Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Repukat  (Luettu 56492 kertaa)

Poissa Ilotikku

  • Full Member
  • Viestejä: 475
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Repukat
« Vastaus #40 : Heinäkuu 08, 2019, 01:26:15 »
Tämä foorumi on näköjään leivottu SMF 2.0:n päälle ja sen manuaali sanoo seuraavaa repukkasysteemistä:

Lainaus
Karma is an optional feature that shows the popularity of members. Administrators can enable this feature from the Core Features section. When members are allowed, they can applaud or smite a member to raise or lower that member's karma.

Karma mode - This option is to select how the karma feature will be used in the forum:
Disable Karma - Disables the use of this feature.
Enable Karma Total - Makes SMF show only the total of points received.
Enable Karma Positive/Negative - Shows both the positive and negative points for each user.
Set the minimum posts needed to modify karma - Administrators can set a minimum number of posts that a user must have before they can raise or lower someone's karma.
Set wait time in hours - This specifies how long (in hours) users have to wait between consecutive karma actions on the same person.
Restrict administrators to wait time - This specifies whether forum administrators are restricted by the wait time (see the previous option).
Karma label - Here administrators can define the label that is shown for the karma field in the profile and posts (default karma:).
Karma applaud label - The text that appears in the link to increase the karma of a user (default [applaud]). If you leave this field blank, the applaud link will be hidden.
Karma smite label - The text that appears in the link to decrease the karma of a user (default [smite]). If you leave this field blank, the smite link will be hidden.

Valitettavasti sellaista mahdollisuutta ei ole, että näkisi kuka repukan on antanut, ellei mene puukottamaan tietokantaa/logeja ja poimi tietoja suoraan sieltä jonkun räätälöidyn ratkaisun päälle. Aika vaivalloinen toteuttaa ja aiheuttaa turhaa spagettikoodia vakautetun ratkaisun päälle.

Samainen manuaali kertoo myös, että käyttäjät erotellaan joko IP:n, hostnamen, meiliosoitteen tai käyttäjätunnuksen perusteella eli esim. proxyllä perseilijä pystyy kiertämään rajoitukset ja jopa bannit.

Repukkasysteemi on täysin tarpeeton ja tavattoman helposti manipuloitavissa oleva ominaisuus.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2019, 01:29:08 kirjoittanut Ilotikku »

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Repukat
« Vastaus #41 : Heinäkuu 10, 2019, 15:18:03 »
Repukan antaja näkyväksi ja ei voi antaa repukkaa jos ei ole yhtään postausta. Näin pysyy "herrasmies slummaajat" kurissa.

Poissa Jouni

  • Jr. Member
  • Viestejä: 64
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Repukat
« Vastaus #42 : Heinäkuu 10, 2019, 20:32:24 »
Tuo on hyvä...
Ilmeisesti Jumala, koska rakastaa niin montaa enkeliä-(:

Poissa Vieras0021

  • Full Member
  • Viestejä: 139
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Repukat
« Vastaus #43 : Heinäkuu 10, 2019, 20:42:03 »
Mode seuratkoon tilannetta hetken ja sitten listaa heidät julkisesti, ketkä repukoita, muiden tai omiaan, manipuloi.

Poissa Vieras0217

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3913
  • * Kelpo kaveri
Vs: Repukat
« Vastaus #44 : Heinäkuu 10, 2019, 20:42:23 »
^ja^^No näin ;)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2019, 20:44:25 kirjoittanut Nezztori »

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Repukat
« Vastaus #45 : Heinäkuu 10, 2019, 21:21:17 »
Repukoihin olisi hyvä saada lähettäjä näkyviin. Jos tämä vaatii liikaa säätöä, olisi nykyistä parempi laittaa repukat piiloon kokonaan.

Eipä mun tarvinnut muuta kuin kopsata: systeemi pois jos ei saa näkyviin antajaa/poistajaa.

Poissa Caravaani Timo

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1040
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Repukat
« Vastaus #46 : Heinäkuu 11, 2019, 08:42:48 »
Mobiilista ei suoraan näe repukoiden määrää mutta profiilista ne löytyy. Olen reilusti miinuksella ja ei ole vaikeaa arvata ketkä niitä päivittäin minulle lisäävät. Eivät ne minua häiritse mutta mielenkiintoinen huomio foorumi ilkeilystä :)

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Repukat
« Vastaus #47 : Heinäkuu 11, 2019, 08:53:30 »
Ei tuossa repusysteemissä tällaisenaan oikein mitän tolkkua ole, sama olisi tosiaan poistaa vaikka kokonaan.
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Vieras0023

  • Newbie
  • Viestejä: 49
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Repukat
« Vastaus #48 : Heinäkuu 11, 2019, 09:19:39 »
Valitettavasti sellaista mahdollisuutta ei ole, että näkisi kuka repukan on antanut, ellei mene puukottamaan tietokantaa/logeja ja poimi tietoja suoraan sieltä jonkun räätälöidyn ratkaisun päälle. Aika vaivalloinen toteuttaa ja aiheuttaa turhaa spagettikoodia vakautetun ratkaisun päälle.

Mikäli asia on näin kuin Joysticki sanoo, on repukkasysteemi minunkin mielestäni turha. Wörkillä repukkaa pystyi antamaan samalle henkilölle uudestaan vasta, kun oli jakanut sitä (muistaakseni) 30 muulle. Täällä pystyy antamaan päivittäin, vaikka ei repukkaa antaisi kenellekään muulle. Tämä tuo mahdollisuuden sekä miinuspommitukseen että kaveruksille peukuttaa toisiaan. Wörkillä tuli peukutettua oikeasti hyviä kirjoituksia. Täällä taitaa syyksi riittää, että kaveri on muuten mukava ja sattuu olemaan ketjussa samaan aikaan.

Poissa Caravaani Timo

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1040
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Repukat
« Vastaus #49 : Heinäkuu 11, 2019, 09:31:55 »
Mikä on reilua on se, ettei mobiilista voi antaa repukkaa ;D
Minä siis en anna miinusta

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Repukat
« Vastaus #50 : Heinäkuu 11, 2019, 19:40:09 »
Eräällä nimimerkillä on viisi postausta, joista peräti kolme on rapsoja. Onkohan reputation-toimintoa käytetty ihan oikein, kun hänen saldonsa on tällä hetkellä miinuksella.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Repukat
« Vastaus #51 : Heinäkuu 11, 2019, 19:44:26 »
Nyt yritin laittaa Tibbelle plussaa, mutta laitoin vahingossa miinusta. Olen pahoillani.

Ottakaa pois tuo huono systeemi.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Repukat
« Vastaus #52 : Heinäkuu 11, 2019, 19:45:10 »
Jos ylläpito luette tämän keskustelun, mihin päädytte?

Poissa Caravaani Timo

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1040
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Repukat
« Vastaus #53 : Heinäkuu 11, 2019, 19:52:23 »
Nyt yritin laittaa Tibbelle plussaa, mutta laitoin vahingossa miinusta. Olen pahoillani.

Ottakaa pois tuo huono systeemi.
Koita seuraavaksi plussaa ;D

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Repukat
« Vastaus #54 : Heinäkuu 11, 2019, 19:53:38 »
^
Ihanaa, olet järjen jättiläinen. Mutta ei onnistu.

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Repukat
« Vastaus #55 : Heinäkuu 11, 2019, 20:12:36 »
ihme urputusta repuista. tämä systeemi on luotu tälläiseksi, eletään nyt sen mukaan.
tarkkana pitää kuiteski olla. laitoin aamulla vahingossa plussaa lööperille...tana
vituttanu koko päivän... ;D
"Puolivallaton Leskimies"

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Repukat
« Vastaus #56 : Heinäkuu 11, 2019, 20:18:28 »
Asiaa on puitu jo kolme sivullista, olisi jotenkin luontevaa kuulla ylläpidon mielipide asiasta?

Minua ei haittaa vaikka minulla olisi miinut 75, mutta anonyymi palaute ei ole ollut hyvä millään keskustelufoorumilla millä minä olen ollut.

Johtaa kysymykseen: miksi tämän foorumin ylläpito haluaa anonyymin palautteen? Ketä se palvelee?

Poissa Caravaani Timo

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1040
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Repukat
« Vastaus #57 : Heinäkuu 11, 2019, 20:25:50 »
^
Niksi ylläpidon pitäisi vastata? Se tekee omat ratkaisut foorumilaisista riippumatta.
Minulle on aivan sama mitä tulee plussaa vai miinusta jokatapauksessa jotkut perseilevät niillä ja se perseily anonyyminä on kiwaa.
Jos nyt joku harmittaa on se etten voi antaa niin plussaa kuin miinustakaan ;D

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Repukat
« Vastaus #58 : Heinäkuu 11, 2019, 20:27:55 »
Miksi ylläpidon ei tarvitsisi vastata?  :P

Poissa Caravaani Timo

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1040
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Repukat
« Vastaus #59 : Heinäkuu 11, 2019, 20:28:16 »
^ Mutta täällä voit pitää Villeriuksen pojot kurissa painamalla sille miinusta silloin tällöin...  ::)
Opastusta ilkeilyyn ;D