Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Onko verottaja parittaja?  (Luettu 3058 kertaa)

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2204
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Onko verottaja parittaja?
« Vastaus #20 : Elokuu 11, 2020, 19:27:49 »
Edelleen pyydän, Sielujen rakastaja, että mitä haet takaa kun kysyt onko verojja parittaja? Kertoisitko ihan konkreeettisesti mitä tarkoitat?`

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Onko verottaja parittaja?
« Vastaus #21 : Elokuu 12, 2020, 08:18:16 »
En edes tiedä haluaisinko osaksi yhteiskunnan "hyväksymää" ja määrittelemää seksinmyyntiä, jos sellainen joskus tulisi. Vai haluaisinko kuitenkin olla ulkopuolella, sääntösuomi kun ei ole ennenkään oikein napannut.


Minä olen ajatellut vähän samaan tapaan. Todennäköisesti en käyttäisi lainkaan tuollaisia seksipalveluita, jos joskus toteutuvat. Minusta tosin on jo aika silloin jättänyt.

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1531
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Onko verottaja parittaja?
« Vastaus #22 : Elokuu 12, 2020, 10:46:14 »
Lainhan mukaan se menee niin, jos A saa taloudellista hyötyä B:n seksipalveluiden myynnistä, niin A on parittaja. Vaikka korkein oikeus on linjannut seksipalveluista saatavat tulot veronalaisiksi, niin silti lain mukaan muiden seksityöstä ei saa ottaa rahaa. 🤔 

Olisi korkea aika helpottaa seksialan työolosuhteita ja päättää, onko se nyt paritusta vai eikö olla. Myöskin verot on korkeat seksipalveluissa, vaikka työ on raskasta ja työn tekeminen on tehty kohtuuttoman hankalaksi.
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Onko verottaja parittaja?
« Vastaus #23 : Elokuu 12, 2020, 11:03:08 »
Verottaja on parittaja.

Nykytilanteessa seksityöstä täytyy maksaa verot, mutta veroille ei saa vastinetta tasapuolisesti muiden veronmaksajien kanssa. Seksityöntekijällä on rajatut mahdollisuudet toimitilojen hankkimiseen, yhteystyökumppaneiden kanssa toimimiseen ja oman yritystoimintansa mainostamiseen.

Myös terveydenhuoltoa on hankala toteuttaa, sillä terveydenhuollon ammattilaisten kanssa on ihan nopanheittoa, että miten he suhtautuvat työhösi. Yksi saattaa olla että ok, tässä lähete sukupuolitautitesteihin, suosittelen hakemaan uuden lähetteen aina x ajan välein. Toinen saattaa kauhistua ja kieltäytyä käsittelemästä senhetkistä tilannettasi, koska hän kokee velvollisuudekseen pureutua syvemmälle niihin "oikeisiin" ongelmiisi, jotka tietysti ovat syypää siihen, että olet ajautunut kaameaan prosituutioon. Hän kirjaa tietoihisi, että olet prostituution uhri, ja sen vuoksi luultavasti myös henkisesti epävakaa ja sillä lailla yksinkertainen, ettet ymmärrä omaa parastasi. Hän tekee sinusta lastensuojeluilmoituksen, koska eihän sitä nyt mikään prostituoitu pysty huolehtimaan lapsista, kun ei pysty huolehtimaan itsestäänkään. Sen lisäksi saat M1-lähetteen suljetulle osastolle, jotta saadaan selvitettyä, mistä tuo itsetuhoinen seksin harrastamisesi oikein johtuu. Koska päihtyneenä ympäriinsä paneskelu on normaalia, mutta jos siitä ottaa vastineeksi rahaa, niin se on selkeää itsetuhoisuutta. Menetät lapsesi ja vapautesi, etkä edes saa apua siihen terveysongelmaan, jonka vuoksi alunalkaen hakeuduit hoitoon.

Haluan joko seksityöntekijöille tasavertaiset oikeudet, tai sitten verovelvollisuuden pois.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Onko verottaja parittaja?
« Vastaus #24 : Elokuu 12, 2020, 11:22:04 »
^
Oikein KP, alkulauseista olen samaa mieltä.
Taidan lopettaa verottajan huorana olemisen. Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu, jos joudun oikeuteen.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Onko verottaja parittaja?
« Vastaus #25 : Elokuu 12, 2020, 11:31:30 »
Kukaanhan ei ole verottajan huora. Minä, kuten varmasti sinäkin, olen ihan oma huorani, kuten laki sallii. Toisessa merkityksessä voi myös sanoa, että olemme asiakkaittemme huoria, koska heillehän me työmme omistamme.

Mutta koska verottaja on parittaja, niin verottajalle huorat ovat ainoastaan uhreja. Kuten on laissa määritelty.
Eläkkeellä.

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1188
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Onko verottaja parittaja?
« Vastaus #26 : Elokuu 12, 2020, 11:35:43 »
Pankit samoin.
Ostat asunnon. Pankki antaa lainan asuntoa varten.
Maksat pankille lainaa pois huorarahoilla.
Eikö pankki silloin hyödy seksityöllä tehdyistä rahoista.

Oikeastaan kaikki mitä ostetaan ja maksetaan rahoilla mitkä saatu seksityöllä on parittamista. Myös ruokakaupassa käynti. Tavaran sisäänostohinnan ja ulosmyyntihinnan välinen osuus eli kate on se hyöty.
kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Onko verottaja parittaja?
« Vastaus #27 : Elokuu 12, 2020, 11:45:11 »
^^
Ai no tuosta olen eri mieltä.
Jos huoraamisesta maksaa veroja, niin on verottajan huora.
Asiakkaitteni huora en ole parituslainsäädännön tarkoittamalla tavalla, koska asiakkaani eivät hyödy minusta rahallisesti. Sitä paitsi imaisen niistä viimeisenkin siemenen, joten taidan olla hyväksikäyttäjä ;D

^
En ole Viola samaa mieltä sinunkaan kirjoituksen kanssa, aika kaukaa haettua. Pankki ei lainaa myöntäessään vältttämättä tiedä, mistä rahat lainan maksuun tulevat, jos sihteerillä on muita tuloja. Ei sitä tiedä myöskään K-kauppias.
Ainenkin minun kohdalla verottaja tietää tasan tarkkaan, mikä toimialani on.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Onko verottaja parittaja?
« Vastaus #28 : Elokuu 12, 2020, 11:48:07 »
^^  Tuosta en ole samaa mieltä.

Jos Petteri näyttää minulle nyrkkiä ja sanoo, että "50 % seksinmyyntituloista tänne tai muuten", niin hän hyötyy suoraan minun tekemästäni seksityöstä, ottamalla ansaitsemani rahat ja tarjoamatta minulle sen rahan arvosta vastinetta.

Jos verottaja näyttää minulle nyrkkiä ja sanoo, että "verot tänne ja alvit myös, tai muuten", niin verottaja saa suoraa, rahallista hyötyä minun tekemästäni seksityöstä, eikä nykytilanteessa anna minulle siitä tasapuolista vastinetta.

Jos taas pankki myöntää minulle lainan, jota olen oma-aloitteisesti sieltä hakenut, niin pankki ei hyödy seksityöstäni, vaan vapaaehtoisesti solmimastamme kaupasta, jossa pankki lupautuu antamaan minulle x määrän rahaa nyt, ja minä lupaudun antamaan pankille x + y määrän rahaa myöhemmin.

Sama asia kaupassa käynnin kanssa. Kauppa tarjoaa tuotteita, minä valitsen ostaa niitä. Kauppa antaa minulle haluamani tuotteet määrittelemäänsä rahasummaa vastaan, riippumatta rahojen alkuperästä. Minä voin itse valita, ostanko vai en. Jos päätän ostaa, niin kauppias hyötyy minun ja hänen välisestä kaupasta, eikä minun ja asiakkaani välisestä kaupasta.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2020, 11:50:42 kirjoittanut Kuningatar Perse »
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Onko verottaja parittaja?
« Vastaus #29 : Elokuu 12, 2020, 12:55:53 »
Jos Petteri näyttää minulle nyrkkiä ja sanoo, että "50 % seksinmyyntituloista tänne tai muuten", niin hän hyötyy suoraan minun tekemästäni seksityöstä, ottamalla ansaitsemani rahat ja tarjoamatta minulle sen rahan arvosta vastinetta.

Tuollasessa tilanteessa kyllä, mutta ei minulla, eikä varmaan sinullakaan ole Paavoja tai Pettereitä vaatimassa osaansa. En silti kiellä, etteikö vastaavaa saata tapahtua myös ihan suomalasten sihteerien keskuudessa. Kuinkahan monta kertaa silloin Petteri on oma mies tai poikaystävä.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Onko verottaja parittaja?
« Vastaus #30 : Elokuu 12, 2020, 13:31:41 »
No ei minulla ainakaan ole, eikä kuulu ollakaan. Mutta minä en näe mitään eroa siinä, että kerääkö osuutta Petteri vai verottaja. Tai on yksi ero, nimittäin tämä hypoteettinen Petteri menisi vankilaan, kun verottaja sen sijaan saa tekemästään hyvästä työstä pääntaputuksia valtiolta.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Onko verottaja parittaja?
« Vastaus #31 : Elokuu 12, 2020, 15:05:09 »
Ei kai sinä mitään eroa olekaan, paitsi verottaja eli osa valtiota vaan saa nykyisellään parittaa ilman seuraamuksia. No en tiedä, taidan alkaa marjanpoimijaksi, se on verovapaata, jos ei jatkojalosta tuotettaan.
Onhan minulla tuo yksi mansikka, minkä voi myydä moneen kertaan ;D