Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Consent  (Luettu 5120 kertaa)

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7768
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Consent
« Vastaus #20 : Lokakuu 11, 2020, 19:15:58 »
Hyvä kun nainen vei tuon käräjille. 👍
..

Juu. Sieltä se paska l. totuus tuli näkyville, kun sälli sai vähän viunaa.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5038
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Consent
« Vastaus #21 : Lokakuu 11, 2020, 20:08:32 »
Tässä on hyvä esimerkki.
Voi vittu mikä mies, siis insinööri - https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/da620fb3-3f83-449d-9098-dace578d168f

Nimenomaan hyvä että juttu meni selvitykseen! - Jälkiviisaus ei ole tietenkään viisautta, mutta ihmettelen kyllä pikkaasen noiden muiden miespuolisten paikallaolijoiden passiivisuutta, meinaan että tuollaista on sattunut muuallakin ja siihen on puututtu kyllä heti kun on huomattu (tai Nainen tuonut itse esiin että nyt ahdistellaan), nääs että aika pitkälle tuossa mentiin ennen kuin viranomaiset kutsuttiin paikalle. (Jaa niin, unohdin hetkeksi tämän nykypäivän lain; jos lyö aggressiivisesti käyttäytyvää tyyppiä sitä on saman tien itse syytettynä...)

Poissa Stan

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5344
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Consent
« Vastaus #22 : Lokakuu 11, 2020, 22:04:44 »
Samaa mieltä RL:n kanssa, aika pitkälle on saanut mennä ja kyllä muiden olisi pitänyt puuttua tuohon jo aiemmassa vaiheessa. Hyvä että hölmöilijä sai ansaitsemansa tuomion.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9049
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Consent
« Vastaus #23 : Lokakuu 11, 2020, 22:21:06 »
^^ Ukkoja rupesi pelottamaan kun insinööri halusi painia ja sitten ne rupesi soittelemaan hätäkeskukseen.

Mä tiedän että tämä on vakava asia mutta nauroin ihan vedet silmissä kun mietin humalaista insinööriä joka haluaa painia ja KARJUT peloissaan soittelee apujoukkoja. Ilmeisesti se kouriminen olisi jatkunut aamuun asti. Sinänsä hyvä että matemaattinen ajattelija oli paini tuulella.

Porukan esimies veteli tyytyväisenä sikeitä.
Why so fragile?

Poissa Zorbas

  • Hero Member
  • Viestejä: 925
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Consent
« Vastaus #24 : Lokakuu 12, 2020, 12:10:46 »
Jos joku mies hississä sanoo minulle, että onpas siinä hyvä perse ja kouraisee perseestä, niin saatan läpsäistä kynsille, että hyi sinua irstas setä ja jälkikäteen kuitenkin olen onnessani perseeni saamasta huomiosta.
Jos joku himoitsee minua ja sen ilmaisee, en pidä sitä seksuaalisena häirintänä, vaan osoituksena naiseudestani ja onnistumisestani sen suhteen, johtuu se sitten perintötekijöistäni tai laittautumisestani tai molemmista.

Oishan se hienoa jos kaikki naiset ajattelisivat samoin! Voisi kadulla aina upean perseen nähdessään puristella ja kohde olisi aina mielissään. Ongelma syntyy, kun kaikki naiset eivät koe asiaa samalla tavalla. Jollekin se on vain ärsyttävää ja alkaa vituttamaan jos toistuu päivästä toiseen. Joku esim. lapsena hyväksikäytetty voi mennä totaaliseen paniikkiin yllättävästä pyllylle taputtelusta tai jopa pelkistä kommenteista. Sivistyneestä yhteiskunnasta pitäisi saada turvallinen paikka elää ja kasvaa myös heille.

Minun mielestäni pyllylle taputtelu ja työkaverin upean vartalon kehuminen on ok jos tuntee tyypin ja tietää, että se on hänellekin päivän piriste. Flirtti voi olla iso hyvän mielen tekijä. Pointti on, että sen pitäisi olla molemmille ok.

Mitä itse aiheeseen tulee, on suostumuskeskustelua musta ymmärretty tahallaan väärin aika paljon. Ei ole kyse siitä, kysytäänkö tätä sanallisesti jatkuvasti, vaan siitä että jokainen seksin osapuoli havainnoi toista ja toisen reaktioita sen verran, että osaa lopettaa jos toinen vaikuttaa siltä, ettei halua olla tilanteessa mukana.

Tämän mukaan koko suostumus keskustelu on sitten valtaosalle täysin turha jolloin edelleen ihmettelen miksi siitä pidetään niin helvetillistä meteliä. Olen ollut siinä käsityksessä että olet sitten mies, nainen tai sukupuoleton ihminen niin ihmiset yleisesti ottaen kohtelevat toisia ihmisiä ihmisinä.

Toisaalta mietityttää että onko kuitenkin aihetta tähän keskusteluun koska naiset siitä haluaa keskustella ja ukot miettii että mistä nyt tuulee.

Juuri näin! Koko kohu aiheesta on noussut sen takia, että pieni osa miehistä on mulkkuja jotka ei osaa havainnoida toisen reaktioita eikä ymmärrä sanaa "ei" ja joilla on mielestään oikeus 'grab by the pussy'. Usein nämä 'alfaurokset' eivät jätä rauhaan edes alaikäisiä.

Valtaosa miehistä osaa käyttäytyä ja lukea sosiaalisia tilanteita eikä heillä useinkaan ole käsitystä ongelman laajuudesta ja kuinka paljon hässäkkää nämä muutamat kusipäät aiheuttavat isolle joukolle naisia. Te jotka olette lukeneet häirintään liittyviä uutisia ettekä vain skipanneet feminismipaskana tiedätte, että prosenttiluvut kuinka moni nainen on joutunut kokemaan häiräntää ovat yllättävän isoja. Moni mies on kommentoinut #metoo -liikeen aikana ettei ollut tajunnut kuinka yleistä tämä on.

Tämä insinööritapaus on osuva todiste miksi tästä täytyy pitää meteliä. Metelin syy ovat ne muutamat huonosti käyttäytyvät kusipäät. Meteliä pidetään, jotta me muut oppisimme ymmärtämään ilmiön olemassaolon ja sivullisena puuttumaan noihin tilanteisiin. Ei ole ok katsoa sivusta ja olettaa, että kyllä skandinaavi itsenäinen nainen selviää itsekin. Eikä ole ok hyväksyä noiden öykkäreiden läppää äijäporukassa kuinka kourivat ketä haluavat. Äijäporukassa puhutaan tisseistä ja perseistä, niin pitääkin, mutta raja pitää vetää kun kerskuminen menee tahdonvastaisen häirinnän puolelle.
#maksuseksionihanaa

Poissa Ronja

  • Siveä Sihteerikkö
  • Sr. Member
  • Galleria (24)
  • Viestejä: 5189
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Consent
« Vastaus #25 : Lokakuu 12, 2020, 12:58:37 »
Jos joku mies hississä sanoo minulle, että onpas siinä hyvä perse ja kouraisee perseestä, niin saatan läpsäistä kynsille, että hyi sinua irstas setä ja jälkikäteen kuitenkin olen onnessani perseeni saamasta huomiosta.
Jos joku himoitsee minua ja sen ilmaisee, en pidä sitä seksuaalisena häirintänä, vaan osoituksena naiseudestani ja onnistumisestani sen suhteen, johtuu se sitten perintötekijöistäni tai laittautumisestani tai molemmista.

Oishan se hienoa jos kaikki naiset ajattelisivat samoin! Voisi kadulla aina upean perseen nähdessään puristella ja kohde olisi aina mielissään. Ongelma syntyy, kun kaikki naiset eivät koe asiaa samalla tavalla. Jollekin se on vain ärsyttävää ja alkaa vituttamaan jos toistuu päivästä toiseen. Joku esim. lapsena hyväksikäytetty voi mennä totaaliseen paniikkiin yllättävästä pyllylle taputtelusta tai jopa pelkistä kommenteista. Sivistyneestä yhteiskunnasta pitäisi saada turvallinen paikka elää ja kasvaa myös heille.

Minun mielestäni pyllylle taputtelu ja työkaverin upean vartalon kehuminen on ok jos tuntee tyypin ja tietää, että se on hänellekin päivän piriste. Flirtti voi olla iso hyvän mielen tekijä. Pointti on, että sen pitäisi olla molemmille ok.

Samaa mieltä. Flirtti todellakin piristää päivää. Mä tykkään kyllä, jos mua joku siviilityössä huomioi, mutta sekin on tehtävä hyvällä maulla. Ensin on vähän kokeiltava kepillä jäätä. Jos toinen lähtee mukaan leikkiin, niin sitten voi heittää vielä pykälän roisimpaa läppää. Työpäivät sujuu huomattavasti nopeammin, jos on töissä joku samanhenkinen!
Tässä korostuu se tilanteen lukutaito. En lähtis kaupassa tuoksuttelemaan kenenkään partavettä, ellen jo tietäisi sen olevan toiselle ok. Nykyään olen extra varovainen etten vahingossakaan anna ymmärtää, jossen meinaa ymmärtää antaa.

Ja olen joutunut tilanteeseen johon en olisi halunnut, siitä syystä että vastapuolella ei ollut mitään ymmärrystä, ettei kiinnosta. Olin kaksipäiväisessä jahdissa vieraalla paikkakunnalla ja olin jäämässä majalle yöksi, kun majalle ilmestyi itseäni huomattavasti nuorempi kolli, joka ei ollut edes jahdissa mukana. Illan aikana majalla oli muitakin ja muutama juoma tuli nautittua. Tää nuori kaveri oli jossain vaiheessa päättänyt, että saa multa pillua, ja olin hieman peloissani. Ilmaisin muille, että mua pelottaa. Lopulta se tyyppi jäi kuitenkin mun kanssa kahden. Pakenin makuupussiini nukkumaan, mutta hetken kuluttua tyyppi kömpi parvelle perässä. Tiesin tyypillä olevan väkivaltainen tausta ja tästä syystä aseluvat hyllyllä. Se tunne kun joku änkee sun viereen ja yrittää väkisin pelata sormipillua on aika karmea. Se oli pelottava yö, mutta selvisin välttelemällä, pienellä myötäilyllä ja osittain sen tyypin vahvan humalan takia. Toisaalta tiesin, että jos oon liian jyrkkä, saattaa mulle käydä huonosti.
Aamulla kyselin kadonneen koiranhihnan perään ja joku vanhemmista miehistä totesi, että ollaan varmaan käytetty sitä sidontaleikeissä. Olo oli kiusaantunut ja tilanne ahdistava.

En koskaan tehnyt mitään ilmoitusta, vaikka olisi pitänyt. Ajattelin, ettei kukaan usko mua.
Mä sain asian käytyä itseni kanssa läpi, eikä mulle jäänyt siitä traumoja. Mutta vastaisuudessa teen tollasista kusipäistä heti seuraavana arkipäivänä rikosilmoituksen.

💕”Viimeiseksi sanaksi on suudelma paras”💕

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Consent
« Vastaus #26 : Lokakuu 12, 2020, 13:09:15 »
Minä saan kyllä suun auki, osaan sanoa ei ja potkia munille, jollen tykkää saamastani huomiosta.
Muuten olen sitä mieltä, että ilman urosten naaraisiin kohdistuvaa kosiskelua, tämä pallo olisi tylsä elää.
Me pohjoismaalaiset ollaan pikkasen tiukkapipoja ja ahdasmielisiä sen suhteen. Flirttailu, jonka toivoisi johtavan rakasteluun on kunnianosoitus naiselle eikä kannata nyt taas sekoittaa asiaan metoota ja sekopäisiä naisia.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Consent
« Vastaus #27 : Lokakuu 12, 2020, 14:22:54 »
^^
Tuollaisessa tilanteessa, sanoitko ei, pyysitkö apua muilta miehiltä?
Jos pelotti, niin soitto poliisille. Miksi vitussa annoit tehdä noin itsellesi.
Tuota itseasiassa tarkoitan, että normaali miehen ja naisen välinen kemia sotketaan kusipäisyyteen.

Poissa Ronja

  • Siveä Sihteerikkö
  • Sr. Member
  • Galleria (24)
  • Viestejä: 5189
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Consent
« Vastaus #28 : Lokakuu 12, 2020, 15:16:27 »
^ Kerroin kyllä muille, että pelottaa jäädä sinne majalle, jos tyyppi jää sinne pyörimään. Sanoin ei, ja olin valmiudessa soittaa hätäkeskukseen. Sitäpä mäkin mietin, että miksen ollut pontevampi.

Nyt on siitä oppirahat maksettu, eikä tollainen tilanne tule enää toistumaan.
Tässä tapauksessa, jos kyseessä ei ollut kusipäisyys, niin sitten se oli tyhmyyttä. Tai sekä että.
Koko illan aikana en ko tyypin kanssa oikeastaan jutellut, enkä mitenkään vihjannut olevani kiinnostunut. Mitään kemiaa ei tilanteessa ollut. Siis sellaista kemiaa, kuinka minä sen kemian ymmärrän, kiinnostuksena ja flirttinä puolin ja toisin.
💕”Viimeiseksi sanaksi on suudelma paras”💕

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Consent
« Vastaus #29 : Lokakuu 12, 2020, 15:55:05 »
Älä ymmärrä väärin, en missään nimessä syyllistä sinua. Ihmettelen vaan, mikset lähtenyt sieltä kämpältä pois, jos et saanut apua muilta miehiltä. Metsästysreissu vissiin ollut kyseessä ja miesten adrenaliini huipussaan, vähän viinaa ja silleen ja ehkä ainoa nainen paikalla.
Minä olen kohteliaasti kieltäytynyt meidän hirviporukan saunailloista.

Poissa Jalmari

  • Hero Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 542
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Consent
« Vastaus #30 : Lokakuu 12, 2020, 15:57:44 »
Näin miehenä on tässä kohtaa pakko todeta, että nuo joille Ronja kerroit tilanteestasi eivätkä tehneet sen eteen mitään.... niin... suoraan sanottuna he hyväksyivät tuon tyypin toimet.

Minulta on muutamaan kertaan tuttu naisihminen kysynyt, voinko tarvittaessa olla hänen seuralaisensa tai poikaystävä jne. koska tapahtumassa jossa oltiin oli jokin tyyppi jota hän ei halunnut kohdata. Kysymättäkin oli selvää, että tähän diiliin suostuin. Ja suostun jatkossakin jos kysytään.
Satunnainen matkailija mutkaisilla poluilla, kokemuksia etsimässä

Poissa Pikkupaavi

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2516
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Consent
« Vastaus #31 : Lokakuu 12, 2020, 16:20:41 »
^Jalmarin kanssa samoilla linjoilla kyllä tän asian kanssa. Onneksi pahin skenaario ei nyt käynyt toteen ja homma ei toistu.

Toi on kyl jännä tilanne kun itsekin muutamaan otteeseen joutuin aviomieheksi/puolisoksi ihan sattumalta kesken retkien tai illanistujaisten. Mutta hädässä ystävä näissäkin tilanteissa tunnetaan ja jälkeenpäin näitä on naurettu.
💊

Poissa Ronja

  • Siveä Sihteerikkö
  • Sr. Member
  • Galleria (24)
  • Viestejä: 5189
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Consent
« Vastaus #32 : Lokakuu 12, 2020, 16:44:28 »
Nina, en ymmärtänyt väärin, enkä kokenut että syyllistäisit mua. Metsästämässä oltiin, osallistuin kaksipäiväiseen jahtiin.

Olin reilun 300 km päästä kotoa vieraalla paikkakunnalla. Toki ainahan olisin voinut vaikka telkeytyä autoon, mutta talvella sekään ei ole vaihtoehto. Ratista en halua kärytä, kun aseluvat lähtee sen sileän tien.
Ja pojat on oikeessa, että muut hiljaa hyväksyivät tapahtumat kun eivät siihen puuttuneet. Kysyin yhtä miestä mun suojelijaksi, mutta hän ei ilmeisesti ymmärtänyt tilanteen vakavuutta. Ootte ihania pojat, kun ootte noin toimineet! 😘😘

Mä olen koko varhaisaikuisuuteni kärsinyt kiltin tytön syndroomasta, mutta päässyt siitä nyt onneksi eroon. Nyt jos käytäs vielä se morgon efter -keskustelu sen sitomisleikeistä kyseleen paatron kanssa, napauttaisin vaan takaisin et ”ootko kateellinen ettet päässy mukaan?”
💕”Viimeiseksi sanaksi on suudelma paras”💕

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9049
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Consent
« Vastaus #33 : Lokakuu 14, 2020, 08:16:29 »
Mä olen koko varhaisaikuisuuteni kärsinyt kiltin tytön syndroomasta, mutta päässyt siitä nyt onneksi eroon.

Musiikkia korville!

Toki kiltti saa olla mutta tietyn pisteen jälkeen se kiltteys kääntyy itseään vastaan melkeinpä joka asiassa.
Nuorisotyössä kiltit naiset joutui aina ns.perinteiseen naisen asemaan. Ukot teki nuorisotyötä ja kiltillä naisella meni päivä hellan ääressä ja luutun varressa. Siitä päivä jatkui pyykkiä pesten. Ukoilla meni päivä lasten kanssa touhutessa, leikkiessä, urheillessa ja rupatellessa. Välillä käytiin punttisalilla ja ruoka odotti valmiina. En valittanut.

Ryhmä dynamiikka sai uusia käänteitä kun töihin tuli kaksi tulisempaa naarasta. Silloin jäi Lifti kokkailemaan ja soittelin itku kurkussa perään "Lissu, miltä selleri näyttää kun ohjeissa lukee selleri. No en mä täällä yksin pärjää! Onko nää täällä alalaatikossa olevat jutskat pottuloita vai niitä bataa, pataa, pitaatteja? Älä Lissu huuda mulle kun kaikkeni täällä yritän. Missä lämpötilassa noi lakanat pestään? Lissu? Lissu? Haloo?"
Why so fragile?

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Consent
« Vastaus #34 : Lokakuu 14, 2020, 08:56:57 »
Ronjan tarina oli tyypillinen ja selviytyminen siitä pienin henkisin vammoin oli hyvä lopputulos. Munille potkimisesta olisi henkiset vammat olleet pienet, mutta fyysiset mahdollisesti suuret. Antautumisessa täysin voidaan minimoida fyysiset vammat, mutta henkiset vammat suuret. Hybridi on hyvä, miten tuossa toimittiinkin. Paras olisi ollut että muut äijät olisivat huomioineet tilanteen ja tarjonneet apuja, vittu mitä tissiposkia ja pupujusseja.

Flirttailu, kommentointi ja iskeminen edellyttää tilanteen lukutaitoa. Nykyään kynnys on matalampi saada syyte, ehkä liiankin matala, mutta iskijän ja flirttailijan on ymmärrettävä kohteen rajat. Ympäristön ja paikallaolijat normaalitilanteessa pitäisi puuttua tuollaisiin insinöörin ja metsästyskavereiden keulimiseen. Itse olen ainakin aina puuttunut, vaikka riski on saada siitä mellakka aikaiseksi. Ja on siitä joskus syntynytkin.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0128

  • Hero Member
  • Viestejä: 756
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Consent
« Vastaus #35 : Lokakuu 14, 2020, 09:37:51 »
Nina, en ymmärtänyt väärin, enkä kokenut että syyllistäisit mua. Metsästämässä oltiin, osallistuin kaksipäiväiseen jahtiin.

Olin reilun 300 km päästä kotoa vieraalla paikkakunnalla. Toki ainahan olisin voinut vaikka telkeytyä autoon, mutta talvella sekään ei ole vaihtoehto. Ratista en halua kärytä, kun aseluvat lähtee sen sileän tien.
Ja pojat on oikeessa, että muut hiljaa hyväksyivät tapahtumat kun eivät siihen puuttuneet. Kysyin yhtä miestä mun suojelijaksi, mutta hän ei ilmeisesti ymmärtänyt tilanteen vakavuutta. Ootte ihania pojat, kun ootte noin toimineet! 😘😘

Mä olen koko varhaisaikuisuuteni kärsinyt kiltin tytön syndroomasta, mutta päässyt siitä nyt onneksi eroon. Nyt jos käytäs vielä se morgon efter -keskustelu sen sitomisleikeistä kyseleen paatron kanssa, napauttaisin vaan takaisin et ”ootko kateellinen ettet päässy mukaan?”

Toi on ollut kyllä tosi paska tilanne naisen kannalta ja hyvä että selvis noin, eikä sen pahempia käynyt.

Kännisen miesporukan sisäinen dynamiikka on aika ihmeellinen, etenkin jos porukassa on mukana naisia. Jos vain yksi, niin tilanne voi olla naiselle erityisen hankala, riippuen siitä uskaltaako porukan muut miehet asettua naista puolustamaan. Vastaavissa tilanteissa olen muuten nähnyt myös melkoista miesten välistä kilpalaulantaa, jopa fyysistä yhteenottoa siinä määrin, että jonkun piti käydä tikattavana terkkarissa. Urokset tappelee nartuista, myös ihmisurokset, etenkin jos liikaa viinaa on läsnä. Porsaita äidin oomme kaikki, tai osa ihan sikoja :o Tästä tosiaan on evoluutio pitänyt huolen...

Joskus olen päässyt vastaavassa tilanteessa myös naisen suojelijaksi. En ollut porukan nuorin enkä komein, mutta varmaan semmonen turvallinen nallesetä itseäni huomattavasti nuoremmalle naiselle ;D Säätöhän siitä kehkeytyi, eikä se tehnyt hyvää mm. huonolle avioliitolle, jossa tuolloin elin... ko. naisen kanssa emme päätyneet yhteen, mutta elinikäinen ystävyys ja syvä luottamus jäi. Sekä harrastuskaveruus :)