Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Euroviisut 2026.  (Luettu 760 kertaa)

Poissa Ribbeli

• Sr. Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Euroviisut 2026.
« : Toukokuu 07, 2026, 07:02:08 »

Euroviisujen loppukilpailuun on vielä reilu viikko ja Suomea on kovasti veikkailtu kilpailun voittajaksi.
 Nyt on aika veikata kilpailun kolme parasta maata.
 Itse hiukan pessimistinä en uskalla veikata Suomea voittajaksi.

Oma veikkaukseni on 1.Australia(esittäjänä kaunis Delta Goodrem)2.Ranska(esittäjänä kaunis,nuori Monroe)3.Suomi(Pete ja Linda)
 Mikä mahtaa olla sinun veikkauksesi?

Poissa Julia

• Hero Member
  • Galleria (11)
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Euroviisut 2026.
« Vastaus #1 : Toukokuu 09, 2026, 01:00:17 »
1. Suomi 2. Australia 3. Kreikka

Tauolla kesäkuun puoleenväliin :)

Poissa Pataässä

• Hero Member
« Vastaus #2 : Toukokuu 11, 2026, 23:31:12 »
1. Suomi
2. Kreikka
3. Tanska
Ässä hihassa. Vai oliko se housuissa?

Poissa Granado

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #3 : Toukokuu 13, 2026, 11:52:11 »
Euroviisut kiinnostaa aina. Onkohan tuo Pete ja Linda ollut vielä sillai. Sillai piks poks  ???.
Heil Hitler, Meil Purra!

Poissa Ribbeli

• Sr. Member
« Vastaus #4 : Toukokuu 13, 2026, 19:29:46 »

Julian veikkaus saattaa mennä nappiin voittajan osalta,koska Tampere varautuu jo Suomen Euroviisuvoittoon.

https://yle.fi/a/74-20225851

Poissa Bbw-Pihla

• Full Member
  • Galleria (8)
« Vastaus #5 : eilen kello 01:51:05 »
1. Suomi
2. Moldova
3. Kreikka
Rauma 21.-22.5.
Pori 2.-3.6.
Incall Tampere, outcall Tre-Pori-Rauma-akselilla.

Poissa Kellopeliappelsiini

• Sr. Member
« Vastaus #6 : eilen kello 08:42:48 »
Israel
Ruotsi
Tanska
I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine

Poissa VanGils

• Sr. Member
« Vastaus #7 : eilen kello 09:11:14 »
1. Suomi
2. Kreikka
3. Tanska

:drinking:

Poissa Venla

• Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (189)
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
« Vastaus #8 : eilen kello 20:04:12 »
Jos ei ois AI niin kuvan tilanteessa todellakin ois viisaampi häipyy täält. ;D
Nyt jos ei voiteta niin sit lähetetään totaalisia vitsibiisejä seuraavat 10 vuotta! Prkl.

1. Suomi
2. Kreikka
3. Australia

...joo oon mä vähän liekeissä taas Euroviisuista...  :laught:
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Tsekkaa kalenteri!

Poissa joey_t

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #9 : eilen kello 20:56:05 »
Aika yleisesti Suomelle povataan hyvää menestystä, jopa voittoa.

Mutta kertokaa mikä Suomen biisissä Liekinheitin on erikoisen hyvää? Lindan viulu soi kauniisti, Linda on kaunis ja Petekin vissiin ihan hyvän näköinen tosin en osaa miesten ulkonäköä niin arvioida. Ja ehkäpä Petellä on ihan hyvä lauluäänikin mutta minusta se laulu on itsessään on aika huono. Mutta toivottavasti minun näkemykseni tässä asiassa edustaa vähemmistöä.
älkää kaatako piimäpurkkia porstuassa mennessänne

Poissa Ribbeli

• Sr. Member
« Vastaus #10 : eilen kello 21:25:24 »
Jos ei ois AI niin kuvan tilanteessa todellakin ois viisaampi häipyy täält. ;D
Nyt jos ei voiteta niin sit lähetetään totaalisia vitsibiisejä seuraavat 10 vuotta! Prkl.

1. Suomi
2. Kreikka
3. Australia

...joo oon mä vähän liekeissä taas Euroviisuista...  :laught:
Huorien Kuningatar Venla :inlove:
Me uskomme Suomen voittoon.. :headbang:

Poissa Venla

• Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (189)
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
« Vastaus #11 : eilen kello 22:02:37 »
Aika yleisesti Suomelle povataan hyvää menestystä, jopa voittoa.

Mutta kertokaa mikä Suomen biisissä Liekinheitin on erikoisen hyvää? Lindan viulu soi kauniisti, Linda on kaunis ja Petekin vissiin ihan hyvän näköinen tosin en osaa miesten ulkonäköä niin arvioida. Ja ehkäpä Petellä on ihan hyvä lauluäänikin mutta minusta se laulu on itsessään on aika huono. Mutta toivottavasti minun näkemykseni tässä asiassa edustaa vähemmistöä.

Siis...mä en ole niin ihastunut laulun sanomaan/sanoihin, kuin esim. viime vuonna tykkäsin enemmän sekä KAJ:n että Erikan biiseistä tuolta osin. Biisissä ekalla kuuntelulla en rehellisesti meinannut ees tajuta miksi sanoitus oli paikoittain epäluonnollisen kuuloinen (noh, ainakin mun korvaan).
Mutta, tää mun ongelma on vain suomalainen ongelma, ja me ei äänestetä omaa biisiämme. Muu maailma ei tartu sanoihin samalla tavalla.
Ja tajusin nopsaan, että siinä oli käytetty suomenkieltä tavalla millä sen saa kuulostamaan hyvältä niiden korvaan, jotka eivät osaa kieltä. Aika nerokasta oikeastaan.

Laulun sanomahan on aika tylsä ja kulunut, taas kerran suomalaiselle. Me ei ehkä olla kansana niin paljon kliseisten traagisten rakkauslaulujen perään (ainakaan enää), kuin vaikka nyt esim. Välimeren maat. Tää on aikoihin eka Suomen viisu biisi, mille olen nähnyt somessa kannatusta jonkin verrankin Välimeren maista. Nehän ei koskaan tykkää Suomen biiseistä. :laught:
Hyvä kokeilu lähteä katsomaan tämäkin kortti.

Sitten tulee musikaalisilta ihmisiltä opittua (koska mä olen sävelkuuro), biisissä ilmeisesti viulua soitetaan jotenkin dialogissa korkeammalta, ja laulu seuraa astetta (oktaavia?) alempana, kuin se koittaisi kiriä viulua, mutta ei koskaan saavuta sitä.
Lopussa (?) ilmeisesti laulussa käytetään jotain mikä harvinaisempaa (?), jotain puoli oktaaveja (?). Ja se on tarkoituksella. Tekniikka jota kuulema käytetään, se tunnistetaan, se saattaa satunnaisen kuulijan korvaan kuulostaa oudolta/siltä ettei laulaja aivan osu mihin pitäisi. 
Ja ylipäätään tietty biisin rakenne, jossa viulusta on tehty kuin toinen laulaja.
On siinä siis ilmeisesti jonkin verrankin kaikenlaista kikkailua, mikä ei toki ole koko musiikki maailmassa uniikkia, mutta Euroviisuissa harvinaisempaa.
Ja nyt joku musiikin ammattilainen/musikaalisesti lahjakas henkilö voi tulla korjaamaan kaikki mun kirjoituksen asiavirheet. :laught:

Mutta takaisin omaan lestiin. Mä en ihastunut tähän biisiin moneen kuuntelu kertaan. Tää ei aluksi iskenyt samalla tavalla kuin Ich komme tai Bara bada bastu. Tää alkoi hiljalleen kuulostamaan kiinnostavammalta. Sama reaktio on ollut joillain muillakin kansainvälisesti mitä nyt somesta voi päätellä.
Ja se ettei biisi ns. kulu loppuun liian nopeasti, vaan pikemminkin vain paranee mitä useammin sen kuulee, voi olla ihan hyvä juttu. Tai sitten ei. Äänestystä ajatellen kaksiteräinen miekka. Ne jotka kuulee sen ekan kerran finaalissa, ei välttämättä ole niin otettuja. Ne jotka kuunnelleet viisubiisejä pitkin kevättä, tää voi olla noussut kiinnostavammaksi. Toki, ne jotka katsovat vain viisut (=eivät ole kuunnelleet biisejä aikaisemmin), heihin vaikuttaa ehkä enemmän myös lavashow, visuaalisuus. Ja se on kohdillaan.

Yleinen fiilishän taitaa olla, että biisi tuskin tulee ykköseksi kummassakaan äänestyskategoriassa, jury & yleisöäänet. Mutta muut osallistujat huomioiden, molemmissa katgorioissa on muutamia potentiaalisia ykkösiä. Joten, äänten hajaantuminen molemmissa kategorioissa saattaa tapahtua. Ja on aika selvää, että juryn ja yleisön suosikit tulee olemaan taas kerran jonkin verran eri biisit.
Ja tähän kai perustuu Suomen mahdollisuus. Biisi & show on ns. jury sekä yleisö ystävällinen (muillekin kuin kyseisin artistin faneille).

...joo-o, mä oon liian syvällä tässä kaninkolossa.  :laught:
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Tsekkaa kalenteri!

Poissa joey_t

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #12 : tänään kello 06:00:17 »
Venlan vastaus oli mainio: sekä ymmärsi kysymykseni että selitys on ymmärrettävä. Muutama vuosi sitten ajattelin että Käärijä voisi voittaa tai ainakin menestyä hyvin ja eikös se lopulta sijoittunut toiseksi jos en muista väärin.
älkää kaatako piimäpurkkia porstuassa mennessänne

Poissa Rautakansleri

• BANNATTU
  • Newbie
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
« Vastaus #13 : tänään kello 11:06:06 »
Nyt totuudenmukaisesti ja vakavasti top 2:

1. Kreikka

2. Suomi

Poissa ThomasDundee

• Sr. Member
« Vastaus #14 : tänään kello 11:54:45 »
Siis perustuuko nämä teidän veikkaukset siihen, millaista lopputulosta toivoisitte, vai miten sen oikeasti luulette menevän?

Todellisuudessa Israel toki tulee tuttuun tapaan olemaan kärkikaksikosta toinen, ihan vaan siitä syystä, että jengi äänestää sitä poliittisista syistä. Sääntömuutos (saa äänestää vain 10 kertaa entisen 20:n sijaan) tuskin riittää tätä estämään.

1. ?
2. Israel

Poissa Palkokasvi

• Full Member
« Vastaus #15 : tänään kello 12:15:55 »
Venlalta hyvää analysointia. Liekinheitin kuulostaa kahden henkilön vuoropuhelulta. Pete miettii ihastuksen kohdetta Lindaa. Parempi olis häipyy, mutta silti leikkii tulella samalla saaden palovammoja vaikka kohde vastaa (viulua soittamalla) tunteisiin kuin pakastin.
Samoin - aluksi Palko ei niin kiinnostunut tästä, mutta uteliaisuuttani ja ripaus Euroviisuleikkimieltä niin soitin useamman kerran. Tässä on jotain koukuttavaa ja hienoa!

Lavashow on hieno kaikin puolin. 1. semin esiintyjillä oli jotain hieman samantyylisiä kappaleita, mutta ei yhtä kaunista viulunsoittajaa  :) Tällä lähdetään voittamaan, ei vain saapumaan paikalle. Kävi miten kävi.

Pahimmat vastustajat ovat:
Tanska (laatikkolavaste)
Kreikka (tanssittava tiikeri + korvamato)
Australia (auringonpimennys balladi)
Itävalta (tähtisilmä tanssittaa)

Yleensä joku balladi erikoisella rekvisiitalla on ollut vahva ehdokas voittajaksi.
Toivotaan että Liekinheitin sulattaa ne kaikki ja em. pitävät muut mahdolliset haastajat kaukana takana.  ;D

Poissa Granado

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #16 : tänään kello 13:22:58 »
En jaksa katsoa euroviisuja, kun se eurohumppa ei ole ihan sitä minun musiikkigenreäni. Lisäksi minua raivostuttaa se pitkäveteinen ja ärsyttävä show ja ne teennäiset juontajat, jotka siinä kiekuvat tuntitolkulla. Mutta suon tietenkin kaikille euroviisufaneille ilolla tämän spektaakkelin. Vaikka en itse jaksa euroviisuja juuri seurata, niin silti euroviisut kuuluvat olennaisena osana minunkin kevääseeni, kuten jääkiekon MM-kisat ja koululaisten kevätjuhlassa laulama suvivirsi. Ne ovat sellaisia eräänlaisia kesän riittejä, joiden jälkeen se kesäloma voi kunnolla alkaa. Jos en ole baarissa, niin seuraan kotona euroviisuja sillä tavalla, että televisio on äänettömällä. itse surffailen makkarissa pöytäkoneella. Suomen esityksen tullessa käyn olkkarissa katsomassa sen ja tietysti äänen kanssa. Sitten vetäydyn makkariin tietokoneelleni kunnes pistelasku alkaa. Olen jotenkin niin kilpailuhenkinen, että on aina pakko nähdä miten Suomi pärjää. Ja olen tietenkin iloinen jos Suomi menestyy.

En ole nähnyt näitten muiden maiden esityksiä, mutta veikkaan että Suomi voittaa. Koska iltapäivälehdissä on ennustettu Suomen voittoa, kuten muistaakseni joka ikinen vuosi aikaisemminkin  :).
Heil Hitler, Meil Purra!