Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Mitä katsot TV:stä tällä hetkellä?

<< < (16/1298) > >>

Vieras0087:
^Minä myös. Tämä tänään alkava tv-sarja kestää yhteensä noin viisi tuntia. Eli siinä on lähes kaksi tuntia ylimääräistä materiaalia siihen Talvisota- elokuvaan verrattuna. Tämä tv-sarja on kyllä esitetty aikaisemminkin, ja olen sen joskus nauhoittanutkin VHS-kasetille. Kasetti on varmaan vieläkin tallessa, mutta en ole ollenkaan varma että onko minulla enää toimivaa VHS-nauhuria  :).

Tässä televisiosarjassa oli muistaakseni mielenkiintoista ylimääräistä materiaalia esim. kotirintaman oloista. Aivan samalla tavalla kuin Louhimiehen Tuntematon sotilas aukeni vielä paremmin sen viisituntisen tv-sarjan myötä, niin Parikan Talvisotakin tekee vieläkin järisevämmän vaikutuksen tänä tv-sarjana.

Antti Tuurilla on muuten mielenkiintoinen tapa kirjoittaa näitä teoksiaan. Talvisodassakaan ei ole yhtään suoraa puherepliikkiä. Ne kaikki vuorosanat on tavallaan sisäänkirjoitettu siihen kertojan ääneen. Siinä on kyllä elokuvan dramaturgilla ollut kova työ kirjoittaa puherepliikit viideksi tunniksi. Mielestäni Antti Tuurin Talvisota kannattaa aivan ehdottomasti lukea. Vaikkapa tämän talvisodan muistovuoden kunniaksi  :).

Turskapappa:
^VHS-kasetilla on minullakin. Siitä olen varma, kuten myös siitä, että minulla ei ole VHS-nauhuria.

Talvisota oli ensimmäisellä kierroksella todella jotain uutta ja ihmeellistä. Kyse ei ollut pelkästään aiheesta, josta vielä kymmenen vuotta aikaisemmin mielellään vaiettiin vaan myös toteutus oli uutta Suomen telkkarissa.

En katso tänään. Tämä on vähän kuin elämäni parhaat huoraat. En halua panna heitä toista kertaa kun pelkään, että kokemus olikin vain illuusiota.

RobertLey:
 ^ ^^ ^^^ Sama täällä. Pistän ainakin tallennukseen mikäli väsähdän kesken. Vaikka tuskin tässä tapauksessa niin käy.

Vieras0041:
Arman Pohjantähden Alla.

Kausi 4. Jakso 11/12. Levyseppähitsaaja: ei savua ilman kipinää. Arman menee levyseppähitsaajan oppipojaksi Kotkalaiselle konepajalle, ja huomaa käsityötaustastaan olevan hyötyä hitsaushommissa. Jaksossa pohditaan ammatin tulevaisuutta ja sitä, miten nuoria saisi houkuteltua alalle ettei vuosikymmenien ammattitaito häviäisi.

Vieras0041:
BBC:n uusi megasarja His Dark Materials.  8)

Katsottavissa HBO:lta.

https://yle.fi/uutiset/3-11051416

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta