Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä mietit tänään?  (Luettu 988251 kertaa)

Poissa Thor Patsas

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2622
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9840 : Tammikuu 14, 2023, 16:25:23 »
Opin juuri Violalta uuden sanan eli frenulum. En tiennyt mikä se oli joten googletin sen ja samalla opin myös toisen sanan kuin fimoosi joka on ilmeisesti aika epämiellyttävä asia.

Aina oppii jotain uutta ja me kaikki tiedämme jotain mitä toinen ei tiedä ja niin eespäin.

Olen puhunut. Ugh!
Patsaan filosofia on että on parempi olla sellainen joka ryyppää ja treenaa kuin sellainen joka ei ryyppää eikä treenaa.

Toinen patsaan periaate on että ole herrasmies mutta poliittisesti epäkorrekti.

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9841 : Tammikuu 14, 2023, 18:24:05 »
Kattelin Monacon tarjontaa niin parikymppistä mallia sais hintaan 1 000-2 000€/h. Ei menis varmaan Suomessa kaupaks niin siks eivät tule tänne

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9842 : Tammikuu 14, 2023, 22:58:31 »
Mietin missä olin kun Lahden dopingtapaus tuli julki. En muista yhtään, mutta sen muistan kun menin kahville Ala-Tikkurilan Shellille samana päivänä kun Iltalööpin kansikuvassa oli Kyrön lääkelaukku kyseisen Shellin pihalta.

Muistan sen siitä kun hauskana heitin myyjälle: "onpas tuttu asema tuossa kuvassa". Oli ilmeisesti jo kuullut asiasta aiemmilta asiakkailta. Hitto, että oli pahalla päällä

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2057
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9843 : Tammikuu 14, 2023, 23:04:56 »
Mietin missä olin kun Lahden dopingtapaus tuli julki. En muista yhtään, mutta sen muistan kun menin kahville Ala-Tikkurilan Shellille samana päivänä kun Iltalööpin kansikuvassa oli Kyrön lääkelaukku kyseisen Shellin pihalta.

Muistan sen siitä kun hauskana heitin myyjälle: "onpas tuttu asema tuossa kuvassa". Oli ilmeisesti jo kuullut asiasta aiemmilta asiakkailta. Hitto, että oli pahalla päällä

Itse olin keskiössä eli Lahdessa
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Thor Patsas

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2622
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9844 : Tammikuu 14, 2023, 23:10:12 »
^^ Muistan kun se tapahtui. Asuin silloin Jyväskylässä. Nykyään asun jostain syystä Lahdessa. Mietin että miten ihmeessä päädyin tänne?
Patsaan filosofia on että on parempi olla sellainen joka ryyppää ja treenaa kuin sellainen joka ei ryyppää eikä treenaa.

Toinen patsaan periaate on että ole herrasmies mutta poliittisesti epäkorrekti.

Poissa M.U. Tiainen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2680
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9845 : Tammikuu 14, 2023, 23:14:13 »
Muistan että vähän sen käryn jälkeen oli joku irvileuka kaupassa kirjoittanut siihen pahvilootaan, missä Karpaasi- sinapit oli: Hemohes.

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9846 : Tammikuu 14, 2023, 23:35:29 »
^ ^^ ^^^

Niistä oli ihan hauskoja nimiväännöksiä tuolloin:

Kari-Pekka Käry, Sami R. Epo jne.

Poissa Puutarhuri

  • Sr. Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 1513
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9847 : Tammikuu 15, 2023, 00:15:53 »
Pitäisikö jo mennä pehkuihin eikä lillua täällä :laught:
Antaa kaikkien kukkien kukkia

Poissa keravankolli

  • Hero Member
  • Viestejä: 782
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9848 : Tammikuu 15, 2023, 05:39:51 »
Mä olin talvilomalla silloin dopingkäryn aikana,ja seurannu niitäkin kisoi himassa. Eikä tiedonkulku ollu silloin tällä tasolla kuin nykyään,niin muistaa ku tekstitvn,ja radion kautta seuras tapahtumia.
Aiheeseen liittyvä vitsi,Jari Tervon lanseeramana:
Mikä on punainen,ja puhisee?? Paavo M.Petäjä dopingtiedotustilaisuudessa  :laught:
...Mä kokeilen vaan sormella...

Poissa Puutarhuri

  • Sr. Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 1513
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9849 : Tammikuu 15, 2023, 21:18:40 »
Tajusin tänään että en ole syönyt lihaa sitten torstain, en ollut etukäteen tällaista suunnitellut, kaupasta vaan ei tarttunut mukaan lihatuotteita. Perjantain pizzakin oli vegaaninen ;D
Antaa kaikkien kukkien kukkia

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9049
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9850 : Tammikuu 15, 2023, 21:35:15 »
^ Miten olet vielä hengissä!!!! Mulla pisin aika ilman lihaa on ollut joku 8 tuntia ja melkein jo menehdyin. Tässä juuri Rauli kissan kanssa lihaa syödään  :inlove:
Why so fragile?

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9851 : Tammikuu 16, 2023, 15:16:29 »
Olenkohan minä vähän erilainen nuori, kun muut kauhistelee iltalööpin kannen sotajuttuja niin minä kauhistelen kun tappajasyöpään on löydetty lääke?

Tuo käyrä on katastrofaalinen

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5286
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9852 : Tammikuu 16, 2023, 19:57:20 »
Mietin tätä trans-asiaa kun translaista on ollut keskustelua. Menin trans-osioon ja koitin katsoa olisiko siellä tällainen "omia ajatuksia asiaan liittyen" ketju (muistaakseni joskus oli) mutta kun en löytänyt sellaista kahdelta ensimmäiseltä sivulta niin kirjoitan sitten tähän.

Translaki niinkuin se nyt on, on minulle ihan ok. En hirveän tarkkaan ole asiaa seurannut mutta näin mainintaa joidenkin kokoomuslaisten kansanedustajien huolesta jonka mukaan mies voi armeijaa vältelläkseen ilmoittaa olevansa nainen. No joo, en kiistä mahdollisuutta mutta pidän tuollaista aika merkityksettömänä ja tuon pelon esillenostaminen on minusta kokonaisuudessaan ikäänkuin kärpäsen ampumista norsupyssyllä.

Siis kuten jo sanoin, systeemi jossa ihminen saa ilmoittaa sukupuolensa sen mukaan miten itse kokee on minulle ok. En vastusta lakia. Silti, asiaan liittyy jotakin jota en vain ymmärrä. Minusta sukupuoli ei ole mielipide tai kokemusasia, minun mielestäni ihmisen sukupuolen määrittää yksiselitteisesti se, kumman sukupuolen sukupuolielimet hänellä syntyessään on. Sukupuolella ei ole _minun mielestäni_ mitään tekemistä minkään muun asian kanssa, ei esimerkiksi sen miten ihminen kokee erilaisia asioita. Ihmisethän ovat erilaisia ja kokevat asioita eri tavoilla.

Jos joku "sukupuolielimiltään mies" kertoo minulle että hän kokee olevansa nainen ja haluaa tulla puhutelluksi naisena, kunnioitan ja arvostan hänen näkemystään enkä varsinkaan tee mitään mikä hankaloittaisi henkilön toivetta tai elämää naisena. On vain niin että ajattelen asiasta sikäli eri tavalla, kuten kerroin. Minusta sukupuoli on ihmisessä samanlainen asia kuin vaikkapa veriryhmä: syntymän yhteydessä saatu ominaisuus johon ihminen ei voi mitenkään vaikuttaa. Tiedän että nämä asiat eivät ole verrannollisia koska ihmisellä ei ole omaa kokemusta veriryhmästä toisin kuin sukupuolesta.

Lisäksi näkemykselläni ei ole tarkoitus loukata yhtään ketään millään tavalla. Tavallaan ajattelen niinkin tai ainakin pidän mahdollisena että yleinen käsitys sukupuolista voi liittyä aikaan - nykyisin on voimassa ja yleisesti hyväksyttynä ajatus siitä että sukupuoli on ihmisen oma kokemus mutta vaikkapa kahdensadan vuoden kuluttua voi olla että yleisemmin tunnustetaan ajatusta jonka kerroin omakseni.

Lisäksi minua harmittaa monet asioihin liittyvät turhat puheet ja saivartelu. Eräs tällainen on trans-vastustajien vertaus "eikö ihmisen ikäkin ole kokemus jos sukupuolikin on" ja huomauttelu siitä että kyseinen päättely on hyväksyttävä ja tullaan väistämättä hyväksymään jos sukupuolikin on kokemus. Toisaalta harmittaa se että jos omissa päättelyissään ja ajatuksissaan päätyy erilaiseen lopputulokseen kuin mikä on vallalla oleva käsitys, saa osakseen leiman transfobiasta.

Minun kohdallani ainoa mieleeni tuleva trans-väen oikeuksiin liittyvä vaatimus jota vastustan on trans-naisten oikeus osallistua naisten sarjaan kilpaurheilussa mutta se onkin jo toinen juttu ja eipä siitä sen enempää.

Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9853 : Tammikuu 17, 2023, 11:42:18 »
^kokoomuksen motiivit jarruttaa translakia kyllä hämmentää....tekosyynä keksivät, että ovat huolissaan jos joku sukupuolen korjauksella aikoo välttää varusmiespalveluksen. Kokoomuslaiset voisivat kysyä vaikka Halla-aholta, että onko Jussi oikeasti nainen kun ei mennyt inttiin. Kokoomuksen motiivi kait estää lain voimaantulo tai pyrkiä muuttamaan sitä on, että kukaan nainen ei voisi muuttaa sukupuoltaan mieheksi, jotta pääsisi joskus kokoomuksen puheenjohtajaksi.
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9854 : Tammikuu 17, 2023, 14:01:23 »
Ai näitä iskän pieniä tytöntylleröitä. Persearskaa mukaillen: 20 miljoonaa kun maksatte niin ahdistaa aika vähän😁

"Waissel kertoo saaneensa tappouhkauksia sen jälkeen, kun hän esiintyi ohjelmassa. Uhkaukset johtivat itsetuhoisten ajatusten lisäksi paniikkikohtauksiin.

– Ohjelma pilasi elämäni, Waissel kertoo Timesin haastattelussa."
 https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/fa0378ac-a539-41ca-a05e-b0e148fee3b1

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9855 : Tammikuu 17, 2023, 16:17:46 »
Mietin, että suomen kieli on tyhmän kuuloinen verratuna esim. englannin kieleen.

Every action has a reaction vs. jokaisella aktiolla on reaktio

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5286
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9856 : Tammikuu 17, 2023, 16:34:38 »
Kokoomuslaiset voisivat kysyä vaikka Halla-aholta, että onko Jussi oikeasti nainen kun ei mennyt inttiin.
Aiheen käsittelyn tekee raskaaksi se että siihen liittyy paljon väärinymmärryksiä jotka vaikuttavat tahallisilta jolloin tarkoitus on yrittää vierittää keskustelua sivuraiteille ja varmistaa että se ei pysy asiallisena.

Asepalveluksen voi Suomessa suorittaa varusmies- tai siviilipalveluna jonka Jussi Halla-aho on tehnyt. Tällaisia henkilöitä mainittujen kokoomuslaisten huoli ei ei koske. En yhtään epäile etteikö vihervasemmisto omassa somessaan olisi tehtaillut koko joukon "onko Jussi Halla-aho oikeasti nainen?"-meemejä mainituin perustein. Tälläinen on juuri sitä missä vihervasemmisto on "parhaimmillaan".

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9857 : Tammikuu 17, 2023, 17:52:47 »
Harvinaisen suoraselkäinen nainen. Ei lähtenyt selittelemään eikä syyttämään muita. Harmi paraurheilulle, mutta niin se menee välillä, virheitä sattuu:

"Suomen Paralympiakomitea ei saa opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämää vuotuista valtionavustusta tälle vuodelle. Syy on äärimmäisen nolo ja harmillinen: hakemus valtionavustuksesta jätettiin myöhässä ministeriön asettamasta takarajasta, joka oli 1. joulukuuta 2022.

Paralympiakomitean pääsihteeri Riikka Juntunen myöntää jättäneensä hakemuksen vasta seuraavana päivänä takarajan jälkeen eli perjantaina 2. joulukuuta.

Vahingon mittakaava Paralympiakomitealle on järkyttävä, sillä järjestön vuosibudjetti on 3,36 miljoonaa euroa, ja vuoden 2022 yleisavustuksen suuruus oli 2 060 000 euroa"

Mutta nyt tullaan käsittämättömään asiaan jos lausahdus pitää paikkansa:

"Parahuippu-urheiluun avustuksen menettämisellä ei Paralympiakomitean tiedotteen mukaan ole juurikaan vaikutusta"

Vittu oikeesti. Kolmen miltsin budjetista raapaistaan kaks miltsiä pois niin ei vaikuta urheiluun. Mihin vittuun se raha menee?

Joko Rouva Juntuselta pääsi ihan helvetinmoinen vuosisadan lapsus tai sitten valtiota nussitaan silmään paraurheilijoiden kustannuksella ja raskaasti. Jos jälkimmäinen niin todella paljon pienemmästä on aloitettu poliisitutkintoja. Toivottavasti oli lapsus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jarkyttava-erehdys-hakemus-myohastyi-paivalla-yli-kahden-miljoonan-euron-tuki-jaa-saamatta-tassa-tilanteessa-ei-lohduta/8613364#gs.mvukw2

Poissa PeTre

  • Full Member
  • Viestejä: 202
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9858 : Tammikuu 17, 2023, 19:06:57 »
Harvinaisen suoraselkäinen nainen. Ei lähtenyt selittelemään eikä syyttämään muita. Harmi paraurheilulle, mutta niin se menee välillä, virheitä sattuu:

"Suomen Paralympiakomitea ei saa opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämää vuotuista valtionavustusta tälle vuodelle. Syy on äärimmäisen nolo ja harmillinen: hakemus valtionavustuksesta jätettiin myöhässä ministeriön asettamasta takarajasta, joka oli 1. joulukuuta 2022.

Paralympiakomitean pääsihteeri Riikka Juntunen myöntää jättäneensä hakemuksen vasta seuraavana päivänä takarajan jälkeen eli perjantaina 2. joulukuuta.

Vahingon mittakaava Paralympiakomitealle on järkyttävä, sillä järjestön vuosibudjetti on 3,36 miljoonaa euroa, ja vuoden 2022 yleisavustuksen suuruus oli 2 060 000 euroa"

Mutta nyt tullaan käsittämättömään asiaan jos lausahdus pitää paikkansa:

"Parahuippu-urheiluun avustuksen menettämisellä ei Paralympiakomitean tiedotteen mukaan ole juurikaan vaikutusta"

Vittu oikeesti. Kolmen miltsin budjetista raapaistaan kaks miltsiä pois niin ei vaikuta urheiluun. Mihin vittuun se raha menee?

Joko Rouva Juntuselta pääsi ihan helvetinmoinen vuosisadan lapsus tai sitten valtiota nussitaan silmään paraurheilijoiden kustannuksella ja raskaasti. Jos jälkimmäinen niin todella paljon pienemmästä on aloitettu poliisitutkintoja. Toivottavasti oli lapsus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jarkyttava-erehdys-hakemus-myohastyi-paivalla-yli-kahden-miljoonan-euron-tuki-jaa-saamatta-tassa-tilanteessa-ei-lohduta/8613364#gs.mvukw2

Paraurheilu on omiin silmiin aina näyttäytynyt jotenkin aitona ja puhtaana. Urheilun iloa ylimmillään ja rehtiä kilpailua yli lajirajojen ikään, kokoon, sukupuoleen tai vammaan katsomatta. Nyt kun sitten selviää, että parin miljoonan avustus onkin ilmeisesti mennyt liiton setien ja tätien ylläpitoon, eikä urheilijoille, niin tulee kyllä paska olo. Ihminen on kyllä kusipäisin eläin mitä on olemassa

Samaan hengenvetoon täytyy tietysti odotella, että selviää tämäkin kuvio kunnolla

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #9859 : Tammikuu 17, 2023, 19:24:58 »
^ Juu, toivottavasti oli vaan harkitsematon lehdistötiedote. Ei tyrmätä suorilta