Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miten yleensä maksat palveluntarjoajalle?  (Luettu 2564 kertaa)

Poissa Mustelmann

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miten yleensä maksat palveluntarjoajalle?
« Vastaus #40 : Huhtikuu 29, 2026, 23:42:35 »
^käteinen on hankala, kun lompakko on niin paksu, ettei sitä meinaa saada ulos taskusta ;D

Myös se on hankalaa, kun lompakko on niin pieni, ettei sinne kunnolla mahdu seteleitä. Itse vein edelliselle vähän pidemmälle tapaamiselle rahat jossain minigrip-pussissa, kun en saanut sullottua niitä lompakkooni.

Poissa Suorasuu

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #41 : eilen kello 05:11:32 »
Parille tutulle suora tilisiirto.
Yhdelle vuosia kestäneelle vakkarille olen joskus maksanut koko kuukauden käynnit kerralla etukäteen.
Muutamalle nuorelle (suomalaiselle) olen eläinlääkärilaskun tms laskun kuitannut mutta paljastuivat kusetukseksi. Jännä juttu näissä oli se, että ennen huijausta oltiin jo hommia harrastettu pitemmän aikaa, noh onhan se tuokin tapa päättää asiakassuhde.

Jos pt:lle on käynyt, niin mobilepay.
Yleensä käteinen maksutapana, mutta mielestäni se on suunnattoman ärsyttävää ajella kylillä automaattia etsien kun on noita kätevämpiäkin maksutapoja olemassa... Käteistä "kaiken varalta muuten vaan" lompakossa en ole pitänyt sitten pankkikortin saamisen, viime vuosituhannella.
Olen niin elämään kyllästynyt että ei mua vähääkään kiinnosta jos joku alan nainen tietää mun nimen, tilinumeron tai puhelinnumeron.

Poissa Ratto_Poika

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #42 : eilen kello 22:46:20 »
Pankista tuli vittuilut, kun nostin niin paljon rahaa per kk automaatista. Piti tehdä selvitys.

Eikä taida olla helppoa pt:llekään viedä niitä rahoja takaisin pankkiin.

Nyt olen muutamille maksanut mobilepaylla jo pidemmän aikaa.

Voisin maksaa enemmänkin ja ottaa vaihdossa nipun seteleitä panon lisäksi, jos jollain on talletusongelmia ja tarvitsee tilille rahaa.

Nyt on pakko kysyä, että paljonko tarvitsee nostaa ennen kuin tulee kyselyjä?
Mietin ihan sen takia kun itse nostan joka kuukausi nelinumeroisen summan, eikä kukaan ole koskaan kysellyt mitään. Toki siinä nelinumeroisessa ykkönen on ensimmäinen numero. Teen saman noston joka kuun alussa ja olen sen saman toistanut käytännössä katkeamattomana yli 15 vuotta.
Käteisen vieminen pankkiin on haasteellisempaa. Mutta siihen on helppo keino käydä kryptomaatilla tekemässä osto, mutta se on eri aihepiirin juttua jo.

Poissa Aapeli60

• Sr. Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #43 : eilen kello 22:53:14 »
Joskus pari vuotta sitten nostin 400e päivässä, raja täyteen, 5 päivää peräkkäin. Pankista soitto mihin tarkoitukseen rahat nostettu. kerroin tarkoituksen ja asia oli sillä selvä.
Aluksi tuntui että mitä se niille kuuluu, mutta jälkeenpäin että ihan hyvä että seuraavat tilannetta, kun ei kuitenkaan mitään omituista ole tekemässä.

Poissa Randomikäyttäjä

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #44 : eilen kello 23:01:15 »
Toi on kyllä ihme juttu että onko oikeasti joku raja mikä hälyttää pankin käteisnostoissa. Eikös jokainen nyt luulisi saavan nostaa mitä haluaa omaan tarkoitukseen. Olen myös nostanut oman nostorajan puitteissa useamman päivän peräkkäin täydet ja ei mitään yhteydenottoa, ehkä olen liian persaukinen että pankkia kiinnostaa.
"Jokainen, joka on pidellyt kädessään meren silottamaa kiveä, tietää että jatkuvalla hyväilyllä on ihmeitä tekevä voima."

Tommy Tabermann

Poissa Aapeli60

• Sr. Member
« Vastaus #45 : eilen kello 23:19:54 »
kyllä siellä jonkunlaista seurantaa on rahaliikenteestä. Kerran soittivat että epäpääräisiä katevarauksia tililtä ulkomaan tilille, kortti siirrot estettin ja kortit kuoletettiin, olin silloin lähdössä reissuun joten käteistä konttorista passin kanssa.
Jouduin myös käymään tunnistautumasassa konttorissa passin kanssa koska heidän pitää kuulemma tuntea asiakkaansa.

Poissa mattssonni

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #46 : eilen kello 23:21:09 »
Vastaukset ^^, ^^^ ja ^^^^ ihmettelyihin löytyvät kun perehtyy sellaisiin asioihin kuin rahanpesulaki ja kyc. Tervetuloa 2020-luvulle.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Aapeli60

• Sr. Member
« Vastaus #47 : eilen kello 23:29:32 »
Hyvä että systeemi toimii, säästin monta sataa. Oli luultavasti Hotels.com kautta saatu luottokortin numero.

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Hero Member
  • Galleria (2)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #48 : tänään kello 01:17:03 »
^käteinen on hankala, kun lompakko on niin paksu, ettei sitä meinaa saada ulos taskusta ;D

Myös se on hankalaa, kun lompakko on niin pieni, ettei sinne kunnolla mahdu seteleitä. Itse vein edelliselle vähän pidemmälle tapaamiselle rahat jossain minigrip-pussissa, kun en saanut sullottua niitä lompakkooni.

Olen vienyt rahat Duoon (500,- tjsp.) sellaisena kuminauhalla sidottuna käärönä, jota voisi kuvitella mafioson tai diilerin antamaksi (minulla syy tosin oli pankkiautomaatti, joka antoi vain 20 € seteleitä). Herätti hieman hilpeyttä, mutta toimi.