Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi  (Luettu 34396 kertaa)

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #20 : Marraskuu 19, 2020, 20:11:49 »

^
Sanoppa muuta. ;D
Amator

Poissa Joro76

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1939
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #21 : Marraskuu 19, 2020, 20:20:03 »
Tulipa tässä mieleen et jos on jo rohissu ne jarrut hetken ni saattaa olla että ne jarrulevytkin on jo paskana. Harmi kun niin kaukana.

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #22 : Marraskuu 19, 2020, 21:23:02 »
Nyt helvetti Turun turskat Kilikellolle auto kuntoon! Kilikello on Tampereen ajoilta yksi parhaista hupakkokokemuksistani evör ja todella kaunis nainen.

Jos ei omat korjaustaidot riitä, niin itse vaikka maksaisin sen korjauksen ja ilolla ottaisin vastaan kompensaation luonnossa!

 :-* Oi, ikuinen ikävä Tampereelle <3 Olen ilahduttavasti jo muutamia yksityisviestejä kuitenkin saanut, ja jos kaikki menee hyvin niin ehkä alkuviikosta joku herrasmies niiden parissa jo puuhastelee ;) Jännittävää!


 
Itse menisin liikkeeseen ihan ja vakuutusten takia.

Jossakin asiassa on tyhmää säästää ja jossakin viisaasta. Life is Life.

Anna Penalle pillua ja kerro miten kävi.

Nääh, mä lähdin jo pihistelylinjalle kun ostin puolen tonnin auton. Tyhmältä tuntuis sellaiseen syytää rahaa, en mä edes tiedä mitään autoista tai osaa arvioida räjähtääkö siitä joku muu osa-alue hetkenä minä hyvänsä käsiin  8) Sit vielä jos tää oikeesti onnistuu ja on mahdollista saada se kondikseen ilman rahallista panosta, vähemmällä stressillä ja vielä niin että pääsee itse seuraamaan toimenpidettä ja prosessia niin ei tunnu kyl hankalalta valinnalta ;D  Hävettää miten vähän ymmärrän autojen päälle, ois siistiä nähdä ihan konkreettisesti mistä joku jarru ees oikeasti koostuu ja miten se toimii.
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Sowhat

  • Hero Member
  • Viestejä: 639
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #23 : Marraskuu 20, 2020, 00:11:59 »

Mä en ymmärrä autoista mitään, mutta mulla olis käytetyt Volvon kesärenkaat. Irtoiskohan niillä?
Hupakointia jo kuudella vuosikymmenellä

Poissa ReyX

  • Jr. Member
  • Viestejä: 76
  • * Kelpo kaveri
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #24 : Marraskuu 20, 2020, 16:56:51 »
Moi

"vielä jos tää oikeesti onnistuu ja on mahdollista saada se kondikseen ilman rahallista panosta"

Ilmaiseks tästä ei selviä, vaikka remontti tulis maksutta.
Uusiksi voi mennä...jarrurummut ja/tai levyt. Jarrupalat ja/tai kengät. Jarrusylinterit voi olla jumissa. Joissakin jarrulevyissä on pyöränlaakeri yhdessä ja menee nekin uusiksi.
Joudut tyttö hyvä varaosamyyjällekin vilauttamaan piparia. ;)

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #25 : Marraskuu 20, 2020, 17:02:35 »
No hei 500 eken autoa ei kantsi edes korjata. Ostakaa joku tytölle auto ja käykää painamassa.

Poissa CoinMint

  • Full Member
  • Viestejä: 160
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #26 : Marraskuu 20, 2020, 17:24:16 »
No hei 500 eken autoa ei kantsi edes korjata. Ostakaa joku tytölle auto ja käykää painamassa.


Kannattaa se korjata jos on tosi ihku auto. Jos siihen saa katsastuksessa leiman niin siitä tulee 750€ arvoinen. Ihkulla autolla on aina käyttöarvo.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #27 : Marraskuu 20, 2020, 17:38:20 »
Eli Kilikellon kantsisi huhuilla täällä katsastusmiestä eikä autonkorjaajaa ;D Ihkulla katsarilla on aina käyttöarvo, muistan eräänkin... himpun pitkä juttu.

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #28 : Marraskuu 20, 2020, 19:36:48 »
No hei 500 eken autoa ei kantsi edes korjata. Ostakaa joku tytölle auto ja käykää painamassa.


Kannattaa se korjata jos on tosi ihku auto. Jos siihen saa katsastuksessa leiman niin siitä tulee 750€ arvoinen. Ihkulla autolla on aina käyttöarvo.

Joskus nuorempana ostiskelin käytettyjä autoja ja laitoin niitä kuntoon pikku rahalla jonka jälkeen myin voitolla eteenpäin ;D Vanha kaara jossa vuoden leima on haluttu ;D
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Jalmari

  • Hero Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 542
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #29 : Marraskuu 20, 2020, 19:44:45 »
Eli Kilikellon kantsisi huhuilla täällä katsastusmiestä eikä autonkorjaajaa ;D Ihkulla katsarilla on aina käyttöarvo, muistan eräänkin... himpun pitkä juttu.

Taitaa olla niin, että Kilikellon kannattaa huhuilla automyyjää ja hommaa itselleen "osamaksulla"  ;D  kunnossa olevan auton leimoineen yms.
Satunnainen matkailija mutkaisilla poluilla, kokemuksia etsimässä

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 301
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #30 : Marraskuu 20, 2020, 20:50:18 »
No hei 500 eken autoa ei kantsi edes korjata. Ostakaa joku tytölle auto ja käykää painamassa.

Jos huoralla ei ole itsellään sijoittaa kuin 500euroa, niin kyllä menee bisnekset huonosti.

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #31 : Marraskuu 20, 2020, 21:47:42 »

Mä en ymmärrä autoista mitään, mutta mulla olis käytetyt Volvon kesärenkaat. Irtoiskohan niillä?

Ei valitettavasti, mut mun autoon sopivilla talvirenkailla (asennuksen kera) sen sijaan saattais xD

No hei 500 eken autoa ei kantsi edes korjata. Ostakaa joku tytölle auto ja käykää painamassa.

Jos huoralla ei ole itsellään sijoittaa kuin 500euroa, niin kyllä menee bisnekset huonosti.

Ei tää ole rahasta kiinni, mä oon vaan pihi  ::) Pistän sen ylimääräisen rahan ennemmin osakkeisiin, ei oo autot ehkä ihan mun juttu sijoituskohteina  :-* 500€ auton arvonalenema on vahvalla mutulla muutenkin aika paljon pienempi kuin jonkun uudemman ja hienomman.. Seuraavaksi sijoitan kyllä varmaan johonkin parin tonnin farkkuvolvoon jos päädyn itse ostamaan, luulen että alkaa pikkuhiljaa ajotaidot olla jo sillä tasolla ettei parkeeratessa kolhi lyhtypylväisiin ihan yhtenään  ;D

Moi

"vielä jos tää oikeesti onnistuu ja on mahdollista saada se kondikseen ilman rahallista panosta"

Ilmaiseks tästä ei selviä, vaikka remontti tulis maksutta.
Uusiksi voi mennä...jarrurummut ja/tai levyt. Jarrupalat ja/tai kengät. Jarrusylinterit voi olla jumissa. Joissakin jarrulevyissä on pyöränlaakeri yhdessä ja menee nekin uusiksi.
Joudut tyttö hyvä varaosamyyjällekin vilauttamaan piparia. ;)

Kattelin vähän ja ei oo kyllä mitenkään kalliita osia noi itsessään kyseiseen automalliin, asennus sit toki eri juttu..

Eli Kilikellon kantsisi huhuilla täällä katsastusmiestä eikä autonkorjaajaa ;D Ihkulla katsarilla on aina käyttöarvo, muistan eräänkin... himpun pitkä juttu.

Taitaa olla niin, että Kilikellon kannattaa huhuilla automyyjää ja hommaa itselleen "osamaksulla"  ;D  kunnossa olevan auton leimoineen yms.
Ostin ton kaukaa viisaana vasta katsastettuna, eli sen puolesta sillä ajelis vielä keveästi kevään puolelle. Auto ei oo mitenkään erityisen rakas tai ihku, että jos joku haluaa vaihtaa (ajokuntoisen) autonsa seksiin niin sopii tarjota  ;)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2020, 22:00:40 kirjoittanut kilikello »
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #32 : Marraskuu 20, 2020, 21:57:46 »
No hei 500 eken autoa ei kantsi edes korjata. Ostakaa joku tytölle auto ja käykää painamassa.

Jos huoralla ei ole itsellään sijoittaa kuin 500euroa, niin kyllä menee bisnekset huonosti.

Mikä logiikka tossa on? Mullakin on hyvät tulot, mut ajan käytetyllä autolla koska en näe järkeä ostaa tehdas uutta.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #33 : Marraskuu 20, 2020, 22:51:15 »
Pistän sen ylimääräisen rahan ennemmin osakkeisiin, ei oo autot ehkä ihan mun juttu sijoituskohteina  :-*

👍🏻 Juuri näin! Joitain antiikkiautoja lukuun ottamatta autot on vain kuluerä. Mielummin ostaa vaikka joidenkin autonvalmistajien osakkeita ja voitot voi tuhlata vaikka autoon jos siltä tuntuu... 😁

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2038
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #34 : Marraskuu 21, 2020, 10:52:41 »
Ajele Kotkaan keikalle niin laitetaan jarrut kuosiin.
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 301
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #35 : Marraskuu 21, 2020, 15:06:33 »
No hei 500 eken autoa ei kantsi edes korjata. Ostakaa joku tytölle auto ja käykää painamassa.

Jos huoralla ei ole itsellään sijoittaa kuin 500euroa, niin kyllä menee bisnekset huonosti.

Mikä logiikka tossa on? Mullakin on hyvät tulot, mut ajan käytetyllä autolla koska en näe järkeä ostaa tehdas uutta.

Silloin sinulla tuskin kuitenkaan on autoa, jota et edes osaa itse vähäänkään korjata.
Ei ole järkevää ostaa romua, johon jo seuraavalla viikolla menee enemmän korjaukseen, kuin jos ostaisi suoraan vaikka muutaman satasen paremman.

Tarjouksena tuo voi olla asiakkaalle hyvä tai todella huono.
100e korjaus ja maksullinen tarjoaaa siitä hyvästä kalliimman tunnin ajan tai korjausta monta tuntia, mutta edelleen korvaus sama.

Huorana kuitenkin toimisin varmasti niin, että tekisin itse muutaman tunnin töitä ja maksaisin oikealle korjaajalle.
Silti jäisi vielä rahaakin sijoitettavaksi ja olisi edes jokin takuu korjaukselle.

Jos joku tarjoaa kuitenkin monta sataa ja tiedän korjauksen olevan reilusti halvempi. Niin totta kai ottaisin tarjouksen vastaan.
Voisin viedä vaikka korjaajalle ja panna itse korjausajan likaamatta edes käsiä. 8)

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #36 : Marraskuu 21, 2020, 15:17:58 »
^Niinpä. Vanhemmat autot on helpompi korjata itse tai vaihtaa kokonaan uutee käytettyyn. Vaikeampi on luopua siitä kalliilla hankitusta uudesta autosta johon tulee joku tekninen ja perkeleen kallis vika just kun tehdas takuu menee umpeen  ::)

Aloittajan perusteet halvalle kärrylle oli ihan validit👍
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 301
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #37 : Marraskuu 21, 2020, 15:38:51 »
^Niinpä. Vanhemmat autot on helpompi korjata itse tai vaihtaa kokonaan uutee käytettyyn. Vaikeampi on luopua siitä kalliilla hankitusta uudesta autosta johon tulee joku tekninen ja perkeleen kallis vika just kun tehdas takuu menee umpeen  ::)

Aloittajan perusteet halvalle kärrylle oli ihan validit👍

Perusteet olla viemättä korjaamolle eivät niinkään.

Useimmista korjaamoista saa ennen korjausta hinta-arvion korjauksesta.
Myös sille, kuinka paljon tarvitsee autoa, joutuu laittamaan jonkun hinnan.
Halpa hinta kostautuu heti, jos joutuukin korjauksien ajaksi hankkimaan vähän väliä sijausauton jos korjaus on useamman päivän odotus korjaamolle tai autolla ei voi ennen korjausta enää ajaa.

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #38 : Marraskuu 21, 2020, 16:45:56 »
No hei 500 eken autoa ei kantsi edes korjata. Ostakaa joku tytölle auto ja käykää painamassa.

Jos huoralla ei ole itsellään sijoittaa kuin 500euroa, niin kyllä menee bisnekset huonosti.

Mikä logiikka tossa on? Mullakin on hyvät tulot, mut ajan käytetyllä autolla koska en näe järkeä ostaa tehdas uutta.

Silloin sinulla tuskin kuitenkaan on autoa, jota et edes osaa itse vähäänkään korjata.
Ei ole järkevää ostaa romua, johon jo seuraavalla viikolla menee enemmän korjaukseen, kuin jos ostaisi suoraan vaikka muutaman satasen paremman.

Tarjouksena tuo voi olla asiakkaalle hyvä tai todella huono.
100e korjaus ja maksullinen tarjoaaa siitä hyvästä kalliimman tunnin ajan tai korjausta monta tuntia, mutta edelleen korvaus sama.

Huorana kuitenkin toimisin varmasti niin, että tekisin itse muutaman tunnin töitä ja maksaisin oikealle korjaajalle.
Silti jäisi vielä rahaakin sijoitettavaksi ja olisi edes jokin takuu korjaukselle.

Jos joku tarjoaa kuitenkin monta sataa ja tiedän korjauksen olevan reilusti halvempi. Niin totta kai ottaisin tarjouksen vastaan.
Voisin viedä vaikka korjaajalle ja panna itse korjausajan likaamatta edes käsiä. 8)

Mitä jos haluan liata käteni? Eihän niitä autoja nyt muuten koskaan opi korjaamaan  ;D Ja nythän oon nimenomaan ostanut romun, ajanut sillä kuukausikaupalla ihan iloisesti ja nyt järjestelen budjettiremonttia koska en nää järkeväksi pistää sen korjaukseen kiinni varoja.. Mistä mä olisin näin ensiautoa ostaessa tiennyt onko joku toinen auto muutaman satasen kalliimpi siksi koska se on oikeasti parempi, eikä yhtälailla kaipaisi pian korjaustoimia - kun en vielä juuri autojen päälle ymmärrä?

Niin ja mun tuntitaksa on 250€/h, niin luulen että sopivalle tyypille tää voi olla varsin hyvä diili  8)
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #39 : Marraskuu 21, 2020, 17:18:43 »

Mitä jos haluan liata käteni? Eihän niitä autoja nyt muuten koskaan opi korjaamaan  ;D ...

Oho, yllättävä mutta mielenkiintoinen twisti. Kannatan 😊
Amator