Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!  (Luettu 28187 kertaa)

Poissa JuhaVill

  • Newbie
  • Viestejä: 37
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #40 : Maaliskuu 14, 2021, 17:04:53 »
(psykologinen oivallus psykologian opiskelijalta).
Veikkaan, että et ole pääaineopiskelija, vaan teet avoimessa.

Poissa Vieras0147

  • Full Member
  • Viestejä: 233
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #41 : Maaliskuu 14, 2021, 17:05:31 »
Joidenkin kaa väittely on vain yhtä tyhjän kanssa.

”Hei! Olen vastuullinen ja tein yhteiskunnalle palveluksen. Kelatkaa vein annoksen joltain yhteiskunnan pyörimisen kannalta tärkeässä ammatissa olevalta riskiryhmäläiseltä”.


Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #42 : Maaliskuu 14, 2021, 17:17:20 »
Joidenkin kaa väittely on vain yhtä tyhjän kanssa.

”Hei! Olen vastuullinen ja tein yhteiskunnalle palveluksen. Kelatkaa vein annoksen joltain yhteiskunnan pyörimisen kannalta tärkeässä ammatissa olevalta riskiryhmäläiseltä”.

Tuo riskiryhmän kriteeristö tarkistettiin minun kohdallani perusterveydenhuollon julkisen puolen tiedoistani, joten minulla oli hyväksytysti perusteltu syy käydä rokotuksessa.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #43 : Maaliskuu 14, 2021, 17:40:24 »
Tiedätkö, minkä rokotteen sait?

Minullakin kohta edessä sama operaatio.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #44 : Maaliskuu 14, 2021, 17:41:38 »
(psykologinen oivallus psykologian opiskelijalta).
Veikkaan, että et ole pääaineopiskelija, vaan teet avoimessa.

Muutama kymmentä opintopistettä on plakkarissa, joten veikkauksesi osui tällä kerralla nappiin. Olen tainnutkin aiemmin jo kertoa tästä avoimen opinnoistani, jotka eivät taatusti olisi sujuneet näinkään pitkälle, jos minulla olisi nykyisessä elämässäni mielenterveyden kanssa häslinkiä. Hoidettu on juu aiemmin masennustiloja ja traumaperäistä stressiä, jota ei enää oikeastaan sen jälkeen ole ollut, kun vuonna 2019 tein pysyvän raittiuspäätöksen vieroittautua huonon esimerkin seurasta, päihdeporukoista ja kognitiivisia kykyjä heikentävistä eli täysin turhista päihteistä.

Mistä tiedän, että olen mieleltäni terve? Siitä, että pääsin vaginoplastian leikkausjonoon, olen saanut hyviä kurssiarvosanoja ja yhden kiitettävänkin arvosanan psykologian kurssista, ja tilastotieteen johdanto- ja jatkokursissista olen tainnut saada täyden femman eli 5:n, joka yliopisto-opinnoissa paras mahdollinen arvosana. Lisäksi suunnittelen ympäristö- ja luonnonsuojelutoiminnassa erinäisiä projekteja ja jatkelen seksityötäkin turvallisin mielin, kun en häiriköistäkään päiviäni perusta. Perustan ne raa-alle työnteolle ja kehittymisen oppimismoraalille. Vapaa-aika kuluu itsetehdyn ruoanlaitossa ja musisoinnin sekä rakkaani ja ystävieni parissa.

Ja olen myös ollut halukas oppimaan virheistäni syyntakeisena ja elämästä sekä muista ihmisistä nykyään paremmin vastuuta ottavana ihmisenä läheisistäni huolehtien, sekä tietenkin avoin uusien asioiden ja ideoiden oivaltamiselle ja oppimisen työstämiselle kokemusten kautta, joten ihan tyhmänähän minua voidaan tosiaankin pitää. :P

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9019
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #45 : Maaliskuu 14, 2021, 17:53:04 »
Mistä lie johtuu että sielujenkalastelijan ketjut muodostuu kerta toisensa jälkeen tällaiseksi. VAIKKA KYSEESSÄ OLISI TÄLLAINEN ASIA MIKÄ SELVIÄÄ EDELLEEN LUKEMALLA. (mutta kun Väinö painoi piikin nahkaan ja sanoi että höpönhöpö, niin kyllä Väinö tietää. Väinö sanoi sanoi tietävänsä. Silloin sen täytyy tietää. Voi IsäKissanVittu, Väinö nyt vaan löi piikin nahkaan ja Väinöä ei kannata uskoa.)
Why so fragile?

Poissa JuhaVill

  • Newbie
  • Viestejä: 37
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #46 : Maaliskuu 14, 2021, 18:05:14 »
(psykologinen oivallus psykologian opiskelijalta).
Veikkaan, että et ole pääaineopiskelija, vaan teet avoimessa.

Muutama kymmentä opintopistettä on plakkarissa, joten veikkauksesi osui tällä kerralla nappiin. Olen tainnutkin aiemmin jo kertoa tästä avoimen opinnoistani, jotka eivät taatusti olisi sujuneet näinkään pitkälle, jos minulla olisi nykyisessä elämässäni mielenterveyden kanssa häslinkiä. Hoidettu on juu aiemmin masennustiloja ja traumaperäistä stressiä, jota ei enää oikeastaan sen jälkeen ole ollut, kun vuonna 2019 tein pysyvän raittiuspäätöksen vieroittautua huonon esimerkin seurasta, päihdeporukoista ja kognitiivisia kykyjä heikentävistä eli täysin turhista päihteistä.

Mistä tiedän, että olen mieleltäni terve? Siitä, että pääsin vaginoplastian leikkausjonoon, olen saanut hyviä kurssiarvosanoja ja yhden kiitettävänkin arvosanan psykologian kurssista, ja tilastotieteen johdanto- ja jatkokursissista olen tainnut saada täyden femman eli 5:n, joka yliopisto-opinnoissa paras mahdollinen arvosana. Lisäksi suunnittelen ympäristö- ja luonnonsuojelutoiminnassa erinäisiä projekteja ja jatkelen seksityötäkin turvallisin mielin, kun en häiriköistäkään päiviäni perusta. Perustan ne raa-alle työnteolle ja kehittymisen oppimismoraalille. Vapaa-aika kuluu itsetehdyn ruoanlaitossa ja musisoinnin sekä rakkaani ja ystävieni parissa.

Ja olen myös ollut halukas oppimaan virheistäni syyntakeisena ja elämästä sekä muista ihmisistä nykyään paremmin vastuuta ottavana ihmisenä läheisistäni huolehtien, sekä tietenkin avoin uusien asioiden ja ideoiden oivaltamiselle ja oppimisen työstämiselle kokemusten kautta, joten ihan tyhmänähän minua voidaan tosiaankin pitää. :P
Tarkoitukseni ei ollut kyseenalaistaa mielenterveyttäsi. Arvioin ainoastaan mahdollisuuttasi päästä pääaineopiskelijaksi. Se on vaikeaa.

Poissa basti

  • Full Member
  • Viestejä: 238
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #47 : Maaliskuu 14, 2021, 18:16:14 »
Kerrotko vielä mikä seuraavista vanhojen lääkereseptien ja diagnoosien osalta mahdollisti rokotteen saannin.
Vanhentuneet lääkereseptit kun poistavat näistä aika monta.

- Elinsiirto tai kantasolusiirto
- Aktiivisessa hoidossa oleva syöpätauti
- Vaikea puolustusjärjestelmän häiriö
- Vaikea krooninen munuaissairaus
- Vaikea krooninen keuhkosairaus
- Lääkehoitoinen tyypin 2 diabetes

- Downin oireyhtymä

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/tarttuminen-ja-suojautuminen-koronavirus/rokotteet-ja-koronavirus/rokotusjarjestys-ja-covid-19-taudin-riskiryhmat/riskiryhmien-koronarokotusten-priorisointijarjestys

Poissa Vieras0147

  • Full Member
  • Viestejä: 233
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #48 : Maaliskuu 14, 2021, 18:47:18 »
^ Onko sit ryhmälle 1 jaettu jo rokotteet, koska tän THL jutskan mukaan nämä mielenterveys lääkityksiin kuuluvat ovat ryhmä 2.

Ryhmä 2: 18-69-vuotiaat, joilla on vakavalle koronavirustaudille altistava sairaus tai tila

·  Jatkuvaa lääkitystä vaativa astma

·  Vaikea sydänsairaus, muun muassa sydämen vajaatoiminta (ei kuitenkaan pelkkä verenpainetauti)

·  Hengitystä haittaava neurologinen sairaus tai tila

·  Immuunipuolustusta heikentävä lääkehoito autoimmuunisairauteen

·  Vaikea krooninen maksasairaus

·  Tyypin 1 diabetes tai lisämunuaisten vajaatoiminta

·  Uniapnea

·  Psykoosisairaus

·  Sairaalloinen lihavuus (painoindeksi yli 40)

 


Poissa Vieras0147

  • Full Member
  • Viestejä: 233
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #49 : Maaliskuu 14, 2021, 19:17:17 »
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/98fb405b-d93f-47d6-adcd-711559e49a7b

Iski tuollainen silmään. Ton artikkelin pohjalta Espoossa ei edes kysytä riskiryhmään kuulumisesta.


Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #50 : Maaliskuu 14, 2021, 19:29:19 »
Voi teitä hupsuja :) Tietystihän rokotettavaksi pääsee vain, jos on yhtä aikaa kaikkia neljää: sairaalloisen lihava, kakkostyypin diabeetikko, HIV-positiivinen ja kalju.

Eli luonnollisesti me kaikki suomihorot olemme jonossa ensimmäisinä.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0147

  • Full Member
  • Viestejä: 233
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #51 : Maaliskuu 14, 2021, 19:43:36 »
Voi teitä hupsuja :) Tietystihän rokotettavaksi pääsee vain, jos on yhtä aikaa kaikkia neljää: sairaalloisen lihava, kakkostyypin diabeetikko, HIV-positiivinen ja kalju.

Eli luonnollisesti me kaikki suomihorot olemme jonossa ensimmäisinä.

Elä yleistä. Se, että sinä kuulut siihen jonon kärkeen ei meinaa kaikkien suomihorojen siihen kuuluvan.

 

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #52 : Maaliskuu 14, 2021, 19:45:25 »
^^
Kauheeta yleistämistä, voit puhua vaan omasta puolestasi  :laught:
Ai vitsi, tämä ei ollutkaan se fighti ketju.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9019
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #53 : Maaliskuu 15, 2021, 09:19:18 »
Voi teitä hupsuja :) Tietystihän rokotettavaksi pääsee vain, jos on yhtä aikaa kaikkia neljää: sairaalloisen lihava, kakkostyypin diabeetikko, HIV-positiivinen ja kalju.

Eli luonnollisesti me kaikki suomihorot olemme jonossa ensimmäisinä.

Kyllä siinä vaaditaan viisi kovaa ja se viides on karvainen vittu.
Why so fragile?

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #54 : Maaliskuu 15, 2021, 09:47:12 »
Joo niinpä olikin. Unohdin myös eilen illalla, että kriteereistä pitää täyttyä lisäksi siiderinjuonnin aiheuttama maksasairaus, sekä yli 60 v ikä.

Eli edelleen me suomihorot olemme rokotusjonon etummaisina :D

Paitsi Nina, koska hän ei ole enää kalju, vaan blondi. Joten Nina jää ilman rokotusta.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2021, 09:49:32 kirjoittanut Kuningatar Perse »
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #55 : Maaliskuu 15, 2021, 10:17:14 »
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/98fb405b-d93f-47d6-adcd-711559e49a7b

Iski tuollainen silmään. Ton artikkelin pohjalta Espoossa ei edes kysytä riskiryhmään kuulumisesta.

Minä kuulun viskiryhmään, ja kun kysyin saako sitä aikaa niin sanovat pittee odottaa omaa vuoroa. Ei auttanna vaikka kerroin että vejän välillä kanssa konjakkia ja havanalaista. Tiäkkö niinku kuinka minuu vituthaa, kun siä on kaiken maaliman mummot ja muut cp-telitapit enhen minhuu siinä rokotejonhossa. Ja sitten viälä on nämhät pieruverkkari suomihorot etuilemassa ja kiilamassa. No espoolaiset onkin olleet omituista porukkaa. Eihän siinä maalaiskunnassa ole edes keskustaa.  ::)

Poissa Vieras0147

  • Full Member
  • Viestejä: 233
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #56 : Maaliskuu 15, 2021, 11:57:34 »
Katsoivat varmaan, että taas joku viskiryhmään kuuluva fabu. Tee muuta kuin konjakkia tissutelleen selailee ikivanhaa albumia ennen uneen itkemistä. Neext!


Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #57 : Maaliskuu 15, 2021, 13:51:23 »
Paitsi Nina, koska hän ei ole enää kalju, vaan blondi. Joten Nina jää ilman rokotusta.

Ai vitsi, pitäiskö vetää kesäkalju ;D
En ole kyllä muutenkaan ekana rynnimässä rokotettavaksi, pitää ensin katsoa kuin moni rokotetuista heittää lusikan nurkkaan.

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2038
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #58 : Maaliskuu 15, 2021, 13:54:31 »
^Sama.

mielenkiinnosta odottelen, milloin ketjun aloittaja lakkaa kirjoittelenasta tänne.
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9019
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #59 : Maaliskuu 15, 2021, 13:56:59 »
Paitsi Nina, koska hän ei ole enää kalju, vaan blondi. Joten Nina jää ilman rokotusta.

Ai vitsi, pitäiskö vetää kesäkalju ;D
En ole kyllä muutenkaan ekana rynnimässä rokotettavaksi, pitää ensin katsoa kuin moni rokotetuista heittää lusikan nurkkaan.

Tai saa narkolepsian ynnä muuta mukavaa.
Samaa miettinyt itse TÄMÄNKIN rokotteen kanssa.
Odottaminen on joskus ihan viisasta...sitä narkolepsia piikkiä en koskaan hakenut. Oliko se sika, lintu vai kalainfluenssaan.

Sika minusta kyllä tuli.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2021, 13:58:42 kirjoittanut Lifti »
Why so fragile?