Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ylipainoisuus  (Luettu 6821 kertaa)

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #20 : Marraskuu 28, 2020, 12:09:32 »
Kysymyksessä oli erittäin lihava tapaus.

Vaikeasti lihava bmi varmasti yli 50. Lisäksi tyyppi ei ollut kun ehkä 165- 170 cm pitkä, mieheksi siis aika lyhyt joten voitte kuvitella miltä näyttää tuon pituinen ihminen kun painaa lähelle 200 kg. Ihmettelen vieläkin kuinka hitossa tyyppi oli edes päässyt mun luokse. Veikkaan että sillä oli täytynyt olla avustaja ainakin autossa mukana, kun avasin sille oven niin oli silti ihan hiestä märkänä vaikka hissilläkin pääsi kerrokseen jossa mun vastaanotto tuolloin oli. Kaikin tavoin koitin sille olla mieliksi ja ymmärtää, mutta itkua pukkasi kun esitti vaatimuksiaan ja vielä kehtasi läimäyttää mua päähän kun en sen mielestä imenyt tarpeeksi hyvin. Ime siinä sitten kun kulli on jossain helvetin syvällä ihran seassa.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #21 : Marraskuu 28, 2020, 15:40:46 »
Antti Railio/Suurin pudottaja grrr...kaikki melkein 200 kg otamme ilolla vastaan.
En omissa asiakkaissassani ole huomannut, että merkittäväkään ylipaino korreloi millään lailla vähävaraisuuden tai epähygieenisyyden kanssa. Joten en usko pätkääkään veerasin tai KP:n googlettamiin keittiötason stereotypioihin.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #22 : Marraskuu 28, 2020, 16:33:21 »
Keittiöpsykologiaahan tuon oli tarkoituskin olla :) Mutta siis sehän on selvä, että vähävaraisuus on keskittynyt painavammin niihin väestönosiin, jotka eivät osu meidän asiakaskuntaamme. Eli suomeksi köyhillä ei yleensä ole rahaa käydä huorissa.

Ja minä olen huomannut, että normaalipainoisten ihmisten osuus on asiakaskunnassani todella suuri. Eli jos asiakaskunnassani on vähän köyhiä ja paljon normaalipainoisia, niin se viittaisi siihen, että ylipainoisuus ja vähävaraisuus korreloivat keskenään. Se on vain mielenkiintoinen huomio, ei sen enempää. Yksilötasolla asiakkaaksi ovat kuitenkin tervetulleita kaikki, jotka eivät ole perseestä.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #23 : Marraskuu 28, 2020, 16:37:37 »
Ai jaa, minun asiakkaat koostuu suurimmaksi osaksi varakkaista ja vatsakkaista yritysjohtajista.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15333
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #24 : Marraskuu 28, 2020, 17:38:53 »
^
 ;D
Vittu mää putosin tälle.  ;D
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (119)
  • Viestejä: 3037
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #25 : Marraskuu 28, 2020, 17:45:28 »
Keittiöpsykologiaahan tuon oli tarkoituskin olla :) Mutta siis sehän on selvä, että vähävaraisuus on keskittynyt painavammin niihin väestönosiin, jotka eivät osu meidän asiakaskuntaamme. Eli suomeksi köyhillä ei yleensä ole rahaa käydä huorissa.

Ja minä olen huomannut, että normaalipainoisten ihmisten osuus on asiakaskunnassani todella suuri. Eli jos asiakaskunnassani on vähän köyhiä ja paljon normaalipainoisia, niin se viittaisi siihen, että ylipainoisuus ja vähävaraisuus korreloivat keskenään. Se on vain mielenkiintoinen huomio, ei sen enempää. Yksilötasolla asiakkaaksi ovat kuitenkin tervetulleita kaikki, jotka eivät ole perseestä.

Tuskinpa tosiaan vähävaraisimpia meidän asiakaskunnassa näkyy.

Mulla on sama havainto kuin veeraksella, asiakkaat usein tuntuvat ajattelevan että jos on vähän vatsaa niin sillä tarkoitettaisiin jo näitä isoja miehiä. Mutta se että on vatsaa/ylipainoa ei ole mun kokemuksen mukaan mikään haaste näissä hommissa, ennen kuin paino alkaa huitelemaan siellä lähemmäs 200 kiloa. Silloinkin se on yleensä vain tekemisskaalaa rajoittava tekijä, ei kokonaan hommat estävä. Mutta toki asiakkaan pitää tuossa kokoluokassa ymmärtää, että ne hänen mitat tulee rajoittamaan sitä mitä voidaan tehdä. Ja suurimmaksi osaksi isot asiakkaat tämän kyllä mun kokemuksen mukaan tiedostavatkin & hyväksyvät. Yleensä se on silloin käsitöitä ja ehkä suikkaria jos asiakkaan mitat sen mahdollistaa.
Ja kaikki ovat tervetulleita jotka asiallisesti käyttäytyvät :)
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Kuopiossa su-ma 12.-13.5.!

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 302
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #26 : Marraskuu 28, 2020, 17:55:37 »
Ai jaa, minun asiakkaat koostuu suurimmaksi osaksi varakkaista ja vatsakkaista yritysjohtajista.

Omalla mainoksellaan ja käyttäymisellään voi vaikuttaa siihen mitä oven taakse ilmestyy.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #27 : Marraskuu 29, 2020, 08:30:22 »
Omalla mainoksellaan ja käyttäymisellään voi vaikuttaa siihen mitä oven taakse ilmestyy.

Jos alkaa asettamaan asiakkaille liian tarkkoja vaatimuksia ulkoisen olemuksen suhteen, niin sen jälkeen saa pyöritellä peukaloitaan.

Ylipainoakin on joskus vaikea määritellä koska eri ihmisillä rasva jakaantuu tasaisesti ympäri kehoa, tiettyyn osaan tai katoaa pituuteen esimerkiksi parimetrisellä miehellä. Mulla on vuosikausia ollut neutraalit perusvaatimukset, ei kännissä, maksukykyä riittävästi ja asialliset käytöstavat. Muita rajoituksia ei ole koskaan ollut. Hetken harkitsin oikeasti laitanko ilmoitukseen että ei ylipainoisille-vaatimuksen mutta luovuin siitä sitten. Tämäkin tyyppi olisi ollut tervetullut uudelleen asiakkaaksi ellei olisi käyttäytynyt kokoon ja tilanteeseen nähden ylimielisesti eikä olisi rikkonut omaisuuttani.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #28 : Marraskuu 29, 2020, 09:52:50 »
Kun kerran saa keskustella asiakkaiden ylipainosta, niin tasapuolisuuden vuoksi menee saman otsikon alle keskustella palveluntarjoajien ylipainosta.
Tuli varmaan selväksi, että fanitan vatsakkaita miehiä ja olen huomannut ihan foorumiannin perusteella fanittavani myös paria uutta isoa, ihan sikahauskaa tyttöä. Jossain kirjoitin, että jos on läskiä ja lotinaa, niin sen on syytä olla perseessä eikä korvien välissä ihan terveydellisistäkin syistä.
Jos minua raukkaa olisi ruokittu riittävästi ja olisin ns iso nainen. Kun joku tulisi urputtamaan minun ulkoisesta olemuksesta silloin, niin tekisin nimarat ja sanoisin haista vittu perkele saatana kukkakeppi.
Pitää elää tarpeeksi kauan, että ymmärtää asioita. Minulla on muuten syntymäpävä 3.12. Voin laittaa tilinumeron yksärillä,
postilaatikko varmaan taas tukkeutuu, mutta vastaan sinulle mahdollisimman pian ;D

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 302
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #29 : Marraskuu 29, 2020, 12:44:57 »
Omalla mainoksellaan ja käyttäymisellään voi vaikuttaa siihen mitä oven taakse ilmestyy.

Jos alkaa asettamaan asiakkaille liian tarkkoja vaatimuksia ulkoisen olemuksen suhteen, niin sen jälkeen saa pyöritellä peukaloitaan.

Ylipainoakin on joskus vaikea määritellä koska eri ihmisillä rasva jakaantuu tasaisesti ympäri kehoa, tiettyyn osaan tai katoaa pituuteen esimerkiksi parimetrisellä miehellä. Mulla on vuosikausia ollut neutraalit perusvaatimukset, ei kännissä, maksukykyä riittävästi ja asialliset käytöstavat. Muita rajoituksia ei ole koskaan ollut. Hetken harkitsin oikeasti laitanko ilmoitukseen että ei ylipainoisille-vaatimuksen mutta luovuin siitä sitten. Tämäkin tyyppi olisi ollut tervetullut uudelleen asiakkaaksi ellei olisi käyttäytynyt kokoon ja tilanteeseen nähden ylimielisesti eikä olisi rikkonut omaisuuttani.

Siksi tämä ketju onkin erikoinen.
Osa hupakoista katuu jälkikäteen miten ihmeessä niinkin lihava edes pääsi tapaamaan.
Vaikka itse alkujaan on suostunut tapaamaan kaikkia ilman mitään rajoituksia.

Poissa Vieras0282

  • Hero Member
  • Viestejä: 736
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #30 : Marraskuu 29, 2020, 13:18:39 »
^ No, minullekin on joskus tullut asiakkaaksi just ja just kävelemään pystyvä herrasmies joka viestittelyssä kertoi jotenkin olevansa roteva nallekarhu. Ei siinä mitään, saatiin mekin hommat hoidettua ja oli hiton hauska mies vielä  ;D
Ei kaikki osaa tai halua kertoa todellista tilaa. Ja kuten monet täällä mainitsivat on vaikea laittaa mitään painorajaa ilmoitukseen kun sitten moni vähänkin vatsakas olettaa ettei ole tervetullut. Vaikka on kaukana sängynrikkomispainosta.

Ja nyt kun sivuttiin sihteerin läskejä, pitkillä jaloilla on helppo nousta isommankin ratsun päälle 😃

Nimim. Oikeasti IsoPerseinen nainen

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1540
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #31 : Marraskuu 29, 2020, 15:42:30 »
Antti Railio/Suurin pudottaja grrr...kaikki melkein 200 kg otamme ilolla vastaan.
En omissa asiakkaissassani ole huomannut, että merkittäväkään ylipaino korreloi millään lailla vähävaraisuuden tai epähygieenisyyden kanssa. Joten en usko pätkääkään veerasin tai KP:n googlettamiin keittiötason stereotypioihin.

On vielä syytä painottaa, että paino ei liity mitenkään ihmisarvoon.
Vaan se, että jos puolet asiakkaista ei ole ylipainoisia, toisin kuin noin puolet suomalaisista, voi selittyä sillä, että hyvätuloisilla on mahdollisuuksia terveellisiimpiin elintapoihin ja vähemmän kroonista stressiä (rahatilanteesta). Stressihän voi olla taustatekijä ylipainolla.

Mä painotin just sitä, että mulle on jäänyt kammo yksittäisistä tapauksista ja todennäköisesti huono tuuri. Suurinhan osa asiakkaista osaa huolehtia hygieniastaan tavallisesti.
En halua luoda kenellekään lisää kehopaineita (tai syrjiä ulkonäön takia) ja uskon, että painotettuani enemmän hygieniaa tämä menee asiakkaille hyvin perille.

Vähävarainen voi olla hoikka ja hyvätuloinen ylipainoinen. Kyse on siitä, kuinka yleistä se on tietyssä elämäntilanteessa. Korostan vielä sitä, että Suomessa ylipaino on terveysuhka, josta kärsii niin vähävaraiset kuin rikkaatkin.
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15333
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #32 : Marraskuu 29, 2020, 15:49:37 »
On vielä syytä painottaa, että paino ei liity mitenkään ihmisarvoon.
Tottakai se liittyy siinä vaiheessa, jos ylipainoisuus on este asiakkuudelle.
Tosin täytyy aina muistaa, että jokaisella on oikeus valita asiakkaansa.

Hygieniasta huolehtiminen pitäisi olla jokaiselle tärkeä asia ja tytöille ei pidä likaisena mennä.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #33 : Marraskuu 29, 2020, 15:52:15 »
Ihmisarvolla ja huora-asiakkuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Eläkkeellä.

Poissa Pukumies40

  • Full Member
  • Viestejä: 132
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #34 : Joulukuu 01, 2020, 01:39:51 »
En omissa asiakkaissassani ole huomannut, että merkittäväkään ylipaino korreloi millään lailla vähävaraisuuden tai epähygieenisyyden kanssa. Joten en usko pätkääkään veerasin tai KP:n googlettamiin keittiötason stereotypioihin.


https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/148286

Terveellisten elintapojen, korkean koulutuksen ja varakkuuden yhteys on nykymaailmassa kiistaton fakta. Poikkeuksia toki löytyy joka suuntaan, mutta sellaisilla jonkin asian todistelu kertoo siitä, ettei ymmärrä alkuunkaan miten tilastot toimii.

Tänä päivänä kaikille on tarjolla tieto siitä miten liikkua ja syödä jotta pysyisi kunnossa. Ei se rahastakaan takuulla jää kiinni. Sen sijaan kyky tiedon omaksumiseen ja elämänhallintaan lienee tässä se olennainen asia. Dippainssiksi ei valmistu sattumalta eikä tuurilla suuryrityksen johtoon pääse kuin Turhapuro. Se on ainakin jossian vaiheessa vaatinut raakaa työtä ja pitkiä päiviä. Tuollainen henkilö todennäköisemmin pystyy ohittaan sen karkki-, olut- ja sipsihyllynkin kaupassa. Ja jaksaa vääntäytyä aamulenkille vähän huonommassakin kelissä.

Mutta se on ehdottomasti hyvä, että makuja on monenlaisia ja toivoisi, että ylipainon vuoksi ei tule kukaan syrjityksi. Toki seksinmyynnissä jos jossain, myyjällä pitää olla oikeus valita asiakkaansa. Mielummin täsmällinen ja tylykin ilmoitus kuin ovelta käännytys.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 01, 2020, 01:45:52 kirjoittanut Pukumies40 »

Poissa Kukkakeppi

  • Newbie
  • Viestejä: 25
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #35 : Joulukuu 01, 2020, 17:43:42 »
Kun kerran saa keskustella asiakkaiden ylipainosta, niin tasapuolisuuden vuoksi menee saman otsikon alle keskustella palveluntarjoajien ylipainosta.
Tuli varmaan selväksi, että fanitan vatsakkaita miehiä ja olen huomannut ihan foorumiannin perusteella fanittavani myös paria uutta isoa, ihan sikahauskaa tyttöä. Jossain kirjoitin, että jos on läskiä ja lotinaa, niin sen on syytä olla perseessä eikä korvien välissä ihan terveydellisistäkin syistä.
Jos minua raukkaa olisi ruokittu riittävästi ja olisin ns iso nainen. Kun joku tulisi urputtamaan minun ulkoisesta olemuksesta silloin, niin tekisin nimarat ja sanoisin haista vittu perkele saatana kukkakeppi.
Pitää elää tarpeeksi kauan, että ymmärtää asioita. Minulla on muuten syntymäpävä 3.12. Voin laittaa tilinumeron yksärillä,
postilaatikko varmaan taas tukkeutuu, mutta vastaan sinulle mahdollisimman pian ;D

Kukkakeppi mainittu!
Aina haistan vittua kun vain on naaman lähellä  :)
Mihinkäs sotamies on matkalla? Inariin susia naimaan...

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ylipainoisuus
« Vastaus #36 : Joulukuu 09, 2020, 18:49:39 »
Ylipaino, helppo tapa varsinkin anonyymisti kiusata toista ihmistä.
Jos saan vähän avata omaa suhtautumistani ylipainoon. Minä en koskaan ole ollut ylipainoinen, mutta netin ihmemaailma on antanut minulle aseen ylipainon vuoksi ohittaa mielipiteet, jotka eroavat omistani.
Keittiöpsykologina sanoisin, että minulla ei koskaan ollut tyttökavereita lapsena, kun iskän mielestä juuri kukaan ei ollut sovelias ystäväkseni. Sen takia kun en kuulunut joukkoon, minua kiusattiin kouluaikana, tytöt oli niitä kiusaajia ja syrjijöitä. Aikuisiällä naiset ei vaan kukaan kokeneet minun kanssa yhteenkuuluvuutta. Minun kaverit ja harrastukset onkin aina olleet miesten maailmasta.
Palveluntarjoajana olen tuonut monesti esiin, että miehissä pidän isoista ja vatsakkaista. Miksi sitten en voinut ennen pitää isoista ja vatsakkaista naisista. He ovat samanlaisia naisia kuin minä iloneen ja suruineen, heitä sattuu ihan yhtä paljon kun minuakin.
Pyydän anteeksi niiltä naisilta, joita olen painon vuoksi joskus jossain haukkunut. Täällä on parisen hienoa naista, jotka on omalla upealla olemassaolollaan saaneeet minut ajattelemaan. Ja nyt kun tiedostan asian, niin ehkä vielä joskus löydän jostain ihan oikean tyttöystävän.