Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia  (Luettu 2650 kertaa)

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8960
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« : Kesäkuu 04, 2020, 15:54:26 »
Ehkä pienoinen ongelma nykyaikana on, että minäkuva saattaa rakentua liian paljon sosiaalisessa mediassa saatujen tykkäyksien varaan.

Tämä on todella yleistä. Tästä pitäisi puhua enemmän. Ja vahempien pitäisi olla kartalla kuinka heidän 13v Lissu laittaa perseestään kuvia instaan. Jos tuolta asti lähtee itsetunto kasvamaan sen mukaan kuinka paljon aikuiset ukot kuolaa sun persettä niin aika kivinen tie tulee olemaan. Tämä ei tarkoita sitä ettei netissä sais koskaan heruttaa! Jos naiset eivät heruta niin aika ankeaksi menee mun elämä. Mille mä sitten runkkaan?

Tarkoitin että se itsetunto pitäisi rakentua jostakin muusta kuin siitä olenko seksikäs muiden mielestä ja haluaako 250000000 miestä nussia minua.

Jos voin jostakin asiasta itsestäni mainita positiivisesti ja ilman rehvastelua niin minulla on helvetin hyvä itsetunto ja tiedän tasan tarkkaan oman tasoni. Tiedän että minun matkaani eivät Ninnineidit ja Anniinat lähde. Ne sanoisi mulle tuolla yökerhossa ettei niitä kiinnosta. Tietysti mä yritän koska siinä on se yhden prosentin mahdollisuus että Ninnineiti tai Anniina on eläinrakkaitta ja niin pervoja että sika kiihottaa.

Kun mä laitan kuvia faceen tai tänne niin ei niillä pillua yritetä saada, tai kehuja. Tarkoitus on naurattaa ja jos joku kuittailee mulle niin minua rupeaa naurattaa. BTW, cosplayn aloitus kuvan laitoin myös faceen, siitä tuli mun profiilikuva. Siinä kuitenkin näkyy mun massiivin murha kyrpä (ironiaa. tiedän että se on pieni. tiedän myös että olen äärimmäisen lapsellinen)

No facessa sitten eräs nainen loukkaantui minulle, siis siitä minun profiilikuvastani. Se ei kykene käsittämään miten joku voi laittaa itsestään noin järkyttävän kuvan. Vastasin että halusin esitellä lihaksikasta vartaloani ja että omasta mielestäni näytän siinä kuvassa todella hyvältä. Kerroin että haen sillä kuvalla seksiseuraa internetistä. Se ehdotteli kuvakulmia ja suositteli että laittaisin vaatetta päälle. Minua nauratti kovasti.

Sama nainen loukkaantuu mulle kovin usein ja outoa tässä on se että facessa en ota kantaa mihinkään, enkä nimittele ketään. Miksi hän loukkaantuu? Pitääkö sosiaalisessa mediassa aina hymyillä, näyttää helvetin hyvältä ja valehdella kuinka helvetin hyvin menee?

Kirjoitan päivittäin faceen tarinan jossa alennan itseäni. Samalla tyylillä kuin aikoinaan workillä, ennen kuin sain pillua ja mulla nousi kusi päähän. Se ihminen ei voi käsittää miksi alennan itseäni kuvilla ja kirjoituksilla. Se näkee ihan punaista jos paljastan omia asioitani noloista ja hävettävistä tilanteista. Mun oli pakko poistaa se mun kaverilistalta.

Kun katson peiliin. En näe itseäni komeana enkä rumana. Minun oma fyysinen olemukseni ei herätä minussa mitään tunteita. Paitsi koomisia tunteita.
Mä en osaa selittää sitä tunnetta, se on kuitenkin sellainen rakastava ja lämmin tunne itseäni kohtaan - otan itsestäni kuvan. Katson kuvaa hymyillen, rupean nauramaan, näytän kuvani kaverille, sanon "kato tätä tyyppiä" ja molemmat nauretaan sille kuvalle.

Tässä on eräs ns.blindspot. Koska itse en loukkaannu siitä mitä ihmiset minusta kirjoittavat. Ne kerrat kun olen loukkaantunut ihmisten sanomisesta tai kirjoituksesta, ne ovat yhdellä kädellä laskettavissa. Mulla unohtuu päivittäin että mun kirjoitus on loukkaavaa ja on ihan normaalia loukkaantua määrätyistä asioista. Montahan päivää mä olen lprman1 kuittaillu ilman mitään syytä. Oon ollu mukamas hauska toisen kustannuksella. Pahoittelut siitä. Et ole tehnyt minulle mitään pahaa.

Mun pitäisi vaan pysyä tuossa facebook asetuksessa ja kertoilla tarinoita siitä kuinka paskoin housuuni ja otin Penalta vahingossa suihin.

Pointti kait oli se että minun on oltava tyytyväinen itseeni ja rakastettava itseäni. Ei Huikka Kake sitä mun puolesta tee ja mä en rupea Kyrpä Karin edessä polvilteni rukoilemaan "rakasta mua, rakasta mua"

Lifti log out.
Why so fragile?

Poissa Meeme

  • Sr. Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 1377
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #1 : Kesäkuu 04, 2020, 16:31:29 »
Ou jee! Ja aamen! :D
Maistuvaista Karjalanpiirakkaa Helsingissä ke - ke pääsiäisen yli.

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #2 : Kesäkuu 04, 2020, 17:38:46 »
^^ hieno asiallinen kirjoitus useasta näkökulmasta someen ja itsetuntoon 8)


Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #3 : Kesäkuu 04, 2020, 19:57:23 »
Lähdin aikoja sitten pois Facebookista. Enkä ole kaivannut takaisin.

Poissa Vieras0068

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3118
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #4 : Kesäkuu 04, 2020, 20:26:11 »
^
Mä en ole koskaan ollutkaan🙂. Ja kaikki muukin some paska saa levätä rauhassa meikäläiseltä.

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #5 : Kesäkuu 04, 2020, 20:37:42 »
Me vanhan liiton miehet karsastamme somea. Kokeilin facebookia silloin kun se oli uusi ja suljin tilini parin kuukauden jälkeen. Seksisaitti on ainoa some, missä nykyään vaikutan. Kohta varmaan häivyn täältäkin.  8)

Poissa Vieras0092

  • Jr. Member
  • Viestejä: 62
  • * Kelpo kaveri
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #6 : Kesäkuu 04, 2020, 20:45:14 »
^
Mä en ole koskaan ollutkaan🙂. Ja kaikki muukin some paska saa levätä rauhassa meikäläiseltä.

Sama täällä, kerran eräs naispuolinen ystäväni yritti, melkeinpä pakotti sinne faceen.
Oli sitä mieltä, että jo bisneksen takia, pitäisi olla.
On tässä pärjätty ilmankin :)
Oli vähän aikaa möksällään, mutta leppyi kyllä sitten, eikä siitä ole enää puhuttu.

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #7 : Kesäkuu 04, 2020, 20:50:05 »
Fecebook tili löytyy mutta eipä tuota ole mielenkiintoa seurata. Sen sijaan Instatilin avasin jokin aika sitten ja sinne olen joitain kuvia laitellut. Selfieitä en harrasta mutta loma- ja mökkikuvia tulee laiteltua  :) No joo Instatilin avasin sen vuoksi että pääsee seuraamaan hmmm... mielenkiintoisia henkilöitä  ::)
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa lprman1

  • Banned
  • Full Member
  • Viestejä: 451
  • * Kelpo kaveri
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #8 : Kesäkuu 05, 2020, 20:00:58 »
Ehkä pienoinen ongelma nykyaikana on, että minäkuva saattaa rakentua liian paljon sosiaalisessa mediassa saatujen tykkäyksien varaan.
essa ja kertoilla tarinoita siitä kuinka paskoin housuuni ja otin Penalta vahingossa suihin
Lifti log out.

Eiks se oo Penan yksityisasia?  ;D ;D
Tiede on populismin pahin vihollinen.

Poissa Jansku72

  • Hero Member
  • Viestejä: 548
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #9 : Kesäkuu 06, 2020, 14:09:04 »
Olin Facebookissa muutaman vuoden käyttämättä sitä käytännössä ollenkaan. Sitten lopetin koko homman. SW:n jälkeen tämä on ainoa internetyhteisö jossa olen mukana.
Täälähän sitä on ihmsen hyvä runkata jos siltä tuntuu ;D

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #10 : Kesäkuu 06, 2020, 18:18:24 »
No joo Instatilin avasin sen vuoksi että pääsee seuraamaan hmmm... mielenkiintoisia henkilöitä  ::)

Sieltä löytyy kyllä aikamoinen kattaus kaikenlaista pakaraa ;D
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8960
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #11 : Kesäkuu 06, 2020, 18:31:35 »
No joo Instatilin avasin sen vuoksi että pääsee seuraamaan hmmm... mielenkiintoisia henkilöitä  ::)

Sieltä löytyy kyllä aikamoinen kattaus kaikenlaista pakaraa ;D

Olen käsittänyt että naiset käyttävät instaa laittaakseen sinne perseestään kuvia.
Miehet käyttävät instaa katsoakseen niitä kuvia.
Why so fragile?

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #12 : Kesäkuu 06, 2020, 19:41:32 »
No joo Instatilin avasin sen vuoksi että pääsee seuraamaan hmmm... mielenkiintoisia henkilöitä  ::)

Sieltä löytyy kyllä aikamoinen kattaus kaikenlaista pakaraa ;D

Olen käsittänyt että naiset käyttävät instaa laittaakseen sinne perseestään kuvia.
Miehet käyttävät instaa katsoakseen niitä kuvia.

Mitä! Luuletteko että kuolaan instassa perseitä päivät pitkät!  >:( No niin juuri teenkin, töissäkin menee kaikki aika vessassa runkatessa 😂
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 8960
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #13 : Kesäkuu 06, 2020, 20:55:20 »
^ Ei paha. Liksa juoksee runkatessa.
Meikäläisen unelma ammatti!
Why so fragile?

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #14 : Kesäkuu 06, 2020, 21:02:48 »
No joo Instatilin avasin sen vuoksi että pääsee seuraamaan hmmm... mielenkiintoisia henkilöitä  ::)

Sieltä löytyy kyllä aikamoinen kattaus kaikenlaista pakaraa ;D

Olen käsittänyt että naiset käyttävät instaa laittaakseen sinne perseestään kuvia.
Miehet käyttävät instaa katsoakseen niitä kuvia.

Jos mieheltä kysyy, mitä seuraat instassa ja saat vastaukseksi "autoja, moottoripyöriä, ruoka aiheita ja traktorien kuvia" tiedät hänen valehtelevan! Tissejä, perseitä ja vähäpukeisia naisia siellä kyylätään!
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #15 : Kesäkuu 06, 2020, 21:25:13 »
^ Ei ainakaan työkaveri edes yritä peitellä muuta!  ;D Liittyi instaan erottuaan akastaan ja on siitä lähtien esitellyt "pantavan" näköisiä naisia 😂 Siitä sain oikeastaan kimmokkeen liittyä itsekin  ;D
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Elämä sosiaalisessa mediassa ja runkkarin ajatuksia
« Vastaus #16 : Kesäkuu 09, 2020, 21:19:43 »
No nyt on siltä osin loistokas ja asiallinen sekä silmiini positiivisesti yllättävän pohdiskelevalta vaikuttavaa tekstiä Liftiltä, etten itsekään malta olla kommentoimatta aloitusta...

Niinpä niin, kukapa sitä haluaisi rakennuttaa itsetunnon sen hataralle pohjalle, että saa mahdollisimman paljon tykkäyksiä. Jos omalla nimellään toimien on enemmistöheimon silmissä suosikki ja mahdollisimman pätevää runkkumateriaalia, niin millään muulla ei ole väliä. Vitut siinä tosiaan mistään yksityisyydestä, tietosuojasta ja siitä, että liittymällä omalla nimelläsi ja kasvoillasi someen luovutat samalla sen yksityisyytesi vapaaehtoisesti ja ilman minkään palvelun huijauskalastelua suurempaan yhtiön henkilörekisreriin. Ja jos sitä ei pidä itse huijauksena itselleen, että on somessa, niin ei kai sen silloin toki pitäisi tuntuakaan sellaiselta. Pilvilinna on mitä suloisin nykyajan houkutuksiltaan ja on kai se kakkukin päältä katsottuna herkullisen ja nätin näköinen...

Sosiaalisessa mediassa on voi olla jopa koko kansan lemmikki, kun siihen liittyvän kaksoiselämän elämisen lopulta oikein oivaltaa. Tietenkin pitää olla hymyssä suin eikä mikään saa lannistaa sitä kestävän upeata fiilistä, johon liittyvää illuusiota pitää vahvistaa positiivisilla kommenteilla, tilapäivityksillä ja kuvissa säihkyvillä eli katsetta kestävällä Pepsodent-hymyllä. Koko minätunto ja käsitys itsestä voi olla rakennettuna virtuaalimaailmalle, joten yksikin poikkipuolinen sana voi edesauttaa kerrostalossa korkealla olevalta parvekkeelta alas hyppäämistä.

Facen seuraamisen mukaan ihmiskunta saattaa vaikuttaa iki-ihastuttavalta ja vailla vastoinkäymisiä sisältävältä leijailulta, siis vailla huonoja uutisia. Kaikenmaailman sukulaiset ja stalkkerit ne odottavatkin siellä tiedonjanoisina, milloin se omena sieltä puusta alas putoaapi. Mutta kas kummaa, putoamisesta huolimattakaan se omena ei näyttänyt sillä hetkellä matojen syömältä ja mätänemään päin olevalta, vaan varsin mehukkaalta syötäväksi. Ja juuri siksi, että se oli kasvatettu Strömsön maaperällä, jossa positiiviselle sädekehälle ei koskaan sanota ei silloinkaan, kun kaikki suurimmatkin elämäntilanteelliset asiat ovat solmussa. Solmuista ei saa mainita, jottei joudu muiden silmissä juoruilun, halveksinnan ja syyttelyn kohteeksi, ja niiden kohteeksi joutuminen taas tarkoittaisi sitä, että se herkälle ja muiden varaan asetetulle jalustalle rakennettu minä luovuttaisi sen jalustan johonkin muualle, eli aika katastrofaalinen yhtälö. Ei jatkoon!

Itsetuntooni ei vaikuttanut mitenkään alentavasti ja toisin kuin ehkäpä someyhtiöt olisivat hartaan palavasti toivoneet, minkäänlaista morkkista siitä, että päätin poistaa aiemmat eli kaikki sometilini kerralla pois päiväjärjestyksestä, ei ole tullut. Haluan realistisemmassa valossa voida pysytellä elämisen suhteen muutenkin. En todellakaan halua, että ihmiset tekisivät minusta yltiöpositiivisia ja yleisiin asenteisiin nähden hyväksyttyjä johtopäätöksiä siksi, etteivät välttämättä tiedä koko totuutta eivätkä pahimmillaan juuri tunne koko ihmistä pinnan alla eli eivät tunne muuta kuin hassujen tilapäivitysten ja kuvien perusteella olevan pintapuolisen vaikutelman, jonka rikkominen kaikkien omien totuuksien ääneen sanomisen myötä johdattaisi minut pahimmillaan telkien taakse tiilenpäitä lukemaan ja sakkoja makselemaan siksi, että joku näki elämänsä tilaisuuden juoruta asioistani eteenpäin sanktioita tutkivalle ja määräävälle taholle siitä, että olen vain sitä mieltä mitä mieltä olen toimien elämässäni totuudenmukaisesti ja rehellisesti sen oman sisäisen äänen mukaan.