Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!  (Luettu 28417 kertaa)

Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #120 : Maaliskuu 31, 2021, 20:19:17 »
No niin, riskiryhmäläeiset nimenomaan on heittäneet henkensä rokotteen saatuaan. Ja jos luet muutakin kun Kansan Uutisia, niin huomaat uutisoinneen, että rokotus ei juuri suojaa muunnoksia vastaan. Miten voisikaan täsmärokotus pysyä muuntauteneen viruksen tahdissa. Kuka tässä nyt on idiootti ;D

Suomessa on noin miljoona ihmistä, jotka kuuluvat koronan osalta riskiryhmään. Tähän saakka rokotetuista siihen kuuluvat myös suurin osa. Missä on kerrottu, että he ovat heittäneet henkensä rokotuksen jälkeen? Rokotuksen tehokkuudesta on kiistatonta näyttöä. Vaikka sen kuinka kieltäisi, niin faktoja ei voi tässä asiassa sivuuttaa. Kuka on idiootti, kysyt? Ainakin ne ovat idiootteja, ketkä eivät usko tieteeseen.
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa Pöytälamppu

  • Jr. Member
  • Viestejä: 71
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #121 : Huhtikuu 19, 2021, 08:42:34 »
Roketteen ei tarvitse olla täydellinen toimiakseen.

Jos 10 ihmistä tartuttaa 14 ihmistä, kunnes ovat parantuneet  tai kuoleet, tauti leviää.
10-14-20-28 ...

Jos piikitämme ihmiset rokotteella, joka estää vain  joka toisen.
10:7:5:4:3...

Tietenkin olisi hyvä että meillä olisi rokote joka antaa täyden immuniteetin, kuten HPV rokote
antaa lapselle 2x💉 tai aikuiselle 3x💉.

Se että rokote toimii huonommin brasilialaista tai eteläafrikkalaista vastaan ei tee sitä turhaa, koska edellinen.

Rokote sisältää koko sakaraproteinin, joten yksittöiset mutaatiot heikentävät rokotetta, mutta eivät tee sitä toimimattomaksi, sen saavuttamisekksi viruksen pitäisi muttua kokonaan toiseksi.


Poissa Pöytälamppu

  • Jr. Member
  • Viestejä: 71
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #122 : Huhtikuu 19, 2021, 09:17:39 »
Minä ole tehnyt sen mistä JSR:ää syytetään, minulla on diagnoosi jonka haitta-aste ei ehkä riitä riskiryhmään, mutta bookkasin itselleni netistä piikin riskillä ja sain sen. Ainoat kysymykset oli diagnoosi (joka kirjatiin, meni 3s) ja onko lääkeaineallergioita.

Jos olisin seksin myyjä, niin profiilissani olisi kuva rokotuskortistani.

(Tai oonhan minä.  :headbang: Myydään varvi satasella 25-55v naiselle, ei aikarajaa ja tyytyväisyystakuu rahojen palautusmahdollisuudella. Kondoomipakko. Covid rokotettu.😁)

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #123 : Huhtikuu 19, 2021, 17:51:51 »
Onnittelut kaikille jotka rokotteen jo ovat saaneet, nyt alkaa kuulumaan jo vähän useammaltakin että joko ovat saaneet rokotteen tai aika varattuna. Noh, toki kun 1/5 kansasta on jo rokotettu kertaalleen, niin onhan siinä jo hyvä määrä. :)
Oliko muuten niin että lapsia ei näillä näkymin olla rokottamassa ainakaan näillä nykyisillä rokotteilla?

Mä nyt oon rokotusjonon hännillä joka tapauksessa (paitsi jos rokotuksia kohdennetaan Helsinkiin), mutta, mun puolesta kaikki sen terveytensä puolesta enemmän tarvitsevat ilman muuta ja nekin jotka vaan kovin kovasti sen haluavat (vaikka etuilemalla), saavat sen mun puolesta mua ennen ottaa jos se heitä rauhoittaa.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Vieras0415

  • Full Member
  • Galleria (9)
  • Viestejä: 223
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #124 : Huhtikuu 19, 2021, 18:00:26 »
Onnittelut kaikille jotka rokotteen jo ovat saaneet, nyt alkaa kuulumaan jo vähän useammaltakin että joko ovat saaneet rokotteen tai aika varattuna. Noh, toki kun 1/5 kansasta on jo rokotettu kertaalleen, niin onhan siinä jo hyvä määrä. :)
Oliko muuten niin että lapsia ei näillä näkymin olla rokottamassa ainakaan näillä nykyisillä rokotteilla?

Mä nyt oon rokotusjonon hännillä joka tapauksessa (paitsi jos rokotuksia kohdennetaan Helsinkiin), mutta, mun puolesta kaikki sen terveytensä puolesta enemmän tarvitsevat ilman muuta ja nekin jotka vaan kovin kovasti sen haluavat (vaikka etuilemalla), saavat sen mun puolesta mua ennen ottaa jos se heitä rauhoittaa.

Mikäli oikeen muistan, niin nyt on käynnissä rokotetutkimukset jotka arvioi onko koronarokote turvallinen 12–15-vuotiaille.

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #125 : Huhtikuu 19, 2021, 18:30:18 »
Okej, koitan hahmottaa et millasta massaa nyt oltaisiin ees koittamassa rokottaa Suomessa...noin 4,5 miljoonaa? Ja noin 1,3 miljoonaa jo rokotettu ekan kerran? Eli se oiskin jo lähemmäs 1/3 niistä joita nyt ollaan rokottamassa jotka saaneet ekan satsin?
Noh, kaikki ei tietenkään rokotetta tuu koskaan ottamaan, mutta yllättävän nopsaan tää on edennyt. :o
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa namnam

  • Full Member
  • Viestejä: 186
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #126 : Huhtikuu 19, 2021, 20:10:27 »
Minäkin saan nämä olen vissiin astman takia riskiryhmää. Huomenna eka piikki.

Poissa Ppelto

  • Sr. Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 2443
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #127 : Huhtikuu 19, 2021, 20:16:07 »
Minäkin saan nämä olen vissiin astman takia riskiryhmää. Huomenna eka piikki.

Eikös astma ollut 1 riskiryhmässä? Olisit saanut jo aikaisemmin, jos muistan oikein.

 Itse hain viime viikolla
Feel so good...

Poissa IlonaTequila

  • Sr. Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 2196
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #128 : Huhtikuu 20, 2021, 09:46:23 »
^ Toi riippuu kunnan rokotustilanteestakin, ei ole ihan sama tahti kaikkialla. Mun pk-seudulla asuvat 1 riskiryhmään kuuluvat läheiset ovat saaneet ekan rokotteen pari viikkoa sitten, mutta samaan riskiryhmään kuuluva toisaalla asuva saa huomenna (ja kaikki ovat olleet yhtälailla aktiivisia rokotteen saadakseen).

Mut pääasia, että pikkuhiljaa tää homma etenee, ehkä noita rakkaita pääsee tapaamaankin jo tässä lähiaikoina ❤
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9051
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #129 : Huhtikuu 20, 2021, 10:06:41 »
Minä ole tehnyt sen mistä JSR:ää syytetään
Itsekeskeistä sanoo vaari.
Why so fragile?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #130 : Kesäkuu 03, 2021, 23:35:36 »
Ai niin muuten... Kävin toisen koronarokotteen, sen P-kirjaimella alkavan, hakemassa eilen Metro-arenalta Espoosta, siis samasta paikasta kuin sen ensimmäisenkin. Eikä muuten tippaakaan tehnyt pahaa, vaan lähinnä vaan eilisen ajan vähän töttöröö-olo, mutta nyt jo tänään helpotti viime yön levollisten yöunien jälkeen ja pääkin toimii taas aivan normaalisti rokotusta edeltäneeseen tilaan verrattuna. Eipä tässä juuri oikein muuta sanottavaa tähän väliin. Ja astmalääkereseptit oli uusittu, joten rokotteen ottajat varmaankin näkivät nämäkin viime käynnilläni. Nyt olen kuulemma saanut tehostetumman suojan, mutta siitä vaikutustodennäköisyydestä edelleenkään osaa sanoa juuta enkä jaata eli kuinka paljon blokkaa tartuntaa ja leviämistä, mutta ilmeisesti mitä ilmeisimmin jonkin verran nyt ainakin rokottamattomiin verrattuna.

Ensimmäinen rokote oli se A-kirjaimella alkava.

Astmalääkkeistä käytössä on Ventoline Diskuss, Alvesco ja sitten Nasonex-nenäsumute, joka on kortikosteroidilääke reseptillä. Ja kuulun tosiaan astmaatikkojen riskiryhmään periaatteessa, vaikkei se oireilekaan enää nykyisin läheskään niin paljon kuin huonompina vuosina.

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #131 : Kesäkuu 21, 2021, 13:38:14 »
Mäkin sain ekan rokotteen :headbang:

Aika vauhdilla ainakin Helsingissä rokotukset edenneet.
Nyt ajan voi varata jo 20-vuotiaat, toki vapaiata aikoja ei välttämättä ole heti.

Täällä on aikamoinen massarokotusmeininki. Jouduin itse jonottamaan rokototuspisteessä tovin, mutta ei nyt mitään ihmeellistä.
Kun lähdin katsoin muodostunutta jonoa, se oli noin 1,5km pitkä (toki jengi näytti pitäneen aika hyvin turvavälejä), silti siinä joutuu jonottaan tunteja. :o
Kyseessä Jätkäsaaren rokotuspiste.

Hyvä juttu silti että porukkaa joka ottaa rokotuksen riittää. :)
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #132 : Kesäkuu 21, 2021, 13:53:28 »
En ota koronarokotusta, vähemmälläkin myrkyllä on rottia tapettu. Tutuista toisella alle 30 v terveellä naisella turposi kainaloista imusolmukkeet pariksi päiväksi ja vanhempi mies naapurista sai vertulpan joka kuulkeentui sydämeen ja sillä tiellä on. Ennen pidän vaikka aina maskia ihmisten ilmoilla ja katon kuinka monta kärpästä sairastuu tai kuolee.
Huomioonotettavaa on, että vissin rokotetut vetelee kaupoissa nykyään ilman maskia ja kahteenkin kertaan rokotetut sairastuu koronaan. Voi harmi, minulla ei ole tiettyjen lääketehtaiden osakkeita, ne on käärineet pandemiasta kymmenien jollei satojen miljardien voitot.

Poissa MarkoX

  • Full Member
  • Viestejä: 235
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #133 : Kesäkuu 21, 2021, 14:22:19 »
Mäkin sain ekan rokotteen :headbang:

Aika vauhdilla ainakin Helsingissä rokotukset edenneet.
Nyt ajan voi varata jo 20-vuotiaat, toki vapaiata aikoja ei välttämättä ole heti.

Täällä on aikamoinen massarokotusmeininki. Jouduin itse jonottamaan rokototuspisteessä tovin, mutta ei nyt mitään ihmeellistä.
Kun lähdin katsoin muodostunutta jonoa, se oli noin 1,5km pitkä (toki jengi näytti pitäneen aika hyvin turvavälejä), silti siinä joutuu jonottaan tunteja. :o
Kyseessä Jätkäsaaren rokotuspiste.

Hyvä juttu silti että porukkaa joka ottaa rokotuksen riittää. :)

Juuri näin, täysin samaa mieltä; hienoa, että Suomesta löytyy järkeviä ihmisiä, jotka ottavat rokotteen. Itse jo kovasti odottelen vahvistuspiikkiä. Suomessa käytössä olevat rokotteet ovat erittäin turvallisia ja jokaisen tulisi ottaa rokotus. Sivuoireita saaneet ihmiset ovat kuitenkin pieni vähemmistö ja sivuoireet yleensäkin ovat pikkujuttuja verrattuna vakavaan koronatautiin, joka toisien osalta tulee johtamaan kuolemaan. Molemmat rokotteet saaneilla on erittäin hyvä suoja vakavaa koronasairautta vastaan.

Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #134 : Kesäkuu 21, 2021, 14:22:44 »

Hyvä juttu silti että porukkaa joka ottaa rokotuksen riittää. :)

Näin on. Vasta uutisoitiin, että lähes kaikki tehohoitoon joutuvat koronapotilaat ovat olleet rokottamattomia. 70 prosentin rokotettavuus saavutettaneen syksyllä kun toisen rokotteen on silloin saanut ikäluokka 30-45v.
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #135 : Kesäkuu 21, 2021, 14:49:46 »
vapun alla sain ekan koronarokotteen, ja usko on vahva sen tehoon. tällä viikolla
heitin lopuilla maskeilla vesilintua. saattaa jotkut mulkoilla kaupoissa, mutta
se on heidän oikeutensa...kyrvät. ;D
"Puolivallaton Leskimies"

Poissa Cece

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 2636
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #136 : Kesäkuu 21, 2021, 15:04:59 »
Eka piikki kanssa saatu ja toinen annos elokuussa :headbang:
Helläkätinen herrasmies lassie

Poissa Jousimies2012

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2655
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #137 : Kesäkuu 21, 2021, 15:15:47 »
1,5 viikkoa sitten eka ja Syyskuussa toka.
Käytän edelleen maskia kaupoissa mutta PT:n tykönä en 😛
Opettelee kielihommia… 😜

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #138 : Kesäkuu 21, 2021, 23:33:59 »
En ota koronarokotusta, vähemmälläkin myrkyllä on rottia tapettu. Tutuista toisella alle 30 v terveellä naisella turposi kainaloista imusolmukkeet pariksi päiväksi ja vanhempi mies naapurista sai vertulpan joka kuulkeentui sydämeen ja sillä tiellä on. Ennen pidän vaikka aina maskia ihmisten ilmoilla ja katon kuinka monta kärpästä sairastuu tai kuolee.
Huomioonotettavaa on, että vissin rokotetut vetelee kaupoissa nykyään ilman maskia ja kahteenkin kertaan rokotetut sairastuu koronaan. Voi harmi, minulla ei ole tiettyjen lääketehtaiden osakkeita, ne on käärineet pandemiasta kymmenien jollei satojen miljardien voitot.

Mä en ole ennenkään ihan hirmusti miettinyt rokotteiden haittavaikutuksia, ja mun rokotuskortti on aikamoinen novelli - hieman tullut reissattua nääs ;D
Mutta jokainen tekee omat päätöksensä.
Mulle kuitenkin oli alusta asti selvää, että haluan esim. matkustella lähitulevaisuudessa - ihan kaukomaita myöten, ja veikkaan että rokotus tulee olemaan ehtona matkustukselle jonkin aikaa.

Tuo imusolmukkeiden turpoaminen, kuten vastaavat pikkujutut mitä kuullut esim. kipeä käsivarsi, kuumeilu yms. ovat ihan normaaleja oireita monienkin rokotusten jälkeen. Ne eivät tee rokotuksesta vaarallista/haitallista.
Tähän mennessä ikävin rokote ottaa on ollut Japanin aivotulehdus rokote (olin kipeä molempien piikkien jälkeen).
Toki olen kuullut että korona rokotteesta se toinen annos aiheuttaa todennäköisemmin oireita jos on aiheuttaakseen.

Nyt odottaisin kuitenkin edes jotain oireita kunhan ekasta piikistä nyt kuluu sen verran aikaa että vasta-aineita voisi olettaa muodostuneet. Jos tää ei ala tuntumaan yhtään missään niin enemmänkin huolettaa et tuleeko niitä vasta-aineita... :D

Ja koska selvästi rakastan keskustella rokotuksista (ei liity koronaan), joissain maissahan rokotusten lisäksi kysytään vasta-ainetestit (ja niissä rokotuspakettiin kuuluu rokotukset + vasta-ainetesti). Jostain syystä Suomessa ei noita vasta-ainetestejä harrasteta. En tiedä miksi ei. Mulle on tuosta muutamassakin paikassa saarnattu, että miten me voidaan täällä luottaa rokotteeseen ilman että sen teho yksilöön varmistetaan. Jotenkin tuo on jäänyt mieleen & siksi aina toivoisin edes jotain merkkejä että imuunijärjestelmä on herännyt. :)
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Kuunainen

  • Newbie
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 26
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sain koronarokotteen tällä viikolla keskiviikkona!
« Vastaus #139 : Kesäkuu 22, 2021, 17:50:23 »
En aio ottaa rokotetta, joten mun lämpimään syliin pääsee kaikki, joita piikkiproteiinit ei kiinnosta  :inlove:
Lappeenranta 27.-28.9.