Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä mietit tänään?  (Luettu 986517 kertaa)

Poissa orjamies

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1782
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9500 : Marraskuu 25, 2022, 10:07:33 »
eiköhän tossa hovi katsota jos sama ratkaisu tuskin etenee. jos tulisi tuomio katottas korkein

oikeus. ja ennen kun juttu on siellä baltar onkin jo yli 80 . kun mm vedottiin että kuolee

vankilaan.
kysyvälle vastataan

Poissa ShyGuy

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1152
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9501 : Marraskuu 25, 2022, 22:08:43 »
Mikä siellä Lah(d)essa oikein mättää kun ne on kusipäitä vuosikymmenestä toiseen? ???

Poissa jurzantaa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1533
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9502 : Marraskuu 25, 2022, 22:20:26 »
Että onkohan tänään ollut joku raju BF lonkku tarjous?  ::)
Omnia formonsis cupio donare puellis, set mihi de populo nulla puella placet.

https://www.youtube.com/watch?v=KhKyB37mc-8&t=2760s

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9503 : Marraskuu 25, 2022, 23:17:54 »
Että onkohan tänään ollut joku raju BF lonkku tarjous?  ::)

Jospa joku on käyny hakemassa Virosta pakettiautollisen😁

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15185
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9504 : Marraskuu 25, 2022, 23:24:00 »
^
Latviassa edullisempaa.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa HuliVili

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6659
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9505 : Marraskuu 27, 2022, 13:51:31 »
Kaamos alkoi Utsjoella ja kestää 17. tammikuuta asti. Toivottavasti näkyy revontulia piristykseksi. 🤔
Pörrö on aina plussaa

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9506 : Marraskuu 27, 2022, 13:57:52 »
Onkohan hiihtäjänaisilla pillukarvat paremmat ku ilman, noin niinku itsensä kannalta? Minulle ei ole väliä onko hiihtäjä vai ei. Ilman aina parempi

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1196
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9507 : Marraskuu 28, 2022, 13:22:50 »

Profiilikuvasta

 Willendorfin kylän läheltä Pohjois-Itävallasta löytyi vuoden 1908 elokuussa 11 senttimetriä korkea Venus-patsas eli kivikautinen alastonta naishahmoa kuvaava patsas. Tästä 29 000 vuotta vanhasta esineestä on sittemmin tullut erittäin kuuluisa, ja se onkin yksi tunnetuimmista varhaiskivikautisen taiteen esimerkeistä Euroopassa tai jopa koko maailmassa.

Nyt itävaltalaisjohtoinen ryhmä geologian, historian ja antropologian tutkijoita sanoo selvittäneensä 114 vuotta sitten löydetyn Willendorfin Venuksen kivimateriaalin salat.

Edellisen vuosisadan ajan tutkijoita on nimittäin askarruttanut patsaan materiaalissa kaksi asiaa. Ensiksikin patsaan materiaali itsessään on yllättävä. Se on veistetty ooliitti-nimisestä kivestä (kirjaimellisesti ”munakivi”), joka on lecabetonimaisista pyörylöistä rakentuva huokoinen ja usein fossiileja sisältävä kalkkikiven muoto.

Lehdistötiedotteen mukaan tämä materiaali on Venus-patsaiden joukossa ainutlaatuinen. Yleensä ne ovat luuta, tai jos kiveä, niin jotakin muuta kivilajia.

Koska ooliittia ei esiinny Willendorfin seudulla, tutkijat ovat arvailleet myös sitä, mistä ihmeestä kivimateriaali tai vaihtoehtoisesti valmis patsas on paikalle tuotu.

Nyt tietokonemikrotomografia eli huipputarkka kolmiulotteinen röntgenkuvaus paljasti Gerhard Weberin johtamille tutkijoille patsaan sisuksen rakenteen jopa 11 mikrometrin tarkkuudella. Tällaista kartoitusta Venus-patsaan sisuksista ei ollut ennen tehty.

Röntgenkuvien mukaan patsaan ooliittikivi on vielä tavallistakin huokoisempaa. Tämä selittänee sen käyttöä patsaassa: työstäminen oli helpompaa.

Willendorfin Venuksen rakeiden keskikooksi tutkijat mittasivat tieteellisen artikkelin mukaan 0,253 millimetriä. Kivessä on silti suurempikokoisia parin kolmen millimetrin kokoisia sulkeumia ja simpukankuoren siruja. Sellaisten irti lohkeaminen on oletettavasti aiheuttanut patsaaseen ikäviä koloja, jotka ovat siinä olleet löytämisestä asti.

Toiseksi tutkijat vertasivat rakennetta moniin ympäri Eurooppaa Ranskasta Länsi-Venäjälle tilattuihin ooliittinäytteisiin. Mikään noin 30 vertailukohdasta ei täsmännyt patsaaseen yli 200 kilometrin säteellä, mutta Alppien toiselta puolen Pohjois-Italiasta Gardajärven läheltä Sega di Alasta löytyvä kivi oli tilastollisten virheiden rajoissa identtistä.

Kiven alkuperä viittaa siihen, että Alppien yli kulki joko kauppareittejä, tai asukkaat itse olivat vaihtaneet asuinpaikkaansa vuoriston eteläpuolelta pohjoispuolelle.

Ooliteissa rakeiden keskikoko on kivilajin määritelmän mukaan 0,25–2 millimetriä. Niinpä patsaan ooliittikivi on hyvin hienojakoista.

2 millimetriä suurempirakeista kalkkikiveä nimitetään pisoliitiksi. Etymologialtaan nimet ovat kiintoisan ristiriitaiset, sillä pisoliitti kääntyisi kreikasta kirjaimellisesti ”hernekiveksi”. Suurempia pallukoita nimitetään siis herneiksi ja pienempiä pallukoita muniksi.

Tieteellinen artikkeli tutkimuksista on julkaistu Scientific Reports -lehdessä. Se on vapaasti luettavissa.




kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa keravankolli

  • Hero Member
  • Viestejä: 778
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9508 : Marraskuu 28, 2022, 17:57:13 »
Motiivia haastaa Suomen hallitus oikeuteen... Kuten Greenpeace, ja Suomen luonnonsuojeluliitto meinaavat. Tekevät vaan itsestään naurunalaisen tollasella tyhjänpäiväsellä haastolla. No mikäs siinä ku jollain tasolla muutenkin valtion tuilla pyörittävät toimintaansa.
...Mä kokeilen vaan sormella...

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5163
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9509 : Marraskuu 28, 2022, 21:53:33 »
Jos haluaa viedä miehelle (jota ei tunne hyvin) olutta, onko Sandels takuuvarma?
Mä en ehkä tunne yhtäkään miestä, joka ei tykkäisi Sandelsista 🤔

Letsmenoks, mitä mä sulle toin? Saattoi olla kyllä karhua.

Tie miehen sydämeen, olutta ja suihinotto! Ja no Enkuli 😁
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa PeTre

  • Full Member
  • Viestejä: 201
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9510 : Marraskuu 28, 2022, 21:56:49 »
Jos haluaa viedä miehelle (jota ei tunne hyvin) olutta, onko Sandels takuuvarma?
Mä en ehkä tunne yhtäkään miestä, joka ei tykkäisi Sandelsista 🤔

Letsmenoks, mitä mä sulle toin? Saattoi olla kyllä karhua.

Tie miehen sydämeen, olutta ja suihinotto! Ja no Enkuli 😁

Et tunne minuakaan, mutta en pidä Sandelsista. Mulle toimis Corona, Sol tms. Ja suihinotto samalla kun ottaa ensipuraisun jääkylmästä Coronasta. Ehkä vielä ”tuore” nuuska huulessa ja urheilua telkkarista

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5163
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9511 : Marraskuu 28, 2022, 22:00:18 »
Jos haluaa viedä miehelle (jota ei tunne hyvin) olutta, onko Sandels takuuvarma?
Mä en ehkä tunne yhtäkään miestä, joka ei tykkäisi Sandelsista 🤔

Letsmenoks, mitä mä sulle toin? Saattoi olla kyllä karhua.

Tie miehen sydämeen, olutta ja suihinotto! Ja no Enkuli 😁

Et tunne minuakaan, mutta en pidä Sandelsista. Mulle toimis Corona, Sol tms. Ja suihinotto samalla kun ottaa ensipuraisun jääkylmästä Coronasta. Ehkä vielä ”tuore” nuuska huulessa ja urheilua telkkarista

Eli Sandels ei ole takuuvarma! 🤐
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Cece

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 2631
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9512 : Marraskuu 28, 2022, 22:05:43 »
Jos haluaa viedä miehelle (jota ei tunne hyvin) olutta, onko Sandels takuuvarma?
Mä en ehkä tunne yhtäkään miestä, joka ei tykkäisi Sandelsista 🤔

Letsmenoks, mitä mä sulle toin? Saattoi olla kyllä karhua.

Tie miehen sydämeen, olutta ja suihinotto! Ja no Enkuli 😁

Et tunne minuakaan, mutta en pidä Sandelsista. Mulle toimis Corona, Sol tms. Ja suihinotto samalla kun ottaa ensipuraisun jääkylmästä Coronasta. Ehkä vielä ”tuore” nuuska huulessa ja urheilua telkkarista

Eli Sandels ei ole takuuvarma! 🤐

Kyllä mulle ainakin kelpais😘
Helläkätinen herrasmies lassie

Poissa Vieras1442

  • Hero Member
  • Viestejä: 685
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9513 : Marraskuu 28, 2022, 22:06:47 »
Jos haluaa viedä miehelle (jota ei tunne hyvin) olutta, onko Sandels takuuvarma?
Mä en ehkä tunne yhtäkään miestä, joka ei tykkäisi Sandelsista 🤔

Letsmenoks, mitä mä sulle toin? Saattoi olla kyllä karhua.

Tie miehen sydämeen, olutta ja suihinotto! Ja no Enkuli 😁

Et tunne minuakaan, mutta en pidä Sandelsista. Mulle toimis Corona, Sol tms. Ja suihinotto samalla kun ottaa ensipuraisun jääkylmästä Coronasta. Ehkä vielä ”tuore” nuuska huulessa ja urheilua telkkarista

Eli Sandels ei ole takuuvarma! 🤐

Minulle maistuu Sandels ja aika moni kavereistakin siitä pitää. Sandels suihinoton aikana olisi tuplanautinto :blowjob:  ;D

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2045
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9514 : Marraskuu 28, 2022, 22:37:02 »
Onko kaikki "oharin" tekijät runkkareita?
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5163
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9515 : Marraskuu 28, 2022, 22:40:14 »
Onko kaikki "oharin" tekijät runkkareita?

Ei. Jotku on nilviäisiä tai kusipäitä. Runkkarin tunnistaa narisevasta mehustelusta 😁
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7756
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9516 : Marraskuu 30, 2022, 11:20:54 »
30.11.1939 klo 9:15 n-liiton lentokoneet pommittivat Helsinkiä ensimmäisen kerran. Talvisota alkoi.

Lakki päästä, kuten toisessakin ketjussa sanottiin.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5029
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9517 : Marraskuu 30, 2022, 11:34:51 »
Suojajoukot joutuivat ensimmäisinä kosketuksiin ...n kanssa aamukuuden tienoissa itärajalla 30.11.1939. - Tulivat hämärissä ketjuna kohti suomalaisten asemia, huudettiin pysähtymiskäsky mutta kun ne vaan jatkoivat niin seuraava käsky oli sitten tulikomento ja siitä se alkoi...

Verikauha päästä täälläkin.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15185
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9518 : Marraskuu 30, 2022, 12:08:08 »
Onkohan meillä Potterin kanssa samanlainen lahjatoive?  :laught:

”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras1442

  • Hero Member
  • Viestejä: 685
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9519 : Marraskuu 30, 2022, 12:25:13 »
Onkohan meillä Potterin kanssa samanlainen lahjatoive?  :laught:

Karhu kelpaisi hyvin minullekin :D