Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Huora.  (Luettu 15577 kertaa)

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Huora.
« : Heinäkuu 02, 2019, 14:50:03 »
Monesti törmään Huora sanan käyttöön halventavassa yhteydessä. "Vitun huora" tai "Tuo nainen näyttää ihan huoralta." Tämän harrastuksen myötä huora sanan merkitys on itselleni terävöitynyt tarkoittamaan rautaista ammattilaista. Sana on saanut saman merkityksen kuin vaikka merkonomi enkä itse koe sitä halventavana kun puhutaan ammatti huorista. Millaisia tuntemuksia tämä muissa herättää? Onko sopivaa käyttää nimitystä huora?  ???
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15024
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Huora.
« Vastaus #1 : Heinäkuu 02, 2019, 14:53:56 »
Kukin käyttäköön mitä itse haluaa käyttää. Itse vierastan sanaa huora. Sana "huora" maistuu minun suussani lähinnä haukkumanimeltä.
Maksullista seksiä tarjoavasta käytän mielelläni sanoja, hupakko tai ihan vaan tyttö.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Huora.
« Vastaus #2 : Heinäkuu 02, 2019, 15:08:04 »
makuasiahan se tietysti on millä nimellä haluaa kutsua. itte en halua ketään huoraksi kutsua, hupakko
on kanssa vähän omituinen sana. käytän mieluiten sanaa vosu tai tyttö. eikä ne todellakaan ole halventavaksi
tarkoitettu.
"Puolivallaton Leskimies"

Poissa Pekka.Karvo

  • Puudeli
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1414
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Huora.
« Vastaus #3 : Heinäkuu 02, 2019, 15:15:26 »
Itse pyrin välttämään sanaa huora, koska se on jotenkin halventava. Tietenkin se riippuu missä yhteydessä ja miten sen sanoo, vosu ei kans sovi mun suuhun. Itse käytän palveluntarjoaja, hupakko, hupsu ja tyttö tai nainen.
Sitä saa mitä sattuu tulemaan

Poissa rassexx

  • Full Member
  • Viestejä: 165
  • * Kelpo kaveri
Vs: Huora.
« Vastaus #4 : Heinäkuu 02, 2019, 15:45:00 »
Itse pyrin välttämään sanaa huora, koska se on jotenkin halventava. Tietenkin se riippuu missä yhteydessä ja miten sen sanoo, vosu ei kans sovi mun suuhun. Itse käytän palveluntarjoaja, hupakko, hupsu ja tyttö tai nainen.

Olen samaa mieltä. Ite käytän yleisesti hupakkoa tai tyttöä. Huorilla on liian negatiivinen käsitys yleisesti vaikka asian ei pitäisi olla niin.

Poissa Ylilääkäri

  • Full Member
  • Viestejä: 329
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Huora.
« Vastaus #5 : Heinäkuu 02, 2019, 17:34:16 »
Seksityöntekijä tai palveluntarjoaja ovat neutraaleja ja eivät ainakaan loukkaa ketään. Itse en pystyisi edes käyttämään sanaa huora kenestäkään, sen verran siinä on jollain lailla halventavaa sävyä.
Ylilääkäri

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Huora.
« Vastaus #6 : Heinäkuu 02, 2019, 17:36:20 »
Olen hutsu, hutsuilen. 💃

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Huora.
« Vastaus #7 : Heinäkuu 02, 2019, 17:58:23 »
En käytä sitä koskaan. Mun mieleeni se kalskahtaa halventavalle nimitykselle. Mä käytän sihteerikkö, palveluntarjoaja tai tyttö nimityksiä näistä ihanuuksista.

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Huora.
« Vastaus #8 : Heinäkuu 02, 2019, 18:09:48 »
Foorumikeskusteluissa pyrin käyttämään termiä palveluntarjoaja. Jotkut palveluntarjojat pitävät huorittelusta, joten huora kuuluu sanavarastooni tarvittaessa. Ja saattaa huora sopivassa tilanteessa lipsahtaa foorumillekin, en osaa suhtautua kategorisesti tähän(kään) asiaan.

Poissa Vieras0041

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1564
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Huora.
« Vastaus #9 : Heinäkuu 02, 2019, 19:48:20 »
Hupakoita en lähtisi koskaan tytöttelemään...käytän mielummin termiä hupakko, hutsu tai palveluntarjoaja.

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Huora.
« Vastaus #10 : Heinäkuu 02, 2019, 19:56:33 »
Sihteeriksi tai palvelun tarjoajaksi kutsun näitä ihania  ;)

Poissa CoinMint

  • Full Member
  • Viestejä: 160
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Huora.
« Vastaus #11 : Heinäkuu 02, 2019, 20:42:31 »
Otsikossa olevaa sanaa en todellakaan halua käyttää Hupakko on jotenkin sopivampi ja pehmeämpi. Joskus myös tytöttelen mutta vähemmän metoo kamppanian alettua.

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Huora.
« Vastaus #12 : Heinäkuu 02, 2019, 21:24:40 »
Huoraa kun on käytetty aina halventavana haukkumasanana naisesta niin  ei tunnu hyvältä kutsua ketään huoraksi vaikka se ammattinimike olisikin.

Hupakkokaan ei mielestäni ole ihan validi sana, tulee sellainen kevytkenkäinen blondi mieleen. Palveluntarjoajilta toivoisin opastusta tähän, mikä olisi käypä sana.
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Huora.
« Vastaus #13 : Heinäkuu 02, 2019, 21:49:35 »
Minä ainakin olen huora. Käyttäkää tätä nimitystä minusta, kiitos. Joskus olen myös "saatanan huora", mutta lähinnä vain silloin, kun en suostu ottamaan autossa suihin viidelläkympillä ;D Minä en kuitenkaan missään nimessä ole mikään "hupsu" enkä "hupakko", koska minulla on tässä Jepen kanssa saman muotoiset korvat, eli minunkin mielessäni nuo termit yhdistyvät lähinnä sellaiseen huithapeliin hepsankeikkaan. Toisaalta en kyllä viitsi ottaa mitään kierroksia siitä, jos joku minua hupsuksi tai hupakoksi kutsuu, koska tiedän nimitysten olevan hyväntahtoisia enkä ole niin perseestä että loukkaantuisin vääränsävyisestä sanavalinnasta.

Kaikki kollegani eivät kuitenkaan ole huoria, joten älkää kutsuko kaikkia huoriksi.

Yleisessä puheessa minäkin suosin termejä "seksityöläinen" ja "palveluntarjoaja", koska ne ovat minusta kuvaavia ja sellaisia joka kontekstiin sopivia nimityksiä. Yksilöillä on sitten termistöstä ja omista kutsumanimistään omat mielipiteensä, joita pyrin jokaisen kohdalla erikseen kunnioittamaan.
Eläkkeellä.

Poissa Veera85

  • Newbie
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 7
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Huora.
« Vastaus #14 : Heinäkuu 02, 2019, 21:52:00 »
Hämmästyttää vähän, miten monen mielestä on hyväksyttävää kutsua aikuista naista tytöksi.  :P
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2019, 21:54:40 kirjoittanut Veera85 »
Toistaiseksi tauolla.

https://youtu.be/6AwXKJoKJz4

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Huora.
« Vastaus #15 : Heinäkuu 02, 2019, 21:59:20 »
^ Minua ei hämmästytä ollenkaan :D Englanninkieliset ystävämmehän vievät homman vielä pidemmälle ja kutsuvat seksikumppaneitaan nimellä "baby".

Toisaalta jos käyttäisin kumppanistani samansuuntaista hellittelynimeä "toddler" ja kertoisin julkisesti olevani kuumassa suhteessa "toddlerini" kanssa, niin saattaisi ruveta parit sireenit ulvomaan ;D
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Huora.
« Vastaus #16 : Heinäkuu 02, 2019, 22:50:15 »
Sotaveteraanitkin kutsuvat aseveljiään pojiksi ja nuorimmatkin heistä on yli 9-kymppisiä. ;)

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3022
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Huora.
« Vastaus #17 : Heinäkuu 02, 2019, 23:06:04 »
Täällä ainakin yksi huora.
Josta muuten asiasta seinään tulikin ikävä yhtä opiston ominaisuutta, saisikohan tänne noita titteleitä/nimityksiä (vai miksi niitä nyt kutsutaan)... :)

Tunnustan kyllä tytötteleväni ja pojittelevani muita, mutta en vedä hernettä nenään myöskään mun tytöttelyistä.
Oikeestaan ihan sama miksi mua kutsuu  ;D
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Pimu & Venla Rööperi ti-ke 2.-3.4.!

Poissa Vieras0006

  • Newbie
  • Viestejä: 33
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Huora.
« Vastaus #18 : Heinäkuu 03, 2019, 00:25:14 »
Huora sana on omasta mielestäni loukkaava termi. En käyttäisi kyseistä sanaa kenestäkään, vaan tarvittaessa ilmaisisin termin asiallisemmalla kiertoilmaisulla.

Olipa kyseessä sitten maksullinen tai ei, niin jokainen meistä on omalla tavallaan huora..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2019, 00:27:55 kirjoittanut Ennaltanäkijä »

Poissa sannahunaja

  • Full Member
  • Galleria (4)
  • Viestejä: 144
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Huora.
« Vastaus #19 : Heinäkuu 03, 2019, 00:43:48 »
Samaa sanaahan voidaan käyttää sekä haukkumiseen että hellittelyyn, ja tämähän on riippuvainen siitä, kuka sen sanoo, millä äänensävyllä ja missä kontekstissa. Tästä ehkäpä se klassisin esimerkki on sana "tyttö". Näissä hutsuympyröissä ko. sana on täysin sallittu ja kaikin puolin positiivinen (ainakin itselleni), mutta jos tuon sanan kuulisin esim. siviilityössäni joltain setämieheltä, tilanne olisi heti täysin eri.

Itse tykkään käyttää täysin neutraalia ja asiallisinta vaihtoehtoa: palveluntarjoaja. Myös hutsu on hyvä, ja sehän on ehdottomasti leikkisämpikin kuin edellinen. Ja silloin jos vietän oikein kunnon panopäivää (ne ovat tarpeen aina välillä :D ), sanon ihan suoraan huoraavani. Mitä toivon kuulevani asiakkaan suusta, niin noin lähtökohtaisesti mua voi kutsua ihan vain Sannaksi ;) Mutta sillä palveluntarjoajalla tai hutsulla ei myöskään voi mennä vikaan. Mutta, koska tarjoan seksipalveluita, mulle on myöskin tärkeää se, että asiakas voi toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan turvallisesti ja vailla häpeää. Jos siis joku saa kiksejä huorittelusta, niin se on mulle täysin fine niin kauan, kun tunnen sen olevan fantasiaa ja/tai seksileikkiä, eikä todellista. Ts. että minun ajateltaisiin olevan alempiarvoinen ihmisenä. Tässä kohdin huomauttaisin, että tuon tunteen alempiarvoisuudesta voi saada täysin ilman mitään sanojakaan. Jotkut ihmiset ovat vain niin ylimielisiä ja henkisesti vinksallaan, että ajattelevat joidenkin olevan itseään alempana, oli kyse sitten ammatista, seksuaalisesta suuntautumisesta, etnisestä alkuperästä tai mistä tahansa.

Joitain alunperin pelkkään haukkumiseen tai alistamiseen tarkoitettuja sanoja voidaan käyttää myös voimaantumisen välineenä, kun näiden haukkumasanojen kohteena olleet/olevat (vähemmistö)ryhmät ovat ottaneet sanat omaan käyttöönsä, ja luoneet niille täysin uutta, heidän itsensä määrittelemää merkitystä. Näkisin, että myös me palveluntarjoajat voidaan käyttää huora-sanaa eräänlaisena positiivisena voimasanana. Sitä se on tietyissä tilanteissa ainakin mulle.

 
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2019, 00:45:50 kirjoittanut sannahunaja »
Hunajata sulle! Ks. kalenterista missä ja milloin 💋