Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Huumekauppa vs seksin myynti
Vieras0263:
Näköjään illalla otetut energiajuomat niihin sorruttuani pitkän tauon jälkeen vei minulta kyvyn ja toisaalta halunkin edes yrittää saada tässä kohtaa unta, joten kirjoitetaanpa tähän väliin jotakin oman vinksahtaneen logiikan mukaista. ;D
Joo siis Liftillä näyttää selkeästi olevan asiassa pointtia, että mitä tarkoittaa vastuun ottaminen 18-vuotiaasta lähtien viimeistään. Kun ei kerta 3-vuotiaitakaan tässä enää olla, ellei joku ole niin pahassa psykoosissa, ettei pysty aikuismaisemmin ymmärtämään asioita omassa elämässään erityisesti vastuun ja valinnanvapauden sekä oman selkeämmän päätäntävallan osalta. Tai jos vastuuta ei mielestään osaa ja halua ottaa niin itsensöjohtamistaidot saattaa laahata yhtenä mahdollisena selityksenä. Tai tosiaan sekin vaihtoehto, ettei omassa persoonallisuudessaan ole kasvanut näkemään itseään sellaisena, joka voi katsoa itseään peiliin ja myöntää omat ongelmansa, jotka eivät ole muiden ongelmia, jos itse on suostunut tekemään jotain edesvastuutonta.
Mitä taas laillisuuskysymyksiin tulee niin eipä siihen ole selkeää yhtä oikeaa vastausta ja ratkaisua. Kaiken kieltäminen osittain suojaa ihmisiä ja osittain houkuttaa jopa paljon vaarallisempiin touhuihin ja kokeiluihin kuin kaiken salliminen. Kaiken salliminenkaan ei ole hyvä asia, jos Pioneerin sanoja tulkiten jotkut ovat herkempiä aineille jopa pysyvästi. Miedot aineet eivät välttämättä tee siihen suoraa poikkeusta, koska miedommistakin ihmisiä joutuu psykooseihin sun muihin vastaaviin. Kun minulta tullaan kysymään kannabiksen omakohtaisista kokemuksista joskus aiemmassa elämässä ja kokeilujen haitoista, niin voin koska tahansa halukkaille kertoa aiemman elämän omakohtaisista psykoosikohtauksista ja muista mielenterveysongelmista sen vuoksi että joskus halusi vähän kokeilla jotakin ja senhän piti olla niin mietoa sekä vaaratonta...
Ja vitut.
Entäs lainsäädännön suhteen nykyinen kultainen keskitie? Sekö ei ole ratkaisuna minkään arvoinen jos pitää vain ääripäitä ihannoida henkilöstä riippuen eikä pitää tyydyttävänä tätä tilannetta mikä nyt vallitsee?
Vai miten se menikään...?
Aulis:
--- Lainaus käyttäjältä: Aurora Mature - Elokuu 11, 2020, 22:11:23 ---No, koska en muista mun salasanaa eikä ylläpito halua poistaa minua pyynnöistäni huolimatta niin kerronpa että täälläkin olisi voinut olla hauskaa, mutta minun sieluni ei vain siedä huumeiden myyntiä vähätteleviä tyyppejä.
Olen 5 vuotta jäljittänyt teinejä narkkiloukuista Tukholmassa. Kun joku tulee minulle sanomaan että ei se ole aineenmyyjän vika, niin tiedän että meillä ei ole mitään sanottavaa toisillemme. Ajelimme pakulla pitkin kaupunkia ja poimimme, yleensä teholle, nuoria poikia ja tyttöjä. He varmaan halusivat käyttää aineita.
Että terkut vaan R-Alle.
--- Lainaus päättyy ---
Jos sä joka kerta poistut tilanteesta jossa joku haukkuu/vähättelee yms jotain sinulle tärkeää asiaa, silloin saat olla pakomatkalla kaiken aikaa.
Sinä et ole vastuussa toisen ihmisen teoista ja sanoista.
Olisi vain parempi jos jäisit koska saitti on hyvä paikka kasvattaa sitä panssaria jolla pärjää.
Vieras0263:
(Meni pidemmäksi OT:ksi mutta menköön tämän kerran ja sori etukäteen.)
Pakeneminen ei tarkoita aina vapautta. Tilanteista voi poistua harkintansa mukaan, jos ne pyörivät samaa kehää. Kasvua kumminkin tapahtuu myös kohtaamalla haasteita ja kipeätkin asiat tarvittaessa. Tämä forkka yhtenä esimerkkinä, jossa itsekin joutunut katsomaan peiliin, ja koittamaan jatkossa vastuunsa paremmin tajuten keskustelemaan rakentavammin. Ja muita silmällä pitäen, jos haluaa turhaa sanasotaa välttää. En siinä aina onnistu mutta yritän parhaani.
Jotenkin Saittia muutaman kuukauden ajan koukuttuneena kirjoittajana seuratessa on alkanut ymmärtää, miten täällä todella voi kehittyä keskustelijana. Ja vastuunkantajana sanomansa ja tekojensa merkityksen paremmin nykyään ymmärtäen haluaa olla tietyissä asioissa aiempaa kypsempi keskustelija kuin mitä olin ihan aluksi, jos siis oman vastuualueensa itsessään pystyy näkemään syy-seuraussuhteineen laajemmin.
Aiemmin saatoin esim. helpommin jäädä kinaamaan joissakin aihepiireissä nykyäänkin siihen välillä sortuen, mutta harvemmin kuin ennen mielestäni. Jos näen jo kaukaa, että keskustelu joissain aihepiireissä ei johda mihinkään kovin hyvään, järkevään ja tavoittelemisen arvoiseen lopputulokseen. Niin jätän entistä helpommin ennemmin vastaamatta joillekin kuin lähteä samanlaiseen uuteen kinaan mihin aiemmin jouduin ollessani eri mieltä. En vaan enää jaksa ja väsyttävää touhua pidemmän päälle.
Toki edelleenkin esim. itse saatan ajoittain vaikuttaa joidenkin silmissä samalta rääpäleeltä mitä ennenkin enkä näytä juuri yhtään muuttuneen ja kasvaneen. Toisella hetkellä taas huomaan jo itsekin joillakin muilla ihmisillä reaktioiden ympärillä muuttuneen erilaiseksi aiempaan nähden. Mikä taas kertoo tuosta muutoksesta eli että olen nykyään aiempia juttuja pohtineena ja sisäistäneenä koittanut lähestyä toisella tavalla tiettyjä ihmisiä ja aihepiirejä. Eli olen halunnut kehittyä ihmisenä, jota en alun perin ollut tälle forkalle liittyessäni. Ainakin toivoen haluan näin uskoa.
Tämä foorumi on opettanut ainakin minulle paljon ja koen kypsyneeni jonkin verran enkä halua olla samanlainen kusipää mitä ennen, koska olen kokeneempi. Toki pyydän anteeksi, että näytän edelleen kusipäältä joillekin välillä enkä ole luonteeltani ja asenteeltani ajoittain edelleenkään mikään jokaisen ihannoima, kaikkivoipa ja ystävällinen miellyttäjä-tyyppi. Kun sanon edelleen joitakin asioita suoraan enkä malta olla hiljaa tietyissä tilanteissa eri mieltä ollessani.
Tiedän sen. Pitäisi muistaa huomioida paremmin toisetkin keskustelijat eikä aina pelkästään omaa intressiä ajaen jyrätä muiden päälle. Tyhmää, mutta silti totta, ettei nykyään välillä vieläkään täysin osaa hallita kaikkia asioita mitä kokeneemmalta keskustelijalta odotetaan löytyvän aloittelijaan verrattuna. En ole täydellinen vaan keskeneräinen, mutta valmiimpi mielestäni aiempaan nähden.
Saman voin Aurora Maturellekin terveisenä lähettää, että hänelläkin voi olla kehittymisen arvoista ja oivaltavaa tulevaisuutta vielä halutessaan tällä forkalla, jos päättää jatkaa täällä keskustelua. Voi olla jopa paljonkin annettavaa, jos huomaakin asioita sillä tavoin myöhemmin havahtuen ja oppien näkemään. Eli ei heitetä vielä pyyhettä kehään, jos toivoa on... :)
Gentleman:
Huumeihin jää pääsääntöisesti fyysisesti koukkuun. Vaikka pääsisi yli siitä henkisestä puolesta, niin viekkarit on ihan oikeita ja fyysisiä oireita. Niistä kärsiviä nähneenä, ymmärrän hyvin miksi on helpompaa vain hakea seuraava satsi ja jatkaa sillä tiellä kunnes pääsee nukkumaan hautakivi tyynynä.
Seksiinkin voi toki jäädä koukkuun, mut se tuskin vie ennenaikaisesti hautaan. Ainankaan niin helposti.
Veikkaan, että esimerkiksi kannabiksen laillistaminen on tapetilla ennemmin kuin bordellitoiminnan laillistaminen. Huolimatta muutoman aktiivisen maksullisen seksin puolestapuhujan, julkisessa keskustelussa tuomista mielipiteistä viis veisaamatta, seksityö nähdään yhä varsin vastenmielisenä ja vähintään yhtä rikollisena.
Vieras0263:
Jos kerron oman kauhukuvani, niin se kuuluu niin, että kannabis laillistetaan ja seksinmyynti kielletään. Mitä tänne luvattuun maahan sen jälkeen enää jää? Ei ainakaan isompi kasa paskaa aiempaan verrattuna? Eikä ainakaan kansallisella tasolla yhteensä mitattuna heikompi hyötysuhde haittoihin nähden terveyden osalta kuin mitä ennen lakipykälien muutoksia?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta