Keskustelua paikkakunnittain > Helsinki/pääkaupunkiseutu

Nuolemisesta tippuri nieluun

<< < (8/10) > >>

Azazello:
Hienoa, olen iloinen että meillä on täällä asiantuntemusta keskuudessamme  :drinking:

Pnie:
On todella ihmeellistä touhua, juu pistettiin,mutta lisäksi tuli amoksitsilliini tabu. Hammaslääkäri totesi kurkun punoituksen ja kyseli korona aikana flunssa oireista. Jonka jälkeen... Ihan aikuisten oikeasti, minun lisäkseni on varmaan muitakin joilla on elämä ja perhe. Niin miten on mahdollista että aiheellinen varoitus sensuroidaan.

Vieras0342:

--- Lainaus käyttäjältä: Lifti - Joulukuu 27, 2020, 20:08:32 ---
Toisaalta....ainoan sukupuolitaudin sain silloiselta kumppaniltani. Eli en ole säästynyt vaikka Disney ohjelmissa luvattiin että naiseen voi luottaa ja hirviöön rakastutaan.

--- Lainaus päättyy ---

Olisit pysynyt vaan miehissä. :whipping:  Miehet pitää huolta itsestään ja ei päästä satiaisia alapäähän tekemään majapaikkaa. Näin se karma rankaisee Mikki Hiirtä.  ::)

Ylilääkäri:
Amoksisilliinistä ei ole yhtään mitään hyötyä tässä. Jos keftriaksoni ei tehoa tai sovi, voidaan erityislupavalmisteena saatavaa spektinomysiiniä käyttää yhdessä atsitromysiinin kanssa. Erityislupavalmiste tarvitsee siis erityisluvan. Hoitoon reagoimattomat eli hoitoresistentit gonokokit (tippurin aiheuttajat) ovat yleistyneet huomattavasti.

Muista, että uusien tartuntojen ehkäisemiseksi yhdynnöistä tulee pidättäytyä ensimmäisen hoitoviikon ajan, ja kondomia on käytettävä negatiiviseen jälkitarkastusvastaukseen asti. Toivottavasti et ole tartuttanut tautia vaimoosi. Tippurin aiheuttama gonokokkihan voi tietenkin levitä yhdynnässä, vaikka tartunta olisi saatu suuseksissä.

Ylilääkäri

Kaiffar87:
Miten Ylilääkäri näet tuon riskin suun kautta tapahtuvalle tartunnalle (tippuri, klamydia, kuppa). Onko riski kuinka suuri? Itse en ole nuolematta jättänyt, jos tapaus on ollut siisti muuten. Tartunnoilta on vältytty ja itse olen ajatellut että riski on häviävän pieni. Suurin riski kondomia käyttävien keskuudessa lienee saada suun kautta tartunta, olettaen että suun kautta saatu tartunta leviää muuhun elimistöön tai toisinpäin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta