Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Työnteko raskaana ollessa  (Luettu 15929 kertaa)

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9020
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #80 : Helmikuu 28, 2021, 15:47:59 »
^^ Tiedän mitä sanoin ja tarkoitin mitä sanoin. En ole papukaija, eikä ole mitään lisättävää.
^ Traumatisoitumisella voi aina hihitellä mutta jos jaksaa lueskella niin löytyy niitäkin tutkimuksia jotka tukee sitä väittämää että elämä voi mennä vituiksi ennen kuin ehtii edes syntymään. Yritä siitä sitten ponnistaa. Kait mä oon vähän papukaija = onneksi äitee ei huorannut kun minua odotti. Kait se tajus että en olis ollu kovin mielissään. Faijakaan ei olis tykänny. Onneksi äitee ei ollu itsekeskeinen kusipää joka päättää omasta kehostaan ihan yksin...vaikka ei oo yksin.

Uskallan väittää, että sikiönä sä et ois tiennyt jos äitisi olisi huorannut. Ylilääkäri voi korjata jos olen väärässä, mutta mielestäni sikiö ei osaa tunnistaa kyrpiä.

En tietenkään tiennyt. Mutta nyt tietäisin ja soittaisin heti " saatanan akka, etkö muutamaa kuukautta malttanu! mä kiellän sut. et oo enää mun äiti. häpeä. "
Why so fragile?

Poissa Vieras0147

  • Full Member
  • Viestejä: 233
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #81 : Helmikuu 28, 2021, 16:13:33 »
Uu white knights ja Draamaa. That's the way, uh-huh uh-huh


Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9020
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #82 : Helmikuu 28, 2021, 16:26:39 »
Kun akka on siunatussa  tilassa niin se ei päätä mistään mitään. Ne on ihan sekasin. Vegaani haluaa lihaa...ihan hulluja. Kaikki päätösvalta siirtyy miehelle. Akka on kotona, kattoo Dallasta ja kutoo tattipäälle talvivaatteita.
Why so fragile?

Poissa Vieras0202

  • Jr. Member
  • Viestejä: 50
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #83 : Helmikuu 28, 2021, 16:39:42 »
Käsittämätöntä tuomitsemista tässä ketjussa. Kukaan meistä ei tiedä yhtään mitään kyseisen henkilön tilanteista, tukiverkoista, mahdollisesta parisuhteesta tai mistääääään muustakaan. Scenarioita voi itse kehitellä päässä ihan niin monta kun vaan jaksaa, mutta se ei tarkoita sitä, että ne vastaisivat totuutta. Annetaan porukka huoraa miten itse parhaaksi näkee, raskaana tai ei. Jos ei itseäsi turskana kiihota: älä mene. Jos et itse huorana näin toimisi: älä sitten. Aika yksinkertaista.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9020
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #84 : Helmikuu 28, 2021, 16:51:54 »
Kyllä nyt on lakialoitteen paikka!
Huoraaminen vankeuden uhalla kielletty. Syytön parasiitti on saatava ensin ulos. Ette saatana pilaa niitä lapsia ennen kuin ne on edes päivänvaloa nähneet.
Why so fragile?

Poissa Tiia

  • Tiia Forsström
  • Sr. Member
  • Galleria (18)
  • Viestejä: 1095
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #85 : Helmikuu 28, 2021, 16:59:31 »
Lifti, sun pitää ehkä vielä vähän treenata tota liioittelun (ja sarkasmin) taidetta.  :inlove:
Turussa 19.4. 🌺🐝


Uusimpia kuvia

Paikalla Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2039
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #86 : Helmikuu 28, 2021, 17:01:58 »
Kyllä nyt on lakialoitteen paikka!
Huoraaminen vankeuden uhalla kielletty. Syytön parasiitti on saatava ensin ulos. Ette saatana pilaa niitä lapsia ennen kuin ne on edes päivänvaloa nähneet.

Tää on on kovaa settiä!!!

Ja jengi nielee koukun ilman syöttiä - voi perkele sentään  :laught:
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9020
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #87 : Helmikuu 28, 2021, 17:12:51 »
Lifti, sun pitää ehkä vielä vähän treenata tota liioittelun (ja sarkasmin) taidetta.  :inlove:

Hullu mitään treenaa. Uskottavasti vaan tunteelle. Voimasanoja käyttäen. Ja sarkasmia mun jutuissa ei ole ikinä. Tää on tätä kun hullu pitää hauskaa ja syventyy rooliinsa luonnenäyttelijän lailla. Parhaimmassa tapauksessa tajuan itsekin vasta huomenna että en....ehkä ollut tuota mieltä mutta saatoin ehkä ollakin.
Why so fragile?

Poissa Pekonen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3488
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #88 : Helmikuu 28, 2021, 17:26:18 »
Pitää käydä lähikaupassa kun popparit loppui mutta jatkakaa toki.
Impivaaralainen boomeri ja Suomen Rydmanistit Ry:n jäsen sekä misogynistinen natzi.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9020
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #89 : Helmikuu 28, 2021, 17:29:24 »
Kyllä nyt on lakialoitteen paikka!
Huoraaminen vankeuden uhalla kielletty. Syytön parasiitti on saatava ensin ulos. Ette saatana pilaa niitä lapsia ennen kuin ne on edes päivänvaloa nähneet.

Tää on on kovaa settiä!!!

Ja jengi nielee koukun ilman syöttiä - voi perkele sentään  :laught:

Tämä on vakava asia. Aina keskitytään siihen nuorisotyöhön...kun homma on jo pilattu! Minä näen että ongelma on paljon syvemmällä ja nyt on aloitettava vastuullinen sikiötyö!
Why so fragile?

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #90 : Helmikuu 28, 2021, 18:57:06 »
^Mies on nero! Jospa ne vaikeudet alkaakin jo silloin raskausaikana kun äiti on mitä on!  ;D
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Tiia

  • Tiia Forsström
  • Sr. Member
  • Galleria (18)
  • Viestejä: 1095
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #91 : Helmikuu 28, 2021, 18:57:37 »
Minä näen että ongelma on paljon syvemmällä ja nyt on aloitettava vastuullinen sikiötyö!

Entäpä kysymys siitä, mistä lähtien sikiö on sikiö? Eikö olisi varminta ennaltaehkäistä sikiöiden traumatisoituminen kieltämällä palveluntarjoajien munasoluja hedelmöittymästä?

Ja toisaalta: entä jos sikiöstä haluaakin kasvattaa kantajansa työn jatkajan? Eikö olisi tärkeää muistaa aloittaa valmennus lempeästi jo raskauden alkuviikoilla soittamalla sikiölle valmennusmusiikkia aloittaen esim. Abba-klassikosta Money Money Money? Myös palveluasenteen ohjaus kannattanee aloittaa ennen kuin kohdussa on liian ahdasta. Varmasti on hyötyä, jos jo sikiönä oppii esim. vaihtamaan asentoa käskystä.

Kummassakin skenaariossa olennaisinta toki on se, että sikiö ei altistu vaihtuvien siitinten läheisyydelle. Mutta miten on Lifti, ovatko värisevät virbaattorit tai silikoniset tekopenikset yhtä traumatisoivia?
Turussa 19.4. 🌺🐝


Uusimpia kuvia

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #92 : Helmikuu 28, 2021, 19:05:08 »

Tätä ketjua on viihdyttävä seurata ja onhan tässä selkeitä mielipiteitä 😊
Amator

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9020
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #93 : Helmikuu 28, 2021, 19:36:55 »
Entäpä kysymys siitä, mistä lähtien sikiö on sikiö?

Tähän pitää puuttua heti. Niin kauan kuin siitä puhutaan sikiönä, kuten koko päivän on naiset puhuneet, niin se antaa luvan akkojen touhuta ihan mitä lystää. Ei pienintäkään tunteen paloa. Ei muuta kuin huorataan vaan. Minähän puhuin sentään parasiitista ja heti siihen tuli sellainen rakkaus ja suojelu.

Eikö olisi varminta ennaltaehkäistä sikiöiden traumatisoituminen kieltämällä palveluntarjoajien munasoluja hedelmöittymästä?

Kyllä! Nainen saa valita. Huora tai äiti. Ei makeaa mahan täydeltä!

Ja toisaalta: entä jos sikiöstä haluaakin kasvattaa kantajansa työn jatkajan?

Vastuullisessa sikiötyössä kyllä käydään ristikuulustelussa tämäkin asia läpi. Jos huomataan että naisella on tällaisia sairaita mieltymyksiä niin se sikiö huostaanotetaan....nykyajan tekniikkaa käyttäen. Esim.sikiö voidaan siirtää isään jos isä ei ole kohtuuton, siis kohduton.

Mutta miten on Lifti, ovatko värisevät virbaattorit tai silikoniset tekopenikset yhtä traumatisoivia?

Kyllä minä sikiönä tunsin kaiken mitä äiti tunsi. En päässyt karkuun. Että sitä kannattaa miettiä. Oli se helpotus kun äitee jäi kotiin ja söi pannaria päivästä toiseen.



Why so fragile?

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #94 : Helmikuu 28, 2021, 19:45:54 »
Tähän pitää puuttua heti. Niin kauan kuin siitä puhutaan sikiönä, kuten koko päivän on naiset puhuneet, niin se antaa luvan akkojen touhuta ihan mitä lystää. Ei pienintäkään tunteen paloa. Ei muuta kuin huorataan vaan. Minähän puhuin sentään parasiitista ja heti siihen tuli sellainen rakkaus ja suojelu.

Nyt käy kyllä sääliksi vanhaa kansakoulukaveria, jonka sukunimi oli Sikiö - ja on edelleen. :-X

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9020
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #95 : Helmikuu 28, 2021, 19:54:57 »
Tähän pitää puuttua heti. Niin kauan kuin siitä puhutaan sikiönä, kuten koko päivän on naiset puhuneet, niin se antaa luvan akkojen touhuta ihan mitä lystää. Ei pienintäkään tunteen paloa. Ei muuta kuin huorataan vaan. Minähän puhuin sentään parasiitista ja heti siihen tuli sellainen rakkaus ja suojelu.

Nyt käy kyllä sääliksi vanhaa kansakoulukaveria, jonka sukunimi oli Sikiö - ja on edelleen. :-X

No joo, jos sillä akka on niin kyyti on kyllä kylmää. Sen ovat naiset tuoneet ilmi. Huh...huh....ei käy kateeksi.
Why so fragile?

Poissa Transuchaser9000

  • Full Member
  • Viestejä: 191
  • * Kelpo kaveri
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #96 : Helmikuu 28, 2021, 21:02:16 »
Rivienvälistä lukemisesta F. Kunnon kansalaisella tarkoitettiin sitä, että mennään sinne TÖIHIN ihan vain moraalisista syistä. Ammatti se on huoraaminenkin. Kuluttajana en voi palveluntarjoajaa niinkään mollata siitä, mitä ammattilaiset ajallaan tekevät. Mutta raskaana huoraaminen menee liian pitkälle. Gentlemannia lainatakseni : "ehdoton moraalinen nou-nou".

Ni.

Poissa Transuchaser9000

  • Full Member
  • Viestejä: 191
  • * Kelpo kaveri
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #97 : Helmikuu 28, 2021, 21:07:40 »
Käsittämätöntä tuomitsemista tässä ketjussa. Kukaan meistä ei tiedä yhtään mitään kyseisen henkilön tilanteista, tukiverkoista, mahdollisesta parisuhteesta tai mistääääään muustakaan. Scenarioita voi itse kehitellä päässä ihan niin monta kun vaan jaksaa, mutta se ei tarkoita sitä, että ne vastaisivat totuutta. Annetaan porukka huoraa miten itse parhaaksi näkee, raskaana tai ei. Jos ei itseäsi turskana kiihota: älä mene. Jos et itse huorana näin toimisi: älä sitten. Aika yksinkertaista.

Ei sillä tilanteella ole paskankaan merkitystä. Jotkin asiat on pyhiä ja nyt kun mietin kuinka helvetin valmiita niin monet "ammattilaiset" on katsoon sormien läpi tätäkin touhua niin hyi vittu kun kuvottaa ajatus että ties kenellä niistäkin huorista, mitä oon pamputtanut on ollu nuijapäät (tai isommat) mahassa. Saatanan saatana

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 301
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #98 : Helmikuu 28, 2021, 21:29:19 »
Ei sillä tilanteella ole paskankaan merkitystä. Jotkin asiat on pyhiä ja nyt kun mietin kuinka helvetin valmiita niin monet "ammattilaiset" on katsoon sormien läpi tätäkin touhua niin hyi vittu kun kuvottaa ajatus että ties kenellä niistäkin huorista, mitä oon pamputtanut on ollu nuijapäät (tai isommat) mahassa. Saatanan saatana

Luuletko todella että hupakko pitää sairaslomaa useamman viikon jos edellisellä asiakkaalla on mennyt kumi rikki? :laught:

Poissa Pioneeri

  • Full Member
  • Viestejä: 346
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Työnteko raskaana ollessa
« Vastaus #99 : Helmikuu 28, 2021, 22:29:39 »
Omien lapsieni äitikään ei enää tuossa tilassa niin innostanut niin ei kyllä tämäkään.

Vaikea uskoa että asiakkaita riittää mutta ehkä olenkin vain liian "tavallinen".
Aina etsimässä