Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Oharin eri sävyt  (Luettu 9695 kertaa)

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11386
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Oharin eri sävyt
« : Heinäkuu 21, 2019, 19:01:45 »

Tässä aloin sattuneesta syystä miettimään että mikä on ohari. Strömsöössä homma menee kaiketi niin että sovitaan aika ja sitten hoo-hetkellä tavataan. Todellisuudessa aina ei mene kuin strömsöössä. 

Kutakuinkin kaikki meistä on nähnyt, kokenut, ja tuntenut oharin omassa selkärangassaan. Rehti ohari lienee selvä, eli sovitun tapaamisen toinen osapuoli häviää hoo-hetkellä kuin pieru saharaan.

Tapaamiset vaativat puolin ja toisen jonkinlaista valmistautumista ja ehkä jopa säätöä muun elämän aikataulujen kanssa.

Itse olen kokenut että sovittua tapaamisaikaa muutetaan/perutaan yksipuolisella ilmoituksella edellisenä iltana, 3h, 2h, 1h tai jopa 10min ennen sovittua aikaa. Tästä päästään itse kysymykseen. Missä vaiheessa ajan muuttaminen tai peruminen on itseasiassa ohari? Vai onko se koskaan varsinainen ohari, jos siitä kertoo edes vähän etukäteen?

(Samaa mieltä olemme luullakseni siitä että rehti ohari, eli hoo-hetkellä täysi radiohiljaisuus, on ohari.)

Omalta kohdaltani voin sanoa että olen kutakuinkin aina saanut toki jonkun syyn muutokselle/perumiselle. Mutta oli kerrottu syy mikä tahansa, tosiasia on kuitenkin että kaikki omat järjestelyt ja valmistautumiset ovat menneet hukkaan. Toisinaan se harmittaa tosi paljon. Kuten esimerkiksi tänään.




Amator

Poissa Pekka.Karvo

  • Puudeli
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1414
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #1 : Heinäkuu 21, 2019, 19:12:47 »
Minä vetäisin oharin rajan yksinkertaisesti siihen, että jos tapaaminen ei toteudu niin se on ohari. Kaikenlaiset ajan muutokset ja säädöt ovat inhottavia mutta ei ehkä ylitsepääsemättömiä.
Sitä saa mitä sattuu tulemaan

Poissa NinniNeiti

  • Full Member
  • Viestejä: 316
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #2 : Heinäkuu 21, 2019, 19:24:19 »
Viimetinkaan peruminen ja oharointi on eri asioita. Mutta siis kumpaakin käytetään myös kiusantekomielessä. Viimetinkaan peruminen helpommin hyväksyttävää jos painava syy (toki jos tota enemmän harrastaa niin voipi joutua äv listalle), oharointi ei oikeestaan koskaan (ellet nyt oo tyyliin kolariin joutunut ja siksi estynyt ilmoittamaan).

Thank you 🙏🕊️

Poissa bbwnanna

  • Hero Member
  • Galleria (37)
  • Viestejä: 871
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #3 : Heinäkuu 21, 2019, 19:28:02 »
Oharilla tosiaan on monia määritelmiä, mutta yhteistä niille kaikille lienee se, että ne aiheuttavat jonkinasteista mielipahaa ainakin toiselle osapuolelle.

Mulla oli tänään aiheeseen liittyvä kurja tilanne, jossa kumpikin osapuoli jäi tyytymättömäksi. Asiakas varasi ajan klo xx, ja pyysin häntä ottamaan yhteyttä vähän ennen tapaamista. Mun käytännöissä tämä tarkoittaa n. 15min ennen tapaamista. Kun asiakkaasta ei kuulunut mitään, oletin hänen tekevän minulle oharin ja lähdin asioille. Asiakas soitti sitten tapaamisaikaamme, että minne mä tulen. En ollut kotona enää tuossa vaiheessa, joten tapaaminen jäi väliin. Asiakas oletti jostain tuntemattomasta syystä asuntoni olevan sijaintinsa lähellä, ja että siksi voi soittaa vasta tapaamisaikamme koittaessa, eikä sitä ennen. Kun en ollut tapaamisaikaan sovitusti tavattavissa, tein melko varmasti asiakkaan kannalta oharin. Ikävä kyllä. Virhe tässä oli se, että jostain käsittämättömästä syystä en tarkentanut asiakkaalle, mihin aikaan haluan hänen minulle soittavan. Huonoa kommunikaatiota siis, ja kumpikaan osapuoli ei saanut sitä, mitä halusi. Tulipa taas yhdet oppirahat maksettua, ja osaan tavata tästä lähin minuutilleen, milloin haluan yhteydenoton tapahtuvan, niin ei jää tilaa virhepäätelmille.

Jälkikäteen kysyn itseltäni, miksi en soittanut asiakkaan perään siinä vaiheessa, kun odottamaani puhelua ei tullut. Tämä liittyy turvallisuusasioihin. Mulle on turvallisempaa odottaa asiakkaan ohareita kuin soitella kaikkien perään ja kertoa osoitteeni ihmisille, joilla ei ole mitään aikomusta tulla paikalle.
Kinky tyttöystäväsi käymässä Turussa 28.-29.2.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #4 : Heinäkuu 21, 2019, 19:38:05 »
Hauskin "ohari" on ehdottomasti se, kun jompikumpi osapuoli näppäilee toisen puhelinnumeron vahingossa väärin. Sitten molemmat, jotka olisivat olleet tapaamiselle tulossa, jäävät manailemaan oharia :D Jos siis tapaaminen on sovittu muuten kuin puhelimitse, niin tästä syystä kannattaa heti oharin sattuessa laittaa vielä alkuperäisellä viestintätavalla viestiä, että mitäs helvettiä se tämä nyt oli olevinaan. Tapaaminen saattaa vielä olla pelastettavissa.

Oudoimpia ohareita sen sijaan ovat ne, joissa partneri soittaa ensin huomattavasti etuajassa, siis 0,5 - 3 h ennen sovittua tapaamista, että hän olisi nyt pihalla ja minun pitäisi tulla päästämään sisään. Kun sanon, mihin aikaan olimme sopineet tapaamisen, ja pyydän soittamaan uudestaan 5 min ennen sovitun tapaamisen alkua, niin puhelimesta kuuluu vastaukseksi että ok. Sitten tyypistä ei enää ikinä kuulu pihahdustakaan. Näitä on tosin viime aikoina tullut sen verran paljon, että asialla lienee joku toisen foorumin narkkari, joka on perin juurin vihastunut minuun. Tai siis onhan hän tämänkin foorumin narkkari, käsittääkseni parillakin eri nimimerkillä :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2019, 19:42:53 kirjoittanut Kuningatar Perse »
Eläkkeellä.

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11386
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #5 : Heinäkuu 21, 2019, 20:06:52 »
Minä vetäisin oharin rajan yksinkertaisesti siihen, että jos tapaaminen ei toteudu niin se on ohari. Kaikenlaiset ajan muutokset ja säädöt ovat inhottavia mutta ei ehkä ylitsepääsemättömiä.

Voinko ajatella tuosta että jos jossain tapauksessa ajan muutokset ja säädöt tarkoittaa itseasiassa sitä ettei tapaaminen enää onnistu niin sitten se on sun mielestä ohari? 

Siinä oon samaa mieltä että jos muutokset ja säädöt ei haittaa ketään niin sitten ei ole ongelmaa.  :)

Amator

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #6 : Heinäkuu 21, 2019, 20:49:01 »
En tiedä voiko tätä ohariksi kutsua, mutta tuttu hupakko oli päivää aiemmin perunut keikan koska oli tullut niin paljon peruutuksia. Laittoi kyllä viestiä hyvissä ajoin ennen tapaamista, mutta tuota viestiä en koskaan saanut. Siinä sitten ennen h-hetkeä yritin soittaa ja laittaa viestiä mutta mitään ei kuulunut. Jonkun muun ennalta tuntemattoman kohdalla olisin jo epäillyt oharia, tuota en hänen kohdallaan uskonut hetkeäkään. Enemmän aloin olla huolissani että mitä oikein on sattunut ja onko hän kunnossa, no eipä tuossa enää edes panettanut joten lähdin mietteissäni syömään. Sitten tulikin vastaus viestiin keikan perumisesta, olo helpottui kyllä heti eikä hukkareissukaan haitannut mitään, enemmän vitutti ne tyypit jotka peruivat tapaamiset jääkiekon takia   >:(
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2019, 20:51:12 kirjoittanut Jepe »
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11386
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #7 : Heinäkuu 21, 2019, 21:03:37 »
Viimetinkaan peruminen ja oharointi on eri asioita. Mutta siis kumpaakin käytetään myös kiusantekomielessä...

Joo aika pitkälle kiusantekoa nuo kumpikin voi olla hyvin usein... kiusa se on pienikin kiusa.

Mä kyllä oon mieltäny että jos peruu tapaamisajan joitain minuutteja ennen niin se ei juuri eroa ohareista. Mut
Sun mielestä ne on siis eri asioita? Vai liittyykö se ehkä siihen että onko keikalla vai kotipesässä? Keikalla ehkä enämpi sama asia mut kotosalla siihen keksii jotain järkevää tekemistä?
Amator

Poissa NinniNeiti

  • Full Member
  • Viestejä: 316
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #8 : Heinäkuu 21, 2019, 21:30:20 »
Oharit mun mielestä on siis sitä ettei ilmoita lainkaan saapuvansa paikalle/ei kiinnosta ilmoittaa ettei ole tulossa. Jos peruu viimetinkaan niin yhtä iso vahinko siitä voi toki koitua käytännössä, mut siis se on mun mielestä silloin edelleen terminologisesti peruutus eikä ohari. Tää nyt vaan mun ajatusmaailmassa, ja siis saatan hyvin pistää kummassakin tapauksessa äv listalle suoraan mikäli koen teon tahalliseksi/kiusanteoksi.
Thank you 🙏🕊️

Poissa Vieras0036

  • Hero Member
  • Viestejä: 513
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #9 : Heinäkuu 21, 2019, 23:49:00 »
Klassisin versio oharista on, että asiakas ei saavu sovittuna aikana pelipaikalle, ja ei ole tavoitettavissa, kun turskaa yritetään tavoittaa. Kamoon eihän kalat osaa vastata puhelimeen. Turskien kohdalla ohari-määritelmän voisi luonnehtia kadunmies, että se tarkoitta, että saapuu pelipaikalle, mutta palveluntarjoaja ei tavoita. Näitä tekevät turskiksi tekeytyvät lajitoverit O´Harryt ja lahnat O´ Harat

Sinne mennä eri oharin välimuotoihin. Kelloa ei keksitty saatumalta. Uppsalan yliopiston opiskelijat lähtivät luennoilleen kirkonkellojen soidessa tasatunnein, ja tästä seurauksena akateeminen vartti.  Tässä harrastuksessa tämä akateeminen vartti kusee kaikkien aikataulut.

Kaikki muutokset aikatauluun kertovat ajanhallinnan ongelmista, tai pahimmillaan epäkunnioituksesta ko. henkilöä kohtaan. Elämässä on aina tietty nokkimisjärjestys ja toiset ovat aina ennen toisia Sekös aiheuttaa mielipahaa, etenkin niille, jotka ovat jonossa viimeisimpinä.
 
Aina ei voi itse vaikuttaa force majoure-tapauksiin, jossa tapaaminen peruuntuu, koska elämä harvemmin menee kuin se on suunniteltu. Sille ei voi kukaan mitään. Mutta aina löytyy tekosyitä, joilla siirrellään aikoja. Väillä aikoja perutaan viime hetkellä, jolloin hyvässä uskossa tapaamiseen valmistautunut henkilö jää tyhjin käsin vertauskuvallisesti. On mahdollista, että turskan varaama aika annetaan supersponnille(kun se maksaa niin hyvin), tai turska peruu viime hetkellä tekosyyhyn vedoten, kun lempihupsu on tulossa kylään.

Kenenkään meistä ei tarvitse eikä tulisi sietää epäasiallista käytöstä puolin ja toisin. Kohdelkaa tosia kuin haluaisitte itseänne kohdeltavan.
 
Isä Länsi-Metro kiittää ja kuittaa tähän Vuorisaarnansa.Cockwell eli hyvät yöt allihoppa.

   

Poissa Joro76

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1939
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #10 : Heinäkuu 22, 2019, 00:03:25 »
Joskus oudossa uudessa kaupungissa tulee hieman ongelmia suunnistamisen suhteen kun täytyy löytää se itkumuuri mistä riipiä tuohet matkaan ja sitten vielä löytää se sihteerin osoite ja auton parkkipaikka. Joo onhan ne navikaattorit mut mites sitten kun onkin niitä rakennus/tietyö järjestelytitä siellä. Kävi kerran näin. Onneksi olin illan viimeinen asiakas ja ymmärtäväinen neito joka ei onneksi heti hermostunut tai ainakin hyvin asian peitti ja päästiin tapaamaan. Oli mahtava ensitapaaminen ja jälkeenpäinkin tavattu mut piru että HÄVETTI mennä tapaamiseen pahasti myöhässä.

Poissa Pekka.Karvo

  • Puudeli
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1414
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #11 : Heinäkuu 22, 2019, 11:02:45 »
Minä vetäisin oharin rajan yksinkertaisesti siihen, että jos tapaaminen ei toteudu niin se on ohari. Kaikenlaiset ajan muutokset ja säädöt ovat inhottavia mutta ei ehkä ylitsepääsemättömiä.

Voinko ajatella tuosta että jos jossain tapauksessa ajan muutokset ja säädöt tarkoittaa itseasiassa sitä ettei tapaaminen enää onnistu niin sitten se on sun mielestä ohari? 

Siinä oon samaa mieltä että jos muutokset ja säädöt ei haittaa ketään niin sitten ei ole ongelmaa.  :)

Voit ajatella, mutta ei se mun mielestä ole välttämättä ohari. Pointti on siinä että miten ja miksi aikaa muutetaan ja miten se ilmoitetaan. Jos sovituista asioista ei pidetä kiinni niin se on jo niin lähellä oharia, mutta jos on hyvä ja järkevä syy perua aika tai siirtää sitä niin se ei ole mielestäni ohari.
Todella vaikea kysymys jonka jokainen päättäköön itse mikä on mikä, niin minä ainakin teen eli ”äänestän lompakolla”
Sitä saa mitä sattuu tulemaan

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1188
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #12 : Heinäkuu 22, 2019, 12:21:18 »
Näihin ohareihin liittyen sellainen asia kun soitetaan tuntemattomasta numerosta. Tästä asiasta varmaan kirjoittanut ennenkin.
Ymmärrän toki sen jos halutaan pitää työnro tai privanro salassa ja siksi säädöt puhelimessa näyttää palveluntarjoajalle tuntematonta.
On niillä rajoilla otanko itse aikoja vastaan puhelimesta jonka numeroa en näe. Puhtaiden oharien vaara ainakin moninkertaistuu.

Monesti miettinyt sitä mahdollisuutta, entä jos minulle sattuu jotain.
Esim illalla klo 20 sovitaan tapaaminen seuraavaksi aamuksi klo 10 alkaen.
Yön aikana saan esim ruokamyrkytyksen tai jonkun muun missä en ole täysin kunnossa ottamaan vastaan ketään.
Mihin nroon ilmoitan peruuntumisen.
Asiakas tulee toivoa täynnä. En olekaan työhuoneella vaan kotona kovissa vatsakivuissa.
Tämä on ohari puoleltani asiakkaalle. Valitettava sellainen. Mutta hyvin selitettävissä oleva.
Jos ko asiakas sattuu vielä olemaan sellaista lajia joka pettyneenä kertoo jollekin joka kertoo jollekin jne ja hetkessä yhden toteutumattoman tapaamisen perusteella saan maineen oharien tekijänä.

Miesten kannattaisi ajatella tältä puolelta sitä, soittaako varauksen näkyvästä nrosta vai tuntemattomasta.
kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15024
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #13 : Heinäkuu 22, 2019, 18:32:50 »
Kaikki muutokset aikatauluun kertovat ajanhallinnan ongelmista, tai pahimmillaan epäkunnioituksesta ko. henkilöä kohtaan.
Aika raju yleistys.
Itselläni on aina tietty aikataulu, mitä pyrin parhaani mukaan pitämään kutinsa. Melko harvoin aikatauluni kuitenkin kusee, mutta tilanteita on ollut ja varmasti tulee olemaan, jolloin on vaan pakko tehdä aikatauluun muutoksia.
Mun mielestä sairaustapaus ei kerro mitään ajanhallinnan ongelmasta tai esimerkiksi kolarin ajaminen tms. Vahinko kun ei tule kenellekään kello kaulassa.
Omalla kohdalla olen 3 kertaa joutunut perumaan tapaamisen viime tipassa, kuitenkin välittömästi esteen sattuessa. Minä kun menen jos olen niin sopinut.
Minulle on ohareita myös tehty, mutta kovin harvoin niitä on sattunut. Sikäli ikävää kun ajallisesti matkaa tulee aina vähintään se tunti yhteen suuntaan ajomatkaa ja varttia ennen tulee kylmä tekstari, ettei nyt sovikkaan. Tai sitten ei vastata enää puheluun lainkaan. Onneksi omalle kohdalle on siis sattunut vain muutaman kerran. Prosentuaalisesti luku on siis pieni.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0036

  • Hero Member
  • Viestejä: 513
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #14 : Heinäkuu 22, 2019, 19:23:53 »
Kaikki muutokset aikatauluun kertovat ajanhallinnan ongelmista, tai pahimmillaan epäkunnioituksesta ko. henkilöä kohtaan.
Aika raju yleistys.
Itselläni on aina tietty aikataulu, mitä pyrin parhaani mukaan pitämään kutinsa. Melko harvoin aikatauluni kuitenkin kusee, mutta tilanteita on ollut ja varmasti tulee olemaan, jolloin on vaan pakko tehdä aikatauluun muutoksia.
Mun mielestä sairaustapaus ei kerro mitään ajanhallinnan ongelmasta tai esimerkiksi kolarin ajaminen tms. Vahinko kun ei tule kenellekään kello kaulassa.
Omalla kohdalla olen 3 kertaa joutunut perumaan tapaamisen viime tipassa, kuitenkin välittömästi esteen sattuessa. Minä kun menen jos olen niin sopinut.
Minulle on ohareita myös tehty, mutta kovin harvoin niitä on sattunut. Sikäli ikävää kun ajallisesti matkaa tulee aina vähintään se tunti yhteen suuntaan ajomatkaa ja varttia ennen tulee kylmä tekstari, ettei nyt sovikkaan. Tai sitten ei vastata enää puheluun lainkaan. Onneksi omalle kohdalle on siis sattunut vain muutaman kerran. Prosentuaalisesti luku on siis pieni.

Raju yleistys? :o  Minähän olen aina kirjoitellut mitä sylki sulkakynän päähän tuo. Tarkoitin ajanhallinta ongelmilla kyllä enemmän myyvää osapuolta. Tarkemmin sanottuna joillakin ulkkareilla ei aina oikein aikataulu pysy halussa. Sen seurauksena pyydetään tulemaan vähintään 15 minuuttia myöhemmin ynnä muuta. Se ei ole suuri asia, mutta täsmällisyyteen opetetulle finskille, on se vaan niin maan kauhiaa.  :)

En tiedä tulinko kello kaulassa, mutta tulin kumminkin. ::)
   
Ylivoimaiselle esteelle ei kukaan mitään voi ja useimmat hupsut ovat tyytyväisiä, kun vaan ilmoittaa heti kun tietää, että tuli este. Harvoin ohareita sattuu, varsinkin jos suosii vakkareita. Kaksi muistan harrastuksen alussa ja net män kokemattomuuden piikkiin. Vakkarit ymmärtää paremmin, että vaikka mitä tekisi, niin ei pysty tulemaan rikastuttamaan heitä ja luovuttamaan erinomaista perintöainesta. Muutaman kerran olen joutunut peruuttamaan, tosin en viime hetkellä.  Oikeat oharit tuli koettua harrastuksen alussa, ja nekin vain kaksi kertaa. Oli muuten varmasti feikkikuvat tätillä. Olin niin sinisilmäinen, että silloin en osannut epäillä kusetusta, koska siihen mennessä kuvat oli aina pitäneet kutinsa.           

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15024
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #15 : Heinäkuu 22, 2019, 19:41:23 »
Tarkoitin ajanhallinta ongelmilla kyllä enemmän myyvää osapuolta.       
Sitten ymmärrän hyvin.  ;)
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3022
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #16 : Heinäkuu 23, 2019, 12:47:20 »
Oharit mun mielestä on siis sitä ettei ilmoita lainkaan saapuvansa paikalle/ei kiinnosta ilmoittaa ettei ole tulossa. Jos peruu viimetinkaan niin yhtä iso vahinko siitä voi toki koitua käytännössä, mut siis se on mun mielestä silloin edelleen terminologisesti peruutus eikä ohari. Tää nyt vaan mun ajatusmaailmassa, ja siis saatan hyvin pistää kummassakin tapauksessa äv listalle suoraan mikäli koen teon tahalliseksi/kiusanteoksi.

Komppaus.
Ohari on jos paikalle ei tulla & ei olla peruttu etukäteen.
Viime hetken peruutukset ei ole yhtään sen parempi, koska jo ihan matka-aikojen takia kaikki tietää kyllä 30min tai enemmänkin ennakkoon pääseekö paikalle vai ei. Joten sellaiset 10 min vaille sovittua aikaa peruutukset on ihan höpöhöpöä lähes kaikki.

Yhteystietojen puuttuminen tekee tietysti ilmoittamisesta mahdottoman, mutta tuntemattomista numeroista soittoihin kun en vastaa laisinkaan, niin tuo ei ole ongelma. Niin on käynyt kerran, että olin laittanut peruutusviestin joitain tunteja ennen privalla, mutta asiakas ei sitten ollut enää katsonut privoja. Numeroa mulle ei ollut. Tää on mulla vähän huono tapa, pitäisi alkaa kysymään numero varauksen yhteydessä. Mutta kun ei onneksi ole joutunut perumaan koko uran aikana kuin muutamia tapaamisia, niin jotenkin sitä uskoo kovin ettei mitään koskaan sattuisi. Vaikka eihän se niin tietenkään mene.

Noita kuulee aika usein kuinka tytöt odotuttaneet asiakasta joka varannut ajan ennakkoon. Ulkomaalainen kollega vuosia sitten mulle sanoi, että eihän toi nyt oo niin tarkkaa, se joka ensin tulee paikalle ja jos joku siihen väliin ehtii, niin se otetaan. Mä luulen että tässä on kulttuuriero. Suomessa jos jokin aika ennakkoon sovitaan niin se pidetään. Se aika on kaikissa palveluissa varattu asiakkaalle juuri silloin. Siihen ei tehdä edes osittaisia tuplabuukkauksia.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Pimu & Venla Rööperi ti-ke 2.-3.4.!

Paikalla Meeme

  • Sr. Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 1382
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #17 : Heinäkuu 23, 2019, 12:58:54 »
Venla puhuu niin totta, kulttuurierot varmasti näkyy näissä varausasioissa.
Jos joku suomalainen tekee tätä duunia tosissaan, ohareiden ja peruutusten määrä on varmasti ihan minimissään.
Suomeen tulleet keikkatytöt tekee ja takoo rahaa varmistelematta sitä, että vakioasiakkaiden saaminen on tärkeetä tässä duunissa. Kaikki irtoraha lypsetään pois markkinoilta niin nopeesti kuin saadaan ja siinä sitten rapatessa roiskuu. Joku joutuu aina pettymään aikaitaulukilpailussa.
Maistuvaista Karjalanpiirakkaa Helsingissä ke - ke pääsiäisen yli.

Poissa Vieras0028

  • Hero Member
  • Viestejä: 705
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #18 : Heinäkuu 23, 2019, 14:56:20 »
Minäkin olen sitä mieltä, että oharit meinaa sitä, ettei tulla paikalle sovittuna aikana eikä ilmoiteta siitä etukäteen. Minulle tehdään näitä äärimmäisen vähän, sillä vaadin aina puhelun näkyvästä numerosta aikaa varatessa. Ilman tätä puhelua en katso aikaa lukkoon lyödyksi.

Ja mitä tulee ajanhallintataitoihin, niin minulla ne ovat täysin hukassa! Olen melkeinpä järjestään myöhässä outcall-keikoilla, mutta varoitan asiakasta aina etukäteen, että näin käy hyvin todennäköisesti. Ja joo, vaikka tiedostankin tämän ongelman, niin en silti saa sitä korjatuksi. Ainakaan pysyvästi, sori.  ;D

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15024
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oharin eri sävyt
« Vastaus #19 : Heinäkuu 23, 2019, 16:12:15 »
kulttuurierot varmasti näkyy näissä varausasioissa.
Ja ennenkaikkea nuoret amatööritytöt ovat tässä käsittääkseni myös kärkisijoilla.
Uskoisin niin, että mitä enemmän tätä hommaa ammatikseen tekee sitä vähemmän niitä ohareitä hän tekee.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant