Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...  (Luettu 20525 kertaa)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« : Lokakuu 25, 2020, 15:00:47 »
Älä säikähdä. Älä turhaan ole huolissasi, älä hikeenny äläkä verisesti sure niin kuin ei verisurekaan ym. vastaavat tee - jos siis näet jonkun kämpässä kameran. Se ei välttämättä kuvaa sinua Big Brotherin lailla, vaan ainostaan todellista henkeä uhkaavaa hätätilannetta varten, eikä asukas siihen kameran toimintaan välttämättä voi itse vaikuttaa, vaan hälytyskeskus itsessään saattaa ainoastaan siihen pystyä silloin siis, kun on hätätilanne.

Tämä avaus nyt oli ihan vaan sen takia, ettei joku luule, että kamerat ihmisten kämpillä tarkoittaisivat aina automaattisesti sitä, että

a) Jonkun kämpän asukas salakuvaisi vieraita tai asiakkaita

tai että

b) KGB tai muut tiedustelupalvelut olisivat kaiken takana, tai pahimmillaan jopa joku USA:n/Kiinan hallituksen ja puolustusministeriön alaisuudessa järkkäämässä turhia konnankoukkuja.

Älä siis säikähtele turhaan, jos jossakin joskus näkyy kameroita. Ne eivät ole sinua eikä petipuuhiasi mitenkään uhkaamassa. Ne eivät aina tarkoita pahaa. Joskus älykkäistä kodinturvajärjestelmistä joku voi saada henkistä mielenrauhaa turvattua paremmin hätätilanteiden varalta.

***

Kannattaa ennemmin säikähdellä pimeällä syys-/talvi-ilmalla, kun olet jo vähän matkaa kävellyt kävelylenkkiäsi, sormiasi paleltaa ihan himona ja tajuat siinä samassa unohtaneesi hanskat hattuhyllylle. ;)

***
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2020, 15:04:58 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9044
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #1 : Lokakuu 25, 2020, 15:54:10 »
Jos näen kameroita niin tapana on ollut hymyillä kauniisti.
Why so fragile?

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #2 : Lokakuu 25, 2020, 15:58:10 »
Kameroista tuli mieleen, että korona on hyvä syy naamioitua maskilla.

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1537
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #3 : Lokakuu 25, 2020, 17:00:37 »
Mun omassa kämpässä on kans kameravalvonta. Ei se kuvaa kuin vasta jos tulee hälytys, mutta parempi olla säikyttelemättä asiakkaita😂
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #4 : Lokakuu 25, 2020, 17:04:22 »
Mun omassa kämpässä on kans kameravalvonta. Ei se kuvaa kuin vasta jos tulee hälytys, mutta parempi olla säikyttelemättä asiakkaita😂

Sama.

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2046
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #5 : Lokakuu 25, 2020, 18:10:19 »
Käännyn ympäri.

Olisi kohtuullista ilmoituksessa/ajanvarauksessa kertoa kamerasta, ettei turhaan tule kökköpuheita.
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #6 : Lokakuu 25, 2020, 18:15:28 »
Mielestäni ilmoituksessa olisi aiheellisinta silloin ilmoittaa asiasta, jos kyse olisi tallentavasta kameravalvonnasta itse säänneltynä. Ihmisethän näkevät Verisure-tarran ovessa. He voivat vapaasti päättää, astuvatko kynnyksen yli. Ihmisiä on tiedotettu ja tämän keskustelulangankin myötä nyt ainakin valistettu. Ilmoitustani on sitä paitsi vieläpä aiemmin kehoitettu tiivistämään, mitä osittain olen aiemmin pyrkinytkin tekemään. Liikaa huomiomerkintöjä veisi mielenkiinnon lukea ilmoitusta alusta loppuun ja kiinnostua sen pohjalta.

MUOKS::: Ajanvarauksen yhteydessä voin toki kertoa, jos jollekulle asia herättää yleisempää huolta.

Pointti tässä valistuksessa on siis, ettei ihmisten kannata aina ensimmäisenä säikähtää sitä minkä edessään näkevät.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2020, 18:26:32 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #7 : Lokakuu 25, 2020, 18:42:48 »
Jos joskus näen jonkun kämpässä kameroita, lähden pois enkä palaa koskaan ko. huoran luokse.

Yleensä tapaan hotellihuoneessa. Sinne päästäkseen joutuu menemään kameroiden ohi. Kyse on eri asiasta. Kamera on huoneen ulkopuolella. Sama koskee huorien kämppiä. Jos yleinen kamera ulkona, siitä vaan. Sisällä niitä ei parane olla.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #8 : Lokakuu 25, 2020, 18:49:37 »
Kukin tekee niin kuin parhaaksi tykkää. :)

Jouduin hankkimaan Verisure-hälytysjärjestelmän kämpilleni viime vuonna, kun jouduin hankkimaan eräälle Arvon Herra Känniääliölle lähestymiskiellon ja perään maistraatin turvakiellon. Porttikiellon vakuus piilee ennen kaikkea paperilapun lisäksi myös siinä, että osaa puolustaa omaa kotiaan eli omaa reviiriään tarvittaessa uhka- ja vaaratilanteiden varalta. Ei ole kivaa huomata joku kaunis päivä, kun kotiin on murtauduttu tai joku käy kimppuun eikä kukaan tule auttamaan, jos ei ole SOS-painikkeita sun muita.

Hyvä hätätapauksissa on kameratodisteiden lisäksi myös se, että hälytyksen yhteydessä aktivoituu myös aina tuo saatanan kovaääninen sireeni, joka saa silloin jo naapuritkin reagoimaan ratsuväkineen päivineen, jos meinaa päästä joskus helvetti irti jonkun ei-toivotun viheliäisen varalta. Se on ihan oikein sellaiselle silloin, jos tekee elämänsä pahimman virheen ja häiriköi.

Avoimuus kannattaa joskus.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2020, 19:55:13 kirjoittanut Shark »

Poissa dijon

  • Full Member
  • Viestejä: 488
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #9 : Lokakuu 25, 2020, 18:54:27 »
Mielestäni ilmoituksessa olisi aiheellisinta silloin ilmoittaa asiasta, jos kyse olisi tallentavasta kameravalvonnasta itse säänneltynä. Ihmisethän näkevät Verisure-tarran ovessa. He voivat vapaasti päättää, astuvatko kynnyksen yli. Ihmisiä on tiedotettu ja tämän keskustelulangankin myötä nyt ainakin valistettu. Ilmoitustani on sitä paitsi vieläpä aiemmin kehoitettu tiivistämään, mitä osittain olen aiemmin pyrkinytkin tekemään. Liikaa huomiomerkintöjä veisi mielenkiinnon lukea ilmoitusta alusta loppuun ja kiinnostua sen pohjalta.

MUOKS::: Ajanvarauksen yhteydessä voin toki kertoa, jos jollekulle asia herättää yleisempää huolta.

Pointti tässä valistuksessa on siis, ettei ihmisten kannata aina ensimmäisenä säikähtää sitä minkä edessään näkevät.

Mikä vitun verisure-tarra? Niin meinaat, että random-ketju jossakin random-foorumilla riittää tiedoksiannoksi, kun sulla kuitenkin näkyy olevan ilmoitus RE:lläkin.

Siinä vaiheessa, kun nimimerkki on tehnyt "hälytyksen", kohde on jo poistunut ja verisure kaivaa kasvokuvat cachesta ja mikään ei vakuuta random-asiakasta siitä, etteikö nimimerkki halutessaan voisi hakea kuvia cachesta ominpäinkin.

_
dijon on sinappi

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #10 : Lokakuu 25, 2020, 18:54:53 »
Avoimuus on aina parasta. Olen ihan samaa mieltä. Ymmärrän myös tapauksesi.

Minä en vain voi tietää mistä on kyse jos näen randomhuoran kämpässä kameran. Ihan samalla tavalla oletan, että huorat eivät varsinaisesti ilahdu jos tulevat minun asunnolle ja näkevät kameran.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #11 : Lokakuu 25, 2020, 18:55:52 »
Avoimuus on aina parasta. Olen ihan samaa mieltä. Ymmärrän myös tapauksesi.

Minä en vain voi tietää mistä on kyse jos näen randomhuoran kämpässä kameran. Ihan samalla tavalla oletan, että huorat eivät varsinaisesti ilahdu jos tulevat minun asunnolle ja näkevät kameran.

Kysyäkin kannattaa halutessaan aina, jos siltä tuntuu ja joki asia mietityttää.

Mielestäni ilmoituksessa olisi aiheellisinta silloin ilmoittaa asiasta, jos kyse olisi tallentavasta kameravalvonnasta itse säänneltynä. Ihmisethän näkevät Verisure-tarran ovessa. He voivat vapaasti päättää, astuvatko kynnyksen yli. Ihmisiä on tiedotettu ja tämän keskustelulangankin myötä nyt ainakin valistettu. Ilmoitustani on sitä paitsi vieläpä aiemmin kehoitettu tiivistämään, mitä osittain olen aiemmin pyrkinytkin tekemään. Liikaa huomiomerkintöjä veisi mielenkiinnon lukea ilmoitusta alusta loppuun ja kiinnostua sen pohjalta.

MUOKS::: Ajanvarauksen yhteydessä voin toki kertoa, jos jollekulle asia herättää yleisempää huolta.

Pointti tässä valistuksessa on siis, ettei ihmisten kannata aina ensimmäisenä säikähtää sitä minkä edessään näkevät.

Mikä vitun verisure-tarra? Niin meinaat, että random-ketju jossakin random-foorumilla riittää tiedoksiannoksi, kun sulla kuitenkin näkyy olevan ilmoitus RE:lläkin.

Siinä vaiheessa, kun nimimerkki on tehnyt "hälytyksen", kohde on jo poistunut ja verisure kaivaa kasvokuvat cachesta ja mikään ei vakuuta random-asiakasta siitä, etteikö nimimerkki halutessaan voisi hakea kuvia cachesta ominpäinkin.

_
dijon on sinappi

Näinköhän meinaat...

Poissa dijon

  • Full Member
  • Viestejä: 488
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #12 : Lokakuu 25, 2020, 19:02:08 »
Näin on näreet

"Käyttäjällä on mahdollisuus ottaa itse Verisure-mobiilisovelluksen avulla kuvia kameralla silloin, kun hälytysjärjestelmä on kokosuojauksessa."

Kokosuojaus activated

Käyttäjä voi myös tilata verisuren budjettipaketin tarroineen ja asentaa oman kameran, mitä asiakkaan on mahdotonta todentaa.

_
dijon on sinappi

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #13 : Lokakuu 25, 2020, 19:06:33 »
Näin on näreet

"Käyttäjällä on mahdollisuus ottaa itse Verisure-mobiilisovelluksen avulla kuvia kameralla silloin, kun hälytysjärjestelmä on kokosuojauksessa."

Kokosuojaus activated

Käyttäjä voi myös tilata verisuren budjettipaketin tarroineen ja asentaa oman kameran, mitä asiakkaan on mahdotonta todentaa.

_
dijon on sinappi

Kokosuojauksen asetan päälle ainoastaan silloin, kun poistun hetkeksikin asunnolta. Yö-osasuojaus toimii taas nukkuessani illan-aamun välillä. En ota asiakkaita vastaan silloin, jos minulla on yksikin suojausasetus päällä, eikä minulla liioin ole tapana pitää älyluurejani esillä tapaamisten aikana...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2020, 19:09:49 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa dijon

  • Full Member
  • Viestejä: 488
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #14 : Lokakuu 25, 2020, 19:13:51 »
No sähän voit asentaa ton valvontakameran kamerajalustaan ja heittää komeron perällä silloin kun sun asiakas tulee. Muussa tapauksessa parempi explisiittisesti kertoa vahvistusviestissä tallentavasta valvontakamerasta, ettei asiakkaalle tule hukkareissu vain todetakseen, että tässä ovessa onkin verisure-tarra!

_
dijon on sinappi

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #15 : Lokakuu 25, 2020, 19:14:39 »
No sähän voit asentaa ton valvontakameran kamerajalustaan ja heittää komeron perällä silloin kun sun asiakas tulee. Muussa tapauksessa parempi explisiittisesti kertoa vahvistusviestissä tallentavasta valvontakamerasta, ettei asiakkaalle tule hukkareissu vain todetakseen, että tässä ovessa onkin verisure-tarra!

_
dijon on sinappi

Kiitos ainakin hyvästä ideasta. :)

Poissa dijon

  • Full Member
  • Viestejä: 488
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #16 : Lokakuu 25, 2020, 19:22:51 »
No sähän voit asentaa ton valvontakameran kamerajalustaan ja heittää komeron perällä silloin kun sun asiakas tulee. Muussa tapauksessa parempi explisiittisesti kertoa vahvistusviestissä tallentavasta valvontakamerasta, ettei asiakkaalle tule hukkareissu vain todetakseen, että tässä ovessa onkin verisure-tarra!

_
dijon on sinappi

Kiitos ainakin hyvästä ideasta. :)

Ei mitään, ole hyvä :)

_
dijon on sinappi

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1537
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #17 : Lokakuu 25, 2020, 19:33:07 »
Mun omassa kämpässä on kans kameravalvonta. Ei se kuvaa kuin vasta jos tulee hälytys, mutta parempi olla säikyttelemättä asiakkaita😂

Ja siis tosiaan, en tee keikkaa kotona. Joten asikkaiden kikkelit saavat olla rauhassa siltä osin;)
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #18 : Lokakuu 25, 2020, 20:01:13 »
Tätäkin aihetta on puitu jo useammassa aloituksessa tai keskustelussa täällä ::)

Itse en halua tulla kuvatuksi itse teossa ja jos hupakolla sattuu olemaan vaikka läppäri auki, niin pyydän sulkemaan kannen, ennen kuin homma etenee.

Kaksipiippuinen juttu nääs. Turskat eivät halua päätyä millekään kiristys sivulle ja hupakot saavat siitä turvaa.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa lepsky

  • Full Member
  • Viestejä: 406
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Jos joskus näet jonkun kämpässä kameroita...
« Vastaus #19 : Lokakuu 25, 2020, 20:01:38 »
Mun omassa kämpässä on kans kameravalvonta. Ei se kuvaa kuin vasta jos tulee hälytys, mutta parempi olla säikyttelemättä asiakkaita😂

Ja siis tosiaan, en tee keikkaa kotona. Joten asikkaiden kikkelit saavat olla rauhassa siltä osin;)

Kameran kyseessä ollessa ollaan enemmän huolissaan kasvoista.