Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin  (Luettu 14105 kertaa)

Poissa JuhaVill

  • Newbie
  • Viestejä: 37
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #60 : Maaliskuu 27, 2021, 20:45:47 »
Ihan totta hei, ei kannata edes valehdella täällä itsestään mitään.

Vuosien saatossa skenessä on muutamat feikkilääketieteen opiskelijat ja muut ”yliopisto-opiskelijat” paljastettu. En usko että opiskelet psykologiaa saati mitään muutakaan, ellet kykene aukottomasti sitä todistamaan. Kilometrivänkäämiset ei auta.
Avoimeen yliopistoon pääsee kuka vain opiskelemaan psykologiaa, jos on rahaa. Miksi et usko, että SR opiskeleeko avoimessa?

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #61 : Maaliskuu 27, 2021, 21:21:49 »
Ihan totta hei, ei kannata edes valehdella täällä itsestään mitään.

Vuosien saatossa skenessä on muutamat feikkilääketieteen opiskelijat ja muut ”yliopisto-opiskelijat” paljastettu. En usko että opiskelet psykologiaa saati mitään muutakaan, ellet kykene aukottomasti sitä todistamaan. Kilometrivänkäämiset ei auta.
Avoimeen yliopistoon pääsee kuka vain opiskelemaan psykologiaa, jos on rahaa. Miksi et usko, että SR opiskeleeko avoimessa?

Toki pääsee mutta pitkäjänteisyyttä siinäkin vaaditaan yms. En haluaisi olla epäkohtelias mutta joku roti taas jo. Ihan kaikkea ei pidä uskoa mitä lukee.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2087
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #62 : Maaliskuu 28, 2021, 08:03:51 »
Toki pääsee mutta pitkäjänteisyyttä siinäkin vaaditaan yms. En haluaisi olla epäkohtelias mutta joku roti taas jo. Ihan kaikkea ei pidä uskoa mitä lukee.

Sama
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #63 : Maaliskuu 28, 2021, 08:52:12 »
Ihan totta hei, ei kannata edes valehdella täällä itsestään mitään.

Vuosien saatossa skenessä on muutamat feikkilääketieteen opiskelijat ja muut ”yliopisto-opiskelijat” paljastettu. En usko että opiskelet psykologiaa saati mitään muutakaan, ellet kykene aukottomasti sitä todistamaan. Kilometrivänkäämiset ei auta.

En nyt oikein ymmärrä, miksi Johannan pitäisi todistaa opiskeluitaan. Sihteereistähän puolet on "opiskelijoita", vanhemmat mammatkin. Vaadin kaikilta opiskelijaksi itseään tituleeraavilta kirjallisen todistuksen opskeluistaan ja niiden etenemisestä, muuten väitän, että sihteeri valehtelee ;D
Avoimessa tosiaan kuka vaan voi opiskella ja kerätä opintopisteitä ja väylän kautta on mahdollisuus päästä opiskelemaan myös ihan oikeaan yliopistoon. Tuollaisena Havukka-ahon ajattelijana ja omista kokemuksista ammentaen Johanna voi hyvinkin menestyä psykologian opinnoissaan.

Poissa Pekonen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3541
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #64 : Maaliskuu 28, 2021, 09:20:55 »
SR kirjoittelee pitkään ja laveasti. Uskon kyllä tältä pohjalta että hänellä on ADHD.
Jos kirjoittelu tänne tuo hänelle helpotusta elämään niin miksi emme sallisi sitä?
En nyt jaksaisi millään lukea epäilyjä siitä onko hän oikea opiskelija vai ei. Kuten aikaisemmin sanottiin hänellä on varmaan ollut elämässään haasteita riittämiin niin ei millään viitsisi heitellä kapuloita rattaisiin kun hän yrittää eteenpäin.
En osaa tämän enempää kommentoida kun on aika vaikea samaistua hänen tilanteeseen kun olen hyvin erilainen ihminen kuin hän mutta hitunen myötätuntoa ei varmaan ole pahitteeksi varsinkaan kun hän ei solvaa täällä ketään.
Impivaaralainen boomeri ja Suomen Rydmanistit Ry:n jäsen sekä antimisogynistinen gommunisti.

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #65 : Maaliskuu 28, 2021, 10:20:43 »
^, ^^ Samaa mieltä. Ei SR:n mitään tarvitse todistella, kirjoitukset voi jättää lukematta jos ne eivät kiinnosta. Hän on sitä paitsi tehnyt tämän poikkeuksellisen helpoksi, kun kirjoittaa vain itse avaamiinsa ketjuihin. Sitä arvostan.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #66 : Maaliskuu 28, 2021, 10:32:14 »
Joo täällä on nyt aika kova vauhti päällä. Kiitos Nina, että toimit keskustelun moraalisena kompassina :)

Vittuilu on ihan kiva harrastus silloin kun molemmat osapuolet ovat siinä mukana, eikä toista yritetä satuttaa, mutta on ällöä kerääntyä porukalla potkimaan yhtä.

Jos itsellä alkaa keittää yli, niin se on oma ongelma, jota ei kuulu ratkaista hyökkäilemällä toisten päälle netissä. Mieluummin voisi mennä esim. hiihtämään.
Eläkkeellä.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #67 : Maaliskuu 28, 2021, 10:50:20 »
SR kirjoittelee pitkään ja laveasti. Uskon kyllä tältä pohjalta että hänellä on ADHD.
Jos kirjoittelu tänne tuo hänelle helpotusta elämään niin miksi emme sallisi sitä?
En nyt jaksaisi millään lukea epäilyjä siitä onko hän oikea opiskelija vai ei. Kuten aikaisemmin sanottiin hänellä on varmaan ollut elämässään haasteita riittämiin niin ei millään viitsisi heitellä kapuloita rattaisiin kun hän yrittää eteenpäin.
En osaa tämän enempää kommentoida kun on aika vaikea samaistua hänen tilanteeseen kun olen hyvin erilainen ihminen kuin hän mutta hitunen myötätuntoa ei varmaan ole pahitteeksi varsinkaan kun hän ei solvaa täällä ketään.

Saahan sitä kirjoitella vaikka naapurin Elmasta ja kuinka iso perse sillä on tai sitten kukkapenkeistä, mutta diagnoosit ja muu mikä kuuluu yksityiselämään, kannattaisi oman edun takia jättää pois keskusteluista.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa basti

  • Full Member
  • Viestejä: 238
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #68 : Maaliskuu 28, 2021, 10:52:58 »
Jos itsellä alkaa keittää yli, niin se on oma ongelma, jota ei kuulu ratkaista hyökkäilemällä toisten päälle netissä. Mieluummin voisi mennä esim. hiihtämään.

Käytkö usein hiihtämässä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c6c89523-0f35-4742-b39b-654fa0e7fe4c

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #69 : Maaliskuu 28, 2021, 10:54:46 »
OmG :D

Näköjään ovat ottaneet neuvostani vaarin. Josko kokeilisivat hiihtää vähän enemmän? Tai kenties vähän vähemmän...
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #70 : Maaliskuu 28, 2021, 11:48:39 »
Saahan sitä kirjoitella vaikka naapurin Elmasta ja kuinka iso perse sillä on tai sitten kukkapenkeistä, mutta diagnoosit ja muu mikä kuuluu yksityiselämään, kannattaisi oman edun takia jättää pois keskusteluista.

Nyt alkoi kiinnostamaan Elman perse, kertoisitko siitä vähän lisää ;D
Mutta joo, jokainen päättää tykönänsä, mitä kertoo ja mitä ei. Silloin kun ekan kerran laitoin naamakuvan esille, niin minua "ohjeisti" moden lisäksi monikin sihteeri, että noin ei kannata eikä oikein saakaan tehdä.
Vaikka tarkoittaisi hyvää, niin jonkinlaista toisen aliarvioimista on arvioida ja sanoa mikä on toisen edun mukaista.
Jos Johanna haluaa kertoa asioistaan, niin miksi ei saisi. Saattaa jopa olla vertaistukea jollekin muulle.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #71 : Maaliskuu 28, 2021, 12:36:53 »
No siis halusin avata tarkoituksella tämän keskustelun itseäni koskevien spekulaatioiden vuoksi. Että siis olenko oikeasti joku häiirintynyt sekopää ja uskooko tuon kirjoittamia juttuja tosissaan, tuntuivat aiemmin menneen tämmöiset spekulaatiot joissakin aiemmin keskusteluissa. Saatan toki muistaa ja tulkita joskus asioita väärinkin.

Olen oikeasti halukas kehittämään elämääni ja itseäni sekä hankkimaan ongelmiini apua ja siksikin avasinkin tämän keskustelun, että olen ajoittain ylivilkas kirjoittelija enkä varsinkaan aiemmin aina miettinyt sanojani niin tarkasti, ja nykyään pystyn paremmin hillitsemään omia impulssejani, etten lähtisi niin helposti mukaan kaikkiin juttuihin ja varsinkaan alkaisi syyttelemään ja mollaamaan ainakaan itse ketään. Tiedän, että minulla on kuitenkin edelleen kehitettävää itseni kanssa, mutta todellisia ongelmia itse itseni kanssa mielenterveydellisesti minulla ei siis ole todettu enkä ainakaan tunnista muutoin kuin sitten ADHD:n näkökulmasta, joka taasen ei ole virallisesti luokiteltu mielenterveydenhäiriöksi, vaan että käytös ja ulosanti nyt saattaa muutoinkin olla välillä tällaista hieman omituista aika ajoin ja sen toki myönnän.

Ja juu, olen todistellut elämääni, opiskelujeni etenemistä sun muuta, mutta toivoisihan sitä, että sanani otettaisiin yleisemminkin vakavammin, vaikka olenkin erilainen, kuin että joutuisi kaikkia tekemisiäni ja sanojani aina todistelemaan pitääkseen puheitani yhtään uskottavina siksi, että olen vain erilainen, mutten haitaksi asti halua kenellekään olla.

Myös tuo aiempi päihdehistoriani ja ongelmallisiin ihmissuhteisiin hyppiminen ja välillä hieman levoton kirjoittelu täällä Seksisaitilla reilun vuoden ajalta on periaatteessa selitettävissä tämän oman vaivani vuoksi. Olin jo peruskouluaikana lapsena ja nuorena tällainen poikkeustapaus sekä välillä pärjäsin paremmin erityisluokassa häiriöherkkänä.

Poissa JuhaVill

  • Newbie
  • Viestejä: 37
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #72 : Maaliskuu 28, 2021, 12:43:40 »
Ihan totta hei, ei kannata edes valehdella täällä itsestään mitään.

Vuosien saatossa skenessä on muutamat feikkilääketieteen opiskelijat ja muut ”yliopisto-opiskelijat” paljastettu. En usko että opiskelet psykologiaa saati mitään muutakaan, ellet kykene aukottomasti sitä todistamaan. Kilometrivänkäämiset ei auta.
Avoimeen yliopistoon pääsee kuka vain opiskelemaan psykologiaa, jos on rahaa. Miksi et usko, että SR opiskeleeko avoimessa?

Toki pääsee mutta pitkäjänteisyyttä siinäkin vaaditaan yms. En haluaisi olla epäkohtelias mutta joku roti taas jo. Ihan kaikkea ei pidä uskoa mitä lukee.

Avoimessa appron suorittaminen ei nyt hirveästi vaadi pitkäjänteisyyttä. Yliopistoon pääaineopiskelijaksi pääsy onkin sitten eri asia.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #73 : Maaliskuu 28, 2021, 12:46:02 »
^^^No niin sillä lailla, sitähän sanotaan että tosiasioiden myöntäminen on viisauden alku, siitä se lähtee. Keep up the good work!
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #74 : Maaliskuu 28, 2021, 16:41:18 »
Tässä nyt kohta pöllin nokassa pari tuntia istuskellut ja sätkää poltellut, ei nuo Espoon koivut näytä kaatuvan itsekseen. Pitäisi tämäkin savotta hoitaa maaliin mutta nyt ei näytä tämä istuminen toimia. Ja juu, täysi vapaus olisi tästäkin poistua. Rauhallinen on olo, se kyllä pätee. Kohta loppuu termarista lämmikke joten joko pokasahan laulettava tai lähdettävä hakemaan uudet eväät. Tässä kun asiaa mietiskellyt niin luulenpa tämän ADHD/ADD taudin olevan espanjalaisten meihin tartuttaman. Tämän kun saisi hoitoon niin loppuisi kaiken maailman hörhötykset. Lääkkeitä en ota kun kuulemma on kuin pilveä polttelisi. Sellaista olotilaa en halua. Vaan diagnoosin voisin huolia, sitten kaikki tietäisivät etten ole hullu. Tietäisivät työnantajatkin miksi heille raivoan ja syytän niitä kaikista virheistä mitä itse teen. Sellainen diagnoosi olisi mukava...

No, ei auta, otan itseäni niskasta kiinni, heitän tuon munan helvettiin kun siitäkään tiedä mitä se on ja ryhdyn hommiin, olen kertonut jo itsestäni liikaa.
☮️and💟

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #75 : Maaliskuu 28, 2021, 16:48:06 »
Tässä nyt kohta pöllin nokassa pari tuntia istuskellut ja sätkää poltellut, ei nuo Espoon koivut näytä kaatuvan itsekseen. Pitäisi tämäkin savotta hoitaa maaliin mutta nyt ei näytä tämä istuminen toimia. Ja juu, täysi vapaus olisi tästäkin poistua. Rauhallinen on olo, se kyllä pätee. Kohta loppuu termarista lämmikke joten joko pokasahan laulettava tai lähdettävä hakemaan uudet eväät. Tässä kun asiaa mietiskellyt niin luulenpa tämän ADHD/ADD taudin olevan espanjalaisten meihin tartuttaman. Tämän kun saisi hoitoon niin loppuisi kaiken maailman hörhötykset. Lääkkeitä en ota kun kuulemma on kuin pilveä polttelisi. Sellaista olotilaa en halua. Vaan diagnoosin voisin huolia, sitten kaikki tietäisivät etten ole hullu. Tietäisivät työnantajatkin miksi heille raivoan ja syytän niitä kaikista virheistä mitä itse teen. Sellainen diagnoosi olisi mukava...

No, ei auta, otan itseäni niskasta kiinni, heitän tuon munan helvettiin kun siitäkään tiedä mitä se on ja ryhdyn hommiin, olen kertonut jo itsestäni liikaa.

Sama vika Rahikaisella. Harakoille mennyttä aikaa ei saa takaisin mut onhan tää ihan viihdyttävää, mutta jos Tampereen juppijunttipuNkkari vanseineen saa mut vielä provosoitua niin saattaa sanansäilä heilua. Mihinkäs se muuten katosi? Ihan kun olis tuossa äsken vielä jotain inissyt.   
:laught:
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #76 : Maaliskuu 28, 2021, 16:49:32 »
Vaan diagnoosin voisin huolia, sitten kaikki tietäisivät etten ole hullu. Tietäisivät työnantajatkin miksi heille raivoan ja syytän niitä kaikista virheistä mitä itse teen. Sellainen diagnoosi olisi mukava...

Diagnisoin tuossa juuri itse itseni, ihan selvä ADHD tapaus. Tiedätte sitten, mistä johtuu, jos jutut on joskus liian lennokkaita, ei ole meinaan sitten minun vika.
Tuota Mignon-muna hömpötystä en tajua ollenkaan, kyllä Kinder Surprise on ainoa oikea yllätysmuna.

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #77 : Maaliskuu 31, 2021, 11:05:30 »
Nyt kun otetaan taas asia vakavasti, ADHD/ADD on elämänlaatua vahvasti heikentävä neurologinen vaiva johon on onneksi lääkitys. Tärkeintä on tiedostaa oma tilanne, jo sillä saa vastauksia miksi elämä on vienyt. Tajuaa ettei ole paska tai laiska tai saamaton, miksi opinnot ynnä muut jäävät kesken. Miksi se oikean jalan sukka ei mene kahdessa tunnissa kädestä jalkaan.

Ja se on huomattava ettei ADHD häviä minnekään aikustuessa. Sen kanssa oppii elämään ja ehkä joillain se hyper lievenee. Ja varsinkin se on huomattava että ADD on jäänyt hyperin taakse unholaan, mietitään ettei minulla ole keskittymishäiriötä kun puuttuu nuo yliaktiivisuuden piirteet. Varsinkin naisilla. Ja minulla.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.divacenter.eu/Content/VertalingPDFs/DIVA_2_Fins_FORM.pdf&ved=2ahUKEwjxhr6kiNrvAhVzlMMKHdGYCjwQFjAAegQIAxAC&usg=AOvVaw3kFDRxnhLGgV2vjMNwEzyp

Yllä testi, osa 1 ja 2 täyttää niin tietää kannattaako mennä jatkotutkimuksiin.

Ja alla vähemmän tunnettu asia ADHD liittyen, jos sinulla on ADHD, tuosta kannattaa olla tietoinen.

https://www.additudemag.com/rejection-sensitive-dysphoria-adhd-symptom-test/?src=embed_link%22
☮️and💟

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #78 : Maaliskuu 31, 2021, 11:22:52 »
Juu ei tuo mikään leikin ja naurun asia ole. Leikin kannalta vaan on helpompi lähestyä asioita. Lähipiirissä eräs vasta yli kolmekymppisenä sai diagnoosin ja oikean lääkityksen. Siihen asti oli syönyt masennuslääkkeitä ja voinut pahoin.
Aika tärkeää näissä on löytää oikea lääkäri, kuka periksi antamatta ottaa tosissaan. Lääkäreissäkin meinaan on kutsumusammatti ihmisiä ja nörtti ihmisiä, kestä vaan oli kiva päästä lääkikseen.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pääsin tällä viikolla ADHD-tutkimuksiin
« Vastaus #79 : Maaliskuu 31, 2021, 11:40:01 »
Anteeksi kaksoispostaus, tuohon että on lääkäreitä ja lääkäreitä.
Pikku veikka mursi nilkkansa. Meni terveyskeskukseen, jalka kuvattiin ja virolaisen keikkalääkärin diagnoosi oli, että kolmessa kohdassa on murtuma. Jalka kipsattiin. Noin kuukauden päästä meni saman saraanhoitopiirin alueella olevaan toiseen terveyskeskukseen, siellä oli ollut kolme lääkäriä ihmettelemässä aiemmin otettuja röntgenkuvia, missä ei näkynyt yhtäkään murtumaa. Toivottavasti kuolen suorilta jaloilta kun sen aika on, pannessa mieluiten ja asiakas saa kirjoittaa rapsan, että panin sen hengiltä ;D