Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!  (Luettu 27948 kertaa)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #20 : Maaliskuu 13, 2021, 23:28:04 »
Tästähän olikin jo aiemminkin vääntöä, että tarttuuko rokotetuilla vakavampi muoto vaiko ei. Tällaisia uutisia kuulin kaupungin puolelta, jossa rokotukset järjestettiin, että vakavampi muuntomuoto ei pitäisi rokotteen saamisen jälkeen olla enää yhtä todennäköinen edes kantamalla, jahka on rokotuksen saanut. Jos jollakulla on päinvastaista tietoa aiheesta, osoittakoon lähteen linkkiinsä, jonka pohjalta väittää, ettei koronarokotus suojaisi osittain tautitapausten saamista ja levittämistä. Muuten kaikki muu skeptismi on lähinnä vain mutuilua, arvailua.

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin sinun pitäisi ensin osoittaa lähde omalle väitteellesi. "Kuulin kaupungin puolelta" ei ole ihan pätevä lähde.

Luit siis ilmeisesti tuon kyseisen artikkelin ja sinulla on silti epäilevä asenne:

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/tarttuminen-ja-suojautuminen-koronavirus/rokotteet-ja-koronavirus/rokotteiden-teho-koronavirusta-vastaan

Sattumoisin rokotteen ottanut henkilö, joka pisti rokotteen vasempaan käteeni, sanoi tämän asian minulle. Eli ei siis yhtään luotettavan käden tietoa siis kyseessä...?

Kyllä. Kuulin asian kaupungin puolelta (nimeltä Espoo). Se, kuka rokotteen ottaja oli, oli pyytänyt, ettei häntä koskevaa tietoa ja nimeä julkisemmin jaella, jottei häneltä kariudu työsopimus.

Että tämän takia tämä sanamuoto. Käännän kylkeä ja painun peiton alle. Jatkellaan huomenna ja öitä! :kiss:

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #21 : Maaliskuu 13, 2021, 23:49:58 »
Sain ekan rokotteen viikolla yksi ja tokan viikolla neljä, koska olin menossa pieneen leikkaukseen.

Poissa M.U. Tiainen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2680
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #22 : Maaliskuu 14, 2021, 00:13:44 »
Naapurin Alma (nimi muutettu) sai rokotteen viikolla 9 ja veritulpan viikolla 10.

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #23 : Maaliskuu 14, 2021, 08:54:56 »
Tästähän olikin jo aiemminkin vääntöä, että tarttuuko rokotetuilla vakavampi muoto vaiko ei. Tällaisia uutisia kuulin kaupungin puolelta, jossa rokotukset järjestettiin, että vakavampi muuntomuoto ei pitäisi rokotteen saamisen jälkeen olla enää yhtä todennäköinen edes kantamalla, jahka on rokotuksen saanut. Jos jollakulla on päinvastaista tietoa aiheesta, osoittakoon lähteen linkkiinsä, jonka pohjalta väittää, ettei koronarokotus suojaisi osittain tautitapausten saamista ja levittämistä. Muuten kaikki muu skeptismi on lähinnä vain mutuilua, arvailua.

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin sinun pitäisi ensin osoittaa lähde omalle väitteellesi. "Kuulin kaupungin puolelta" ei ole ihan pätevä lähde.

Täh.Ei vai. Miten niin kaupungin puolelta ei ole pätevä lähde.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Koronarokote estää koronan vakavan muodon sen saajalle, mutta edellenkää rokote ei estä sinua tartuttamasta muita. Etkä pysty päättämään,tuleeko tartunnan saajalle taudin vakava versio vai lievempi versio.   

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #24 : Maaliskuu 14, 2021, 10:00:09 »
Tästähän olikin jo aiemminkin vääntöä, että tarttuuko rokotetuilla vakavampi muoto vaiko ei. Tällaisia uutisia kuulin kaupungin puolelta, jossa rokotukset järjestettiin, että vakavampi muuntomuoto ei pitäisi rokotteen saamisen jälkeen olla enää yhtä todennäköinen edes kantamalla, jahka on rokotuksen saanut. Jos jollakulla on päinvastaista tietoa aiheesta, osoittakoon lähteen linkkiinsä, jonka pohjalta väittää, ettei koronarokotus suojaisi osittain tautitapausten saamista ja levittämistä. Muuten kaikki muu skeptismi on lähinnä vain mutuilua, arvailua.

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin sinun pitäisi ensin osoittaa lähde omalle väitteellesi. "Kuulin kaupungin puolelta" ei ole ihan pätevä lähde.

Täh.Ei vai. Miten niin kaupungin puolelta ei ole pätevä lähde.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Koronarokote estää koronan vakavan muodon sen saajalle, mutta edellenkää rokote ei estä sinua tartuttamasta muita. Etkä pysty päättämään,tuleeko tartunnan saajalle taudin vakava versio vai lievempi versio.   

Lähteet? Ilman niitä on vähän haastavaa uskoa tuota väitettäsi.

Ja uskon sitä tahoa edelleenkin, joka tuon tiedon minulle on antanut, koska antoi minulle piikin vasempaan käteen. Koronarokote ei poista tartuttamisen riskiä tietenkään, mutta pienentää sen todennäköisyyttä, koska jos itse vältyn vaikeammalta taudilta, niin minulla ei silloin pitäisi vasta-aineen takia olla sellaista samanlaista kantokyvyn todennäköisyyttä kuin mitä muilla ihmisillä. Pienempi todennäköisyyskään ei silti tarkoita, että niin ei varmasti kävisi, vaan juurikin pienemmällä todennäköisyydellä, joka on hyvä asia, ja jonka vuoksi rokotteita ihmisille ylipäätään haetaan. Eli että saadaan vasta-aineita kehitettyä elimistöön, mikä on hyvä asia.

Sitä paitsi olen muutkin rokotteet hakemassa monia muita reippaasti etuajassa riskiryhmään kuulumisen vuoksi ja sekin jo itsessään on hyvä asia, koska vastuullisena ihmisenä teen sellaisia toimia ja pyrin sellaiseen lopputulokseen, että riskini muille olisivat mahdollisimman hyvät. Jo hyvä pyrkimys edistää hyvää tarkoitusta, joka ennemmin tai myöhemmin tulee vielä nykyistä enemmän varmistumaan tulevaisuudessa, kun rokotteiden kehittäjät jatkavat tätä kehitystyötään. Minulle ei tarvitse asiasta antaa kiitosta, jos asia hiertää, mutta nyt kun Venla ja joku muu ehtivät ensin, niin olette oikeassa kiitollisuuden suhteen, että olen nimenomaan toiminut mahdollisimman vastuullisesti ja pyrkimys on ajatella myös muidenkin ihmisten turvallisuutta ja terveyttä, vaikka niin ei heti täydellisellä tasolla kävisi.

Lähteet päinvastaisesta väitteestä olisi nimenomaan todellakin hyvä linkittää tähän asianmukaisena toimena, jos et itse ole esimerkiksi terveydenhoitaja tai lääkäri ja saanut tästä asiasta varmaa tietoa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2021, 10:10:31 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #25 : Maaliskuu 14, 2021, 10:23:08 »
THL:n sivuilta voi lukea. Rokote suojaa rokotettua osittain vakavaa tautia vastaan.
Ei tiedetä suojaako rokote viruksen tarttumista ihmisestä toiseen, ei tiedetä kuinka kauan rokote suojaa rokotettua eikä tiedetä suojaako rokote muuntoviruksilta; se tiedetään että teho on heikompi tehokkaammin leviäviä muuntoviruksia vastaan.
Koska rokote kuitenkin saattaa suojata rokotettua vakavammalta tautimuunnokselta, niin soisi sen rokotteen ensin vanhuksille ja perussairauksista kärsiville.
Perusterveen huoran ei kantsi hirveesti pullistella rokotuksella, tulee mieleen, että se annos oli pois enemmän tarvitsevalta.  Rokotettu voi olla koronan oireeton väli-isäntä ja tietämättään levittää koronaa.

Poissa JuhaVill

  • Newbie
  • Viestejä: 37
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #26 : Maaliskuu 14, 2021, 10:30:27 »

Ja uskon sitä tahoa edelleenkin, joka tuon tiedon minulle on antanut, koska antoi minulle piikin vasempaan käteen. Koronarokote ei poista tartuttamisen riskiä tietenkään, mutta pienentää sen todennäköisyyttä, koska jos itse vältyn vaikeammalta taudilta, niin minulla ei silloin pitäisi vasta-aineen takia olla sellaista samanlaista kantokyvyn todennäköisyyttä kuin mitä muilla ihmisillä. Pienempi todennäköisyyskään ei silti tarkoita, että niin ei varmasti kävisi, vaan juurikin pienemmällä todennäköisyydellä, joka on hyvä asia, ja jonka vuoksi rokotteita ihmisille ylipäätään haetaan. Eli että saadaan vasta-aineita kehitettyä elimistöön, mikä on hyvä asia.

Sitä paitsi olen muutkin rokotteet hakemassa monia muita reippaasti etuajassa riskiryhmään kuulumisen vuoksi ja sekin jo itsessään on hyvä asia, koska vastuullisena ihmisenä teen sellaisia toimia ja pyrin sellaiseen lopputulokseen, että riskini muille olisivat mahdollisimman hyvät. Jo hyvä pyrkimys edistää hyvää tarkoitusta, joka ennemmin tai myöhemmin tulee vielä nykyistä enemmän varmistumaan tulevaisuudessa, kun rokotteiden kehittäjät jatkavat tätä kehitystyötään. Minulle ei tarvitse asiasta antaa kiitosta, jos asia hiertää, mutta nyt kun Venla ja joku muu ehtivät ensin, niin olette oikeassa kiitollisuuden suhteen, että olen nimenomaan toiminut mahdollisimman vastuullisesti ja pyrkimys on ajatella myös muidenkin ihmisten turvallisuutta ja terveyttä, vaikka niin ei heti täydellisellä tasolla kävisi.

Lähteet päinvastaisesta väitteestä olisi nimenomaan todellakin hyvä linkittää tähän asianmukaisena toimena, jos et itse ole esimerkiksi terveydenhoitaja tai lääkäri ja saanut tästä asiasta varmaa tietoa.

Käytän saman arvoista lähdettä kuin sinäkin. Minulle lääkäri sanoi, että rokottaminen vähentää riskiä saada koronavirus ja vaikka sen saisi, niin se ehkäisee  taudin vakavamman muodon saamista. Mutta jos sen saa sitten vaikka lievempänä, niin tautia kyllä levittää samalla tavalla kuin muutkin lievän version saaneet. Ja harmillisesti ei välttämättä edes huomaa saaneensa tautia, jolloin sitä saattaa levittää herkemmin.

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #27 : Maaliskuu 14, 2021, 11:11:53 »
Kysymys ei ole siitä pieneneekö riskit, kysymys on siitä sairastuuko ja levittääkö rokotettu vielä koronavirusta ja nykyinen tutkimustieto ei vielä anna tuohon vastausta. Se tiedetään Suomessa että muutama sata rokotettuja on saanut tartunnan ja positiivisen tuloksen. Se tarkoittanee että kyllä sen voi rokotettu saada ja kyllä sitä voi rokotettu levittää.

Virus on virus, jotkut sairastavat sen vakavana muotona eli tarvitsevat sairaalahoitoa. Jotkut sairastavat sen oireettomana. Edelleen sama virus.

https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/ajankohtaista/koronavirus-covid-19-/usein-kysytyt-kysymykset

Tuolta suora lainaus Astra Zenecat rokotteesta.

Voiko COVID-19  Vaccine  AstraZeneca vähentää viruksen  leviämistä ihmisestä toiseen? COVID-19  Vaccine  AstraZeneca  -rokotteen  vaikutusta  SARS-CoV-2-viruksen  leviämiseen  yhteisöissä  ei vielä  tunneta.  Vielä  ei tiedetä,  kuinka  paljon  rokotetut ihmiset saattavat kantaa  ja  levittää  virusta.
☮️and💟

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #28 : Maaliskuu 14, 2021, 11:14:18 »
Käytän samanarvoista lähdettä kuin sinäkin. Minulle lääkäri sanoi, että rokottaminen vähentää riskiä saada koronavirus ja vaikka sen saisi, niin se ehkäisee taudin vakavamman muodon saamista. Mutta jos sen saa sitten vaikka lievempänä, niin tautia kyllä levittää samalla tavalla kuin muutkin lievän version saaneet. Ja harmillisesti ei välttämättä edes huomaa saaneensa tautia, jolloin sitä saattaa levittää herkemmin.

Tässähän se tulikin, eli lievempää versiota voi edelleen tartuttaa, mutta onko se ongelma varsinaisesti perusterveille juuri yhtään sen enempää kuin flunssa tai influenssa, jos siis tietää todennäköisemmin levittävänsä rokotuksen jälkeen lievempää muotoa kuin rokottamattomilla?

Vaikeampaa muotoa kohtaan elimistö alkaa rokotuksen ottamisen jälkeen kehittää vasta-aineita nimenomaan siten, että vaikeampaa versiota on epätodennäköisempi saada, ja koska minun on epätodennäköisempää saada vaikeampi muoto koronasta, niin silloinhan on samalla epätodennäköisempää levittää sitä vaikeampaa muotoa, jos elimistö ei yhtä todennäköisesti ota sitä omaan kehoonsa vasta-aineiden kehittyneisyyden takia.

Jos vielä lisäksi välttää riskiryhmien ja vanhusten ottamista asiakkaaksi niin kuin tähänkin asti, ei tässä asiassa pitäisi sinänsä perusterveelle ihmiselle olla suurempaa ongelmaa kuin mitä kausiflunssasta tai infuenssasta saisi.

Perusterveen huoran ei kantsi hirveesti pullistella rokotuksella, tulee mieleen, että se annos oli pois enemmän tarvitsevalta.  Rokotettu voi olla koronan oireeton väli-isäntä ja tietämättään levittää koronaa.

Minä en vanhoja potilasasiakirjoja lukiessani huomannut, että olisin sittenkään virallisesti perusterveiden joukossa tässä koronarokote-asiassa, koska minulla on vanhastaan ollut eräs diagnoosi ja vaivaan sopiva lääkeresepti. Joten selvitin asian koronarokotteen ottaneelta taholta, kun hän kävi läpi potilastietojani, selvisi, että olen oikeutettu riskiryhmään kuuluvana ottamaan nyt tämän ensimmäisen rokotteen. Samalla perusteella saan myös toisen ja kolmannen tai kuinka monta vielä tuleekaan, silti useita kuukausia perusterveitä etuajassa.

Asiaa mutkistaakseen silti, koen nykyään kuitenkin olevani suhteellisen perusterve, koska olen pitänyt itsestäni huolta, eikä minulla ole esimerkiksi mitään pysyviä kroonisia tartuntatauteja tai sukupuolitauteja.

Silloin kun minulla meni huonosti (huonoja ihmissuhteita ym. kokeiluja), en kuulunut perusterveiden joukkoon, mutta niistä ajoista on jo vierähtänyt tovi jos toinenkin.

Tuntuisi jälkikäteen kyllä todella huvittavalta, jos rokotteen saaneille ei pitäisi muka antaa mitään kiitosta hyvästä yrityksestä vaalia myös yhteisöllistä turvallisuutta ja terveyttä. :D

Ja olen kuitenkin ihmisten puolella, ja senpä takia kiitän kaikkia niitä vastuullisia ihania ihmisiä, jotka välittävät omasta ja muidenkin terveydestä siten, että käyvät ottamassa rokotteen niin pian kuin se kenelläkin on vain mahdollista. Sekä lämpimästi koronamaskia ja käsidesiä jokapäiväisessä elämässä itsekin edelleen käyttävänä suosittelen samaa muillekin muiden ihmisten terveyden ja turvallisuuden turvaamisen vuoksi. :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2021, 11:19:36 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa JuhaVill

  • Newbie
  • Viestejä: 37
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #29 : Maaliskuu 14, 2021, 11:38:54 »
Käytän samanarvoista lähdettä kuin sinäkin. Minulle lääkäri sanoi, että rokottaminen vähentää riskiä saada koronavirus ja vaikka sen saisi, niin se ehkäisee taudin vakavamman muodon saamista. Mutta jos sen saa sitten vaikka lievempänä, niin tautia kyllä levittää samalla tavalla kuin muutkin lievän version saaneet. Ja harmillisesti ei välttämättä edes huomaa saaneensa tautia, jolloin sitä saattaa levittää herkemmin.

Tässähän se tulikin, eli lievempää versiota voi edelleen tartuttaa, mutta onko se ongelma varsinaisesti perusterveille juuri yhtään sen enempää kuin flunssa tai influenssa, jos siis tietää todennäköisemmin levittävänsä rokotuksen jälkeen lievempää muotoa kuin rokottamattomilla?

Vaikeampaa muotoa kohtaan elimistö alkaa rokotuksen ottamisen jälkeen kehittää vasta-aineita nimenomaan siten, että vaikeampaa versiota on epätodennäköisempi saada, ja koska minun on epätodennäköisempää saada vaikeampi muoto koronasta, niin silloinhan on samalla epätodennäköisempää levittää sitä vaikeampaa muotoa, jos elimistö ei yhtä todennäköisesti ota sitä omaan kehoonsa vasta-aineiden kehittyneisyyden takia.

Jos vielä lisäksi välttää riskiryhmien ja vanhusten ottamista asiakkaaksi niin kuin tähänkin asti, ei tässä asiassa pitäisi sinänsä perusterveelle ihmiselle olla suurempaa ongelmaa kuin mitä kausiflunssasta tai infuenssasta saisi.

Perusterveen huoran ei kantsi hirveesti pullistella rokotuksella, tulee mieleen, että se annos oli pois enemmän tarvitsevalta.  Rokotettu voi olla koronan oireeton väli-isäntä ja tietämättään levittää koronaa.

Minä en vanhoja potilasasiakirjoja lukiessani huomannut, että olisin sittenkään virallisesti perusterveiden joukossa tässä koronarokote-asiassa, koska minulla on vanhastaan ollut eräs diagnoosi ja vaivaan sopiva lääkeresepti. Joten selvitin asian koronarokotteen ottaneelta taholta, kun hän kävi läpi potilastietojani, selvisi, että olen oikeutettu riskiryhmään kuuluvana ottamaan nyt tämän ensimmäisen rokotteen. Samalla perusteella saan myös toisen ja kolmannen tai kuinka monta vielä tuleekaan, silti useita kuukausia perusterveitä etuajassa.

Asiaa mutkistaakseen silti, koen nykyään kuitenkin olevani suhteellisen perusterve, koska olen pitänyt itsestäni huolta, eikä minulla ole esimerkiksi mitään pysyviä kroonisia tartuntatauteja tai sukupuolitauteja.

Silloin kun minulla meni huonosti (huonoja ihmissuhteita ym. kokeiluja), en kuulunut perusterveiden joukkoon, mutta niistä ajoista on jo vierähtänyt tovi jos toinenkin.

Tuntuisi jälkikäteen kyllä todella huvittavalta, jos rokotteen saaneille ei pitäisi muka antaa mitään kiitosta hyvästä yrityksestä vaalia myös yhteisöllistä turvallisuutta ja terveyttä. :D

Ja olen kuitenkin ihmisten puolella, ja senpä takia kiitän kaikkia niitä vastuullisia ihania ihmisiä, jotka välittävät omasta ja muidenkin terveydestä siten, että käyvät ottamassa rokotteen niin pian kuin se kenelläkin on vain mahdollista. Sekä lämpimästi koronamaskia ja käsidesiä jokapäiväisessä elämässä itsekin edelleen käyttävänä suosittelen samaa muillekin muiden ihmisten terveyden ja turvallisuuden turvaamisen vuoksi. :)

Ymmärrät edelleen joko tahallaan tai tahattomasti väärin. Se että itse sairastat taudin lievänä, ei tarkoita sitä, että se sinusta tarttunut tauti olisi lievä seuraavalla tartunnan saaneella.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #30 : Maaliskuu 14, 2021, 11:43:26 »

Tässähän se tulikin, eli lievempää versiota voi edelleen tartuttaa, mutta onko se ongelma varsinaisesti perusterveille juuri yhtään sen enempää kuin flunssa tai influenssa, jos siis tietää todennäköisemmin levittävänsä rokotuksen jälkeen lievempää muotoa kuin rokottamattomilla?

Vaikeampaa muotoa kohtaan elimistö alkaa rokotuksen ottamisen jälkeen kehittää vasta-aineita nimenomaan siten, että vaikeampaa versiota on epätodennäköisempi saada, ja koska minun on epätodennäköisempää saada vaikeampi muoto koronasta, niin silloinhan on samalla epätodennäköisempää levittää sitä vaikeampaa muotoa, jos elimistö ei yhtä todennäköisesti ota sitä omaan kehoonsa vasta-aineiden kehittyneisyyden takia.

Minä en vanhoja potilasasiakirjoja lukiessani huomannut, että olisin sittenkään virallisesti perusterveiden joukossa tässä koronarokote-asiassa, koska minulla on vanhastaan ollut eräs diagnoosi ja vaivaan sopiva lääkeresepti. Joten selvitin asian koronarokotteen ottaneelta taholta, kun hän kävi läpi potilastietojani, selvisi, että olen oikeutettu riskiryhmään kuuluvana ottamaan nyt tämän ensimmäisen rokotteen. Samalla perusteella saan myös toisen ja kolmannen tai kuinka monta vielä tuleekaan, silti useita kuukausia perusterveitä etuajassa.

Nyt meni taas väärin. Koronavirus on vaan yksi virus, se miten virus kohtelee yksilöä kertoo sen onko tauti oireeton, vähäoireinen vai vakava oireinen. Ei ole olemassa erikseen lieväoireista tai vakavaoireista koronavirusta. Virus muuntautuu kyllä erilaisksi mutaatioiksi.
Kertoo sinusta aika paljon tuo lainaamani seuraava kappale. En viitsi edes kommentoida. Minä minä omahyväisyys voi joskus osua omaan nilkkaan, muista silloin, että Nimppara varoitti.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #31 : Maaliskuu 14, 2021, 12:44:01 »
Nyt meni taas väärin. Koronavirus on vaan yksi virus, se miten virus kohtelee yksilöä kertoo sen onko tauti oireeton, vähäoireinen vai vakava oireinen. Ei ole olemassa erikseen lieväoireista tai vakavaoireista koronavirusta. Virus muuntautuu kyllä erilaisksi mutaatioiksi.
Kertoo sinusta aika paljon tuo lainaamani seuraava kappale. En viitsi edes kommentoida. Minä minä omahyväisyys voi joskus osua omaan nilkkaan, muista silloin, että Nimppara varoitti.

Niin niin, mutta muista, mitä minä sanoinkaan niistä lähteistä. Että siis Johanna tässä myös hyvällä sydämellä ja asenteella aivan samalla tavalla varoitti puhumasta aiheesta, josta ei ole linkitetty varman käden tietoa välttämättä näinkään päin, eli että rokotteilla ei olisi muka minkäänlaista pienempääkään vaikutusta mihinkään, jos niitä on kuitenkin terveyden suojaksi ja ehkäisyksi kehitetty. Omaa mainettaan ei kannata tuhria tarkoituksella. Sanon tämän hyvällä ja juuri sinulle. En minäkään tiedä rokotteista kaikkea, mutta voin vain sanoa, että varmasti edesauttaa jokaista ihmistä kiinnostua näistä aiheista ja pienentää todennäköisyyttä mahdollisimman paljon kiinnostumalla rokotteista ja niiden vaikutuksista, jotta voi suojella muitakin. ;)

Ja eikös hyvään pyrkiminen, hyödyllisten keskustelujen käyminen ja rokotteen hankkiminen olekin tosi omahyväistä ja itsensä mehustelua, jolla ei ole lainkaan muita auttavaa ja hyvää tarkoittavaa vaikutusta? Vai miten päin se nyt menikään? :inlove:

Ajattelin tehdä tästä keskustelun aiheesta vielä joku päivä sarjakuvan, jossa vastakkain on korona-asiantuntija, joka neuvoo toimimaan vastuullisesti ja yhteisöllisesti muidenkin terveyttä ja hyvinvointia ajatellen ja vaalien. Sen jälkeen koronarokote-skeptikko tulee seuraavalla skriptillä ja sanoo, että kaikenlaisten rokotteiden ottaminen ja edes harkitseminenkin on edesvastuutonta ja sikamaista touhua, jossa "ylenkatsova ja muista täysin välittämätön minä" koronarokotteiden kanssa nousee kaiken yhteisöllisen turvallisuuden vaalimisen edelle. Tämän sunnuntaikevennyksen halusikin kai joku sivustaseuraaja kuulla, joten seuraavan huumorin vuoroja saa ehdotella näistä rokotteista.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #32 : Maaliskuu 14, 2021, 12:54:57 »
Sinä nyt taas haastelet ihan omiasi. Osaatko googlettaa THL ja lukea sieltä.

Poissa basti

  • Full Member
  • Viestejä: 238
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #33 : Maaliskuu 14, 2021, 14:28:10 »
Kyllä on taas puurot ja vellit sekaisin.


Ja uskon sitä tahoa edelleenkin, joka tuon tiedon minulle on antanut, koska antoi minulle piikin vasempaan käteen.


Aivan, kun rokotti piikillä vasempaan käteen, niin tieto on luotettavaa. :sheep:

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #34 : Maaliskuu 14, 2021, 14:36:19 »
Aika ystävällinen ja empaattinen kuva minut rokottaneesta terveydenhoitajasta lähtökohtaisesti kyllä välittyi, kiitos kysymästä. :headphones:

Terkuin oikeakätinen (en vaan tiedä miksi ;D)

Poissa Vieras0147

  • Full Member
  • Viestejä: 233
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #35 : Maaliskuu 14, 2021, 14:39:17 »
No eikö se ole osa työkuviota. Rohkaista ja olla mukava.

Aika mautonta lähteä nettiin levittelee totuutena jonkun kertomuksia ”koska se oli mukava”.



« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2021, 14:43:45 kirjoittanut Someone Unknown »

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #36 : Maaliskuu 14, 2021, 14:50:43 »
No eikö se ole osa työkuviota. Rohkaista ja olla mukava.

Aika mautonta lähteä nettiin levittelee totuutena jonkun kertomuksia ”koska se oli mukava”.

Eikös vilpitön asenne ja rehellisyys ole myös yksi tärkeä pointti ammattilaisen työssä? Olisiko rokottavalla terveydenhoitajalla varaa valehdella rokotettaville potilailleen päin naamaa ja kertoa muunlaista väritettyä satuilua? Vai olisiko hänellä kuitenkin ollut syytä pysyä mahdollisimman todenperäisessä tiedossa, jotta hänenkinlaisten rokottajien ammattilaisura säilyisi tulevaisuudessa? Sen saatte itse päättää ja pitää näitä juttuja niin mauttomina kuin kukin haluaa.

Joo, todella mautonta, totta maar!  ;D

Poissa Vieras0147

  • Full Member
  • Viestejä: 233
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #37 : Maaliskuu 14, 2021, 15:07:54 »
Kyllä ne niitä stooreja vähän muokkaavat sen mukaan mitä oletettavasti asiakas halua kuulla. Ei ole kovinkaan rohkaiseva siinä piikkiä odottavalle asiakkaalleen kertoa ”tähän rokotteeseen on suomessa tähän menneessä kuollut 11 ihmistä ja joissakin EU maissa hyllytetty rokotukset kuolemantapauksien vuoksi”.
 


Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #38 : Maaliskuu 14, 2021, 15:34:43 »
Odotan edelleenkin niitä lähteitä, jonka mukaan kaunistelu ammattilaisen heittämänä on varman käden tietoa. Alkaa itse asiassa yhä enempi vaan naurattaa koko tämä aihe, mitä enemmän täällä heitellään lisää vastaavanmuotoista arvailua, olisiko joku ammattilainen mahdollisesti puhunut totta vai ei. Taitaa popcornit vielä osua omalle kohdalleni, varsinkin nyt kun on hyvä sää lähteä kävelemään kauppaan päin. ;D

Pusut ja lämpimän leveät etähalit kaikille teille ihanaisille viikonlopun viettoon. :kiss:

PS. Ja koittakaa tekin keskittyä välillä rennompiin puheenaiheisiin, jotta stressitaso ei kohoaisi liikaa (psykologinen oivallus psykologian opiskelijalta). ❤️💋 Voi nimittäin se oikeassa oleminen arvailun pohjalta muuttua tosikkomaisen työlääksi, kun siihen aikansa upottaa energiaa.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8966
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #39 : Maaliskuu 14, 2021, 15:56:06 »
Tämä asia selviää lukemalla. Se mistä voi lukea, sekin selviää lukemalla. Jos ei lukemaansa ymmärrä ja haluaa vääntää mustaa valkoiseksi = otan osaa
#kyllähölmösaaollamuttaeiidiootti
Why so fragile?