Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskustelua musiikista ja luovuudesta  (Luettu 2613 kertaa)

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9025
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Keskustelua musiikista ja luovuudesta
« : Lokakuu 30, 2020, 09:58:11 »
Kaikki bändärit ja aisankantajat ovat tervettulleita keskustelemaan musiikillisesta luovuudesta.

Olen aina ollut vakuuttunut Kärtsy Hatakan luovuudesta tuottaa oopperaa, Madonna poppia, jänkhä rokkia, tekno heviä, black metallia ja ikäihmisten SATUJUMPPAA - https://yle.fi/uutiset/3-11254573 

Kärtsy on Waltari yhtyeen basisti/laulaja/yhtyeen sielu ja soolona mies väsäilee aikansa kuluksi vaikka musiikkia tunnetuihin peleihin.

Ei hullummin "tyhmältä basistilta" joka muistuttaa KauhuClowni the Ittiä.
Why so fragile?

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Keskustelua musiikista ja luovuudesta
« Vastaus #1 : Lokakuu 30, 2020, 13:44:51 »
Minä kuuntelen parhaillaan Mozartia.

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Keskustelua musiikista ja luovuudesta
« Vastaus #2 : Lokakuu 30, 2020, 13:45:08 »
Aivot nauttivat musiikin kuuntelusta ja samalla on käynnissä uteliaisuusprosessi, että mitä tulee seuraavaksi. Se pitää synapsit kunnossa ja mielen virkeänä. Musiikki on ihanaa instrumentaalisena ja hyvien tekstein varustettuna kollektiivinen kokemus.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Keskustelua musiikista ja luovuudesta
« Vastaus #3 : Lokakuu 30, 2020, 13:56:39 »
Aivot nauttivat musiikin kuuntelusta ja samalla on käynnissä uteliaisuusprosessi, että mitä tulee seuraavaksi. Se pitää synapsit kunnossa ja mielen virkeänä. Musiikki on ihanaa instrumentaalisena ja hyvien tekstein varustettuna kollektiivinen kokemus.

Tulkaapa joskus kuuntelemaan, kun soitan syntetisaattorilla jonkinlaista klassista spontaania improvisaatiota molempikätisesti - tai sitten molempikätösesti ihan vaan Nightwishin Walking In The Airin omalla tyylilläni. 8)

Poissa Vieras0105

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1010
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Keskustelua musiikista ja luovuudesta
« Vastaus #4 : Lokakuu 30, 2020, 16:30:20 »
Mulla on Lifti myynnissä viiskielinen basso, osta se niin pääset toteuttamaan itseäsi. Ja kato kun on viiskieltä niin ei ole tyhmä basisti..on vaan basisti.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9025
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Keskustelua musiikista ja luovuudesta
« Vastaus #5 : Lokakuu 30, 2020, 16:32:54 »
Mulla on Lifti myynnissä viiskielinen basso, osta se niin pääset toteuttamaan itseäsi. Ja kato kun on viiskieltä niin ei ole tyhmä basisti..on vaan basisti.

Kolme kielinen voisi kiinnostaa ja yksi kielistä voisin oppia soittamaan.
Why so fragile?

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Keskustelua musiikista ja luovuudesta
« Vastaus #6 : Lokakuu 30, 2020, 16:47:42 »
Kärtsyllä on aina ollut hyvät silmämeikit. Hiukset vaan väärän väriset ja törötisutkin lieneekateissa. Harmi.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Keskustelua musiikista ja luovuudesta
« Vastaus #7 : Lokakuu 30, 2020, 17:36:24 »
Min en ole ikinä Waltarin musiikista tykännyt, enkä siten Kärtsyn Hatakan sävellyksistä, vaikka ompihan mies säveltänut musiikia, jos jonkinmoista. Mutta onneksi voin valita, mitä musiikkia kuuntelen, ja min ei tarvitse itkeä, kun ne taas siellä Rockillä soittavat sen Sabatonin biisin seitsemännen kerran jo tänään.

Miulla ompi vinyyllevyjäkokoelma, mistä valita tunnelmaan sopivaa musiikkia.

Ps.Spotify on homoille.   ::)

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5259
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Keskustelua musiikista ja luovuudesta
« Vastaus #8 : Lokakuu 30, 2020, 18:10:05 »
Aivot nauttivat musiikin kuuntelusta ja samalla on käynnissä uteliaisuusprosessi, että mitä tulee seuraavaksi. Se pitää synapsit kunnossa ja mielen virkeänä. Musiikki on ihanaa instrumentaalisena ja hyvien tekstein varustettuna kollektiivinen kokemus.

Tulkaapa joskus kuuntelemaan, kun soitan syntetisaattorilla jonkinlaista klassista spontaania improvisaatiota molempikätisesti - tai sitten molempikätösesti ihan vaan Nightwishin Walking In The Airin omalla tyylilläni. 8)
Luin tätä ketjua ja tämän viestin kohdalla piti avata youtube ja laittaa Walking In The Air soimaan. Otin vieläpä Nightwishin esittämän, en ole aikaisemmin kuunnellut sitä.

Aivan huikean kaunis kappale, myös Nightwishin esittämänä. Mutta miten Walking In The Air olisi Nightwishin, miten se eroaa Howard Blaken Walking In The Airista?

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Keskustelua musiikista ja luovuudesta
« Vastaus #9 : Lokakuu 30, 2020, 18:19:56 »
Mietin samaa, mutta ajattelin että kirjoittaja ajattelee Nightwishin VERSIOTA. Annetaan olla, vaikka olen sikanipo näissä.

Satoja kertoja olen repinyt pelihousut kun radiossa kerrotaan että tämä oli PMMPn ”Pikkuveli”. Arrggghhhhh! Se on NOITALINNA HURRAA mutta eivät Jonnet tiedä toisin kuin minä, mm livenä TVOn bileissä Turussa.

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Keskustelua musiikista ja luovuudesta
« Vastaus #10 : Lokakuu 31, 2020, 21:11:16 »
^No niin. Ollaan oltu samoissa bileissä. Et sitten varmaan nusaissut mua?
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Keskustelua musiikista ja luovuudesta
« Vastaus #11 : Marraskuu 01, 2020, 12:38:39 »

Satoja kertoja olen repinyt pelihousut kun radiossa kerrotaan että tämä oli PMMPn ”Pikkuveli”. Arrggghhhhh! Se on NOITALINNA HURRAA
Niin, ja sitten vielä oikea vastaus: NOITALINNA HURAA.
Perfektionisti.

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Keskustelua musiikista ja luovuudesta
« Vastaus #12 : Marraskuu 01, 2020, 18:55:15 »
^No niin. Ollaan oltu samoissa bileissä. Et sitten varmaan nusaissut mua?

Tiedä häntä...