös toisinkin päin, tarjoaja voi kirjata suosittelijat omaan signatureensa (hieman hirvittää miten pitkä lista siitä saattaisi tulla :D ).
Vai mennäänkö tässä jo mafian kaltaisen toiminnan puolelle? Suositukset kuitenkin aina perustuisivat molemminpuoliseen hyväksyntään.


Tässä on varmasti aspekteja, joita en osaa ottaa huomioon, siksi avaan keskustelun aiheesta täällä. Varmaan mitään foorumin sääntöjä ei ainakaan rikottaisi?

Itse pidän ajatuksesta 👌🏻 Sitä en tiedä miten käytännössä onnistuis.

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #6 : Huhtikuu 11, 2021, 08:26:37 »
Ihan hauska idea sinällään. Miksi toisaaltaan tarvitsee suosittelijoita? Jos lyö vaan lappua kouraan ja pysyy käsikirjoituksessa, niin näillä kriteereillä suurin osa ottaa vastaan.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Vieras0415

  • Full Member
  • Galleria (9)
  • Viestejä: 223
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #7 : Huhtikuu 11, 2021, 08:30:12 »
Ihan hauska idea sinällään. Miksi toisaaltaan tarvitsee suosittelijoita? Jos lyö vaan lappua kouraan ja pysyy käsikirjoituksessa, niin näillä kriteereillä suurin osa ottaa vastaan.

Tämä ehkä antaisi luottamusta pt:lle että asiakas on luotettava ja tosiaan pysyy käsikirjoituksessa 😉

Poissa Entto

  • Sr. Member
  • Galleria (4)
  • Viestejä: 3941
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #8 : Huhtikuu 11, 2021, 09:02:12 »
Olen kyllä tuollaiselle suositukselle joskus antanut luvan kysyä ihan yksityisviestein.

Sitä en sitten tiedä, tuleeko kateutta asiakkaasta?
Toivottavasti ei.
Saitin Bud Spencer

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #9 : Huhtikuu 11, 2021, 09:16:36 »
Lyhyesti: En suosittele.

Poissa Vilho16

  • Newbie
  • Viestejä: 15
  • * Kelpo kaveri
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #10 : Huhtikuu 11, 2021, 09:24:23 »
Eipäkai tuosta suurempaa vahinkoa olisi, tosin alalla pidempään toimineet osaavat luultavasti poimia asiakkaat jo ilman suosittelijaa ja aloittelevat eivät taida sivustolle löytää opaskoirallakaan?

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #11 : Huhtikuu 11, 2021, 09:31:05 »
Joskus on käynyt niin että sihteeri on suositellut myös kollegaansa  ;)

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #12 : Huhtikuu 11, 2021, 09:33:40 »
Itse olen joskus suositellut rapsaamaani sihteeriä.  8)

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #13 : Huhtikuu 11, 2021, 09:35:06 »
^ Kuin myös  :)

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4952
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #14 : Huhtikuu 11, 2021, 09:38:02 »
^ ^^ ^^^

Täällä myös samaa, aina hyvässä hengessä  :) .

Poissa Noviisi

  • Jr. Member
  • Viestejä: 78
  • * Kelpo kaveri
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #15 : Huhtikuu 11, 2021, 09:47:04 »
Oma arvio olisi se kun kaikki eivät miellytä toisiaan.
Joillekin se huipputyyppi voi olla todella pettymys ja ei suosittelisi.

Kuten tuossa aikaisemmin joku totesi, että täällä on vain murto-osa tarjoajista ja ostajista.
Kyllä se raha myös puhuu ja että käyttää paljon.

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #16 : Huhtikuu 11, 2021, 09:56:29 »
^^ Näin juuri 👍

Pidempään seurannut niin muutalla turskalla on hyvin samanlainen naismaku täällä kuin itselläni ja tulee seurattua heidän suosituksiaan😊

Poissa herra48

  • Hero Member
  • Viestejä: 743
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #17 : Huhtikuu 11, 2021, 09:59:31 »
En kyllä pidä ajatuksesta että olisi joku tälläinen lista. Siitä on lyhyt matka kaikenmaailman salaliittoteorioihin. Taas

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1281
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #18 : Huhtikuu 11, 2021, 10:28:43 »
^Komppaan. Ei mitään listoja, nykyinen tyyli on parempi. Muuten tulisi vain sanomista ja turhaa/asiattomia spekulointeja.
Kullitieteen maisteri

The trouble is, you think you have time
-Buddha

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Suosittelijat-listan käyttäminen?
« Vastaus #19 : Huhtikuu 11, 2021, 10:33:34 »
En kyllä pidä ajatuksesta että olisi joku tälläinen lista. Siitä on lyhyt matka kaikenmaailman salaliittoteorioihin. Taas

Eikö joku hetki sitten käynyt vauhkoamassa jostain kahvipöytä keskusteluista joissa hupakot juoruaa asiakkaista?  :laught:
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.