Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi  (Luettu 34753 kertaa)

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9055
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #100 : Joulukuu 11, 2020, 11:02:37 »
Vanhoista ambulansseista saa hyvän panoluolan - Kokemuksia Koria Rollista Lifti 16v-
Why so fragile?

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #101 : Joulukuu 11, 2020, 14:46:01 »
Jos Kilikellolla on pian paku alla ja pääsee sillä huristelemaan niin voisi sisustaa sen patjoilla, tyynyillä, lakanoilla ja peitoilla.
Kyllä! Toi on luojan lykyksi suosittu malli jonain hiton jenkkitubettajien "van life" autona, niin ohjeita ja ideoita on netti tulvillaan <3

Eristeistä varmaan aloitan seinien kanssa kunhan saan ton käsiini, sit jotain villejä pintamateriaaleja ja ihan itse suunniteltuja puukyhälmiä sisuksen rungoksi,... 

B-kortilla ajettavien pakujen sisustaminen on säänneltyä, koska Suomessa auton tavaratila on "verottajan muotoilema". Kannattaa käydä katsomassa vaikka 3+3 paikkaisia pakuja malliksi omaan projektiin. Myös katsastuskonttorilla osataan auttaa.


Teen siihen tietenkin sellaisen sisustan jonka voi näppärästi irrottaa varastoon auton satunnaisen retkikäytön jälkeen ja sitten kuljetella sillä paljon paketteja sun muuta tavaraa ahkerasti ;) ::) Onkin himottanut uusi nikkarointiprojekti, aloitin jo dyykkaamaan materiaaleja  ;D Katsastukseen on onneksi rutkasti aikaa muutenkin, ehtii monet reissut tehdä ennen kuin keltään edes voi tulla noottia säännösten soveltamisesta..
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2020, 14:52:01 kirjoittanut kilikello »
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Zorbas

  • Hero Member
  • Viestejä: 925
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #102 : Joulukuu 11, 2020, 17:09:28 »
Tää ketju on ihan paras!

Kilkkeen projektista vois tehdä dokkarin. Varmaan menis kaupaksi!
#maksuseksionihanaa

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #103 : Joulukuu 11, 2020, 17:32:33 »
Jos Kilikellolla on pian paku alla ja pääsee sillä huristelemaan niin voisi sisustaa sen patjoilla, tyynyillä, lakanoilla ja peitoilla.
Kyllä! Toi on luojan lykyksi suosittu malli jonain hiton jenkkitubettajien "van life" autona, niin ohjeita ja ideoita on netti tulvillaan <3

Eristeistä varmaan aloitan seinien kanssa kunhan saan ton käsiini, sit jotain villejä pintamateriaaleja ja ihan itse suunniteltuja puukyhälmiä sisuksen rungoksi,... 

B-kortilla ajettavien pakujen sisustaminen on säänneltyä, koska Suomessa auton tavaratila on "verottajan muotoilema". Kannattaa käydä katsomassa vaikka 3+3 paikkaisia pakuja malliksi omaan projektiin. Myös katsastuskonttorilla osataan auttaa.


Teen siihen tietenkin sellaisen sisustan jonka voi näppärästi irrottaa varastoon auton satunnaisen retkikäytön jälkeen ja sitten kuljetella sillä paljon paketteja sun muuta tavaraa ahkerasti ;) ::) Onkin himottanut uusi nikkarointiprojekti, aloitin jo dyykkaamaan materiaaleja  ;D Katsastukseen on onneksi rutkasti aikaa muutenkin, ehtii monet reissut tehdä ennen kuin keltään edes voi tulla noottia säännösten soveltamisesta..

Instasta löytyy myös paljon mielenkiintoisia pakuprojekteja  :) Siihen ei ilmeisesti tule keittötä eikä vessaa/suihkua, mikä yksinkertaistaa projektia huomattavasti.

Itsekin miettinyt että olis mukava tehdä retkeilyauto, tai miettinyt jopa millaista olisi asua sellaisessa kuten jotkut tekevät, mutta talvella voisi olla hankalaa.

Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Entto

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 3999
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #104 : Joulukuu 11, 2020, 17:42:48 »
Tää ketju on ihan paras!

Kilkkeen projektista vois tehdä dokkarin. Varmaan menis kaupaksi!

Latela, Turku edition:
Pimp my pimp-mobile.
  8)
Saitin Bud Spencer

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #105 : Joulukuu 11, 2020, 17:48:13 »
...tai miettinyt jopa millaista olisi asua sellaisessa kuten jotkut tekevät...

Ihan paskaa jopa luxus-tason asunto-autossa pidemmän päälle, mutta kysy vaan, jos haluat lisätietoja.

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #106 : Joulukuu 11, 2020, 17:53:39 »
...tai miettinyt jopa millaista olisi asua sellaisessa kuten jotkut tekevät...

Ihan paskaa jopa luxus-tason asunto-autossa pidemmän päälle, mutta kysy vaan, jos haluat lisätietoja.

No en nyt ainakaan nykyisessä tilanteessa harkitse ja pidän kyllä enemmän tilasta ympärilläni. Vois siinä kyllä varsinkin talvella hulluks tulla kun tarkemmin ajattelee  ;D
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #107 : Joulukuu 11, 2020, 19:01:56 »
Jos Kilikellolla on pian paku alla ja pääsee sillä huristelemaan niin voisi sisustaa sen patjoilla, tyynyillä, lakanoilla ja peitoilla.
Kyllä! Toi on luojan lykyksi suosittu malli jonain hiton jenkkitubettajien "van life" autona, niin ohjeita ja ideoita on netti tulvillaan <3

Eristeistä varmaan aloitan seinien kanssa kunhan saan ton käsiini, sit jotain villejä pintamateriaaleja ja ihan itse suunniteltuja puukyhälmiä sisuksen rungoksi,... 

B-kortilla ajettavien pakujen sisustaminen on säänneltyä, koska Suomessa auton tavaratila on "verottajan muotoilema". Kannattaa käydä katsomassa vaikka 3+3 paikkaisia pakuja malliksi omaan projektiin. Myös katsastuskonttorilla osataan auttaa.


Teen siihen tietenkin sellaisen sisustan jonka voi näppärästi irrottaa varastoon auton satunnaisen retkikäytön jälkeen ja sitten kuljetella sillä paljon paketteja sun muuta tavaraa ahkerasti ;) ::) Onkin himottanut uusi nikkarointiprojekti, aloitin jo dyykkaamaan materiaaleja  ;D Katsastukseen on onneksi rutkasti aikaa muutenkin, ehtii monet reissut tehdä ennen kuin keltään edes voi tulla noottia säännösten soveltamisesta..

Instasta löytyy myös paljon mielenkiintoisia pakuprojekteja  :) Siihen ei ilmeisesti tule keittötä eikä vessaa/suihkua, mikä yksinkertaistaa projektia huomattavasti.

Itsekin miettinyt että olis mukava tehdä retkeilyauto, tai miettinyt jopa millaista olisi asua sellaisessa kuten jotkut tekevät, mutta talvella voisi olla hankalaa.
Trangia, hanallinen vesitonkka ja ämpäri ois enemmän ne lähtökohdat juu  ;D Lämmitykseenkin mulla on jo aika vahva visio, joten eiköhän se pääse melko pian karvalakkiversiona kalustuksen valmistumista odottaessaan kokeilukäyttöön  :D Hyvähän tässä tosin fantasioida korjauksen valmistumista odotellessa.. Tulee olemaan myös mun eka ajokokemus pakettiautolla, oi juma :inlove:
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2020, 19:16:00 kirjoittanut kilikello »
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #108 : Joulukuu 11, 2020, 19:29:46 »
Yksinkertaisuus on tietysti valttia niin ei tarvitse kikkailla mahdollisen veroviidakon kanssa. Eristyksen ja ulkonäön kannalta olisi tietysti parempi jos seinät, katon ja lattian vuoraa kiinteästi niin saa paremman lopputuloksen. Tuo tietysti kannattaa tarkistaa konttorilta, mutta vuorataanhan niitä pakun tavaratiloja vanerilla muutenkin. Jos siihen ei kiinteästi asenna mitään kalusteita esim.sänkyä, ongelmaa tuskin tulee.

Mulla on retkeilyautona farkku josta kaadan penkit ja heitän jääkaapin taakse ja viereen mahtuu vielä nukkumaan jos ei jaksa telttaa pystyttää. Mielummin kyllä nukunkin teltassa metsässä, siinä on enemmän tunnelmaa :)
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #109 : Joulukuu 11, 2020, 19:30:51 »
Siis en mä hetki sit edes tiennyt että saan ajaa pakettiautoa. Oli pakko varmistaa, ja herranjumala saisin peräkärryäkin vetää nähtävästi  :o

Huhhuh vähän menee kyllä polvet veteläksi kun edes mietin oikeasti noin ison auton ratin takana olemista. Oon aika huono ja kokematon kuski ihan rehellisesti sanottuna. Mut pitää vaan mennä perse edellä puuhun, tai peräpelti ehkä tässä tapauksessa  ::)
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Vieras0105

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1010
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #110 : Joulukuu 11, 2020, 19:40:19 »
Siis en mä hetki sit edes tiennyt että saan ajaa pakettiautoa. Oli pakko varmistaa, ja herranjumala saisin peräkärryäkin vetää nähtävästi  :o

Huhhuh vähän menee kyllä polvet veteläksi kun edes mietin oikeasti noin ison auton ratin takana olemista. Oon aika huono ja kokematon kuski ihan rehellisesti sanottuna. Mut pitää vaan mennä perse edellä puuhun, tai peräpelti ehkä tässä tapauksessa  ::)

Mun mielestä tässä on jo kunnon ainekset rekka tyttö fetissiin. Tai ainakin peräkärry tyttöön, mutta mistä nyt kukin tykkää:)

Poissa STT

  • Full Member
  • Viestejä: 407
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #111 : Joulukuu 11, 2020, 22:44:33 »
Täs ketjus on nyt jäänyt kertomatta onko kilikello mennyt paneskelemaan parantaakseen autotilannetta tavalla tai toisella? Aloitusviesti kyllä oli lupaava. :)

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15255
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #112 : Joulukuu 11, 2020, 22:52:05 »
^
Mä taas olen odotellut koska Kilikello tulee paneskelemaan multa Vitoa.  :xmas: ;D
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0128

  • Hero Member
  • Viestejä: 756
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #113 : Joulukuu 11, 2020, 22:53:26 »
Multakin saa Viton panemalla. Siis Kilikello :)

Poissa Sowhat

  • Hero Member
  • Viestejä: 645
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #114 : Joulukuu 11, 2020, 23:59:05 »
Ei taida saada paneskella niin halvalla
Hupakointia jo kuudella vuosikymmenellä

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #115 : Joulukuu 12, 2020, 00:23:39 »
^
Mä taas olen odotellut koska Kilikello tulee paneskelemaan multa Vitoa.  :xmas: ;D
Ooh, ootte ekana jonossa jos tosta ei tule kalua! Tai siis, onhan sitä kalua tullut..  :xmas:
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Banana

  • Full Member
  • Viestejä: 233
  • * Kelpo kaveri
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #116 : Joulukuu 12, 2020, 00:32:25 »
Jotenkin minulla on semmoinen aavistus että kyllä siitä Kilikellon Vitosta luultavasti pyörivä peli tulee.

Poissa CoinMint

  • Full Member
  • Viestejä: 160
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #117 : Joulukuu 12, 2020, 00:35:00 »
Vähän olen vanhoja vitoja rassannut ja olen pahoillani, mutta viton vitutus syö paksummallakin lompakolla varustetun miehen mieltä.

Poissa Vieras0128

  • Hero Member
  • Viestejä: 756
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #118 : Joulukuu 12, 2020, 00:52:11 »
Niinno... panemalla saadussa Vitossa, kuten muissakin vastaavissa autoissa on se ns. perä... perävalotakuu ;D

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7787
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Autokorjaajaa ammattilaiselle ;) Varsinais-Suomi
« Vastaus #119 : Joulukuu 12, 2020, 08:29:37 »
Vähän olen vanhoja vitoja rassannut ja olen pahoillani, mutta viton vitutus syö paksummallakin lompakolla varustetun miehen mieltä.

Ennen puhuttiin Vauxhall Vivasta.

Sanonta nykyisin: Vito vapuksi, vappu vituiksi!
Takkuiset hiukset rinnoillasi