Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Säännöistä keskustelua  (Luettu 8675 kertaa)

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Säännöistä keskustelua
« : Helmikuu 04, 2021, 10:20:22 »
En löytänyt ketjua säännöistä joten tässä nyt kehitysketju moisille.

Säännöt ovat sääntöjä eikä niistä kannattane tehdä turhan laaja-alaisia saati muutella vähän väliä mutta ehdottaisin seuraavaa kumminkin.

10. Sääntö
 Saman kirjoittajan samaan ketjuun peräkkäin julkaisemat kirjoitukset tullaan poistamaan. Näkyville jätetään vanhin kirjoituksista.

Tässä on ongelma jos haluaa useampaa ketjussa aikaisemmin kirjoitettua erillistä postausta kommentoida. Helpoin olisi käsitellä ne omissa postauksissaan ja näin moni tekeekin rikkoen tahtomattaan tätä sääntöä. Multilainaus toki poistaa ongelman mutta kännykällä ei niin helppoa ja luettavuus kärsii. Ja sääntöä ei näin noudateta useinkaan, ei kirjoittajat eikä modet.

Säännön henki kai on ettei kirjoittaja tykitä samasta aiheesta peräkkäin jatkokirjoituksia ilman että lainaa tai kommentoi eri kirjoituksia.

Eli toivoisin tähän sääntöön muutosta koska tälläisenään se ei toimi.
☮️and💟

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #1 : Helmikuu 04, 2021, 10:24:43 »
Ja korostaakseni edellistä sääntöä, postaan heti perään toisen.

Jos kerran käytäntö on se, että vanhoihin nimimerkkeihin liittyvät viittaukset poistetaan teksteistä, pitäisiköhän moinen kirjoittaa myös sääntöihin?
☮️and💟

Poissa Vieras0152

  • Jr. Member
  • Viestejä: 75
  • * Kelpo kaveri
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #2 : Helmikuu 04, 2021, 10:34:55 »
Ja korostaakseni edellistä sääntöä, postaan heti perään toisen.

Jos kerran käytäntö on se, että vanhoihin nimimerkkeihin liittyvät viittaukset poistetaan teksteistä, pitäisiköhän moinen kirjoittaa myös sääntöihin?

Odotan sinulta ainakin kolmatta postausta peräkkäin! 😁

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8964
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #3 : Helmikuu 04, 2021, 10:58:29 »
Jos kyse on säännöistä, niin silloin ne koskee kaikkia tasapuolisesti ja moderointi puhaltaa yhteen hiileen. Nyt vaikuttaa siltä, että kyse on suuntaviivoista, jota jokainen tulkitsee fiiliksen mukaan. Joskus tulkitsijana on Vesa-Matti Loiri, joskus Vesa Jokinen ja joskus jollekin pamahtaa kuukautiset. Iltavuoro eroaa moderoinnin osalta päivävuorosta. Tiettyjä tyyppejä saa raiskata niin paljon kuin sielu sietää ja kuten Letsmenoksi mainitsi = heitetään ihan hatusta vaikka aapisessa siitä ei mainita

Hyvänä esimerkkinä eilinen. Oli sitten nollatoleranssi ja joku piipitysviesti tuli ylläpidolta klo 00.18. (Asiaan ei tietenkään voitu millään lailla puuttua aikaisemmin...Eihän? Ja ne kymmenet kerrat kun olen jotakin kysynyt niin hiljaisuus on vastaus.)

Vieläkään en ole saanut vastausta niistä privoista. Jotain ympäripyöreää paskaa se mode tuonne kirjoitti mutta kysymykseeni ei vastattu. Taaskaan.

Ollaan hiljaa isi nyt vaan....
Why so fragile?

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #4 : Helmikuu 04, 2021, 11:12:23 »
Jos kyse on säännöistä, niin silloin ne koskee kaikkia tasapuolisesti ja moderointi puhaltaa yhteen hiileen.
Ollaan hiljaa isi nyt vaan....

Liikaa vaadittu, jos modet on naisia. Naiset kun saa muuttaa mieltään sata kertaa tunnin aikana :stiletto:
Minä kun oon tällainen tarkkailuluokkalainen, niin yritän moderoida itse itseäni.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #5 : Helmikuu 04, 2021, 11:19:39 »
Paino sanalla yritän.
Ai hitsi kaksi postausta peräkkäin :whipping:

Poissa Vieras0152

  • Jr. Member
  • Viestejä: 75
  • * Kelpo kaveri
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #6 : Helmikuu 04, 2021, 11:27:15 »
Paino sanalla yritän.
Ai hitsi kaksi postausta peräkkäin :whipping:

Hyi, hyi! Ei olisi sinustakaan uskonut! 😱

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3022
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #7 : Helmikuu 04, 2021, 11:35:43 »
En löytänyt ketjua säännöistä joten tässä nyt kehitysketju moisille.

Säännöt ovat sääntöjä eikä niistä kannattane tehdä turhan laaja-alaisia saati muutella vähän väliä mutta ehdottaisin seuraavaa kumminkin.

10. Sääntö
 Saman kirjoittajan samaan ketjuun peräkkäin julkaisemat kirjoitukset tullaan poistamaan. Näkyville jätetään vanhin kirjoituksista.

Tässä on ongelma jos haluaa useampaa ketjussa aikaisemmin kirjoitettua erillistä postausta kommentoida. Helpoin olisi käsitellä ne omissa postauksissaan ja näin moni tekeekin rikkoen tahtomattaan tätä sääntöä. Multilainaus toki poistaa ongelman mutta kännykällä ei niin helppoa ja luettavuus kärsii. Ja sääntöä ei näin noudateta useinkaan, ei kirjoittajat eikä modet.

Säännön henki kai on ettei kirjoittaja tykitä samasta aiheesta peräkkäin jatkokirjoituksia ilman että lainaa tai kommentoi eri kirjoituksia.

Eli toivoisin tähän sääntöön muutosta koska tälläisenään se ei toimi.

Kai tää sääntö on yleensä forkilla sen takia että jos joku alkaa spammaan ilman mitään sisältöä tai vaan koittaa epätoivoisesti saada muita yksinpuhelulla mukaan riitaan? ;D
Vaikka onhan ne yksinpuhelut joskus ihan viihdyttäviä :D
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Pimu & Venla Rööperi ti-ke 2.-3.4.!

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #8 : Helmikuu 04, 2021, 11:44:12 »
Hyi, hyi! Ei olisi sinustakaan uskonut! 😱

Eikun tuhma Nina käsiraudoilla sängynpäätyyn ja  :whipping: :whipping: :whipping:

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #9 : Helmikuu 04, 2021, 11:50:29 »
^ Oleellista on sääntöjen tulkinta. Minusta sääntö 10 sinällään on ihan ok.

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11386
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #10 : Helmikuu 04, 2021, 11:54:28 »
...
Kai tää sääntö on yleensä forkilla sen takia että jos joku alkaa spammaan ilman mitään sisältöä tai vaan koittaa epätoivoisesti saada muita yksinpuhelulla mukaan riitaan? ;D
Vaikka onhan ne yksinpuhelut joskus ihan viihdyttäviä :D

oon samaa mieltä.
Tuota sääntöä on hyvä tulkita edelleenkin tapauskohtaisesti, eikä kuin piru Raamattua. Joskus tupla postaus on ihan jees, mutta toki aina kun postaa uuden putkeen ottaa tietoisen riskin. 🤔

Mut hei, joskus on kiva elää vaarallisesti, kokeilla rajoja postaamalla heti perään uusi ja saada endorfiinipurske siitä tuplapostauksesta. Toisinaan voittaa ja velatkin muuttuu saataviksi.😁

Amator

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #11 : Helmikuu 04, 2021, 12:06:28 »
Kohtuus, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus pitäis olla moderoinnin tärkein ohjenuora. Nyt viestien poistelu ja niiden muokkaus tuntuu täysin hihasta vedetyltä ilman yhtenäistä linjaa. Joskus asiapostauksissa perustellusta syystä tehtyjä perättäisiä postauksia deletoidaan, joskus paskajuttujen annetaan olla useampiakin postauksin yms.. Jotain saa dissata olan takaa ilman perusteluita, asiakritiikki saatetaan poista per heti kun se ilmestyy, ilman että kerrotaan syy tälle.

Toivoin että tämä kehittyisi alkukömmähtelyjen jälkeen, mutta aikamoista hapuilua moderointi on vieläkin.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8964
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #12 : Helmikuu 04, 2021, 12:17:05 »
Sharkilla tuli näköjään kiire poistaa oma viestinsä tai ehkä joku toinen moderaattori poisti sen tai ehkä joku kolmas moderaattori moderoi sitä. Ota näistä selvää. Mutta sharkki halusi tietää miksi kiukuttelen. Siis minä, ilmeisesti ihan yksin kiukuttelen. Pelkästään minä olen tyytymätön. No minähän vastasin siihen jo ennen kysymystäsi. Se vastaus lukee tuolla ylempänä.

Sitten sharkki kysyi että onko minulla Pömpsyä ikävä. Tietenkin. Mutta jos Pömppö olisi täällä niin sekin kiukuttelisi. Ihan yksin kiukuttelisi. Tässä ketjussa yksin kiukuttelisi.

Sitten sharkki oli vielä kiinnostunut minun seksielämästäni. No, mä runkkaan päivittäin ja nussin kolme, joskus jopa neljä kertaa viikossa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2021, 12:21:18 kirjoittanut Lifti »
Why so fragile?

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3022
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #13 : Helmikuu 04, 2021, 12:44:50 »
...
Kai tää sääntö on yleensä forkilla sen takia että jos joku alkaa spammaan ilman mitään sisältöä tai vaan koittaa epätoivoisesti saada muita yksinpuhelulla mukaan riitaan? ;D
Vaikka onhan ne yksinpuhelut joskus ihan viihdyttäviä :D

oon samaa mieltä.
Tuota sääntöä on hyvä tulkita edelleenkin tapauskohtaisesti, eikä kuin piru Raamattua. Joskus tupla postaus on ihan jees, mutta toki aina kun postaa uuden putkeen ottaa tietoisen riskin. 🤔

Mut hei, joskus on kiva elää vaarallisesti, kokeilla rajoja postaamalla heti perään uusi ja saada endorfiinipurske siitä tuplapostauksesta. Toisinaan voittaa ja velatkin muuttuu saataviksi.😁

Mä luulen että yleensäkin sääntöjä on jossain määrin hyvä tulkita tapauskohtaisesti - voisi myös kuvitella että varoituksia saaneille ei annettaisi niin paljon siimaa (?) kuin kilteille kirjoittelijoille kuten nyt vaikka minä  ;D
*tässä voi vielä käydä huonosti*

Mutta modet voisi infota hieman aktiivisemmin, tai ehkä oikeastaan noita sääntöjä voisi jotenkin avata lisää - ja ei, en kaipaa mitään jatkuvaa modehuumoria kuitenkaan.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Pimu & Venla Rööperi ti-ke 2.-3.4.!

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #14 : Helmikuu 04, 2021, 16:55:58 »
...
Kai tää sääntö on yleensä forkilla sen takia että jos joku alkaa spammaan ilman mitään sisältöä tai vaan koittaa epätoivoisesti saada muita yksinpuhelulla mukaan riitaan? ;D
Vaikka onhan ne yksinpuhelut joskus ihan viihdyttäviä :D

oon samaa mieltä.
Tuota sääntöä on hyvä tulkita edelleenkin tapauskohtaisesti, eikä kuin piru Raamattua. Joskus tupla postaus on ihan jees, mutta toki aina kun postaa uuden putkeen ottaa tietoisen riskin. 🤔

Mut hei, joskus on kiva elää vaarallisesti, kokeilla rajoja postaamalla heti perään uusi ja saada endorfiinipurske siitä tuplapostauksesta. Toisinaan voittaa ja velatkin muuttuu saataviksi.😁

Mä luulen että yleensäkin sääntöjä on jossain määrin hyvä tulkita tapauskohtaisesti - voisi myös kuvitella että varoituksia saaneille ei annettaisi niin paljon siimaa (?) kuin kilteille kirjoittelijoille kuten nyt vaikka minä  ;D
*tässä voi vielä käydä huonosti*

Mutta modet voisi infota hieman aktiivisemmin, tai ehkä oikeastaan noita sääntöjä voisi jotenkin avata lisää - ja ei, en kaipaa mitään jatkuvaa modehuumoria kuitenkaan.

No sehän se. Luulenpa että tuolla säännöissä on joitakin sellaisia joissa tulkinnanvaraa ei ole jätetty ja tämä kymppisääntö on myös kirjoitettu ehdottomaan muotoon. Tuossa muodossaan ei tulkinnan varaa ole.
☮️and💟

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #15 : Helmikuu 04, 2021, 21:16:53 »
Sääntöihin pitäisi lisätä että toisen jäsenen yksityistietojen julkaisu tai levittäminen on kielletty ja seurauksena pysyvä bannaus sivustolta.
☮️and💟

Poissa Vieras0128

  • Hero Member
  • Viestejä: 756
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #16 : Helmikuu 04, 2021, 21:23:22 »
Sääntöihin pitäisi lisätä että toisen jäsenen yksityistietojen julkaisu tai levittäminen on kielletty ja seurauksena pysyvä bannaus sivustolta.

Jep. Tälle nollatoleranssi ja kertalaakista pysyvä banni. Vaikka olis erimielisyyksiä, niin turpa pitää osata tukkia näissä piireissä.

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #17 : Huhtikuu 04, 2021, 13:51:51 »
Jaahas, pahoittelut kun tuossa yksi päivä mollasin kymppisääntöä, tuollahan olikin säännöt muuttuneet helmikuussa.

Ja hyvään suuntaan, näemmä, loistavaa :weightlifting: :drinking:
☮️and💟

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5179
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #18 : Huhtikuu 04, 2021, 14:31:51 »
Sääntöihin pitäisi lisätä että toisen jäsenen yksityistietojen julkaisu tai levittäminen on kielletty ja seurauksena pysyvä bannaus sivustolta.
Foorumillahan on sattunut esim sellaista että kaksi turskaa on ystävystynyt, käyneet yv- tms keskustelua jossa ovat kertoneet itsestään asioita joita eivät olisi kertoneet foorumilla. No myöhemmin turskat ovat riitautuneet ja maininneet foorumilla itselle uskottuja tietoja.
Kaipa tollaisia ihmisiä olisi syytä bannata pysyvästi?

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Säännöistä keskustelua
« Vastaus #19 : Huhtikuu 04, 2021, 14:50:08 »
Sääntöihin pitäisi lisätä että toisen jäsenen yksityistietojen julkaisu tai levittäminen on kielletty ja seurauksena pysyvä bannaus sivustolta.
Foorumillahan on sattunut esim sellaista että kaksi turskaa on ystävystynyt, käyneet yv- tms keskustelua jossa ovat kertoneet itsestään asioita joita eivät olisi kertoneet foorumilla. No myöhemmin turskat ovat riitautuneet ja maininneet foorumilla itselle uskottuja tietoja.
Kaipa tollaisia ihmisiä olisi syytä bannata pysyvästi?
Taidetaan viitata samaan tapaukseen ja olla samaa mieltä tästä asiasta. Ei tuollaiset kaverit opi. Seuraava kärhämä ja seuraava känni niin toistaa itseään. Foorumikastraatio olisi oikea termi. Toki ymmärrän nykyisen toimintatavan. Päästämällä heidät tänne takaisin pienenee vaara että he mölisevät asiat muissa foorumeissa.
☮️and💟